tweedehandse rofco B30

Over ovens in alle soorten en maten
Plaats reactie
Gebruikersavatar
TheoE
Chef stoffer en blik
Berichten: 8
Lid geworden op: za 19 nov 2016, 17:27

tweedehandse rofco B30

Bericht door TheoE »

Heeft iemand een idee wat een +15 jaar oude rofco B30 nog mag kosten ?Werkt nog en de stenen zouden ook nog ok zijn .
Gebruikersavatar
lekkermelig
Beheerder
Berichten: 4006
Lid geworden op: zo 14 okt 2012, 23:23
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Re: tweedehandse rofco B30

Bericht door lekkermelig »

Ik zou het gewoon eens navragen bij Rofco, daar hebben ze vast wel tips waar je op moet letten.
En eventueel kan je hem daar ook voor een mooi prijsje laten renoveren, dan is vooral de afstand misschien bezwaarlijk, want het is vrij ver in Belgie. De techniek is verschrikkelijk simpel, dus er kunnen niet echt veel dure onderdelen stuk.

Wil
Kneder: Rofco KN15,Bear Varimixer Teddy
Rijskast: Rofco RK48
Ovens: Rofco B40, Manz 30/2, kleioven
Graanmolen: Mockmill Lino 200
Meel: de Zuidmolen en Molen de Vlijt

Blog: Lekkermelig.nl
Gebruikersavatar
Hans0166
Deegkneder
Berichten: 100
Lid geworden op: vr 18 apr 2014, 14:17
Locatie: Tholen

Re: tweedehandse rofco B30

Bericht door Hans0166 »

TheoE schreef:Heeft iemand een idee wat een +15 jaar oude rofco B30 nog mag kosten ?Werkt nog en de stenen zouden ook nog ok zijn .
economische waarde na +15 jaar = 0
gebruikswaarde... wat de ..... (liefhebber) ervoor over heeft.
Kan misschien nog jaren mee, denk dat het voornamelijk aan jezelf zal liggen wat het je waard is, en wat de verkoper wil.
Als Rofco er nog een dag of meer aan moet sleutelen zal je er nog een bepaald bedrag voor jezelf bij moeten rekenen.

Volg het advies van Wil zou ik zeggen, vraag even na.
Haverbrood
Deegkneder
Berichten: 100
Lid geworden op: di 25 apr 2017, 12:09

Re: tweedehandse rofco B30

Bericht door Haverbrood »

leeftijd 15 jaar, prijs, benzine kosten voor het ophalen en thuis brengen, tijd dat je er mee bezig bent.
Wat kan er stuk gaan verwarming elementen van 15 jaar oud, thermostaat, timer, isolatie, hang en sluit werk.
Kan je alle onderdelen nog krijgen, denk het wel, anders is er altijd wel iets op te vinden.
Wat is die dan nog waard
Als ik hem tegenkomt onder de 200, nam ik haar ook wel mee, dat komt dat mijn kosten laag zijn.
Dan is de verkoop meestal tussen ¼ en 33% van de verkoop prijs.

Zag op hun website dat de B30 er niet meer was.
Gebruikersavatar
TheoE
Chef stoffer en blik
Berichten: 8
Lid geworden op: za 19 nov 2016, 17:27

Re: tweedehandse rofco B30

Bericht door TheoE »

Ik had een prijs van 200 tot 250 in gedachte. De onderdelen zijn betaalbaar indien er iets zou stuk gaan, kan ze zelf vervangen. Het duurste is de thermostaat +/- 44 euro .
Plaats reactie