Mavhek ovens

Over ovens in alle soorten en maten
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Lorenz
Stofhapper
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 03 sep 2017, 20:52

Mavhek ovens

Bericht door Lorenz »

Hallo,

Is er iemand op het forum die ervaring heeft met de houtgestookte ovens van Mavhek:
http://bakovens.be/bakovens

Alvast bedankt voor de reacties!
Gebruikersavatar
Anna
Warme bakker
Berichten: 955
Lid geworden op: vr 28 feb 2014, 18:29

Re: Mavhek ovens

Bericht door Anna »

Volgens mij heeft forumlid Jim zo'n mooie oven.
Gebruikersavatar
Koen77
Chef stoffer en blik
Berichten: 20
Lid geworden op: di 22 nov 2016, 00:57

Re: Mavhek ovens

Bericht door Koen77 »

Hee, ik zag op zomervakantie in Limburg dit jaar zo'n ding tijdens een demonstratie broodbakken. Ik vraag me wel af inhoeverre ze nou echt geisoleerd zijn. De deurtjes zijn niet echt dik, en staal is errug goed in warmte afgeven. Maar goed, wat zou zo'n unit kosten vraag ik me af???
Gebruikersavatar
lekkermelig
Beheerder
Berichten: 4006
Lid geworden op: zo 14 okt 2012, 23:23
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Re: Mavhek ovens

Bericht door lekkermelig »

Nou, dat lijkt me nou een mooie vraag voor de leverancier. Ik heb van Jim begrepen dat de kleinste nieuw al zo'n 1100 euro kost, maar dat ze regelmatig aangeboden worden op www.2dehands.be.

Wil
Kneder: Rofco KN15,Bear Varimixer Teddy
Rijskast: Rofco RK48
Ovens: Rofco B40, Manz 30/2, kleioven
Graanmolen: Mockmill Lino 200
Meel: de Zuidmolen en Molen de Vlijt

Blog: Lekkermelig.nl
Gebruikersavatar
Jim
Gaat de goede kant op
Berichten: 78
Lid geworden op: ma 17 okt 2016, 16:54

Re: Mavhek ovens

Bericht door Jim »

Hey Lorenz,

Ik heb inderdaad een oude tweedehands Mavhek oven. Bij mijn model is er geen isolatie (meer) maar bij de nieuwe modellen is er aan de binnenzijde een isolatiedeken geplaatst. Mijn oven wordt aan de buitenkant toch al snel 110°C warm.
Maar ik ben er tevreden mee. Brood lukt heel goed en ook pizza is super, warmstoken tot 330°C is geen probleem!
Het is natuurlijk geen klei- of steenoven maar het voordeel is wel dat een Mavhek sneller warm is en dat je kan blijven stoken.
Wil je er eentje aanschaffen kijk dan zeker eerst even op 2dehands.be voor een gebruikte oven. Trouwens, wisselstukken zijn gewoon te verkrijgen bij de fabrikant.

Groeten,
Jim
Kneder: Linkerhand en/of rechterhand | Ovens: Siemens inbouwoven - Mavhek houtoven
Gebruikersavatar
Mark
Stofhapper
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 21 sep 2022, 22:12

Re: Mavhek ovens

Bericht door Mark »

Hallo, ik heb ergens een mahvek oven op de kop kunnen tikken, voor pizza alleszins super. Brood lukt mij niet omdat hij dadelijk aanbrandt, met andere woorden, als de thermstaat 220 aangeeft is hij vermoedelijk al veel warmer. Iemand tips hoe je de temperatuur beter kan inschatten? Na 12 minuten was mijn zuurdesembrood al aan een zijde volledi zwart… wie kan me helpen? 😜
Plaats reactie