buffalo planetaire mixer 10L (GL190)

Voor alle vragen over planeetmengers, spiraalkneders en andere kneedapparatuur
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bart a
Stofhapper
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 20 aug 2017, 22:33

buffalo planetaire mixer 10L (GL190)

Bericht door bart a »

Hoi,

Ik heb heel wat gelezen op het forum om een keuze te kunnen maken : spiraalkneder, panetaire mixer, ...

Vervolgens op de Bear Teddy uitgekomen .. maar ook bv. de MaximaPM 10L ..

Heb daarnaast noch wat op het net rondgesurft en kwam volgende machine tegen : Buffalo PM 10L.

Aardige machine, 10 liter ... enz. Maar wat me vooral charmeert is z'n gewicht van om en bij de 35 kg.

Maar .. ik kan verder niet veel vinden over deze machine (youtube - broodbakforum - ...).

Iemand ervaring met deze machine? Of is er iemand die weet waar er recensies/reviews/vergelijkende testen gebeurd zijn met deze machine ?

Mvg,
Bart
Gebruikersavatar
Levinebaktbrood
Moderator
Berichten: 5620
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 02:00
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: buffalo planetaire mixer 10L (GL190)

Bericht door Levinebaktbrood »

Bart, welkom op het forum. Het is gebruikelijk dat nieuwe leden zich eerst even voorstellen in de daarvoor bestemde rubriek. Wil je dat alsnog even doen?

Wat betreft kneders voor brooddeeg. Vraag je eerst af wat je ermee wilt. Ga je vaak brooddeeg kneden of maar af en toe en hoeveel deeg wil je in 1 keer kneden?

Op mijn blog staan 4 artikelen over kneedmachines die ik samen met de beheerder van ons forum, Wil aka Lekkermelig, heb geschreven. Je kunt de artikelen via de linkerkolom bovenaan vinden.

Een planetaire mixer zoals jij noemt (Bear Teddy en Maxima) is niet de beste keuze als het om brooddeeg kneden gaat. Bovendien is er nogal een groot verschil in capaciteit tussen die beide machines. De Maxima is bovendien loodzwaar. Er zijn spiraalkneders die beduidend minder zwaar zijn. Voordeel van een spiraalkneder is dat die juist speciaal voor brooddeeg kneden is.

De Buffalo kneder die jij noemt ken ik overigens niet.
Kneders: Bear Teddy | Maxima MPM 7L
Ovens: Bosch HBG8755S1
Blog:Uit de keuken van Levine
Auteur van 5 boeken over brood bakken
Plaats reactie