Deegkneder naar Frankrijk

Voor alle vragen over planeetmengers, spiraalkneders en andere kneedapparatuur
Plaats reactie
Gebruikersavatar
gfk739

Deegkneder naar Frankrijk

Bericht door gfk739 »

Hoi iedereen,

Zucht, ik heb net heel lang gespaard om genoeg centjes bij mekaar te krijgen voor een Maxima spiraalkneder van 10 liter. Nu wil ik hem bestellen en zie ik dat ik mij vergist heb in de verzendkosten. Ik woon in Frankrijk en de verzending zou op € 149 komen. Persoonlijk vind ik dat er toch wel heel erg ver over, zeker als ik ook naar de verzendkosten voor andere landen kijk. Op zich zou ik de verzending kunnen betalen, maar dat is toch echt wel veel weggegooid geld. Maar bon, ik heb hem echt wel nodig, mijn Kenwoon Major heeft de geest gegeven. Een Rofco kan ik ook niet betalen. Heeft er nog iemand anders alternatieven?
Nu kom ik op Franse sites vrij veel deze tegen:
http://www.cdiscount.com/electromenager ... #mpos=1|mp

Toevallig iemand die deze heeft? Of die een ander alternatief heeft dat ik kan bekijken?
Alvast bedankt!

Sara
Gebruikersavatar
Ray
Deegkneder
Berichten: 137
Lid geworden op: za 05 okt 2013, 03:00
Locatie: Zuid Holland

Re: Deegkneder naar Frankrijk

Bericht door Ray »

Zijn er geen mogelijkheden (importeurs) in Frankrijk betreffende het merk dat je wilt hebben, of eventueel importeurs van andere merken ? En heb je al gekeken hoeveel je aan verzendkosten kwijt zou zijn indien je zou bestellen vanuit andere landen (Benelux/Duitsland) ? Ik kan me ook zomaar voorstellen dat een land als Frankrijk, met een dergelijke diverse en lange broodtraditie, ook wel kwalitatief hoogwaardige kneders en andere brood-gerelateerde machines zou moeten kunnen leveren :?:

Edit: zie nu dat het juist een Franse leverancier betreft waar je wilde bestellen :roll:

Misschien heeft iemand anders een advies/suggestie of voorzetje voor je, succes ermee in ieder geval!
Gebruikersavatar
Br00dd00s
Gaat de goede kant op
Berichten: 79
Lid geworden op: zo 04 okt 2015, 23:35
Locatie: Berlijn

Re: Deegkneder naar Frankrijk

Bericht door Br00dd00s »

Is deze kneder niet via Amazon te bestellen? Hier in Duitsland worden vanaf 29 Euro geen verzendkosten gerekend.

Gesendet von meinem GT-I9295 mit Tapatalk
Pluk de dag ...
Gebruikersavatar
Levinebaktbrood
Moderator
Berichten: 5620
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 02:00
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Deegkneder naar Frankrijk

Bericht door Levinebaktbrood »

Ik zou zelf geen moment twijfelen en de machine in Frankrijk bestellen ipv de Maxima. Als ik zo naar de machine kijk denk ik (maar weet het niet zeker hè, dus pin me er niet op vast) dat deze beter is dan de Maxima.
Kneders: Bear Teddy | Maxima MPM 7L
Ovens: Bosch HBG8755S1
Blog:Uit de keuken van Levine
Auteur van 5 boeken over brood bakken
Gebruikersavatar
gfk739

Re: Deegkneder naar Frankrijk

Bericht door gfk739 »

Echt Levine? Als ik het mag vragen, waarom lijkt je deze beter? Als ik hier zoek naar een goede machine krijg ik dus allemaal deze Italiaantjes voorgeschoteld. Ik twijfelde vooral omdat het eigenlijk pizzadeeg-kneders zijn.
Gebruikersavatar
Ballie
Meesterbakker
Berichten: 2837
Lid geworden op: ma 14 nov 2011, 18:51
Locatie: Tullepetaonestad (Roosendaal), West Brabant
Contacteer:

Re: Deegkneder naar Frankrijk

Bericht door Ballie »

Vergeet niet dat pizzadeeg ook een brooddeeg is, (pizza is eigenlijk gewoon een plat brood). Dus wanneer een machine goed is in pizzadeeg, dan is 'ie dat bijna zeker ook in (ander) brooddeeg. Het enige waar je tegenaan kunt lopen is de capaciteit. Die kan, afhankelijk van je wensen en mogelijkheden, te groot, of juist te klein zijn. Al is te groot niet snel aan de orde bij dergelijke kneders.
Het leven is goed, in het Brabantse land...
Gebruikersavatar
lekkermelig
Beheerder
Berichten: 4006
Lid geworden op: zo 14 okt 2012, 23:23
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Re: Deegkneder naar Frankrijk

Bericht door lekkermelig »

Vergis je niet in die 'italiaantjes'. Als je het labeltje van je dure Rofco afpeutert zie je waarschijnlijk ook dat het gewoon zo'n italiaanse machine is, en hij is opeens een stuk voordeliger. Er wordt in italië nou eenmaal erg veel deeg gemaakt, en blijkbaar ook veel verschillende kneders.

Hier staat al een aardige opsomming van een stuk of 20 italiaanse mixers, en ik denk niet eens dat het alles is.
https://www.pizzamaking.com/forum/index ... ic=12453.0

Ik zou eerlijk gezegd ook niet weten waarom je meer vertrouwen zou hebben in Maxima dan in een italiaanse mixer. Maar het blijft natuurlijk een lastig verhaal want sommige apparatuur krijgt gewoon weer een ander label en komt dan alsnog uit China of een ander lekker goedkoop productieland. Kijk vooral naar service, kwaliteit en ervaring, en als je wilt weten wat in Frankrijk goed is moet je misschien wel eens bij een paar pizzeria's kijken om te zien wat voor merken ze gebruiken.
Dit soort machines maken behoorljk veel uren, en het is net wat minder grootschalig dan de gemiddelde bakkerij.

Kijk ook maar eens in dit oude draadje:
http://broodbakforum.nl/viewtopic.php?f ... ans#p43889

WIl
Kneder: Rofco KN15,Bear Varimixer Teddy
Rijskast: Rofco RK48
Ovens: Rofco B40, Manz 30/2, kleioven
Graanmolen: Mockmill Lino 200
Meel: de Zuidmolen en Molen de Vlijt

Blog: Lekkermelig.nl
Gebruikersavatar
lekkermelig
Beheerder
Berichten: 4006
Lid geworden op: zo 14 okt 2012, 23:23
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Re: Deegkneder naar Frankrijk

Bericht door lekkermelig »

Ballie schreef:Vergeet niet dat pizzadeeg ook een brooddeeg is, (pizza is eigenlijk gewoon een plat brood). Dus wanneer een machine goed is in pizzadeeg, dan is 'ie dat bijna zeker ook in (ander) brooddeeg. Het enige waar je tegenaan kunt lopen is de capaciteit. Die kan, afhankelijk van je wensen en mogelijkheden, te groot, of juist te klein zijn. Al is te groot niet snel aan de orde bij dergelijke kneders.
Ballie,
Zo algemeen zou ik het niet willen stellen, alhoewel het Rofco N15 model inderdaad in Italie als een pizzamixer verkocht wordt. Ik weet eerlijk gezegd niet of dat met alleen met de grootte te maken heeft, of ook met de kwaliteit van het mengproces.
Pizzadeeg is dan wel brooddeeg, maar niet alle brooddeeg is pizzadeeg. Pizzadeeg is vrijwel altijd behoorlijk nat, en dat betekent vrij licht kneden. Rogge, volkoren of bijvoorbeeld een stevig deeg zoals bagels of Brezeln (pretzels) eist veel meer van de machine dan een gemiddeld pizzadeegje.

Wil
Kneder: Rofco KN15,Bear Varimixer Teddy
Rijskast: Rofco RK48
Ovens: Rofco B40, Manz 30/2, kleioven
Graanmolen: Mockmill Lino 200
Meel: de Zuidmolen en Molen de Vlijt

Blog: Lekkermelig.nl
Gebruikersavatar
Ballie
Meesterbakker
Berichten: 2837
Lid geworden op: ma 14 nov 2011, 18:51
Locatie: Tullepetaonestad (Roosendaal), West Brabant
Contacteer:

Re: Deegkneder naar Frankrijk

Bericht door Ballie »

Mee eens. Maar als ik kijk naar het type kneder dat op de aangegeven website als kneder voor pizzadeeg wordt verkocht, denk ik dat ik er toch niet ver naast zit. In elk geval niet bij die kneder.

Al moet ik mijn opmerking dat je niet zo snel te groot zit bij dergelijke kneders wel iets nuanceren. Je hebt onder de spiraalkneders ook hele grote jongens die hun hand niet omdraaien voor vele tientallen kilo's. Dat zou voor een thuisbakker wel degelijk een (paar) maatje(s) te groot kunnen zijn.
Het leven is goed, in het Brabantse land...
Gebruikersavatar
gfk739

Re: Deegkneder naar Frankrijk

Bericht door gfk739 »

ik heb contact opgenomen met de verkoper van die kneder in de eerste link, maar deze beweerd dat hij enkel maar voor pizzadeeg gebruikt kan worden. Maar geen nood, hij had er ook speciaal voor brood, maar die starten vanaf 25 kg! En dat is nu toch echt wel wat te groot voor mij :D
Op de vraag waarom deze alleen maar voor pizza kan kreeg ik geen antwoord. Zucht, ik kom er echt niet meer aan uit. Nu ik begin te zoeken in Frankrijk en Italië kom ik er zoveel tegen, en nu weet ik het helemaal niet meer...
Gebruikersavatar
gfk739

Re: Deegkneder naar Frankrijk

Bericht door gfk739 »

hier nog even de rechtstreekse link voor wie interesse zou hebben :-)

https://www.equipementpro.fr/petrins-1- ... 00367.html

Of deze is ook een optie:
http://www.agrieuro.fr/petrin-spirale-f ... -5063.html
Gebruikersavatar
Levinebaktbrood
Moderator
Berichten: 5620
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 02:00
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Deegkneder naar Frankrijk

Bericht door Levinebaktbrood »

Dat lijkt mij volkomen onzin dat die machine alleen voor pizzadeeg geschikt is.

Ik heb zelf ook een kleine spiraalkneder (tot max 4 kg deeg) en kneed daar alle soorten deeg in, van pizzadeeg tot zwaar volkorendeeg. Zie de linkermachine op de foto.

Afbeelding
Kneders: Bear Teddy | Maxima MPM 7L
Ovens: Bosch HBG8755S1
Blog:Uit de keuken van Levine
Auteur van 5 boeken over brood bakken
Gebruikersavatar
gfk739

Re: Deegkneder naar Frankrijk

Bericht door gfk739 »

Super bedankt voor alle input! Ik waardeer dit enorm!

Ik heb hem ondertussen besteld, en tegen het eind van de week zou hij er al zijn (en zonder verzendkosten :D, ). Ik zal jullie op de hoogte houden van de prestaties :-)
Gebruikersavatar
chrissel
Stofhapper
Berichten: 2
Lid geworden op: do 05 jan 2017, 12:47

Re: Deegkneder naar Frankrijk

Bericht door chrissel »

Hallo ik heb zo een kneder al 3 jaar zeer tevreden merk mecnosud gekocht in napels prijs 650 euro gratis leveren aan huis.
mvg
Ronny
Gebruikersavatar
Theo
Stofhapper
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 16 dec 2016, 11:14

Re: Deegkneder naar Frankrijk

Bericht door Theo »

Hi Ronny,

Kun je deze ook voor dezelfde prijs online kopen? Ik zie ze ook bij shop.italieplein.nl maar daar zijn ze 750 euro.

Mvg,
Theo
Plaats reactie