KENWOOD

Voor alle vragen over planeetmengers, spiraalkneders en andere kneedapparatuur
Gebruikersavatar
Merlijn
Warme bakker
Berichten: 522
Lid geworden op: di 09 okt 2012, 10:11

Re: Kenwood

Bericht door Merlijn »

Bij de Prospero is het een soort banaan van plastic die aan de achterkant open blijft, vervelend als je iets stevig aan het werk zet, daar er altijd wel iets uit stuift/klotst. De KM040 heeft het deksel boven de planneetkop zitten, je kunt hem ook alleen verwijderen als er geen haak oid in zit, en helemaal dicht, anders was nu de hele beneden verdieping spierwit geweest ;-)
Vrijheid is het brood en de morgen en de opgaande zon.
Benet
Gebruikersavatar
Levensplezier
Warme bakker
Berichten: 867
Lid geworden op: wo 30 jan 2013, 17:40

Re: Kenwood

Bericht door Levensplezier »

Gefeliciteerd met die fantastische machine! Wat staat ie er mooi bij. Fijn dat het kneden met die spiraalhaak ook zo goed gegaan is, maar dat was ook te verwachten. Mijn spiraalhaak voor de Kitchenaid werkt ook zo fantastisch.

Veel broodebapplezier ermee!
Fini
Ik heb een KA Artisan met een speciale kneedhaak en ik bak mijn brood in mijn 4-oven AGA.
Daarnaast heb ik (en wordt er ook regelmatig op gereden) ook een paarse Harley Sportster Screaming Eagle!
Dus:
Pluk de dag, het leven is maar kort!
Gebruikersavatar
Jacqi

Re: Kenwood

Bericht door Jacqi »

He he....eindelijk Merlijn!!! Je hebt er lang genoeg op gewacht......gefeliciteerd en heel veel plezier van je nieuwe speeltje. :B:
Gebruikersavatar
TigerManZ
Meesterbakker
Berichten: 1986
Lid geworden op: do 27 dec 2012, 08:59
Locatie: In het oosten van de Betuwe

Re: Kenwood

Bericht door TigerManZ »

Hoi Merlijn,

Gefelicitaart met je nieuwe Kenwood!
Handig zo'n deksel hè? Was ik ook al achter gekomen... :oops:
Veel plezier ermee!!!

Groet, Han.
Groet, Han. :)

...levensgenieter...
Gebruikersavatar
CJ-Petra
Meesterbakker
Berichten: 1250
Lid geworden op: za 17 dec 2011, 11:22
Locatie: Bommelerwaard

Re: Kenwood

Bericht door CJ-Petra »

Merlijn,

Gefeliciteerd met je langverwachte Kenwood!
Heel veel kneedplezier de komende jaren.
Grtzz Petra

Rofco B20 | Panasonic SD-255 | Kenwood KMC560
Gebruikersavatar
mamsjelief

Re: Kenwood

Bericht door mamsjelief »

Gefeliciteerd Merlijn, heel veel plezier ermee.
Gebruikersavatar
Renee

Re: Kenwood

Bericht door Renee »

Heel veel plezier met je Kenwood Merlijn.

Ik heb al in een ander draadje gelezen dat je bakresultaten top zijn.
Pas maar op straks komen alle buren nog lunchen met zulke mooie broden.
Gebruikersavatar
Riet
Deegroller
Berichten: 403
Lid geworden op: za 07 apr 2012, 08:37

Re: Kenwood

Bericht door Riet »

Fijn dat je je machine hebt Merlijn heel veel meng/kneed plezier ermee :2th:
Groetjes,
Riet
Gebruikersavatar
Merlijn
Warme bakker
Berichten: 522
Lid geworden op: di 09 okt 2012, 10:11

Re: Kenwood

Bericht door Merlijn »

Iedereen bedankt voor het meeleven, ik ben erg gelukkig met de machine, en wild enthousiast over die Cooking Chef deeghaak, de kneed actie is zichtbaar beter als van de bijgeleverde standaard haak, voor degene met een Major of chef type Kenwood, het type nr is : KW711659 (dank je Melinda!) Als je daar naar (het type nr) googled vind je meerdere aanbieders, ik heb hem met verzendkosten voor 43 euro kunnen kopen.
Zo, nu een (aangepast recept) Muesli Brood uit het Nederlands Bak Boek maken x2 ;-)
Vrijheid is het brood en de morgen en de opgaande zon.
Benet
Gebruikersavatar
Melinda
Meesterbakker
Berichten: 2269
Lid geworden op: za 12 jan 2013, 17:29
Locatie: Soest

Re: Kenwood

Bericht door Melinda »

Fijn dat je er zo blij mee bent, Merlijn en dat ik langs de zijlijn een kleine bijdrage mocht leveren. :2th:
Kneders: Bear Teddy Varimixer | Rofco N15 | KitchenAid KSM 7580 | Ovens: Rofco B40 | Miele Heteluchtoven
:-) Mijn foto's
Gebruikersavatar
Merlijn
Warme bakker
Berichten: 522
Lid geworden op: di 09 okt 2012, 10:11

Re: Kenwood

Bericht door Merlijn »

Kan iemand met een Major model van Kenwood mij vertellen op welke stand het beste te kneden met brooddeeg?
Vrijheid is het brood en de morgen en de opgaande zon.
Benet
Gebruikersavatar
ystava_nl

Re: Kenwood

Bericht door ystava_nl »

Ik kneed meestal op 1 of 2, maar ik weet niet of dat het beste is. Ben wel tevreden met het resultaat :)
Gebruikersavatar
bakplaat
Meesterbakker
Berichten: 3372
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 00:43
Locatie: Het Land van Maas en Waal.
Contacteer:

Re: Kenwood

Bericht door bakplaat »

Eerst langzaam de droge ingrediënten met het vocht mengen,pas daarna wordt er gekneed,tussen stand 1 en 2,maar dan wel dichter bij 2 dan bij 1 ;K Gaat altijd goed zo. :2th:

In een ander topic liet ik al weten,dat er voor mij ook een 'Spiraalkneedhaak' onderweg is. :D,
bakplaat schreef:
Bakplaat in blijde verwaching ? :rofl:
Omdat ik niet graag iets 'op de gok' bestel,heb ik via een e-mail aan De Longhi Group Breda info@kenwoodworld.nl eerst de nodige informatie ingewonnen,of de spiraalkneedhaak ook passend is op mijn Kenwood Major Classic KM 816. (Hij is immers al bijna 6 jaar oud en wordt regelmatig gebruikt,maar verkeert nog in goede gezondheid )
Kwam er vanmorgen een mail terug,met de bevestiging dat de spiraalkneedhaak universeel is,aan alle Major types,dus ook passend is aan mijn 816.
Heb 'm nu net voor de prijs van €. 46,28 incl. btw/bezorgkosten besteld en betaald,bij OLIVIER HORECA Waarna Olivier mij per e-mail bevestigde,dat de bestelling/betaling aanvaard is.
Nu maar afwachten of ik mijn 'spiraaltje' spoedig thuis gezonden krijg.
___________________________________________________________________________________________________________

Bak ook eens een koekje van ÈIGEN deeg...

Vroeger was het bakken voor mij een MUST...Nu een LUST.
Gebruikersavatar
minabakgraag
Jongste bediende
Berichten: 46
Lid geworden op: za 04 feb 2012, 15:39

Re: Kenwood

Bericht door minabakgraag »

Ik kneed mijn brooddeeg ook altijd ook zo tussen 1 en 2 in, gaat heel goed, en zelfs een stuk beter met mijn nieuwe kneedhaak die ik dankzij de informatie van dit forum :2th: afgelopen week mocht ontvangen!
Voor mij is het een heerlijk machientje, alleen jammer dat wij met z'n tweetjes niet zoveel brood eten als ik wel zou willen bakken ;B
Maar....voor biscuit en ander taartgebeuren is het natuurlijk ook een topper (en die taarten vinden gretig aftrek bij familie en vrienden)
Ook de macarons die ik vanmiddag heb gemaakt waren prachtig!

M.v.g.
@nk
Gebruikersavatar
Merlijn
Warme bakker
Berichten: 522
Lid geworden op: di 09 okt 2012, 10:11

Re: Kenwood

Bericht door Merlijn »

Ah, ik had hem op zijn allerlaagst staan, en kon na 15 minuten kneden dus nog geen 'venster' maken, dat weet ik aan het 1x gebuilde meel, maar gebeurde nu ook weer met mijn witbrood ;S Tja, ik vond 1 al zo hard gaan, maar als het tussen 1 en 2 werkt, dan ga ik dat het volgende brood proberen. Bedankt! Heerlijk zo een bron van parate kennis bij de hand :2th: Het is niet alsof de handleiding je ook maar enige duidelijkheid geeft ;-)
Vrijheid is het brood en de morgen en de opgaande zon.
Benet
Gebruikersavatar
bakplaat
Meesterbakker
Berichten: 3372
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 00:43
Locatie: Het Land van Maas en Waal.
Contacteer:

Re: Kenwood

Bericht door bakplaat »

bakplaat schreef:
Bakplaat in blijde verwaching ? :rofl:
Omdat ik niet graag iets 'op de gok' bestel,heb ik via een e-mail aan De Longhi Group Breda info@kenwoodworld.nl eerst de nodige informatie ingewonnen,of de spiraalkneedhaak ook passend is op mijn Kenwood Major Classic KM 816. (Hij is immers al bijna 6 jaar oud en wordt regelmatig gebruikt,maar verkeert nog in goede gezondheid )
Waarna ik een mail terug kreeg,met de bevestiging dat de spiraalkneedhaak universeel is,aan alle Major types,dus ook passend is aan mijn 816.
Heb 'm besteld en betaald,bij OLIVIER HORECA Waarna Olivier mij per e-mail bevestigde,dat de bestelling/betaling aanvaard is.
Nu maar afwachten of ik mijn 'spiraaltje' spoedig thuis gezonden krijg.
Inmiddels is 'het' vanmorgen via DHL Express thuisbezorgd.Nadat ik de doos had uitgepakt en de spiraalhaak op mijn machine wilde plaatsen,
KLIKTE het aanvankelijk NIET tussen ons... :mrgreen:...De bevestiging van de nieuwe haak schoof er wel gemakkelijk in maar hij klikte niet vast.
Mijn machine is dan wel bijna 6 jaar oud,maar bleek dus een ander bevestigingssysteem te hebben.Terwijl Kenwood in zijn mail toch uitdrukkelijk beweerde dat hij moest passen.

Wat nu...Het kwam vrijwel meteen in mijn gedachten op,dat ik toen ik de machine pas had, de haak ooit eens wat dieper afgesteld had,waardoor hij wat dichterbij de bodem van de kom stond...en dat was destijds een eenvoudig karweitje,volgens de gebruiksaanwijzing.
Moer losgedraaid,stelschroef iets uitgedraaid en de moer weer terug aangedraaid.

Dus dacht ik,we gaan van de oude en nieuwe haak de bevestigingen losdraaien en beiden omwisselen.Terwijl ik naar mijn gereedschapkist op zolder liep voor een steeksleutel (nr.19) hoopte ik vurig,dat het niet alsnog tegen zou gaan zitten...dat de beide schroefdraden verschillend zouden zijn.Gelukkig bleek dat niet het geval en konden beide bevestigingen zonder veel moeite verwisseld worden. :2th:

Tenslotte hier nog enkele foto's van de geslaagde 'operatie'

1)Beide bevestigingen los gedraaid:

Afbeelding

2)Oude bevestiging aan nieuwe haak gedraaid:

Afbeelding

3)Uiteindlijk/Gelukkig past de nieuwe spiraalkneedhaak nu toch aan mijn machine: :2th:

Afbeelding

Heb dit weekend (helaas) nog geen tijd om er ervaring mee op te doen...moet nogal wat gebak maken voor een verjaardag voor as. zondag.
Laatst gewijzigd door bakplaat op vr 05 apr 2013, 14:43, 1 keer totaal gewijzigd.
___________________________________________________________________________________________________________

Bak ook eens een koekje van ÈIGEN deeg...

Vroeger was het bakken voor mij een MUST...Nu een LUST.
Gebruikersavatar
Merlijn
Warme bakker
Berichten: 522
Lid geworden op: di 09 okt 2012, 10:11

Re: Kenwood

Bericht door Merlijn »

Gefeliciteerd! Mooi dat je het toch nog voor elkaar hebt gekregen :-)
Vrijheid is het brood en de morgen en de opgaande zon.
Benet
Gebruikersavatar
Melinda
Meesterbakker
Berichten: 2269
Lid geworden op: za 12 jan 2013, 17:29
Locatie: Soest

Re: Kenwood

Bericht door Melinda »

Wat leuk, Cor, je zult er vast plezier van hebben. Gefeliciteerd. En we horen je verslag wel t.z.t. :-)
Kneders: Bear Teddy Varimixer | Rofco N15 | KitchenAid KSM 7580 | Ovens: Rofco B40 | Miele Heteluchtoven
:-) Mijn foto's
Gebruikersavatar
TigerManZ
Meesterbakker
Berichten: 1986
Lid geworden op: do 27 dec 2012, 08:59
Locatie: In het oosten van de Betuwe

Re: Kenwood

Bericht door TigerManZ »

Goed opgelost Cor en veel plezier met je nieuwe machine!

:G
Groet, Han. :)

...levensgenieter...
Gebruikersavatar
brood daar zit wat in
Meesterbakker
Berichten: 1855
Lid geworden op: do 21 jun 2012, 21:35
Locatie: Regio Utrecht

Re: Kenwood

Bericht door brood daar zit wat in »

Veel plezier met de nieuwe haak. En succes met al het gebak en gezellige verjaardag zondag!
Groet, Marja
Ook te volgen op Insta: bread_at_home_
_________________________________________________________________________________________________________
Kneder BW SM ~ Rofco B20 ~ Bear Teddy Varimixer
Gebruikersavatar
Riet
Deegroller
Berichten: 403
Lid geworden op: za 07 apr 2012, 08:37

Re: Kenwood

Bericht door Riet »

Succes met de haak Cor :2th:
Groetjes,
Riet
Gebruikersavatar
bakplaat
Meesterbakker
Berichten: 3372
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 00:43
Locatie: Het Land van Maas en Waal.
Contacteer:

Re: Kenwood

Bericht door bakplaat »

Heb de nieuwe SPIRAALkneedhaak inmiddels enkele weken in huis,maar wegens omstandigheden,we zijn de laatste weken wat onregelmatig thuis geweest,(oppassen elders) nog niet eerder tijd gehad om 'm te leren kennen.
Maar gisteren was het zover,dat ik mijn eerste ervaringen kon ondervinden en hij is me in het geheel niet tegengevallen,heb er twee degen mee gekneed en na het mengen van de ingrediënten,waarbij de machine op stand min stond,kneedde hij in ± 15 minuten op stand 1 een prachtig soepel en elastisch deeg.

Afbeelding

Waarvan ik het tot een mooi dun vliesje uit kon rekken.

Afbeelding

Ben blij dat ik via berichten op het forum hier,op het spoor van deze nuttige aanvulling bij mijn Kenwood machine gekomen ben,al heb ik er meteen wat aan moeten 'sleutelen' door de bevestiging van mijn oude kneedhaak om te zetten naar de nieuwe.Ik kan deze Kneedhaak dan ook aan iedere Kenwood gebruiker...voor zover nog niet in bezit... aanbevelen,mits hij passend is op de desbetreffende machine. :2th:
___________________________________________________________________________________________________________

Bak ook eens een koekje van ÈIGEN deeg...

Vroeger was het bakken voor mij een MUST...Nu een LUST.
Gebruikersavatar
Merlijn
Warme bakker
Berichten: 522
Lid geworden op: di 09 okt 2012, 10:11

Re: Kenwood

Bericht door Merlijn »

Ik kan me helemaal bij jouw woorden aansluiten, een uitstekende verbetering als het om brood kneden gaat!
Vrijheid is het brood en de morgen en de opgaande zon.
Benet
Gebruikersavatar
Renee

Re: Kenwood

Bericht door Renee »

Super, ik wil ook zo'n haak maar kan hem voor mijn apparaat nergens vinden. :cry:
Ik heb een chef premier kmc 560. Ik heb gekeken bij verschillende onderdelenshops en ook bij olivier.nl. kijk ik verkeerd of zit de haak er voor mijn type niet bij. Wel haken gevonden zonder bajonet, maar volgens mij moet ik juist wel een bajonet hebben (inschuiven, draaien en dan zit hij vast).
Is er iemand die nog een tip heef voor mij?
Gebruikersavatar
Ballie
Meesterbakker
Berichten: 2837
Lid geworden op: ma 14 nov 2011, 18:51
Locatie: Tullepetaonestad (Roosendaal), West Brabant
Contacteer:

Re: Kenwood

Bericht door Ballie »

Dan heb je dezelfde machine als ik Renee. Ook ik ben al aan 't zoeken geweest, maar kan 'm inderdaad ook nergens vinden, en ik vind 'm te duur om zomaar te bestellen om er dan achter te komen dat 'ie niet passend te maken is voor mijn machine.
Het leven is goed, in het Brabantse land...
Gebruikersavatar
bakplaat
Meesterbakker
Berichten: 3372
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 00:43
Locatie: Het Land van Maas en Waal.
Contacteer:

Re: Kenwood

Bericht door bakplaat »

Jammer Renee,dat jouw KENWOOD KMC 560 volgens de specificaties een kom heeft van 4,6 ltr. inhoud.

De machines waar het om gaat,de kneedhaak te vervangen,hebben een kom van 6,7 ltr. ihnoud.

Ben bang dat er hiervoor geen vervangende spiraalkneedhaak verkrijgbaar is. :mrgreen:

Je kunt evt. telefonisch: DeLonghi Nederland BV. 0765233600 of per e-mail: info@kenwoodworld.nl informeren (zo heb ik dat gedaan,voor ik 'm bestelde bij Olivier) of er misschien toch een spiraal haak verkrijgbaar is.
___________________________________________________________________________________________________________

Bak ook eens een koekje van ÈIGEN deeg...

Vroeger was het bakken voor mij een MUST...Nu een LUST.
Gebruikersavatar
ystava_nl

Re: Kenwood

Bericht door ystava_nl »

Ballie,

Ik werk in Oosterhout, en wel de versie in West Brabant. Ik weet niet precies waar jij zit, maar misschien is er wat te regelen ?
Ik kan mijn haak wel een keer meenemen om te kijken of het past (of met wat vervangen van onderdelen passend te maken is).
Laat maar horen of het kan.
Gebruikersavatar
Renee

Re: Kenwood

Bericht door Renee »

bakplaat schreef:Jammer Renee,dat jouw Kenwood KMC 560 volgens de specificaties een kom heeft van 4,6 ltr. inhoud.

De machines waar het om gaat,de kneedhaak te vervangen,hebben een kom van 6,7 ltr. ihnoud.

Ben bang dat er hiervoor geen vervangende spiraalkneedhaak verkrijgbaar is. :mrgreen:

Je kunt evt. telefonisch: DeLonghi Nederland BV. 0765233600 of per e-mail: info@kenwoodworld.nl informeren (zo heb ik dat gedaan,voor ik 'm bestelde bij Olivier) of er misschien toch een spiraal haak verkrijgbaar is.
Bedankt Cor, dus eigenlijk gaat het om de grootte van de haak die is dan waarschijnlijk bij de Major machines ook groter. Ik was gewoon benieuwd naar de spiraalhaak of die het beter zou doen. Overigens heb ik geen problemen met mijn huidige deeghaak. Bij mij "klimt" het deeg niet omhoog zoals ik wel eens lees bij anderen. Ik zal er zeker nog een telefoontje aan wagen.
Gebruikersavatar
morgen_koek

Re: Kenwood

Bericht door morgen_koek »

bakplaat schreef:
bakplaat schreef:
Inmiddels is 'het' vanmorgen via DHL Express thuisbezorgd.Nadat ik de doos had uitgepakt en de spiraalhaak op mijn machine wilde plaatsen,
KLIKTE het aanvankelijk NIET tussen ons... :mrgreen:...De bevestiging van de nieuwe haak schoof er wel gemakkelijk in maar hij klikte niet vast.
Mijn machine is dan wel bijna 6 jaar oud,maar bleek dus een ander bevestigingssysteem te hebben.Terwijl Kenwood in zijn mail toch uitdrukkelijk beweerde dat hij moest passen.
Hoi,
Ik heb Dezelfde machine als u en wil ook wel eens iets met brood gaan doen. Ik heb de deeghaak aangeschaft en deze paste gelukkig meteen.
Wat ik graag zou willen weten is de hoogte van de kneedhaak tot de bodem.
Gebruikersavatar
bakplaat
Meesterbakker
Berichten: 3372
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 00:43
Locatie: Het Land van Maas en Waal.
Contacteer:

Re: Kenwood

Bericht door bakplaat »

De haak is eenvoudig af te stellen tot hij net boven de bodem van de kom draait.Draai met een passende sleutel de moer los, vervolgens kun je de bevestigingsas wat hoger draaien. Let op dat de haak de bodem van de kom net niet raakt.Draai de moer weer terug en het karwei is geklaard.

Succes en laat nog eens van je horen.
___________________________________________________________________________________________________________

Bak ook eens een koekje van ÈIGEN deeg...

Vroeger was het bakken voor mij een MUST...Nu een LUST.
Gebruikersavatar
zandman
Chef stoffer en blik
Berichten: 19
Lid geworden op: ma 22 jul 2013, 11:52
Locatie: haarlem
Contacteer:

Re: Kenwood

Bericht door zandman »

Ik heb een hele oude kenwood machine de km 006 zou die nieuwe spiraalhaak ook op de mijne passen ? Weet iemand dat ? De machine zelf is nog perfekt doet trouw zijn werk maar als ik jullie verhalen zo hoor ben ik benieuwd naar de nieuwe kneedhaak
Gebruikersavatar
Melinda
Meesterbakker
Berichten: 2269
Lid geworden op: za 12 jan 2013, 17:29
Locatie: Soest

Re: Kenwood

Bericht door Melinda »

Zandman, je zou een e-mail kunne sturen naar Kenwood kunne sturen met je vraag. Zo ben ik ook te weten gekomen dat de deeghaak van de Cooking Chef ook past op de KM040.
Kneders: Bear Teddy Varimixer | Rofco N15 | KitchenAid KSM 7580 | Ovens: Rofco B40 | Miele Heteluchtoven
:-) Mijn foto's
Gebruikersavatar
Melinda
Meesterbakker
Berichten: 2269
Lid geworden op: za 12 jan 2013, 17:29
Locatie: Soest

Re: Kenwood

Bericht door Melinda »

Melinda schreef:Zandman, je zou een e-mail kunne sturen naar Kenwood kunne sturen met je vraag. Zo ben ik ook te weten gekomen dat de deeghaak van de Cooking Chef ook past op de KM040.
O, wat een rare zin. ;S
Sorry, het moet natuurlijk zijn: je zou een e-mail naar Kenwood kunnen sturen met je vraag.
Kneders: Bear Teddy Varimixer | Rofco N15 | KitchenAid KSM 7580 | Ovens: Rofco B40 | Miele Heteluchtoven
:-) Mijn foto's
Gebruikersavatar
zandman
Chef stoffer en blik
Berichten: 19
Lid geworden op: ma 22 jul 2013, 11:52
Locatie: haarlem
Contacteer:

Re: Kenwood

Bericht door zandman »

Bedankt melinda ik ga ze van de week mailen heb net via youtube filmpjes zitten kijken en het ziet er goed uit die spiraalhaak
Gebruikersavatar
bakplaat
Meesterbakker
Berichten: 3372
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 00:43
Locatie: Het Land van Maas en Waal.
Contacteer:

Re: Kenwood

Bericht door bakplaat »

Hallo Petra

Als jouw Kenwood machine de grote versie is (kominhoud 6,7 ltr.) heeft het zin om er een mail of telefoon aan te wagen,heb ik destijds ook gedaan voor ik 'm bestelde:

https://dub119.mail.live.com/default.as ... 0ed0f&fv=1

De deeghaak is daar niet te bestellen, ze verwijzen je naar bijv. de HANDYMAN of EUROPART

Maar heb de haak uiteindelijk besteld bij:
OLIVIER Was ± € 50 incl. btw./bezorgen.
De haak werd binnen twee weken bij ons thuis bezord,maar je zou 'm daar zelf ook op kunnen gaan halen.Zou voor jou wel zo gemakkelijk zijn,die Horecagroothandel is namelijk gevestigd in Haarlem.Als je de kneedhaak van je machine meeneemt kunnen ze zo zien of deze 'spiraal' ook op jouw machine past.

Ik heb wel de bevestigingsas van de haak moeten vervangen,(van de oude naar de nieuwe haak) omdat het wat stroef ging en zo is het toch nog goed gekomen:

AfbeeldingAfbeelding
___________________________________________________________________________________________________________

Bak ook eens een koekje van ÈIGEN deeg...

Vroeger was het bakken voor mij een MUST...Nu een LUST.
Gebruikersavatar
zandman
Chef stoffer en blik
Berichten: 19
Lid geworden op: ma 22 jul 2013, 11:52
Locatie: haarlem
Contacteer:

Re: Kenwood

Bericht door zandman »

Ik heb nog eens goed gekeken naar de machine en het type plaatje gevonden het is een kenwood chef km 220 . Ik heb hem toendertijd overgenomen van iemand. Weet dus niet wat de kom inhoud is . Vind wel als ik zoek een site waar deze kneedhaak te koop is
http://shop.euras.com/detailsseite.php? ... ect=701027
Gebruikersavatar
Melinda
Meesterbakker
Berichten: 2269
Lid geworden op: za 12 jan 2013, 17:29
Locatie: Soest

Re: Kenwood

Bericht door Melinda »

zandman schreef:Ik heb nog eens goed gekeken naar de machine en het type plaatje gevonden het is een Kenwood chef km 220 . Ik heb hem toendertijd overgenomen van iemand. Weet dus niet wat de kom inhoud is . Vind wel als ik zoek een site waar deze kneedhaak te koop is
http://shop.euras.com/detailsseite.php? ... ect=701027
Zandman, dat is niet de deeghaak die ik bedoel. En ik zou echt eerst even ernaar informeren bij Kenwood of de deeghaak van de Kenwood Cooking Chef (KM070) ook op jouw KM 220 past. Cor Bakplaat heeft hem hier dus vandaan: http://www.olivier.nl/NL/Apparatuur/App ... ode=901411. Let wel op dat het een ex BTW prijs zou kunnen zijn en dat er ook nog verzendkosten bij kunnen komen. Ik heb bij http://www.horecabenodigdheden-store.nl een totaalbedrag van € 56,27 betaald (incl. BTW en verzendkosten). http://horecabenodigdheden-store.nl/sli ... -4004.html
Kneders: Bear Teddy Varimixer | Rofco N15 | KitchenAid KSM 7580 | Ovens: Rofco B40 | Miele Heteluchtoven
:-) Mijn foto's
Gebruikersavatar
bakplaat
Meesterbakker
Berichten: 3372
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 00:43
Locatie: Het Land van Maas en Waal.
Contacteer:

Re: Kenwood

Bericht door bakplaat »

Heb de rekening nog even terug bekeken. Bij Olivier heb ik voor de haak betaald: €. 31,50 ex/en €. 46.28 incl.BTW./verz. kosten.
Maar heb er nog geen seconde spijt van gehad. :2th:

Ik vrees dat de KM 220 Chef machine van Petra/Zandman er een is met de kleine kom inhoud (4,6 ltr.) De Chef types zijn doorgaans voorzien
van een kleine kom,dus zou de haak niet passen. :mrgreen:
Maar om zeker te zijn zou ik er toch maar eens naar informeren of dit wel zo is.
___________________________________________________________________________________________________________

Bak ook eens een koekje van ÈIGEN deeg...

Vroeger was het bakken voor mij een MUST...Nu een LUST.
Gebruikersavatar
zandman
Chef stoffer en blik
Berichten: 19
Lid geworden op: ma 22 jul 2013, 11:52
Locatie: haarlem
Contacteer:

Re: Kenwood

Bericht door zandman »

Ik heb de kom gisteren nagemeten door er met de litermaat water in te doen. Helaas heeft cor gelijk en heb ik de kleine kom. Dus geen nieuwe haak voor peet.
Gebruikersavatar
Melinda
Meesterbakker
Berichten: 2269
Lid geworden op: za 12 jan 2013, 17:29
Locatie: Soest

Re: Kenwood

Bericht door Melinda »

zandman schreef:Ik heb de kom gisteren nagemeten door er met de litermaat water in te doen. Helaas heeft cor gelijk en heb ik de kleine kom. Dus geen nieuwe haak voor peet.
Daar was ik al bang voor. Gelukkig doe je nu geen verkeerde aankoop.
Kneders: Bear Teddy Varimixer | Rofco N15 | KitchenAid KSM 7580 | Ovens: Rofco B40 | Miele Heteluchtoven
:-) Mijn foto's
Gebruikersavatar
Suikerbroodje

Re: Kenwood

Bericht door Suikerbroodje »

Hallo iedereen,

ik ben nieuw op dit forum en reeds verschillende jaren met brood bakken bezig. Mijn vrouw en ik baten een B & B uit en we bakken voor onze gasten
verschillende soorten brood en broodjes.

Daar het met de hand kneden me nu soms wat teveel wordt hebben we ons een Kenwood KMM770 Major Premier aangeschaft met de standaard kneedhaak.

Na het topic over Kenwood gelezen te hebben merk ik op dat de meeste leden zich de spiraalkneder van de Kenwood Cooking Chef aanschaffen,
deze haak zou dus het deeg beter kneden.

Mijn vraag is past deze spiraalkneder onder ref. nr KW711659, te koop bij Olivier Horeca in Nederland, ook op de Kenwood KMM770 Major Premier ?
Gebruikersavatar
bakplaat
Meesterbakker
Berichten: 3372
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 00:43
Locatie: Het Land van Maas en Waal.
Contacteer:

Re: Kenwood

Bericht door bakplaat »

Hallo Suikerbroodje.

Waarschijnlijk zal voor jouw machine de spiraalkneedhaak wel meteen passen, maar mijn Kenwood, de KM 816-Major/6.7 ltr. is al een wat ouder type en die heb ik al sinds mei 2005,toen was er nog lang geen spiraalkneedhaak.Maar sinds hij leverbaar is heb ik eerst geïnformeerd bij Kenwood via:

http://www.kenwoodchef.nl/ daar vind je ook het adres/tel.nr./e-mail.

Men verzekerde mij via e-mail dat de haak moet passen op alle Major types (de Majors hebben allen een kominhoud van 6.7 ltr.)
Heb toen de deeghaak ook bij Olivier besteld en had 'm na ruim een week later in huis.Tot zover niks mis,maar toen ik de haak in mijn machine wilde zetten past hij toch niet.

Ben toen naar zolder gelopen en uit de gereedschapskist een passende moersleutel opgezocht in de hoop dat de bevestiging van mijn oude haak dezelfde schroefdraad had als de nieuwe. Nadat ik de bevestiging uit de haak gedraaid had, bleek het dat dat idd. wel zo was en ook in de nieuwe haak gedraaid kon worden.
Heb ook meteen de haak zodanig afgesteld dat hij zo diep mogelijk onderin de kom draait,zodat hij de bodem net niet raakt.
Zo kon ik dus uiteindelijk de nieuwe haak toch in gebruik nemen en heb er geen minuut spijt van gehad. :2th:

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
___________________________________________________________________________________________________________

Bak ook eens een koekje van ÈIGEN deeg...

Vroeger was het bakken voor mij een MUST...Nu een LUST.
Gebruikersavatar
Suikerbroodje

Re: Kenwood

Bericht door Suikerbroodje »

bakplaat schreef:Hallo Suikerbroodje.

Waarschijnlijk zal voor jouw machine de spiraalkneedhaak wel meteen passen, maar mijn Kenwood, de KM 816-Major/6.7 ltr. is al een wat ouder type en die heb ik al sinds mei 2005,toen was er nog lang geen spiraalkneedhaak.Maar sinds hij leverbaar is heb ik eerst geïnformeerd bij Kenwood via:

http://www.kenwoodchef.nl/ daar vind je ook het adres/tel.nr./e-mail.

Men verzekerde mij via e-mail dat de haak moet passen op alle Major types (de Majors hebben allen een kominhoud van 6.7 ltr.)
Heb toen de deeghaak ook bij Olivier besteld en had 'm na ruim een week later in huis.Tot zover niks mis,maar toen ik de haak in mijn machine wilde zetten past hij toch niet.

Ben toen naar zolder gelopen en uit de gereedschapskist een passende moersleutel opgezocht in de hoop dat de bevestiging van mijn oude haak dezelfde schroefdraad had als de nieuwe. Nadat ik de bevestiging uit de haak gedraaid had, bleek het dat dat idd. wel zo was en ook in de nieuwe haak gedraaid kon worden.
Heb ook meteen de haak zodanig afgesteld dat hij zo diep mogelijk onderin de kom draait,zodat hij de bodem net niet raakt.
Zo kon ik dus uiteindelijk de nieuwe haak toch in gebruik nemen en heb er geen minuut spijt van gehad. :2th:

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Bedankt voor uw vlug antwoord,

de spiraalkneedhaak is sinds vrijdag in bestelling bij Olivier Horeca, ik heb wel nog niet betaald en om niet onaangenaam verrast te worden heb ik toch een mailtje gestuurd naar Olivier om er zeker van te zijn dat de kneedhaak past op mijn machine. Ik wacht op een antwoord voor het geld overgemaakt wordt.

Vriendelijke groeten uit de Oostkantons in Belgie
Gebruikersavatar
Suikerbroodje

Re: Kenwood

Bericht door Suikerbroodje »

Suikerbroodje schreef:
bakplaat schreef:Hallo Suikerbroodje.

Waarschijnlijk zal voor jouw machine de spiraalkneedhaak wel meteen passen, maar mijn Kenwood, de KM 816-Major/6.7 ltr. is al een wat ouder type en die heb ik al sinds mei 2005,toen was er nog lang geen spiraalkneedhaak.Maar sinds hij leverbaar is heb ik eerst geïnformeerd bij Kenwood via:

http://www.kenwoodchef.nl/ daar vind je ook het adres/tel.nr./e-mail.

Men verzekerde mij via e-mail dat de haak moet passen op alle Major types (de Majors hebben allen een kominhoud van 6.7 ltr.)
Heb toen de deeghaak ook bij Olivier besteld en had 'm na ruim een week later in huis.Tot zover niks mis,maar toen ik de haak in mijn machine wilde zetten past hij toch niet.

Ben toen naar zolder gelopen en uit de gereedschapskist een passende moersleutel opgezocht in de hoop dat de bevestiging van mijn oude haak dezelfde schroefdraad had als de nieuwe. Nadat ik de bevestiging uit de haak gedraaid had, bleek het dat dat idd. wel zo was en ook in de nieuwe haak gedraaid kon worden.
Heb ook meteen de haak zodanig afgesteld dat hij zo diep mogelijk onderin de kom draait,zodat hij de bodem net niet raakt.
Zo kon ik dus uiteindelijk de nieuwe haak toch in gebruik nemen en heb er geen minuut spijt van gehad. :2th:

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Bedankt voor uw vlug antwoord,

de spiraalkneedhaak is sinds vrijdag in bestelling bij Olivier Horeca, ik heb wel nog niet betaald en om niet onaangenaam verrast te worden heb ik toch een mailtje gestuurd naar Olivier om er zeker van te zijn dat de kneedhaak past op mijn machine. Ik wacht op een antwoord voor het geld overgemaakt wordt.

Vriendelijke groeten uit de Oostkantons in Belgie
Vandaag antwoord gekregen van Olivier Horeca betreffende de spiraalkneedhaak van de Cooking Chef, deze haak zou dus niet passen op de Kenwood KMM770 !

Vreemd dus dat 2 recente machines in het gamma van Kenwood een verschillende bajonetaansluiting hebben.

Bakplaat kan je eens de diameter meten van de door jouw aangeschafte spiraalkneder van de pen met de schroefdraad die in de bajonetsluiting gaat, die van mij is 12 mm.

Groeten,
Antoine
Gebruikersavatar
bakplaat
Meesterbakker
Berichten: 3372
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 00:43
Locatie: Het Land van Maas en Waal.
Contacteer:

Re: Kenwood

Bericht door bakplaat »

Antoine...Je hebt een PB (zie berichten)
___________________________________________________________________________________________________________

Bak ook eens een koekje van ÈIGEN deeg...

Vroeger was het bakken voor mij een MUST...Nu een LUST.
Gebruikersavatar
Suikerbroodje

Re: Kenwood

Bericht door Suikerbroodje »

bakplaat schreef:Antoine...Je hebt een PB (zie berichten)
Vandaag even langs geweest in een winkel waar de Cooking Chef, met de spiraaldeeghaak ernaast, in de etalage stond.
Ik heb de haak kunnen vastnemen, wat een knoert zeg, weegt alleszins het dubbele van de meegeleverde haak bij de Kenwood KMM770.

Is ook 1 cm langer vanaf het ronde schildje bij de bajonetsluiting en de diameter van de staaf leek me ook iets minder.
Het lukt misschien wel om hem aan te passen maar ik waag me niet daar aan.

Dus ik zeg mijn bestelling af bij Olivier Horeca en hou het bij mijn bijgeleverde haak.

Bedankt Cor voor je reacties en aan de hobbybakkers veel sukses.
Gebruikersavatar
Suikerbroodje

Re: Kenwood

Bericht door Suikerbroodje »

Hallo,

Enkele dagen geleden heb ik een mail gestuurd naar Kenwood Belgie met de vraag of de kneedhaak van de Cooking Chef pastte op de Kenwood Kmm770 Major Premier.
Snel een antwoord gekregen met de bevestiging dat de haak zonder problemen te bevestigen was op mijn machine.

Nochtans van Olivier Horeca - Nl kreeg ik een negatief antwoord.
Dus heb ik het risico genomen en de deeghaak hier in Belgie besteld, wel iets meer betaald dan bij Olivier Horeca - Nl.
Vond het niet netjes dat ze bij Olivier de moeite niet echt genomen hebben om het goed na te kijken, want antwoord op mijn vraag kwam zeer snel terug.

Gisteren de deeghaak ontvangen, geprobeerd en de de haak past perfect.

Zie nu wel dat het deeg anders aangepakt wordt, bij de originele haak kwam het deeg meer rond de haak hangen en werdt het rondgeslingerd,
nu ligt de massa rustiger en wordt meer bewerkt, de S-haak heeft ook meer de rondingen van de kom.

Nog een vraagje aan de bezitters van de spiraalkneedhaak. Het verschil in gewicht tussen de originele haak en deze is werkelijk enorm.
Haak Cooking Chef 645 gram en 170 gram haak Kmm770.

Vraag me af of ik brooddeeg van ongeveer 1 kg zonder problemen kan bewerken met de haak die bijna 650 gram weegt. Machine is 1200 watt.

Groeten,
Antoine

Afbeelding
Gebruikersavatar
Ballie
Meesterbakker
Berichten: 2837
Lid geworden op: ma 14 nov 2011, 18:51
Locatie: Tullepetaonestad (Roosendaal), West Brabant
Contacteer:

Re: Kenwood

Bericht door Ballie »

Volgens mij gaat het niet zozeer om de massa, maar om de hoeveelheid van het deeg. Als de machine tot nu toe 1 kilo deeg aankon, dan zal dat met de nieuwe haak ook moeten kunnen. Het gaat immers niet om het gewicht dat de machine moet kunnen rondslingeren, maar om de weerstand die de haak in het deeg heeft. Hoe meer deeg, hoe meer weerstand.
Het leven is goed, in het Brabantse land...
Gebruikersavatar
bakplaat
Meesterbakker
Berichten: 3372
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 00:43
Locatie: Het Land van Maas en Waal.
Contacteer:

Re: Kenwood

Bericht door bakplaat »

Fijn Antoine dat je nog moeite gedaan hebt en hu ook in het bezit bent van de Spiraalkneedhaak op je Kenwood machine. :2th: Je zult er vast geen spijt van krijgen.
Mijn ervaring met de nieuwe Spiraalkneedhaak sinds ik die nu bijna een jaar in gebruik heb,is 100% positief.Al heb er in het begin wat aan moeten 'sleutelen' zoals ik vertelde in enkele berichten hiervoor,maar dat is gelukkig goed gekomen.Hij is idd. loodzwaar zoals je ook al zegt.
Met de originele haak werd er ook wel een redelijk goed deeg gekneed,al lijkt het als het deeg eenmaal om de haak draait/slingert dat er niks gebeurt.
De nieuwe doet het toch ruimschoots beter ook met kleinere deegjes (500 gram bloem/meel) gaat het beter en het maakt volgens mij niet uit of het een deeg vanaf een kilo bloem/meel of nog wat meer is.Zelf gebruik ik voor twee broden altijd 2x 550 gram bloem/meel.
Ook ter vergelijking van de originele haak kan de kneedtijd enkele minuten korter.
Ben benieuwd Antoine,naar het eerste resultaat...laat je het hier gauw weten?
___________________________________________________________________________________________________________

Bak ook eens een koekje van ÈIGEN deeg...

Vroeger was het bakken voor mij een MUST...Nu een LUST.
Gebruikersavatar
theemetmelk

Re: Kenwood

Bericht door theemetmelk »

Ik heb vandaag dezelfde vraag naar Kenwood gestuurd maar dan voor mijn kmm 760, hopelijk krijg ik een positief antwoord.
Plaats reactie