KENWOOD

Voor alle vragen over planeetmengers, spiraalkneders en andere kneedapparatuur
Gebruikersavatar
bakkerdick
Opboller
Berichten: 227
Lid geworden op: do 18 okt 2012, 20:08

Re: Kenwood

Bericht door bakkerdick »

Dat is het mooie van Broodbakken, Cor. Er leiden bij het bakken zoveel mooie wegen naar Rome, en Rome zelf vind ik ook altijd weer prachtig, hoe je er ook gekomen bent. Van een gistbrood kan ik net zo genieten als van een desembrood, maar nu het verversen van de desempjes een beetje in mijn dagritme is opgenomen ( en je kan ook nog aardig tijdrekken of inlopen als het moet) vind ik het leuk om te doen. Vroeger bakte ik af en toe een desembroodje , en dan moest je tussentijds desems verversen en een deel weggooien als je er op dat moment geen brood van maakte. Als je (vrijwel0 dagelijks bakt, hoef je ook niks weg te gooien.
Maar als ik eens een dagje 'productie wil draaien', komt er wel gist bij te pas. De kortere rijstijden helpen dan om meer te maken ( in mijn 60 cm oventje)
Gebruikersavatar
Merlijn
Warme bakker
Berichten: 522
Lid geworden op: di 09 okt 2012, 10:11

Re: Kenwood

Bericht door Merlijn »

Mijn Kenwood gaat niet eerder als week 10 geleverd worden, de beloofde levertijd van 1-2 weken is dan ruim 5 geworden :-( Ik kan Dealbird niet echt aanraden als webshop, je word zodra je je geld hebt overgemaakt volledig genegeerd, geen piepje, geen email, geen telefoon, helemaal niets..
Ik zag op Tweakers.net wel een aantal tevreden klanten, dus het is een legitieme shop, maar hun communicatie vaardigheden is ver beneden nul :-/
Weet iemand een winkel waar die KM 020 te koop is voor rond de 500 en ook echt ophaalbaar? ik heb het wel gehad met webwinkels op het moment, ik wil er een van originele bakstenen!
Vrijheid is het brood en de morgen en de opgaande zon.
Benet
Gebruikersavatar
Melinda
Meesterbakker
Berichten: 2269
Lid geworden op: za 12 jan 2013, 17:29
Locatie: Soest

Re: Kenwood

Bericht door Melinda »

Heel vervelend voor je, Merlijn. Kijk eens bij http://www.keukenmachineshop.nl/product ... anium.html. Weleenswaar niet beneden de € 500, maar zeer goede levering binnen 1 dag.
Ik weet trouwens ook niet of dit het apparaat is wat je bedoelt. Maar deze site is betrouwbaar, een onderdeel van Coolblue. Wij hebben daar heel goede ervaringen mee.
Kneders: Bear Teddy Varimixer | Rofco N15 | KitchenAid KSM 7580 | Ovens: Rofco B40 | Miele Heteluchtoven
:-) Mijn foto's
Gebruikersavatar
Merlijn
Warme bakker
Berichten: 522
Lid geworden op: di 09 okt 2012, 10:11

Re: Kenwood

Bericht door Merlijn »

Iemand ervaring met de KMM770 of de KM 770? Die is leverbaar en valt binnen mijn budget, ik wil alleen graag wat meer weten, is die 1200 watt motor voldoende?
Vrijheid is het brood en de morgen en de opgaande zon.
Benet
Gebruikersavatar
Merlijn
Warme bakker
Berichten: 522
Lid geworden op: di 09 okt 2012, 10:11

Re: Kenwood

Bericht door Merlijn »

Ik heb mijn bestelde KM020 gecanceld, week 10 konden ze zich ook niet op vastleggen, volgens een vriend van mij die in de inkoop zit, zijn ze orders aan het opsparen om extra korting te kunnen krijgen en kan het nog weken duren voor ze er genoeg naar hun zin hebben :-( Mooie boel, nu wel een kom, maar geen apparaat :-/ Gaat ook nog een onbekend aantal dagen duren voor ik mijn geld terug heb..
Vrijheid is het brood en de morgen en de opgaande zon.
Benet
Gebruikersavatar
TigerManZ
Meesterbakker
Berichten: 1986
Lid geworden op: do 27 dec 2012, 08:59
Locatie: In het oosten van de Betuwe

Re: Kenwood

Bericht door TigerManZ »

Da's nie leuk Merlijn!
Maaruhhh... bij jou in de buurt zullen toch wel enkele winkels zijn waar ze deze apparaten verkopen?
En als ze dan iets duurder zijn dan via internet dan kun je daarvoor ook een stukje service verwachten. Tenzij het natuurlijk erg veel euries gaat schelen.
Persoonlijk ben ik nog wel eens bereid om iets extra te betalen als de mensen (in de winkel) naderhand ook voor je klaar staan als er eens wat is.

Suc6 en ik hoop voor jou dat het een vlotte afhandeling wordt!
Groet, Han. :)

...levensgenieter...
Gebruikersavatar
Merlijn
Warme bakker
Berichten: 522
Lid geworden op: di 09 okt 2012, 10:11

Re: Kenwood

Bericht door Merlijn »

De grotere versies staan nergens, je kunt ze wel laten leveren door diverse winkels. Ik zou ook 100 euro meer neertellen om hem direct onder mijn arm mee te namen, na 4 weken komt het stoom me de oren uit.. Helaas is het op deze manier kopen meer als 100 euro duurder, eerder 150-250 euro, en dat is me nu weer teveel, dan kan ik die Bear Teddy kopen.
Vrijheid is het brood en de morgen en de opgaande zon.
Benet
Gebruikersavatar
Melinda
Meesterbakker
Berichten: 2269
Lid geworden op: za 12 jan 2013, 17:29
Locatie: Soest

Re: Kenwood

Bericht door Melinda »

Echt, bij Coolblue leveren ze heel snel. Binnen 1 dag. Dat is dan toch al beter dan 5 weken wachten. Scheelt je ook nog reiskosten. Maar het is maar een suggestie.
Kneders: Bear Teddy Varimixer | Rofco N15 | KitchenAid KSM 7580 | Ovens: Rofco B40 | Miele Heteluchtoven
:-) Mijn foto's
Gebruikersavatar
mamsjelief

Re: Kenwood

Bericht door mamsjelief »

Ik heb mijn Kenwood in Zwolle bij Oldenhof gekocht. Degene die me hielp kon veel vertellen over de machine, ook over de accesoires en ze hadden er toen verschillende types staan weet alleen niet of de machine die jij wil er ook stond Merlijn. Je kan ze natuurlijk altijd bellen.
Gebruikersavatar
CJ-Petra
Meesterbakker
Berichten: 1250
Lid geworden op: za 17 dec 2011, 11:22
Locatie: Bommelerwaard

Re: Kenwood

Bericht door CJ-Petra »

Dat is balen zeg!
Ik heb mijn Kenwood toen bij Harense Smid gekocht en enkele weken geleden ook een Kenwood staafmixerset.
Volgens mij hanteren zij schappelijke prijzen.
Grtzz Petra

Rofco B20 | Panasonic SD-255 | Kenwood KMC560
Gebruikersavatar
Merlijn
Warme bakker
Berichten: 522
Lid geworden op: di 09 okt 2012, 10:11

Re: Kenwood

Bericht door Merlijn »

Bijna 200 euro duurder..
Vrijheid is het brood en de morgen en de opgaande zon.
Benet
Gebruikersavatar
bakkerdick
Opboller
Berichten: 227
Lid geworden op: do 18 okt 2012, 20:08

Re: Kenwood

Bericht door bakkerdick »

Mijn Kitchenaid komt van Hakvoort Professional ( www.hakpro.nl), die leveren vooral aan de horeca e.d., maar ik werd er ook keurig bediend, en ik had toen een scherpe prijs. Ik weet niet of er een beleid achter zat, maar ik heb het ding probleemloos besteld destijds. Anders doe je het op 'Merlijn Broodlaboratorium ' of zo . Ze hebben Kenwoods op de site staan, maar ik weet niet of ze jouw voorkeursmodel hebben, en prijzen heb ik ook niet naar gekeken. De prijslijst is natuurlijk wel ex BTW, even rekening mee houden
Gebruikersavatar
Merlijn
Warme bakker
Berichten: 522
Lid geworden op: di 09 okt 2012, 10:11

Re: Kenwood

Bericht door Merlijn »

Ik heb ze net een mail gestuurd of ze de KM040 die op de site staat nog hebben, dan word dat hem..
Vrijheid is het brood en de morgen en de opgaande zon.
Benet
Gebruikersavatar
Levinebaktbrood
Moderator
Berichten: 5620
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 02:00
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Kenwood

Bericht door Levinebaktbrood »

Kneders: Bear Teddy | Maxima MPM 7L
Ovens: Bosch HBG8755S1
Blog:Uit de keuken van Levine
Auteur van 5 boeken over brood bakken
Gebruikersavatar
Ballie
Meesterbakker
Berichten: 2837
Lid geworden op: ma 14 nov 2011, 18:51
Locatie: Tullepetaonestad (Roosendaal), West Brabant
Contacteer:

Re: Kenwood

Bericht door Ballie »

@Merlijn:
Hou je wel in de gaten dat de prijzen bij Hakvoort EXCLUSIEF BTW zijn?
Het leven is goed, in het Brabantse land...
Gebruikersavatar
Merlijn
Warme bakker
Berichten: 522
Lid geworden op: di 09 okt 2012, 10:11

Re: Kenwood

Bericht door Merlijn »

Ballie schreef:@Merlijn:
Hou je wel in de gaten dat de prijzen bij Hakvoort EXCLUSIEF BTW zijn?
Had ik gezien. Ik heb Oldenhof een mail gestuurd.
Vrijheid is het brood en de morgen en de opgaande zon.
Benet
Gebruikersavatar
Levinebaktbrood
Moderator
Berichten: 5620
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 02:00
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Kenwood

Bericht door Levinebaktbrood »

Uhhmm Merlijn, vergelijk de prijzen eens tussen Oldenhof en Kookpunt (Rotterdam). Ze hebben dezelfde inkooporganisatie, maar Kookpunt is vaak goedkoper. Bij Kookpunt was bijvoorbeeld de Bear bijna 100 euro goedkoper dan bij Oldenhof. Kookpunt heeft ook een webwinkel cq ze versturen ook.
Kneders: Bear Teddy | Maxima MPM 7L
Ovens: Bosch HBG8755S1
Blog:Uit de keuken van Levine
Auteur van 5 boeken over brood bakken
Gebruikersavatar
Merlijn
Warme bakker
Berichten: 522
Lid geworden op: di 09 okt 2012, 10:11

Re: Kenwood

Bericht door Merlijn »

Levinebaktbrood schreef:Uhhmm Merlijn, vergelijk de prijzen eens tussen Oldenhof en Kookpunt (Rotterdam). Ze hebben dezelfde inkooporganisatie, maar Kookpunt is vaak goedkoper. Bij Kookpunt was bijvoorbeeld de Bear bijna 100 euro goedkoper dan bij Oldenhof. Kookpunt heeft ook een webwinkel cq ze versturen ook.
Dat van die gezamenlijke inkoop wist ik niet, maar Kookpunt heeft alleen de KMM023 voor de duizelingwekkende prijs van 849 euro, dan koop ik liever een Bear :-) Oldenhof had (nog?) KM 040 staan op de site, het oude top model, en dan 200 euro goedkoper.
Vrijheid is het brood en de morgen en de opgaande zon.
Benet
Gebruikersavatar
lekkermelig
Beheerder
Berichten: 4006
Lid geworden op: zo 14 okt 2012, 23:23
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Re: Kenwood

Bericht door lekkermelig »

Ik zou eens een telefoontje besteden aan Oostendorp in Tiel. Die zijn Kenwood Dealer en hebben oa de KM770, waar je 2,5 kg deeg mee zou moeten kneden. Als dat ding daar te duur is zijn er genoeg zaken die hem wel onder de 500 euro verkopen. Maar als er niet al teveel verschil tussen zit zou ik het vooral bij hen proberen. Ik hoor van verschillende kanten dat zij het in ieder geval met Kenwood wel goed doen, en de meeste duurdere Kenwoods kunnen iig redelijk goed deeg kneden. Daar kan Oostendorp je vast wel in adviseren. Gewoon je budget roepen, en dat je iets ander koopt als het meer dan die 500 euro moet kosten.

En als je meer dan 500 euro moet betalen zou ik echt gewoon een Bear bestellen bij Beko techniek. Heb ik ook gedaan, ben je inc btw 720 euro kwijt en daar heb ik nog geen seconde spijt van gehad. Is gewoon een geweldige machine, en maakt ook niet zoveel herrie.

Ja, ik weet je budget grenzen... maar als jij met de auto dat ding ergens zogenaamd goedkoop moet ophalen ben je aan reiskosten ook al wat kwijt. Tijd kost blijkbaar niets, maar dat was voor mij wel een overweging, en dus werd het na drie keer op internet zoeken en allerlei slechte referenties over de Kenwood leveranciers (dus niet de machine zelf) toch een Bear. Beko zet dat ding gewoon bij jou op de stoep. Is ook wel prettig, gezien het gewicht :-).

Wil
Kneder: Rofco KN15,Bear Varimixer Teddy
Rijskast: Rofco RK48
Ovens: Rofco B40, Manz 30/2, kleioven
Graanmolen: Mockmill Lino 200
Meel: de Zuidmolen en Molen de Vlijt

Blog: Lekkermelig.nl
Gebruikersavatar
Melinda
Meesterbakker
Berichten: 2269
Lid geworden op: za 12 jan 2013, 17:29
Locatie: Soest

Re: Kenwood

Bericht door Melinda »

Merlijn schreef:
Levinebaktbrood schreef:Uhhmm Merlijn, vergelijk de prijzen eens tussen Oldenhof en Kookpunt (Rotterdam). Ze hebben dezelfde inkooporganisatie, maar Kookpunt is vaak goedkoper. Bij Kookpunt was bijvoorbeeld de Bear bijna 100 euro goedkoper dan bij Oldenhof. Kookpunt heeft ook een webwinkel cq ze versturen ook.
Dat van die gezamenlijke inkoop wist ik niet, maar Kookpunt heeft alleen de KMM023 voor de duizelingwekkende prijs van 849 euro, dan koop ik liever een Bear :-) Oldenhof had (nog?) KM 040 staan op de site, het oude top model, en dan 200 euro goedkoper.
Bij Huistuintiel heb ik de KM040 gekocht voor 699 euro. De Bear Teddy was via Beko 708,50 euro.
Mijn grote voorkeur heeft duidelijk de Bear. De Kenwood haalt het daar absoluut niet bij.
Ik heb onlangs voor de KM040 de deeghaak besteld, die bij de Cooking Chef geleverd wordt. Is wel een verbetering, want met de originele deeghaak kroop het deeg constant naar boven en ik vond het deeg ook niet zo mooi gekneed. Met de nieuwe deeghaak heb ik het probleem niet, kneed beter, toch Mind goed dan de Bear. Met een deeg van 2,5 kg heeft de Kenwood toch wel veel meer moeite dan de Bear. Wat wel fijn is, is de grote kom van 6,7 lt. Daar kun je meer eieren in verwerken, voor mij betekent dat een grotere Surinaamse cake (12 eieren). In de Bear van 5 lt. kan ik maximaal een cake van 7 eieren bakken, maar toch is het beslag dan weer veel mooier. Dus gebruik ik toch liever de Bear. ;) :2th:
Afbeelding
Links is de kneedhaak van de KM040, rechts van de Cooking Chef.
Hier is een heel kort filmpje van deeg kneden met de Kenwood. http://www.youtube.com/watch?v=GmqfYx4bcgU&sns=em
Hopelijk helpen alle reacties je om een keuze te maken. Succes :2th:
Laatst gewijzigd door Melinda op wo 27 feb 2013, 11:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Kneders: Bear Teddy Varimixer | Rofco N15 | KitchenAid KSM 7580 | Ovens: Rofco B40 | Miele Heteluchtoven
:-) Mijn foto's
Gebruikersavatar
Merlijn
Warme bakker
Berichten: 522
Lid geworden op: di 09 okt 2012, 10:11

Re: Kenwood

Bericht door Merlijn »

Tja, het budget 'even' met 220 euro oprekken zit er niet in, ik ben nu met Oldenhof in gesprek, die schijnbaar het 'oude' model de KM 040 nog op voorraad hebben, een machine met alle toeters en bellen die je je maar kan wensen, nu alleen nog over de prijs kibbelen, ze zitten er vast mee in hun maag ;-)
Daar komt nog bij dat ik die dan gewoon op kan halen, Hilversum of Amersfoort is een ritje van een minuut of 30, zolang zou ik in Amsterdam al bezig zijn van Osdorp naar het Centrum te komen :D, Op dit moment even geen vertrouwen meer in webshops, laat maar, liever meteen bij het overhandigen van mijn centen iets in handen ipv eeuwig in de wacht hangen.
Vrijheid is het brood en de morgen en de opgaande zon.
Benet
Gebruikersavatar
Melinda
Meesterbakker
Berichten: 2269
Lid geworden op: za 12 jan 2013, 17:29
Locatie: Soest

Re: Kenwood

Bericht door Melinda »

Moet het even nakijken, heb visite. Maar volgens mij rond de 70 - 80 euro. Laat het juiste bedrag nog wel weten.
Kneders: Bear Teddy Varimixer | Rofco N15 | KitchenAid KSM 7580 | Ovens: Rofco B40 | Miele Heteluchtoven
:-) Mijn foto's
Gebruikersavatar
lekkermelig
Beheerder
Berichten: 4006
Lid geworden op: zo 14 okt 2012, 23:23
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Re: Kenwood

Bericht door lekkermelig »

Ach Merlijn,
Alles heeft zijn prijs, het kan altijd beter, maar meestal kost het ook meer. Maar dat betekent niet dat je dat perse hoeft uit te geven. Ik heb familie die al jaren brood kneden met een Kenwood, nog nooit wat slechts over gehoord. Dat was het eerste wat ik ook dacht, gewoon een goeie grote kenwood kopen. Alleen werd ik nogal moe van het gezeur van allerlei web en gewone winkels over de levering van Kenwood. Bij bcc haden ze er ook een staan, maar dat was dan weer een model wat in nederland officieel niet bestond en ze konden me niet eens vertellen welke onderdelen er nu wel of niet bij zaten. Klopte gewoon helemaal niets van. Probleem met Kenwood is dat het iets minder bekend is, en je hebt dus maar weinig partijen die er verstand van hebben. Toen was ik het ook zo beu dat ik er uiteindelijk geswitched ben naar een Bear.
Als je er met Oldenhof niet uitkomt kan je altijd nog eens met een van de echte Kenwood dealers gaan bellen. Geloof me, als je echt serieus een goede machine wil kopen kom je er ook met zo'n partij wel uit.
Kneder: Rofco KN15,Bear Varimixer Teddy
Rijskast: Rofco RK48
Ovens: Rofco B40, Manz 30/2, kleioven
Graanmolen: Mockmill Lino 200
Meel: de Zuidmolen en Molen de Vlijt

Blog: Lekkermelig.nl
Gebruikersavatar
Riet
Deegroller
Berichten: 403
Lid geworden op: za 07 apr 2012, 08:37

Re: Kenwood

Bericht door Riet »

Merlijn ik hoop dat je de machine kan kopen die je hebben wilt voor een goede prijs :2th:
Groetjes,
Riet
Gebruikersavatar
Merlijn
Warme bakker
Berichten: 522
Lid geworden op: di 09 okt 2012, 10:11

Re: Kenwood

Bericht door Merlijn »

Dat gezeur van webshops over levering heeft niets met leveringen te maken verzekerde een inkoper mij, ze sparen orders op om met een grote bestelling extra korting bij de leverancier te krijgen die ze dan niet naar jou door berekenen, extra marge dus..
Dat ze met dit soort apparaten in deze crisis tijd dan lang wachten tot ze er 20 of meer hebben, veroorzaakt de idioot lange wachttijden verzekerde hij mij.
Werken doet het dus niet, verkopen verliezen doen ze er door..
Dit word veroorzaakt doordat men bij de inkoop strategie niet kijkt naar wat de verkoop potentie is, het had dus voor mij nog maanden kunnen duren :shock:
Vrijheid is het brood en de morgen en de opgaande zon.
Benet
Gebruikersavatar
bakkerdick
Opboller
Berichten: 227
Lid geworden op: do 18 okt 2012, 20:08

Re: Kenwood

Bericht door bakkerdick »

Het is crisis in Nederland! De export loopt nog wel een beetje, maar de grote schuldige is de consument, zo horen we, Die houdt de hand op de knip. Het consumentenvertrouwen is laag, de binnenlandse bestedingen stagneren. Je zou verwachten dat (web) winkels de rode loper uitleggen voor iemand als jij, Merlijn, de laatste onversaagde consument in Nederland die het aandurft in een luxe keukenrobot te investeren. Nee dus. Wonderlijk...
Gebruikersavatar
Merlijn
Warme bakker
Berichten: 522
Lid geworden op: di 09 okt 2012, 10:11

Re: Kenwood

Bericht door Merlijn »

De grote schuldige is A: De Media, die continue hel en verdoemenis roeptoetert, en B: Politici die bij elk spoortje van herstel nieuwe bezuinigingen (lees banenverlies) aankondigen.
Wij hebben de afgelopen maand mijn steentje bijgedragen, een nieuwe bank gekocht, een dressoir en nu dit dus. Spaarrente levert toch niets op.. :B:
Vrijheid is het brood en de morgen en de opgaande zon.
Benet
Gebruikersavatar
bakkerdick
Opboller
Berichten: 227
Lid geworden op: do 18 okt 2012, 20:08

Re: Kenwood

Bericht door bakkerdick »

Jij bent echt Koning Klant :2th: als ik dat zo lees. Waarom dan nog zo aarzelend met het Majesteitsmeervoud ;) ( wij hebben mijn steentje bijgedragen). Maar je hebt gelijk, economie is ook psychologie, en als
1: De media niet kunnen nalaten in alle toonaarden te benadrukken dat het slecht gaat
2: de overheid zegt dat het nog moeilijker wordt en daar meteen aan gaat werken ( het moeilijker maken bedoel ik)

Dan moet je niet gek opkijken als mensen een beetje behoudender worden in hun uitgavenpatroon. Ik heb trouwens toch vorige week ook maar een bankje besteld, maar geen dressoir, dat kan dus niet in de schaduw staan van jouw bijdrage aan de economie
Gebruikersavatar
Merlijn
Warme bakker
Berichten: 522
Lid geworden op: di 09 okt 2012, 10:11

Re: Kenwood

Bericht door Merlijn »

bakkerdick schreef:Jij bent echt Koning Klant :2th: als ik dat zo lees. Waarom dan nog zo aarzelend met het Majesteitsmeervoud ;) ( wij hebben mijn steentje bijgedragen).
Erm oeps, ik had eerst "Ik had mijn steentje" geschreven en bedacht toen de rol die mijn wederhelft gespeeld had in deze niet gering was, dus "Wij" en dan de zin niet goed corrigeren.. ;S
bakkerdick schreef:Maar je hebt gelijk, economie is ook psychologie, en als
1: De media niet kunnen nalaten in alle toonaarden te benadrukken dat het slecht gaat
2: de overheid zegt dat het nog moeilijker wordt en daar meteen aan gaat werken ( het moeilijker maken bedoel ik)
:rofl: :rofl2: Inderdaad, waarom iets doen om de boel beter te maken, als je de economische situatie kunt 'gebruiken' om je liberale agenda er door te drukken, ten koste van alle Nederlanders, de economie en in de jaren 80 door Lubbers al bewezen contra productief, maar ja, voor ons eigen bestwil hè :zip: :yugh:
Maar goed, snel weer OT, zaterdag mijn gloednieuwe Kenwood KM 040 ophalen, en dan gaan zitten dubben welk extra item ik van Kenwood erbij wil hebben.. O ja en ook nog die Chef Cooking deeghaak gescoord! Afbeelding de bovenste is van de oude Prospero..
Vrijheid is het brood en de morgen en de opgaande zon.
Benet
Gebruikersavatar
bakkerdick
Opboller
Berichten: 227
Lid geworden op: do 18 okt 2012, 20:08

Re: Kenwood

Bericht door bakkerdick »

Stoere deeghaak! Komt de Kenwood uiteindelijk van Oldenhof?
Gebruikersavatar
Merlijn
Warme bakker
Berichten: 522
Lid geworden op: di 09 okt 2012, 10:11

Re: Kenwood

Bericht door Merlijn »

Jawel, die hebben de 040 nog, die is elders niet meer te krijgen (er zal wel weer een KMM model opvolger aankomen, lees duurder) behalve via ebay, maar ik heb voorlopig mijn gatje wel genoeg gebrand, ga voorlopig maar even voorzichtig op de blaren zitten :D,
Vrijheid is het brood en de morgen en de opgaande zon.
Benet
Gebruikersavatar
Melinda
Meesterbakker
Berichten: 2269
Lid geworden op: za 12 jan 2013, 17:29
Locatie: Soest

Re: Kenwood

Bericht door Melinda »

@ Merlijn: ik ben benieuwd wat je bevindingen zijn met de combinatie Kenwood KM040 en deeghaak van Cooking Chef. Je houdt ons vast op de hoogte hè?
Kneders: Bear Teddy Varimixer | Rofco N15 | KitchenAid KSM 7580 | Ovens: Rofco B40 | Miele Heteluchtoven
:-) Mijn foto's
Gebruikersavatar
Merlijn
Warme bakker
Berichten: 522
Lid geworden op: di 09 okt 2012, 10:11

Re: Kenwood

Bericht door Merlijn »

Jawel, ik denk dat ik van de week even de tijd maak om 2 degen te kneden, zelfde samenstelling, andere haken, om te kijken wat het verschil is. Ik zal de Nikon klaarzetten om het allemaal te volgen, eindelijk een excuus om de filmoptie eens te gebruiken ;-)
Vrijheid is het brood en de morgen en de opgaande zon.
Benet
Gebruikersavatar
mamsjelief

Re: Kenwood

Bericht door mamsjelief »

Merlijn, wat heerlijk dat je morgen je felbegeerde machine krijg(koopt)

Ben wel benieuwd naar het verschil van de kneedhaak.
Gebruikersavatar
bakplaat
Meesterbakker
Berichten: 3372
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 00:43
Locatie: Het Land van Maas en Waal.
Contacteer:

Re: Kenwood

Bericht door bakplaat »

Je gaat toch morgen zeker wel een beetje vroeg van huis Merlijn,om je nieuwe speeltje :D op te halen?
Kun je ook bijtijds weer terug thuis zijn en er je eerste deeg mee kneden en verwerken.
Waarna we spoedig ook de foto's van de resultaten te zien krijgen?
Alvast veel gemak,plezier en succes toegewenst met je KM 040 inclusief de spiraalkneedhaak. :2th: waarnaar ik ook vreselijk nieuwsgierig ben.
___________________________________________________________________________________________________________

Bak ook eens een koekje van ÈIGEN deeg...

Vroeger was het bakken voor mij een MUST...Nu een LUST.
Gebruikersavatar
Merlijn
Warme bakker
Berichten: 522
Lid geworden op: di 09 okt 2012, 10:11

Re: Kenwood

Bericht door Merlijn »

Gosh, wat kennen jullie mij toch goed :rofl2:
Vrijheid is het brood en de morgen en de opgaande zon.
Benet
Gebruikersavatar
omatje

Re: Kenwood

Bericht door omatje »

Merlijn zal je voorzichtig doen onderweg met je felbegeerde km040 op de achterbank. niet schielijk remmen hoor. ;)
veel succes er mee
Gebruikersavatar
Ballie
Meesterbakker
Berichten: 2837
Lid geworden op: ma 14 nov 2011, 18:51
Locatie: Tullepetaonestad (Roosendaal), West Brabant
Contacteer:

Re: Kenwood

Bericht door Ballie »

Ik heb even met Oldenhof gesproken, en omdat hij de laatste van dat type afneemt, heeft hij een taart meegekregen. 1 En ander is natuurlijk op film vastgelegd door de plaatselijke pers.


Hier Ziet u merlijn nadat hij zijn apparaatje heeft opgehaald, onderweg naar huis.
Het leven is goed, in het Brabantse land...
Gebruikersavatar
Levensplezier
Warme bakker
Berichten: 867
Lid geworden op: wo 30 jan 2013, 17:40

Re: Kenwood

Bericht door Levensplezier »

Bally:
Hahahahaha!!! Hoe heb je dat filmpje gevonden. Wel passend hoor!

Merlijn: Een hele goede reis en vooral veel kneedplezier. Ik denk dat je heel blij zult zijn met die spiraalhaak!!! Ben benieuwd.
Fini
Ik heb een KA Artisan met een speciale kneedhaak en ik bak mijn brood in mijn 4-oven AGA.
Daarnaast heb ik (en wordt er ook regelmatig op gereden) ook een paarse Harley Sportster Screaming Eagle!
Dus:
Pluk de dag, het leven is maar kort!
Gebruikersavatar
Melinda
Meesterbakker
Berichten: 2269
Lid geworden op: za 12 jan 2013, 17:29
Locatie: Soest

Re: Kenwood

Bericht door Melinda »

Ballie, hahaha! :rofl2: :rofl2: :rofl2:
Arme Merlijn :G
Maar het komt vast goed :2th:
Kneders: Bear Teddy Varimixer | Rofco N15 | KitchenAid KSM 7580 | Ovens: Rofco B40 | Miele Heteluchtoven
:-) Mijn foto's
Gebruikersavatar
bakplaat
Meesterbakker
Berichten: 3372
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 00:43
Locatie: Het Land van Maas en Waal.
Contacteer:

Re: Kenwood

Bericht door bakplaat »

Zo'unne goeie hebben wij nog nie gehad...2x luidkeels meezingen :crazy:
___________________________________________________________________________________________________________

Bak ook eens een koekje van ÈIGEN deeg...

Vroeger was het bakken voor mij een MUST...Nu een LUST.
Gebruikersavatar
Merlijn
Warme bakker
Berichten: 522
Lid geworden op: di 09 okt 2012, 10:11

Re: Kenwood

Bericht door Merlijn »

Ballie schreef:Ik heb even met Oldenhof gesproken, en omdat hij de laatste van dat type afneemt, heeft hij een taart meegekregen. 1 En ander is natuurlijk op film vastgelegd door de plaatselijke pers.


Hier Ziet u merlijn nadat hij zijn apparaatje heeft opgehaald, onderweg naar huis.
:2th:
Vrijheid is het brood en de morgen en de opgaande zon.
Benet
Gebruikersavatar
Ballie
Meesterbakker
Berichten: 2837
Lid geworden op: ma 14 nov 2011, 18:51
Locatie: Tullepetaonestad (Roosendaal), West Brabant
Contacteer:

Re: Kenwood

Bericht door Ballie »

Levensplezier schreef:Hoe heb je dat filmpje gevonden. Wel passend hoor!
Ehm... YouTube??? :mrgreen:

Gewoon ff gezocht op: "Centraal Beheer Taart"

Heb dus meteen de rest van de avond Centraal Beheer filmpjes zitten kijken. Dat zijn er nog meer dan je denkt, en een feest van herkenning.

Overigens weer eeven terug on-topic:
Heb je 'm al in huis Merlijn? Je zult er geen spijt van krijgen. Ik heb zelf een Kenwood Chef, (de KMC560), met een kom van 4,6 liter, en daar kan ik met gemak een deeg in maken met 1000 gram bloem/meel, dat is dan een deeg van 1660 gram. Ik had nog wat meer kunnen doen. Ik moet de handleiding eens opzoeken om te zien hoeveel 'ie ook al weer maximaal mag hebben.
Het leven is goed, in het Brabantse land...
Gebruikersavatar
Merlijn
Warme bakker
Berichten: 522
Lid geworden op: di 09 okt 2012, 10:11

Re: Kenwood

Bericht door Merlijn »

Zo, net weer terug uit een erg koud Hilversum, in de winkel stond ie voor 100 euro meer dan op de website?? Maar goed ik kreeg hem dus voor het afgesproken bedrag mee, nu alleen even op adem komen voor ik hem uitpak en installeer, en natuurlijk vandaag ga uitproberen, goede timing, het brood is op ;-)
Vrijheid is het brood en de morgen en de opgaande zon.
Benet
Gebruikersavatar
Merlijn
Warme bakker
Berichten: 522
Lid geworden op: di 09 okt 2012, 10:11

Re: Kenwood

Bericht door Merlijn »

Afbeelding
Is ie mooi of wat! Past alleen niet onder het kastje, heb hem aan de andere kant van de keuken moeten stallen, onder het kastje kon de kop niet genoeg omhoog om de kom te kunnen verwijderen, dat is niet echt handig :-) Nu hebben ze alleen nog vergeten een voucher mee te geven om een extra hulpstuk oid gratis van Kenwood te krijgen (actie) maar goed na enig telefoneren word die na gestuurd. Een drukte van belang overigens voor een zaterdag ochtend, daar in Hilversum hebben ze nog nooit van ene crisis gehoord :lol:
Vrijheid is het brood en de morgen en de opgaande zon.
Benet
Gebruikersavatar
Melinda
Meesterbakker
Berichten: 2269
Lid geworden op: za 12 jan 2013, 17:29
Locatie: Soest

Re: Kenwood

Bericht door Melinda »

Geweldig gefeliciteerd, Merlijn, en heel veel bakplezier! :2th:
Trouwens, als ik ga kneden, schuif ik de machines ook naar voren, onder de kastjes vandaan.
Kneders: Bear Teddy Varimixer | Rofco N15 | KitchenAid KSM 7580 | Ovens: Rofco B40 | Miele Heteluchtoven
:-) Mijn foto's
Gebruikersavatar
bakplaat
Meesterbakker
Berichten: 3372
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 00:43
Locatie: Het Land van Maas en Waal.
Contacteer:

Re: Kenwood

Bericht door bakplaat »

Proficiat Merlijn met je nieuwe Kenwood machine. :2th: ...We kijken al uit naar het eerste resultaat.

En het is heel herkenbaar hoor,dat de kop van de machine niet omhoog kan onder een keukenkastje.Sinds wij in 2010 onze nieuwe keuken hebben,wordt de machine voor het gebruik naar voren gehaald en daarna weer terug in de hoek gezet.

Afbeelding
___________________________________________________________________________________________________________

Bak ook eens een koekje van ÈIGEN deeg...

Vroeger was het bakken voor mij een MUST...Nu een LUST.
Gebruikersavatar
bakkerdick
Opboller
Berichten: 227
Lid geworden op: do 18 okt 2012, 20:08

Re: Kenwood

Bericht door bakkerdick »

Van harte, Merlijn, véél kneedplezier ( en daarna ook bakplezier). Dat begint al een aardig machinepark te worden!
Gebruikersavatar
Merlijn
Warme bakker
Berichten: 522
Lid geworden op: di 09 okt 2012, 10:11

Re: Kenwood

Bericht door Merlijn »

Ik heb net (mijn ega was eerst, met koekjes) mijn eerste deeg gedraaid met de nieuwe Kenwood en de Cooking Chef deeghaak, het is de mooiste deegbal geworden die ik ooit met een machine gemaakt heb, prachtig elastisch, prima raampje van te trekken, met een mij bekend recept, dus ik weet hoe het er met de oude machine na 13 minuten kneden uitzag. Nu na 10 minuten al een beter resultaat.
Wat een geluk overigens dat deze machine bij het werken helemaal afgesloten is, toen mijn lieverd bloem voor de koekjes er in deed, en ze op de aan-knop duwde, was het POEF van binnen een spierwitte machine :rofl: omdat ie meteen op 5000.000 toeten per minuut of zo begon te tollen, als dat deksel er niet op had gezeten..
En dan zeggen ze dat mannen nooit handleidingen lezen :D,
Vrijheid is het brood en de morgen en de opgaande zon.
Benet
Gebruikersavatar
bakkerdick
Opboller
Berichten: 227
Lid geworden op: do 18 okt 2012, 20:08

Re: Kenwood

Bericht door bakkerdick »

Het viel me al op dat de deksel gewoon achter/boven de garde/kneedhaak zit als de 'kop' omhoog staat. Bij mijn K.A. staat de deksel in de kast, die kan je er achteraf wel opleggen, maar dat gebeurt dus nooit> Kenwood- K.A 1-0 dus ( tenzij ik iets niet weet omdat ik de gebruiksaanwijzing niet heb gelezen)
Plaats reactie