Kitchenaid5KSM7580X al tweemaal kapot

Voor alle vragen over planeetmengers, spiraalkneders en andere kneedapparatuur
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Juliette
Stofhapper
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 09 okt 2022, 11:41

Kitchenaid5KSM7580X al tweemaal kapot

Bericht door Juliette »

Beste,
Na jarenlang plezier te hebben gehad van een kitchenaid artisan besloten om bovenstaand apparaat te kopen omdat ik twee broden tegelijk wil gaan bakken. Dit apparaat moet 2,2 kg deeg kunnen verwerken. Na 3-4 maal een klein deeg (500 gr) brood en pasta te hebben gemaakt met goed resultaat een grotere hoeveelheid erin gedaan. 1 kg meel. Echter na een paar minuten draaien ging hij kapot (de Groove pin) bleek na reparatie. Het apparaat heb ik teruggestuurd en had hem verrassend snel weer terug. Gelukkig….. Vandaag een nieuwe poging gedaan met 1 kg meel en helaas na 4 minuten draaien dezelfde pin opnieuw kapot….
Heb ik nu een maandagochtend model of is dit apparaat niet geschikt voor deze hoeveelheid brooddeeg? Maandag ga ik maar weer eens bellen met de klantenservice.
Heeft iemand op dit forum ervaring met dit model?
Gebruikersavatar
Lang delfje
Gaat de goede kant op
Berichten: 52
Lid geworden op: za 12 sep 2020, 12:56

Re: Kitchenaid5KSM7580X al tweemaal kapot

Bericht door Lang delfje »

Heb je de spiraal haak gebruikt ?
Normaal zou je een kilo deeg kunnen kneden in de machine met de spiraalhaak.
Gebruikersavatar
Vitamine C
Warme bakker
Berichten: 690
Lid geworden op: di 02 apr 2019, 08:57

Re: Kitchenaid5KSM7580X al tweemaal kapot

Bericht door Vitamine C »

Niet kneden met dit type kitchen aid apparaat. Is er gewoon niet geschikt voor. (Ja deegjes tot max 500 gram zo misschien kunnen, maar doe ik liever ook niet)
Spreek uit ervaring de mijne ging ook kapot.
Gebruikersavatar
Juliette
Stofhapper
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 09 okt 2022, 11:41

Re: Kitchenaid5KSM7580X al tweemaal kapot

Bericht door Juliette »

Ik kan het apparaat gelukkig weer retour sturen voor reparatie. Blijkt dat je met brooddeeg niet harder mag kneden dan stand twee……
Met de artisan gebruikte ik toch een hogere stand en dat is altijd goed gegaan. Vraag me af of je met die snelheid wel een goed deeg kan krijgen?
De deeghaak die bij dit model zit, is wel veel beter en die gebruik ik dus ook. Omdat ik niet meer dan twee broden tegelijk ga bakken en met de artisan heel tevreden was, heb ik dit model gekocht maar tot nu toe niet echt blij mee.
Gebruikersavatar
Melinda
Meesterbakker
Berichten: 2269
Lid geworden op: za 12 jan 2013, 17:29
Locatie: Soest

Re: Kitchenaid5KSM7580X al tweemaal kapot

Bericht door Melinda »

Klopt dat je bij het kneden van brooddeeg geen hogere stand moet gebruiken. Ook is het goed er rekening mee te houden dat het kneden beter gaat met een niet al te stevig deeg.
Moet zeggen, ik heb al jaren zo'n prachtige KA KSM7580 en daar ben ik nog steeds heel blij mee. Wel gebruik ik deze eigenlijk alleen voor cakes, taarten, koekjes, etc. Ben er zuinig op.
Met de KA heb ik ook wel deeg gekneed en dat ging uitstekend, maar ik ben er toch voorzichtig mee.
Voor brooddeeg gebruik ik de Bear Teddy en de grote KN15 kneder (van Rofco). Maar ik begrijp ook wel dat ik bevoorrecht ben met deze kneders.
Ik hoop dat je met de tijd toch weer blij bent met je KitchenAid 7580.
Kneders: Bear Teddy Varimixer | Rofco N15 | KitchenAid KSM 7580 | Ovens: Rofco B40 | Miele Heteluchtoven
:-) Mijn foto's
Gebruikersavatar
Vitamine C
Warme bakker
Berichten: 690
Lid geworden op: di 02 apr 2019, 08:57

Re: Kitchenaid5KSM7580X al tweemaal kapot

Bericht door Vitamine C »

Vitamine C schreef: ma 10 okt 2022, 10:01 Niet kneden met dit type kitchen aid apparaat. Is er gewoon niet geschikt voor. (Ja deegjes tot max 500 gram zo misschien kunnen, maar doe ik liever ook niet)
Spreek uit ervaring de mijne ging ook kapot.
Excuus ik heb de artisan, niet deze variant!
Gebruikersavatar
Kneedhaak 2.0
Gaat de goede kant op
Berichten: 98
Lid geworden op: do 23 apr 2020, 12:38

Re: Kitchenaid5KSM7580X al tweemaal kapot

Bericht door Kneedhaak 2.0 »

Laten repareren onder garantie en verkopen maar. Ik kwam uit bij de gebr. Nijs in België, goed werk geleverd, nieuwe motor gekregen.
Betere optie is Famag Grilletta :idea:
Gebruikersavatar
Eef
Gaat de goede kant op
Berichten: 74
Lid geworden op: di 07 nov 2017, 12:22

Re: Kitchenaid5KSM7580X al tweemaal kapot

Bericht door Eef »

Ik heb mijn 7580 al jaar of 6 denk ik en nog nooit kapot geweest. Hij word iedere week paar keer gebruikt, maar altijd met Max 1 kg bloem/meel en geen problemen.
Sommige recepten van Levine met minder dan 500 bloem doet hij niet zo geweldig maar leg tegenwoordig een rubber ringetje op de pinnen voor de kom zodat de kom iets hoger is en dan gaat het perfect.

Zou geen andere willen al zijn mijn zus en schoondochter heel tevreden over de maxima.
Plaats reactie