meer informatie (o.a. Bear, Rofco)

Voor alle vragen over planeetmengers, spiraalkneders en andere kneedapparatuur
Gebruikersavatar
Melinda
Meesterbakker
Berichten: 2269
Lid geworden op: za 12 jan 2013, 17:29
Locatie: Soest

Re: meer informatie

Bericht door Melinda »

Hoi MarjoleinB,
Wil je meer informatie dan zou je ook naar Beko kunnen bellen, dan weet je zeker wat erbij geleverd wordt.
Mijn ervaringen met Beko zijn positief. :2th:
Kneders: Bear Teddy Varimixer | Rofco N15 | KitchenAid KSM 7580 | Ovens: Rofco B40 | Miele Heteluchtoven
:-) Mijn foto's
Gebruikersavatar
Giessie

Re: meer informatie

Bericht door Giessie »

Ik heb een paar maanden geleden de bear bij Beko gekocht en daar zat de vultrechter en het spatscherm bij.

Veel plezier alvast met je bear, mooi apparaat!
Gebruikersavatar
MarjoleinB
Jongste bediende
Berichten: 45
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 20:11
Locatie: Boxmeer

Re: meer informatie

Bericht door MarjoleinB »

Hoi Melinda,

Ik heb inderdaad maar eventjes gebeld en het spatscherm + vultrechter wordt er gewoon bijgeleverd.
Dus dat is mooi!

En ik lees nu pas jouw reactie Giessie dus nu is het helemaal duidelijk.
Ja, ik vind het een hele mooie machine. Heb getwijffeld tussen een Major Kenwood of een Bear maar ook vanwege de opmerkingen van Melinda geef ik toch nog maar wat meer geld uit om helemaal tevreden te zijn.

Groetjes, Marjolein
Gebruikersavatar
John

Re: meer informatie

Bericht door John »

Daar ga je zeer zeker geen spijt van krijgen Marjolein.
Alvast veel plezier ermee !
Gebruikersavatar
ellen
Gaat de goede kant op
Berichten: 88
Lid geworden op: di 16 okt 2012, 17:09

Re: meer informatie

Bericht door ellen »

Goedemorgen allemaal,

Voor mijn verjaardag heb ik een Bear Teddy varimixer gekregen waar ik heel blij mee ben.
De gebruiksaanwijzing heb ik doorgelezen en is zeer summier. Ik had gehoopt dat er wat recepten + mogelijkheden in zouden staan.
B.v. op welke stand(en) en hoe lang mixt de Bear bij een cake en met welke hoeveelheden, zo ook voor de broden. Heeft iemand hier misschien een overzichtje van?

Alvast bedankt voor het meedenken.

Groetjes,

Ellen
Gebruikersavatar
Levinebaktbrood
Moderator
Berichten: 5620
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 02:00
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: meer informatie

Bericht door Levinebaktbrood »

Gefeliciteerd met de Bear Teddy.

Brooddeeg: kneden op de laagste stand en dat is nog niet eens op stand half. Ik draai de knop tot de machine net aan gaat. In ong. 10 minuten heb je dan een prachtig deeg. Let op de temperatuur van het vocht, de machine heeft een hoge wrijvingswarmte waardoor het deeg snel warm wordt. Gebruik bijna koud vocht.
Kneders: Bear Teddy | Maxima MPM 7L
Ovens: Bosch HBG8755S1
Blog:Uit de keuken van Levine
Auteur van 5 boeken over brood bakken
Gebruikersavatar
ellen
Gaat de goede kant op
Berichten: 88
Lid geworden op: di 16 okt 2012, 17:09

Re: meer informatie

Bericht door ellen »

Dag Levine,

Bedankt voor je reactie.
Als eerste heb ik 2 cakes gebakken en die zijn heel goed gelukt.
Daarna heb ik broodjes bapao gemaakt (zie recept onder)) en die zijn ook goed gelukt, maar ..... de smaak was perfect van het deeg het zag er alleen niet zo mooi uit van de bovenkant; een beetje ruw. Wat kan ik verkeerd gedaan hebben? Dit zijn gestoomde broodjes zoals je weet en worden in een bapaostomer gaar gestoomd.

Voor het deeg heb ik het volgende recept gebruikt:
- 11 gram droge gist
- 1 theelepeltje suiker
- 500 gram gezeefde Eko tarwebloem
- 75 gram (gezeefd) kleinbroodpoeder
- 250 gram water, vrij koud
- 10 gram zout

Vanmiddag wil ik het nog een keertje proberen en kijken of ik de bovenkant dan mooi glad krijg, want het oog wil ook wat.

Groetjes,

Ellen
Gebruikersavatar
eric

Re: meer informatie

Bericht door eric »

Olalala,

gefeliciteerd en veel plezier met uw nieuw speeltje

eric
Gebruikersavatar
bakplaat
Meesterbakker
Berichten: 3372
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 00:43
Locatie: Het Land van Maas en Waal.
Contacteer:

Re: meer informatie

Bericht door bakplaat »

Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag Ellen :G en veel succes met je nieuwe machine. :2th:
___________________________________________________________________________________________________________

Bak ook eens een koekje van ÈIGEN deeg...

Vroeger was het bakken voor mij een MUST...Nu een LUST.
Gebruikersavatar
Levinebaktbrood
Moderator
Berichten: 5620
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 02:00
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: meer informatie

Bericht door Levinebaktbrood »

Ellen: heb je de stukjes deeg wel eerst mooi opgebold voordat je de vulling erin ging doen? Dan krijg je een mooie bovenkant.

Het recept vind ik maar zozo. Veel gist, weinig vocht en waarom broodverbeteraaar?
Kneders: Bear Teddy | Maxima MPM 7L
Ovens: Bosch HBG8755S1
Blog:Uit de keuken van Levine
Auteur van 5 boeken over brood bakken
Gebruikersavatar
bakplaat
Meesterbakker
Berichten: 3372
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 00:43
Locatie: Het Land van Maas en Waal.
Contacteer:

Re: meer informatie

Bericht door bakplaat »

ellen schreef: Daarna heb ik broodjes bapao gemaakt (zie recept onder)) en die zijn ook goed gelukt, maar ..... de smaak was perfect van het deeg het zag er alleen niet zo mooi uit van de bovenkant; een beetje ruw. Wat kan ik verkeerd gedaan hebben? Dit zijn gestoomde broodjes zoals je weet en worden in een bapaostomer gaar gestoomd.

Voor het deeg heb ik het volgende recept gebruikt:
- 11 gram droge gist
- 1 theelepeltje suiker
- 500 gram gezeefde Eko tarwebloem
- 75 gram (gezeefd) kleinbroodpoeder
- 250 gram water, vrij koud
- 10 gram zout
Ellen
Mij lijkt het dat je iets teveel gist (5-7 gram moet voldoende zijn) en te weinig (50%) vocht hebt gebruikt,daarvoor zou ik liever: 58% = 290 gram - 60% = 300 gram gebruiken.
___________________________________________________________________________________________________________

Bak ook eens een koekje van ÈIGEN deeg...

Vroeger was het bakken voor mij een MUST...Nu een LUST.
Gebruikersavatar
ellen
Gaat de goede kant op
Berichten: 88
Lid geworden op: di 16 okt 2012, 17:09

Re: meer informatie

Bericht door ellen »

Dag Levine,

Ik heb de stukjes deeg niet opgebold voordat ik ze ging vullen. Dus dit ga ik een volgende keer zeker doen.
Ik gebruik dit recept al heel lang, en je hebt gelijk: waarom broodverbeteraar? Ik weet het niet maar wil er wel vanaf.
Eens kijken of ik een nieuw recept in elkaar kan knutselen met minder gist, meer vocht en zonder broodverbeteraar.

Groetjes,

Ellen
Gebruikersavatar
TigerManZ
Meesterbakker
Berichten: 1986
Lid geworden op: do 27 dec 2012, 08:59
Locatie: In het oosten van de Betuwe

Re: meer informatie

Bericht door TigerManZ »

Hoi Ellen,

Heb deze broodjes ook wel eens gemaakt en die waren erg lekker maar inderdaad niet zo mooi strak en glad als je ze bij een Vietnamees of in de supermarkt koopt.
Groet, Han. :)

...levensgenieter...
Gebruikersavatar
Arthur

Re: meer informatie

Bericht door Arthur »

Na veel lezen, twijfelen (geld wel waard?) en zoeken naar een tweede hands Bear Teddy (niet te vinden!), toch maar de knop doorgehakt en een nieuwe zwarte besteld bij Beko.
Nog even een of twee dagen wachten.....en dan kneden maar!

Ben benieuwd.
Gebruikersavatar
Melinda
Meesterbakker
Berichten: 2269
Lid geworden op: za 12 jan 2013, 17:29
Locatie: Soest

Re: meer informatie

Bericht door Melinda »

Daar zul je veel plezier van krijgen. :2th:
Kneders: Bear Teddy Varimixer | Rofco N15 | KitchenAid KSM 7580 | Ovens: Rofco B40 | Miele Heteluchtoven
:-) Mijn foto's
Gebruikersavatar
TigerManZ
Meesterbakker
Berichten: 1986
Lid geworden op: do 27 dec 2012, 08:59
Locatie: In het oosten van de Betuwe

Re: meer informatie

Bericht door TigerManZ »

Hoi Arthur,

Leuk man, veelplezier van deze machine!
Blijf je de Quigg gewoon naast de Bear gebruiken?


Groet, Han.
Groet, Han. :)

...levensgenieter...
Gebruikersavatar
brood daar zit wat in
Meesterbakker
Berichten: 1855
Lid geworden op: do 21 jun 2012, 21:35
Locatie: Regio Utrecht

Re: meer informatie

Bericht door brood daar zit wat in »

Succes met wachten en dan....Heel veel kneed plezier met je Bear!!
Groet, Marja
Ook te volgen op Insta: bread_at_home_
_________________________________________________________________________________________________________
Kneder BW SM ~ Rofco B20 ~ Bear Teddy Varimixer
Gebruikersavatar
Arthur

Re: meer informatie

Bericht door Arthur »

Nou mijn black Bear is inmiddels binnen.
Maandagavond via de webshop besteld bij Beko in Wychen en woensdagmiddag in huis.
Ik ben onder de indruk van het robuuste karakter van de machine. Hij is zwaar en degelijk gebouwd, de kwaliteit straalt er van af!
Helaas nog geen deegjes kunnen draaien. Maar daar hoop ik komend weekend verandering in te brengen.

Han: De Quigg is naar mijn broer verhuist. Even of topic: nog veel plezier van het boek?

groeten,
Arthur
Gebruikersavatar
Melinda
Meesterbakker
Berichten: 2269
Lid geworden op: za 12 jan 2013, 17:29
Locatie: Soest

Re: meer informatie

Bericht door Melinda »

Gefeliciteerd met je black Bear Teddy. :2th:
Kneders: Bear Teddy Varimixer | Rofco N15 | KitchenAid KSM 7580 | Ovens: Rofco B40 | Miele Heteluchtoven
:-) Mijn foto's
Gebruikersavatar
TigerManZ
Meesterbakker
Berichten: 1986
Lid geworden op: do 27 dec 2012, 08:59
Locatie: In het oosten van de Betuwe

Re: meer informatie

Bericht door TigerManZ »

Hoi Arthur,

Wat het boek betreft, ik heb er even fijn in zitten bladeren en lezen maar nog even niets mee gedaan.
Het is bijna 5 dec. dus ligt het klaar voor in de zak van die goede ouwe man.
Hier loopt nog een manneke van 8 jaar rond die steevast gelooft in het GMG (Grote Mensen Geheim) :G
Mijn oudste zoon (over anderhalve week 17jr) heeft het boek al wel gezien toen ik met hem van drumles naar huis reed.

Veel plezier met de Bear!
We lezen hier vast wel hoe deze bevalt.
Groet, Han. :)

...levensgenieter...
Gebruikersavatar
bakplaat
Meesterbakker
Berichten: 3372
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 00:43
Locatie: Het Land van Maas en Waal.
Contacteer:

Re: meer informatie

Bericht door bakplaat »

Veel plezier en succes met je nieuwe Bear Teddy Arthur. :2th:
___________________________________________________________________________________________________________

Bak ook eens een koekje van ÈIGEN deeg...

Vroeger was het bakken voor mij een MUST...Nu een LUST.
Gebruikersavatar
Arthur

Re: meer informatie

Bericht door Arthur »

Dank je allemaal.

Inmiddels heeft mijn Black Bear zijn vuurdoop gehad met ruim 2,4 kg deeg. En hij is met vlag en wimpel geslaagd.
Goed gekneed deeg en mooi gerezen broden met dito structuur. Dit beloofd veel goeds voor de toekomst.
Ik ben blij! :2th:
Gebruikersavatar
keesw

Re: meer informatie

Bericht door keesw »

Zojuist mijn KitchenAid verkocht. Dat geeft ruimte om de Bear Vari mixer aan te schaffen. Degenen die hem al hebben, hebben vrijwel allemaal bij Beko gekocht. Nu zie ik op het net bij de Bear Webshop dezelfde machine voor 675 inc BTW staan. Scheelt wel even met de 719 bij Beko. Zie ik een reden om liever bij Beko te bestellen over het hoofd??
dank voor reacties!
Kees
Gebruikersavatar
lekkermelig
Beheerder
Berichten: 4006
Lid geworden op: zo 14 okt 2012, 23:23
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Re: meer informatie

Bericht door lekkermelig »

keesw schreef:Zojuist mijn KitchenAid verkocht. Dat geeft ruimte om de Bear Vari mixer aan te schaffen. Degenen die hem al hebben, hebben vrijwel allemaal bij Beko gekocht. Nu zie ik op het net bij de Bear Webshop dezelfde machine voor 675 inc BTW staan. Scheelt wel even met de 719 bij Beko. Zie ik een reden om liever bij Beko te bestellen over het hoofd??
dank voor reacties!
Kees
Ik heb zelf bij Beko gekocht evenals velen anderen hier en nooit gezeur gehad. Ik lees hier een persoon die ooit bij de Bear webshop gekocht had, en die kreeg een beschadigd model toegestuurd. Ze had zelf het idee dat het een gebruikt apparaat was of een showmodel of iets dergelijks. Is uiteindelijk ook wel goed gekomen. Persoonlijk heb ik meer met betrouwbaarheid en goede service dan met laagste prijsgaranties,, maar voor die paar tientjes moet je zelf maar beslissen wat je goed of niet goed vindt.

Wil
Kneder: Rofco KN15,Bear Varimixer Teddy
Rijskast: Rofco RK48
Ovens: Rofco B40, Manz 30/2, kleioven
Graanmolen: Mockmill Lino 200
Meel: de Zuidmolen en Molen de Vlijt

Blog: Lekkermelig.nl
Gebruikersavatar
brood daar zit wat in
Meesterbakker
Berichten: 1855
Lid geworden op: do 21 jun 2012, 21:35
Locatie: Regio Utrecht

Re: meer informatie

Bericht door brood daar zit wat in »

Heb geen ervaring. Maar heb wel steeds interesse in de Bear...Heb wel gezien dat ze nu bij Beko een langere levertijd hebben.
Dus wil je hem snel in huis hebben, dan is dat bij Beko niet het geval...

Succes met de knoop doorhakken!
Groet, Marja
Ook te volgen op Insta: bread_at_home_
_________________________________________________________________________________________________________
Kneder BW SM ~ Rofco B20 ~ Bear Teddy Varimixer
Gebruikersavatar
keesw

Re: meer informatie

Bericht door keesw »

dankjewel voor het meedenken!
Dat verhaal van de Bear shop (demo machine) heb ik ook gelezen, daarom was ik benieuwd of er nog meer van dat soort narigheid was voorgekomen.
Ik ga morgen even bellen met de Bear shop, als ze voorraad hebben ga ik er wel even naartoe, dat is voor mij nog wel aan te rijden.
Ik laat het even afhangen van de levertijd. Het gaat idd niet om een paar tientjes..
Kees
Gebruikersavatar
keesw

Re: meer informatie

Bericht door keesw »

hallo!
Knoop doorgehakt! Prijs van 675 bij de Bear Teddy website bleek excl BTW te zijn. Dit was niet echt helder aangegeven op de site...
Beslissing was toen snel genomen.
Maandag (gisterenochtend) besteld bij Beko, vanmiddag (dinsdag) afgeleverd!
Indrukwekkend monster van een ding.
Hij staat er, morgen of zo maar eens aanzetten...
Ik verwacht er veel van.
groeten
Kees
Gebruikersavatar
Melinda
Meesterbakker
Berichten: 2269
Lid geworden op: za 12 jan 2013, 17:29
Locatie: Soest

Re: meer informatie

Bericht door Melinda »

Geweldig. Veel plezier met je nieuwe hulp, Kees. :2th:
Kneders: Bear Teddy Varimixer | Rofco N15 | KitchenAid KSM 7580 | Ovens: Rofco B40 | Miele Heteluchtoven
:-) Mijn foto's
Gebruikersavatar
lekkermelig
Beheerder
Berichten: 4006
Lid geworden op: zo 14 okt 2012, 23:23
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Re: meer informatie

Bericht door lekkermelig »

keesw schreef:hallo!
Knoop doorgehakt! Prijs van 675 bij de Bear Teddy website bleek excl BTW te zijn. Dit was niet echt helder aangegeven op de site...
Beslissing was toen snel genomen.
Maandag (gisterenochtend) besteld bij Beko, vanmiddag (dinsdag) afgeleverd!
Indrukwekkend monster van een ding.
Hij staat er, morgen of zo maar eens aanzetten...
Ik verwacht er veel van.
groeten
Kees
Kijk, dat is dan mooi! Veel plezier ermee!

En wat die webshop betreft: Laagste prijs garantie, beschadigde apparatuur leveren, geen BTW vermelden, terwijl dat wettelijk verplicht is als je aan consumenten levert. Ik heb er wel een idee over.... Laagste prijs garantie, maar dan zal Beko wel een groothandel zijn en niet meetellen.
Lees dit maar eens
https://webwinkelrecht.nl/reclame/hoe-m ... ld-worden/

En of dat in dit geval terecht is:
Je kan allleen in de veelgestelde vragen lezen dat het ex BTW is, en je winkelmandje kan je niet bekijken zonder je eerst te registeren. Tja, dat zou je van de grote webshops toch ook niet accepteren...
Kneder: Rofco KN15,Bear Varimixer Teddy
Rijskast: Rofco RK48
Ovens: Rofco B40, Manz 30/2, kleioven
Graanmolen: Mockmill Lino 200
Meel: de Zuidmolen en Molen de Vlijt

Blog: Lekkermelig.nl
Gebruikersavatar
freggel33
Deegroller
Berichten: 308
Lid geworden op: zo 29 sep 2013, 19:09
Locatie: In het midden van het land

Re: meer informatie

Bericht door freggel33 »

Indrukwekkend monster van een ding.
Inderdaad een beest van een machien! Ben er ook wel erg blij mee!
Kees, Gefeliciteerd, je gaat er vast geen spijt van krijgen. (en anders hier liefhebbers genoeg!)
Paul.
Ik hou wel van een goeie bui....

Rofco B5, Rofco B20, Rofco N 15
Gebruikersavatar
keesw

Re: meer informatie

Bericht door keesw »

eerste kilootje bloem voor 2 witte broodjes gekneed. Eerst had ik nog een 'probleem'..: je moet de kop van de machine wel héél hard aandrukken, anders veert hij weer terug naar boven en slaat dus af. Even gebeld met Beko, ze wisten meteen wat er loos was: niks dus.
Even mijn 100 kilo erop en draaien maar..
Ziet er echt heeel goed uit, niet een keer deeg naar beneden hoeven duwen zoals ik bij de KA gewend was.
dag!
Kees
Gebruikersavatar
Doortje

Re: meer informatie

Bericht door Doortje »

Levinebaktbrood schreef:Ze leveren ook aan particulieren (dat staat ook in mijn vorige bericht).

De prijsvan de Bear is bij genoemde firma al tijden inclusief BTW en bezorging iets meer dan 700 euro.

Geweldige machine, ik wil hem niet meer missen en de KitchenAid heavy duty die ik ook heb staat ongebruikt in de hoek. De Bear kneed veeeel beter.
Graag wijs ik jullie op een veel goedkoper alternatief, nl. de Maxima 7L. Wordt via de horecawebshop (eigenaar Spangenberg, een goede leverancier van grootkeukenapparatuur) verkocht voor 319 incl. BTW en verzendkosten. Zij stellen dat de Maxima stiller is, een grotere kom heeft en kwalitatief net zo goed is!! Voor mij was de keuze snel gemaakt ....
Gebruikersavatar
lekkermelig
Beheerder
Berichten: 4006
Lid geworden op: zo 14 okt 2012, 23:23
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Re: meer informatie

Bericht door lekkermelig »

Doortje,

Als je een beetje zo rondkijken op dit forum zou je allang zien dat de Maxima op dit forum al uitgebreid besproken is. Er is zelfs al een keer sprake van geweest dat Spangenberg een demo wilde geven, maar uiteindelijk was er hier geen animo voor. Gebruikerservaringen zijn nogal wisselend. Er zijn vast veel tevreden Maxima gebruikers, maar het heeft niet zoveel zin om in elke post alleen reclame te maken voor Spangenberg en commentaar te leveren op andere apparatuur als je het zelf niet eens gebruikt hebt. Het gaat hier om GEBRUIKERS ervaringen, niet om meningen van leveranciers.

Wil
Kneder: Rofco KN15,Bear Varimixer Teddy
Rijskast: Rofco RK48
Ovens: Rofco B40, Manz 30/2, kleioven
Graanmolen: Mockmill Lino 200
Meel: de Zuidmolen en Molen de Vlijt

Blog: Lekkermelig.nl
Gebruikersavatar
brood daar zit wat in
Meesterbakker
Berichten: 1855
Lid geworden op: do 21 jun 2012, 21:35
Locatie: Regio Utrecht

Re: meer informatie

Bericht door brood daar zit wat in »

Ik heb nu een week mijn Bear in huis, en de keren dat hij aan geweest is was het een genot om mee te werken en naar te kijken.
Ik sta echt versteld van het verschil met m'n andere mixer/kneder. Ben er super blij mee en hij is het z'n centen meer dan waard!!
Groet, Marja
Ook te volgen op Insta: bread_at_home_
_________________________________________________________________________________________________________
Kneder BW SM ~ Rofco B20 ~ Bear Teddy Varimixer
Gebruikersavatar
Levensplezier
Warme bakker
Berichten: 867
Lid geworden op: wo 30 jan 2013, 17:40

Re: meer informatie

Bericht door Levensplezier »

Wat leuk voor je. Geniet er maar van. :2th: :2th:
Fini
Ik heb een KA Artisan met een speciale kneedhaak en ik bak mijn brood in mijn 4-oven AGA.
Daarnaast heb ik (en wordt er ook regelmatig op gereden) ook een paarse Harley Sportster Screaming Eagle!
Dus:
Pluk de dag, het leven is maar kort!
Gebruikersavatar
freggel33
Deegroller
Berichten: 308
Lid geworden op: zo 29 sep 2013, 19:09
Locatie: In het midden van het land

Re: meer informatie

Bericht door freggel33 »

lekkermelig schreef:Doortje,

Als je een beetje zo rondkijken op dit forum zou je allang zien dat de Maxima op dit forum al uitgebreid besproken is. Er is zelfs al een keer sprake van geweest dat Spangenberg een demo wilde geven, maar uiteindelijk was er hier geen animo voor. Gebruikerservaringen zijn nogal wisselend. Er zijn vast veel tevreden Maxima gebruikers, maar het heeft niet zoveel zin om in elke post alleen reclame te maken voor Spangenberg en commentaar te leveren op andere apparatuur als je het zelf niet eens gebruikt hebt. Het gaat hier om GEBRUIKERS ervaringen, niet om meningen van leveranciers.

Wil
Btw, Wie is u Doortje?

Marja, Goed dat je de Bear in je onderschrift erbij hebt gezet. Nu kun je hem niet meer ruilen....

Paul
Ik hou wel van een goeie bui....

Rofco B5, Rofco B20, Rofco N 15
Gebruikersavatar
basp
Stofhapper
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 13 dec 2013, 00:13

Re: meer informatie

Bericht door basp »

Ik heb enkel nog maar brood gemaakt door het deeg met de hand te kneden. Ik ben eens aan het rondkijken om een kneedmachine te kopen. En tijdens mijn zoektocht kwam ik op dit forum terecht ;-)
Levinebaktbrood schreef: De bear heeft een stevige spiraalhaak om brooddeeg mee te kneden. Je kunt er max. 2.5 kilo deeg in kneden en ook een deegje gemaakt van 350 gram bloem/meel gaat prima. Met een klein bekertje slagroom of 2 eiwitten heeft hij wat moeite, dat is te weinig.
Heeft er nog iemand positieve ervaringen met kleinere hoeveelheden? Momenteel start ik met een deeg van 575 g bloem om 2 kleine broodjes (470g deeg) af te bakken is

In de specificaties zie ik dat de Bear Teddy 18à20 kg weegt (netto/brutto gewicht... wat het verschil ook mag zijn). Ik vind dit best veel. Laten jullie die steeds op het aanrecht staan? Of wordt die na gebruik toch in een kast geplaatst?

mvg, Bart
Gebruikersavatar
lekkermelig
Beheerder
Berichten: 4006
Lid geworden op: zo 14 okt 2012, 23:23
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Re: meer informatie

Bericht door lekkermelig »

Met een Bear kun je makkelijk redelijk kleine hoeveelheden kneden. Ik maak zelfs wel eens deeg voor pasta, en dat lukt nog net met 250 gram bloem. De hoeveelheden die jij noemt mogen geen enkel probleem zijn.

En het is inderdaad een zware machine, dus ik zou er niet zo snel mee gaan sjouwen.

Wil
Kneder: Rofco KN15,Bear Varimixer Teddy
Rijskast: Rofco RK48
Ovens: Rofco B40, Manz 30/2, kleioven
Graanmolen: Mockmill Lino 200
Meel: de Zuidmolen en Molen de Vlijt

Blog: Lekkermelig.nl
Gebruikersavatar
Melinda
Meesterbakker
Berichten: 2269
Lid geworden op: za 12 jan 2013, 17:29
Locatie: Soest

Re: meer informatie

Bericht door Melinda »

basp schreef: In de specificaties zie ik dat de Bear Teddy 18à20 kg weegt (netto/brutto gewicht... wat het verschil ook mag zijn). Ik vind dit best veel. Laten jullie die steeds op het aanrecht staan? Of wordt die na gebruik toch in een kast geplaatst?
mvg, Bart
De Bear misstaat absoluut niet op het aanrecht. Dus ja, hij blijft er gewoon staan. Tenzij ik ruimte nodig heb om mijn brood op te maken. :crazy:
Kneders: Bear Teddy Varimixer | Rofco N15 | KitchenAid KSM 7580 | Ovens: Rofco B40 | Miele Heteluchtoven
:-) Mijn foto's
Gebruikersavatar
brood daar zit wat in
Meesterbakker
Berichten: 1855
Lid geworden op: do 21 jun 2012, 21:35
Locatie: Regio Utrecht

Re: meer informatie

Bericht door brood daar zit wat in »

Ik kneed regelmatig kleine hoeveelheden in de Bear, gaat altijd goed! En hij staat mooi te pronken op het aanrecht :2th:
Groet, Marja
Ook te volgen op Insta: bread_at_home_
_________________________________________________________________________________________________________
Kneder BW SM ~ Rofco B20 ~ Bear Teddy Varimixer
Gebruikersavatar
Levinebaktbrood
Moderator
Berichten: 5620
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 02:00
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: meer informatie

Bericht door Levinebaktbrood »

basp schreef:Ik heb enkel nog maar brood gemaakt door het deeg met de hand te kneden. Ik ben eens aan het rondkijken om een kneedmachine te kopen. En tijdens mijn zoektocht kwam ik op dit forum terecht ;-)
Levinebaktbrood schreef: De bear heeft een stevige spiraalhaak om brooddeeg mee te kneden. Je kunt er max. 2.5 kilo deeg in kneden en ook een deegje gemaakt van 350 gram bloem/meel gaat prima. Met een klein bekertje slagroom of 2 eiwitten heeft hij wat moeite, dat is te weinig.
Heeft er nog iemand positieve ervaringen met kleinere hoeveelheden? Momenteel start ik met een deeg van 575 g bloem om 2 kleine broodjes (470g deeg) af te bakken is

In de specificaties zie ik dat de Bear Teddy 18à20 kg weegt (netto/brutto gewicht... wat het verschil ook mag zijn). Ik vind dit best veel. Laten jullie die steeds op het aanrecht staan? Of wordt die na gebruik toch in een kast geplaatst?

mvg, Bart
Ik schrijf ik mijn bericht dat een deegje gemaakt van 350 gram bloem/meel prima gaat. Dus 575 gram bloem gaat zeker goed. Dat is volgens mij toch meer dan 350 gram .... ^)^
Kneders: Bear Teddy | Maxima MPM 7L
Ovens: Bosch HBG8755S1
Blog:Uit de keuken van Levine
Auteur van 5 boeken over brood bakken
Gebruikersavatar
Wim

Re: meer informatie

Bericht door Wim »

Hierbij nog een 'gebruikerservaring' : Ik heb de bear nu bijna een jaar en ik ben erg enthousiast. Met een grote Rofco om te bakken moet de bear op zaterdag lekker aan het werk.
Meestal doe ik dan 2 series achter elkaar kneden die dan tegelijkertijd de oven in gaan. (2 x 400 gram in een groot bakblik als 'halve' broden).

Het is even uitzoeken hoe lang de beste kneedtijd is bij de diverse soorten deeg maar dat maakt het ook spannend.
Ik heb de bear ondering een smal kastje staan. Hij staat op een stoffen placemat daardoor hij er gemakkelijk in en uit te schuiven is.
Het is een hele uitgave maar als hij aan het kneden is dan is de prijs al weer vergeten.
Gebruikersavatar
Cloggie
Gaat de goede kant op
Berichten: 77
Lid geworden op: za 22 mar 2014, 12:15
Locatie: Hoogeveen

Re: meer informatie

Bericht door Cloggie »

Ik heb deze week mijn oude KitchenAid Artisan verkocht en een Bear Teddy gekocht. Gisteren geleverd en net mijn eerste deeg gemaakt.
Een heel klein deeg omdat ik vandaag alleen thuis ben met mijn jongste en alleen voor ons hoef te bakken maar ik ben helemaal in de
zevende hemel, wat een machine! Ik stuiter er gewoon van, dit kon mijn KA dus echt niet!
*gaat de rest van de dag genieten* :mrgreen:
Gebruikersavatar
Melinda
Meesterbakker
Berichten: 2269
Lid geworden op: za 12 jan 2013, 17:29
Locatie: Soest

Re: meer informatie

Bericht door Melinda »

Cloggie, gefeliciteerd met je nieuwe Bear. En dat je er veel plezier van zult hebben staat buiten kijf! :2th: :G
Kneders: Bear Teddy Varimixer | Rofco N15 | KitchenAid KSM 7580 | Ovens: Rofco B40 | Miele Heteluchtoven
:-) Mijn foto's
Gebruikersavatar
brood daar zit wat in
Meesterbakker
Berichten: 1855
Lid geworden op: do 21 jun 2012, 21:35
Locatie: Regio Utrecht

Re: meer informatie

Bericht door brood daar zit wat in »

Gefeliciteerd met je nieuwe kneed maatje! En veel plezier er mee.
Groet, Marja
Ook te volgen op Insta: bread_at_home_
_________________________________________________________________________________________________________
Kneder BW SM ~ Rofco B20 ~ Bear Teddy Varimixer
Gebruikersavatar
miesje1959
Meesterbakker
Berichten: 1524
Lid geworden op: do 20 feb 2014, 18:20
Locatie: kop van Noord-Holland

Re: meer informatie

Bericht door miesje1959 »

Colggie, gefeliciteerd met je de Bear! :2th:
Zul je vast veel plezier van hebben.
Astrid

Bear Teddy kneder - Manz oven 10/1 en Manz oven 30/2- Panasonic SD-2500WXE -
Gebruikersavatar
Rik R

Re: meer informatie

Bericht door Rik R »

Proficiat Cloggie en heel veel plezier ermee ! :G
Gebruikersavatar
bakplaat
Meesterbakker
Berichten: 3372
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 00:43
Locatie: Het Land van Maas en Waal.
Contacteer:

Re: meer informatie

Bericht door bakplaat »

Heel veel plezier,gemak en succes Gloggie...met deze mooie machine. :2th:
___________________________________________________________________________________________________________

Bak ook eens een koekje van ÈIGEN deeg...

Vroeger was het bakken voor mij een MUST...Nu een LUST.
Gebruikersavatar
Kneedhaak63

Re: meer informatie

Bericht door Kneedhaak63 »

Veel plezier met je nieuwe Bear, lijkt me echt het summum :2th:
Gebruikersavatar
Levensplezier
Warme bakker
Berichten: 867
Lid geworden op: wo 30 jan 2013, 17:40

Re: meer informatie

Bericht door Levensplezier »

Cloggie wat fijn voor je dat je nu zo'n fijne machine hebt. Maar met de speciale deeghaak voor de KA Artisan kneed ook de Kitchenaid het deeg prachtig . :D
Fini
Ik heb een KA Artisan met een speciale kneedhaak en ik bak mijn brood in mijn 4-oven AGA.
Daarnaast heb ik (en wordt er ook regelmatig op gereden) ook een paarse Harley Sportster Screaming Eagle!
Dus:
Pluk de dag, het leven is maar kort!
Plaats reactie