tweedehands, waar op letten?

Over ovens in alle soorten en maten
Plaats reactie
Gebruikersavatar
gfk739

tweedehands, waar op letten?

Bericht door gfk739 »

Dag allemaal,

Ik bak eigenlijk teveel om het te blijven doen met mijn elektrische oventje. Dus wil ik er graag 1 bijkopen. En dan heb ik mijn oog laten vallen op een Rofco natuurlijk ;-)

Nu zag ik dat er op kapaza een B30 te koop werd aangeboden, maar hij ziet er nogal, ahum, "groezelig" uit... Waar moet je op letten als je er eentje tweedehands koopt? Volgens de verkoper werkt hij nog perfect in elk geval...

Graag jullie raad :D
Gebruikersavatar
brood daar zit wat in
Meesterbakker
Berichten: 1855
Lid geworden op: do 21 jun 2012, 21:35
Locatie: Regio Utrecht

Re: tweedehands, waar op letten?

Bericht door brood daar zit wat in »

Als het diegene is die ik net heb gezien (verkoper Christian??), is het al een oudje. Ik heb ook zo'n handvat en Micha zei dat dat al heel lang geleden is dat ze die hadden...
Ik heb de mijne (B20) ook 2de hands gekocht in België en ben er daarna gelijk mee naar Micha van Rofco geweest.
Hij heeft eea vervangen en daar was ik nog dik 100 euro voor kwijt. Al met al toch blij met mijn keuze.
Voor een B30-B40 waarschuwde Micha dat die veel gebruikt worden in kleine bakkerijen en daar hele dagen aan staan en dat ze daar niet voor bedoeld zijn.

Succes met de keuze en zoektocht.
Groet, Marja
Ook te volgen op Insta: bread_at_home_
_________________________________________________________________________________________________________
Kneder BW SM ~ Rofco B20 ~ Bear Teddy Varimixer
Gebruikersavatar
Ballie
Meesterbakker
Berichten: 2837
Lid geworden op: ma 14 nov 2011, 18:51
Locatie: Tullepetaonestad (Roosendaal), West Brabant
Contacteer:

Re: tweedehands, waar op letten?

Bericht door Ballie »

Ik heb de advertentie bekeken, maar de verkoper geeft niet veel meer informatie dan die je ook al op de Rofco website kunt vinden. Er staat bijv. niet bij hoe oud de oven is en hoe intensief de oven gebruikt is.

Overigens ziet 'ie er voor een gebruikte oven niet eens heel slecht uit. De stenen zijn wat vlekkerig, maar die kun je evt omdraaien (als dat niet al gedaan is). Verder kun je eens naar de staat van de deurrubbers kijken. Maar die zijn in elk geval eenvoudig te vervangen. Het kijkglas in de deur kan bruin verkleurd zijn, maar ook dat is schoon te maken.

Mocht je de oven overnemen, overweeg dan in elk geval de aanschaf van stoombakken en evt. bakplaten voor de oven.

Al zou ik wel even contact opnemen met Rofco om 'm na aanschaf een keer een servicebeurtje te laten geven.
Het leven is goed, in het Brabantse land...
Plaats reactie