KMM770 met spiraalhaak

Voor alle vragen over planeetmengers, spiraalkneders en andere kneedapparatuur
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Edwin168
Stofhapper
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 03 okt 2016, 15:48

KMM770 met spiraalhaak

Bericht door Edwin168 »

Hoi,
Na een flink aantal pogingen in m'n BBM, wil ik toch een andere machine kopen.

In de AFK wordt m'n deeg niet goed gekneed, niet na 10, 15, 20 of nog langer. Meerdere pogingen gedaan. Tussentijds getest op een 'vliesje' maar helaas. Smaak van het brood is prima, maar ze blijven compact en liggen erg zwaar op de maag :-)

Daarbij is mijn handmixer aan z'n einde gekomen en wil ik een alles in 1 machine voor deeg kneden, eiwit kloppen en (cake)beslag.

Nu zag ik een aanbieding voor een KMM770 voor 300 euro. Het is een wat ouder model, maar wel nieuw in de doos incl garantie.

Deze wil ik aanschaffen met de spiraal deeghaak. Bedoeling is deeg voor 2 busbroden tegelijk te kunnen kneden en volgens de specs moet dat kunnen (2,4 kg deeg). Ook pizza en pasta deeg wil ik ermee maken.

Ik heb al wat ervaringen teruggelezen, maar is dit een goede machinr voor wat ik er mee wil? Ik weet dat speciale kneedmachines beter zijn, maar het is een afweging tussen prijs, flexibiliteit en ruimte in de keuken.

Ik neig dus naar deze, of zijn er met dit budget betere allround machines die deeg voor 2 broden tegelijk kunnen kneden?

Gr,
Edwin
Gebruikersavatar
minabakgraag
Jongste bediende
Berichten: 46
Lid geworden op: za 04 feb 2012, 15:39

Re: KMM770 met spiraalhaak

Bericht door minabakgraag »

Hallo Edwin,

Ik gebruik al een aantal jaren de KMM023 met een speciaal aangeschafte spiraalhaak.
Regelmatig kneed ik er deeg in van 1250 gram bloem, dat is inclusief vocht toch om en nabij 2 kilo, dus voor 2 flinke broden, daar heeft de machine geen moeite mee en ik heb altijd prachtige broden. :2th:
De machine is bij mij bijna dagelijks in gebruik, voornamelijk voor brooddeeg maar ook voor allerlei patisserie.
Persoonlijk zou ik weer voor de Kenwood kiezen als hij aan vervanging toe is. Maar hopelijk duurt dat nog heel lang ;)

Succes met het nemen van een beslissing.

Met vriendelijke groet, Ank
Gebruikersavatar
An_
Stofhapper
Berichten: 2
Lid geworden op: za 26 nov 2016, 09:27

Re: KMM770 met spiraalhaak

Bericht door An_ »

Hallo

Ik heb zelf ook lang getwijfeld welke machine ik zou aanschaffen. De KMM770 die jij voorstelt kan perfect 2 broden kneden. Ik vond enkel de klep bovenop het toestel (hoog aandrijvingspunt blender) niet zo handig erop en eraf te halen. Natuurlijk is dit maar een kleinigheid.
Ik heb ook de kitchen aid uitgetest en het deeg kroop langs de haak omhoog. Dit was minder bij de standaard deeghaak van Kenwood. Het deeg bleef goed in de kom met de profi deeghaak van Kenwood. Ook de kom van deze Kenwood is groter waardoor bloem goed in de kom blijft (ondanks het spatbord bij de kitchenaid stoof het bij mij nog alle kanten op.) Ik ben ooit begonnen met de Bosch Mum van mijn oma. Die kneed 1 brood behoorlijk, want net zoals bij kitchen aid kroop het deeg langs de haak omhoog. De kitchen aid heavy duty heeft ook een spiraalhaak en blijkbaar kruipt hier het deeg ook niet omhoog.
Ik heb een maand geleden de Kenwood titanium chef xl (kvl8320s) aangekocht. Hier zit die professionele deeghaak al inbegrepen en zijn de kleppen makkelijk af te halen :D Werkt perfect en nog steeds geen spijt van mijn keuze. Tip ik kocht mijn machine in Duitsland. Veel goedkoper en vaak zijn er voor een kleine meerprijs vele accesoires bij. Een extra kom vind ik namelijk onmisbaar.

Veel succes met je zoektocht!
Plaats reactie