KENWOOD

Voor alle vragen over planeetmengers, spiraalkneders en andere kneedapparatuur
Gebruikersavatar
bakplaat
Meesterbakker
Berichten: 3372
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 00:43
Locatie: Het Land van Maas en Waal.
Contacteer:

Re: Kenwood

Bericht door bakplaat »

Hallo Sandra
Als jouw Kenwood Kmm 760 machine er een is met een grote kom ( 6,7 ltr.) verwacht ik dat je spoedig een positief antwoord zult krijgen en je gerust de 'Spiraalkneedhaak' kunt bestellen. :2th:
___________________________________________________________________________________________________________

Bak ook eens een koekje van ÈIGEN deeg...

Vroeger was het bakken voor mij een MUST...Nu een LUST.
Gebruikersavatar
theemetmelk

Re: Kenwood

Bericht door theemetmelk »

Ben vlug de proef op de soms genomen en heb een grote kom......You made my day Bakplaat :2th:
Gebruikersavatar
bakplaat
Meesterbakker
Berichten: 3372
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 00:43
Locatie: Het Land van Maas en Waal.
Contacteer:

Re: Kenwood

Bericht door bakplaat »

theemetmelk schreef:Ben vlug de proef op de soms genomen en heb een grote kom......You made my day Bakplaat :2th:
Wacht toch maar eerst even het antwoord van Kenwood af Sandra. ;B
___________________________________________________________________________________________________________

Bak ook eens een koekje van ÈIGEN deeg...

Vroeger was het bakken voor mij een MUST...Nu een LUST.
Gebruikersavatar
Suikerbroodje

Re: Kenwood

Bericht door Suikerbroodje »

Goede morgen,

de spiraalkneedhaak moet zeker passen, de KMM760 lijkt dezelfde machine of die van mij.
Ik zie geen verschil, bovenaan 2 afdrijfpunten, grootte kom, heeft ook 1200 watt en er zit in de verpakking een glazen blender bij.

Misschien kan iemand mij uitleggen waar het verschil zit tussen de Kenwood KMM760 en de Kenwood KMM770.

Succes en veel bakplezier,
Antoine
Gebruikersavatar
theemetmelk

Re: Kenwood

Bericht door theemetmelk »

Heb vandaag al het verlossende e-mailtje ontvangen van Kenwood,daar wordt ik nu gelukkig van :D
Gebruikersavatar
Vyvian

Re: Kenwood

Bericht door Vyvian »

Beste allemaal,

Ik heb een kenwood KM800 major.

Vanmiddag bij het kneden hoorde ik een knarsend geluid. Zoals bij kapotte tandwielen.
Hij bleef wel draaien maar ben er niet meer gerust in.
Zelf ben ik nogal technisch aangelegd en een half uur later lag de kenwood volledig ontmanteld op het aanrecht.

Zijn er nog handige harrys op het forum die hun kenwood al eens ontmanteld hebben.
De aandrijving van de motor naar kneedhaak gaat via een riem en dan naar een volledig gesloten koppelingsbak.
Die naar ik vermoed in een oliebad draait.
Zijn er forumleden die deze bak al eens geopend hebben en er ervaring mee hebben.

Ik hoor het graag

Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
Ballie
Meesterbakker
Berichten: 2837
Lid geworden op: ma 14 nov 2011, 18:51
Locatie: Tullepetaonestad (Roosendaal), West Brabant
Contacteer:

Re: Kenwood

Bericht door Ballie »

Ik heb mijn Kenwood zelfs nog nooit open gemaakt. Dus daar kan ik je niet bij helpen, maar wanneer je de aandrijving van die "koppelingsbak" met de hand probeerd te verdraaien, (indien mogelijk), knarst 'ie dan ook? Dan weet je in elk geval zeker dat het probleem daarin zit.

Als je 'm niet open durft te maken, zou ik de machine weer netjes in elkaar zetten en contact opnemen met de leverancier, fabrikant of importeur van de machine. Mogelijk leveren ze nog service op het onderdeel...
Het leven is goed, in het Brabantse land...
Gebruikersavatar
Vyvian

Re: Kenwood

Bericht door Vyvian »

Beste ballie,
Ik ben electro mecanicus van opleiding en repareer praktisch al mijn aparaten zelf.
Maar dit is een volledig gesloten systeem, dat wanneer ik het opendraai ik er niet zeker van ben het terug dicht te krijgen. Vandaar mijn voorbehoud en de vraag of er reeds iemand mij is voorgegaan.
Het knarsen gebeurd alleen bij belasting. Ik was daarstraks deeg voor 2 broden aan het kneden en toen hoorde ik het.
Dus ik moet wachten tot volgende week ......

Alvast bedankt
Gebruikersavatar
jeannekuh

Re: Kenwood

Bericht door jeannekuh »

ik heb nu twee weken de kenwood chef premier en ben er superblij mee. Oke, heb niet veel ervaring met een keukenmachine, dit is me eerste.Hij is ook al een keer gaan lopen, standje lager zetten dus.
Heb in 14 dagen al meer gebakken en geprutteld (3x brood gebakken , 2 taarten en vandaag spritzen gebakken) dan in de afgelopen 5 jaar. Wat ik wel geleerd heb in dat even tijd dat ik hem heb is dat je geen beschrijvingen van verpakkingen en kookboeken moet volgen vooral niet als het gaat om :rofl2: mixer standen. Staat er gebruik de hoogste stand betekend dat voor mij , vooral niet doen. Behalve bij eiwitten. Vind zo'n keukenmachine, zeker voor mij als beginner met een klein huishouden een ideale machine.
Het bakken en pruttelen heeft echt een kans om een nieuwe tweede hobby worden. Ik wacht nu nog met smart op me hulpstuk dat ik uitgekozen heb.


Groetjes,
Jeannette
Gebruikersavatar
Melinda
Meesterbakker
Berichten: 2269
Lid geworden op: za 12 jan 2013, 17:29
Locatie: Soest

Re: Kenwood

Bericht door Melinda »

Gefeliciteerd, Jeanette, met je prachtige nieuwe Kenwood. Heel veel plezier ermee. :G
Kneders: Bear Teddy Varimixer | Rofco N15 | KitchenAid KSM 7580 | Ovens: Rofco B40 | Miele Heteluchtoven
:-) Mijn foto's
Gebruikersavatar
TigerManZ
Meesterbakker
Berichten: 1986
Lid geworden op: do 27 dec 2012, 08:59
Locatie: In het oosten van de Betuwe

Re: Kenwood

Bericht door TigerManZ »

Veel plezier met je aanwinst, maak er veel gebruik van en laat hier maar wat resultaten zien ;)
Groet, Han. :)

...levensgenieter...
Gebruikersavatar
bakplaat
Meesterbakker
Berichten: 3372
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 00:43
Locatie: Het Land van Maas en Waal.
Contacteer:

Re: Kenwood

Bericht door bakplaat »

Een goede keuze gedaan Janette met deze Kenwood machine. :2th: Veel plezier en succes ermee gewenst. :G

Zelf werk ik al ruim 30 jaar met Kenwood,aanvankelijk met de Chef/Excel/4,6 ltr. inhoud en sinds mei 2008 met de Major KM 816/6,7 ltr. inhoud.

Heb sidns vorig jaar april wel de deeghaak vervangen,door een 'Spiraalkneedhaak'

Afbeelding

Wat een opmerkelijk beter kneedresultaat geeft tov. de standaard kneedhaak. :grin:

Helaas is deze haak (nog) niet leverbaar voor de kleinere KW machines (4,6 ltr.)
___________________________________________________________________________________________________________

Bak ook eens een koekje van ÈIGEN deeg...

Vroeger was het bakken voor mij een MUST...Nu een LUST.
Gebruikersavatar
Levensplezier
Warme bakker
Berichten: 867
Lid geworden op: wo 30 jan 2013, 17:40

Re: Kenwood

Bericht door Levensplezier »

Cor, er is inmiddels ook een spiraalhaak voor de KW Patissier te koop op hetzelfde adres!
Fini
Ik heb een KA Artisan met een speciale kneedhaak en ik bak mijn brood in mijn 4-oven AGA.
Daarnaast heb ik (en wordt er ook regelmatig op gereden) ook een paarse Harley Sportster Screaming Eagle!
Dus:
Pluk de dag, het leven is maar kort!
Gebruikersavatar
bakplaat
Meesterbakker
Berichten: 3372
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 00:43
Locatie: Het Land van Maas en Waal.
Contacteer:

Re: Kenwood

Bericht door bakplaat »

Bedankt voor de melding Fini :2th: Zelf heb ik er geen meer nodig.Wellicht kunnen er anderen er nog plezier van hebben. :grin:
___________________________________________________________________________________________________________

Bak ook eens een koekje van ÈIGEN deeg...

Vroeger was het bakken voor mij een MUST...Nu een LUST.
Gebruikersavatar
Bakmiep

Re: Kenwood

Bericht door Bakmiep »

Naar aanleiding van de positieve berichten hier over de spiraalhaak heb ik de haak ook voor mijn Kenwood besteld. Als deze haak beter is, dan is het eigenlijk wel jammer dat deze haak niet standaard bij de machine zit. Moet helaas wel veel geduld hebben. Ik wacht er al een paar weken op en het kan nog een aantal weken duren. Niet op voorraad bij Kenwood. Laatst ook al heel lang op de foodprocessor moeten wachten. Kenwood doe daar wat aan..... [emoji20]
Gebruikersavatar
Kristalghost

Re: Kenwood

Bericht door Kristalghost »

Hallo iedereen, Ik ben nieuw op dit forum en had graag beroep gedaan op jullie expertise. Ik ben namelijk in de markt voor een keukenrobot en zou hier graag ook brood mee willen kunnen bakken, dit leek me dus de perfecte plaats voor advies.
Ik woon voorlopig nog thuis maar ga binnen aanzienlijke tijd alleen gaan wonen. Ik zoek dus een degelijke keukenrobot met een beperkt budget dat een lange tijd moet meedraaien. Ik zou maximum 2 broden per keer willen bakken (later 1 per keer) en wil dus ook geen te grote keukenrobot. Uit mijn research en van wat ik hier gelezen heb heb ik voorlopig 2 keuzes, namelijk:
De Kenwood Kmix: Deze ziet er wat mooier uit dan meeste keukenrobots en is relatief goedkoop. Voorlopig gaat mijn voorkeur hier naar uit alleen vrees ik dat de 500W motor niet krachtig genoeg zou zijn voor het kneden van brood. Weten jullie hier toevallig meer over?
De Kenwood Chef Premier: Ik heb de Chef classic overgeslagen omdat ik plastiek wil vermijden voor het bedrag dat ik betaal. Over deze heb ik al goede feedback gelezen (waaronder hier als ik mij niet vergis) en deze lijkt me de veilige keuze op het vlak van brood. Deze is wel aan de hoge kant van mijn budget en zal waarschijnlijk nog wat sparen eisen.

Wat denken jullie van deze toestellen? Zijn ze goed of slecht voor brood te maken en waarom?
Weet iemand ook toevallig of de spiraalhaak van de KW Patissier of een andere ook op deze toestellen past?

PS. Ik woon in België vandaar dus de Belgische site, mochten jullie een betere webwinkel weten zijn deze natuurlijk ook altijd welkom.

Alvast bedankt voor de Feedback en veel bakplezier!
Gebruikersavatar
bakplaat
Meesterbakker
Berichten: 3372
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 00:43
Locatie: Het Land van Maas en Waal.
Contacteer:

Re: Kenwood

Bericht door bakplaat »

Je twijfelt nog wat over je keuze tussen de K-Mix of de Chef Premier van Kenwood. Het wattage (500 w) zegt niet alles van de kracht van de motor van de machine Deze K-Mix van Kenwood zou een deeg aan moeten kunnen voor 2 broden evenals de Premier maar die heeft net een kleinere mengkom. Zeker met de spiraalkneedhaak die vele malen beter kneedt dan de bijgeleverde kneedhaak. :2th:

De andere meegeleverde accessoires,platte klopper,ballongarde en blender maken de machine kompleet tot een veelzijdig bruikbare keukenmachine.

Hier is het mailadres en tel nr. van Jan de Jong die de spiraal kneedhaken rechtstreeks levert:
info@********* en tel.nr ********** je kunt daar de nodige info vergaren of zijn S Haak op beide types past.
Laatst gewijzigd door Ballie op di 15 apr 2014, 19:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Emailadres en telefoonnummer verwijderd, spammers zijn daar gek op. Deze zaken aub via PB of mail doorgeven.
___________________________________________________________________________________________________________

Bak ook eens een koekje van ÈIGEN deeg...

Vroeger was het bakken voor mij een MUST...Nu een LUST.
Gebruikersavatar
Kristalghost

Re: Kenwood

Bericht door Kristalghost »

Bedankt voor het antwoord. Ik heb al een emailtje gestuurd naar het vermelde emailadress en wacht nog op een antwoord. Voorlopig lijkt het de kmix te worden aangezien deze beter binnen mijn budget geraakt en zeer goeie reviews heeft. Ik laat het hier nog eens weten als ik antwoord heb over de spiraalhaken.
Gebruikersavatar
jeannekuh

Re: Kenwood

Bericht door jeannekuh »

ik heb zelf de chef premier , nog niet zo heel erg lang hoor . Maar,ik zou hem niet meer willen missen. je kan met deze echt alle kanten uit dus kneden hakken en snijden.
En dat moet ie dan ook echt dagelijks doen,heel veel succes met keuze maken .

Groetjes,
Jeannette
Gebruikersavatar
Bakmiep

Re: Kenwood

Bericht door Bakmiep »

Ik zou graag advies willen. Met het kneden van deeg in de Kenwood is het beter om dat te doen met de spatdeksel erop of kan je die er beter aflaten. Ik heb het idee dat het deeg vochtiger blijft met het deksel erop.
Gebruikersavatar
Jojo

Re: Kenwood

Bericht door Jojo »

Ik heb hem er eigenlijk nooit op. In het begin laat ik hem langzaam draaien zodat het meel niet alle kanten opvliegt, maar ik vind het veel makkelijker zonder. Over vochtigheid heb ik nooit iets bijzonders gemerkt eigenlijk.
Gebruikersavatar
bakplaat
Meesterbakker
Berichten: 3372
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 00:43
Locatie: Het Land van Maas en Waal.
Contacteer:

Re: Kenwood

Bericht door bakplaat »

Dit vochtprobleem ken ik met mijn Kenwood machine ook niet ;B en gebruik het 'antispatdeksel' er ook niet op
(ligt stoffig te worden ergens op zolder :grin: )
Zelfs niet bij het opkloppen van eiwitten,taart/cakebeslag en slagroom,blijft hij liggen waar ie ligt.
___________________________________________________________________________________________________________

Bak ook eens een koekje van ÈIGEN deeg...

Vroeger was het bakken voor mij een MUST...Nu een LUST.
Gebruikersavatar
Bakmiep

Re: Kenwood

Bericht door Bakmiep »

Ik vind de deksel niet heel handig, dus die ligt meestal in de kast. Ik had de deksel gebruikt voor iets wat nogal spat en later ging ik deeg kneden en toen had ik 'm erop gelaten. Het viel me op dat de deksel helemaal besloeg en de onderkant van de kneedarm was helemaal vochtig geworden. Het deeg voelde ook vochtiger aan. Ik laat de deksel er voortaan maar af. Is toch makkelijker.
Gebruikersavatar
Bakmiep

Re: Kenwood

Bericht door Bakmiep »

Wacht helaas nog steeds op mijn spiraaldeeghaak. Wegens vele vraag uitverkocht en leveranciers wachten ook al even op nieuwe levering vanuit Kenwood. Inmiddels wel het vouwhulpstuk van Kenwood binnen. Ben benieuwd of die goed werkt.

http://i81.photobucket.com/albums/j206/ ... 145959.jpg
Gebruikersavatar
Nina_Janssen
Chef stoffer en blik
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 23 dec 2013, 15:34

Re: Kenwood

Bericht door Nina_Janssen »

Toch maar overstag gegaan en gisteren zelfs binnen gekregen: de Kenwood KMM020
Helemaal blij!! :D

Nu alleen nog een keertje de andere kneedhaak bestellen...... Maar zag dat hij slecht leverbaar is op dit moment.
Maar als ik mijn kneedhaak van de prospero vergelijk met die er nu bij zit....... Is deze al 1000 keer beter!!

Groetjes Nina
Gebruikersavatar
Bakmiep

Re: Kenwood

Bericht door Bakmiep »

Leuk Nina. Daar ga je geen spijt van krijgen. Veel plezier met de machine.
Gebruikersavatar
Ballie
Meesterbakker
Berichten: 2837
Lid geworden op: ma 14 nov 2011, 18:51
Locatie: Tullepetaonestad (Roosendaal), West Brabant
Contacteer:

Re: Kenwood

Bericht door Ballie »

Gefeliciteerd met je aankoop :2th: Ik weet zeker dat je hier geen spijt van gaat krijgen...
Het leven is goed, in het Brabantse land...
Gebruikersavatar
bakplaat
Meesterbakker
Berichten: 3372
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 00:43
Locatie: Het Land van Maas en Waal.
Contacteer:

Re: Kenwood

Bericht door bakplaat »

Veel plezier gemak en succes met je nieuwe Kenwood machine Nina :2th:
Heb de mijne al vanaf mei 2005 en hij moet regelmatig aantreden voor gebruik.
___________________________________________________________________________________________________________

Bak ook eens een koekje van ÈIGEN deeg...

Vroeger was het bakken voor mij een MUST...Nu een LUST.
Gebruikersavatar
miesje1959
Meesterbakker
Berichten: 1524
Lid geworden op: do 20 feb 2014, 18:20
Locatie: kop van Noord-Holland

Re: Kenwood

Bericht door miesje1959 »

Nina, veel plezier van je nieuwe machine :G
Astrid

Bear Teddy kneder - Manz oven 10/1 en Manz oven 30/2- Panasonic SD-2500WXE -
Gebruikersavatar
willemsingapore
Deegkneder
Berichten: 159
Lid geworden op: do 31 okt 2013, 05:53

Re: Kenwood

Bericht door willemsingapore »

Ik heb een Kmix van Kenwood. Ik ben er redelijk te vreden over. Meestal bak ik 2 broden gelijk en het deeg weegt dan bijna 1600 gram. Het enige probleem is dat het deeg zich rond de deeghaak plakt en als een grote bol ronddraait. Ik gebruik dan een spatel om het deeg van de haak los te duwen. Ik kneed meestal op lage snelheid alleen op het eind ga ik een paar tandjes hoger...
Vraag is is er voor deze Kmix ook een speciale spiraal kneedhaak beschikbaar? Zo ja waar kan ik hem dan bestellen? Misschien kan er iemand een foto van plaatsen?

Alvast bedankt,

WWillem
Gebruikersavatar
BakAart

Re: Kenwood

Bericht door BakAart »

Misschien is deze ook op die van jou te gebruiken:

http://www.ebay.nl/itm/kneedhaak-deegha ... 3389d9e5a0
Gebruikersavatar
bakplaat
Meesterbakker
Berichten: 3372
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 00:43
Locatie: Het Land van Maas en Waal.
Contacteer:

Re: Kenwood

Bericht door bakplaat »

willemsingapore schreef: Vraag is is er voor deze Kmix ook een speciale spiraal kneedhaak beschikbaar? Zo ja waar kan ik hem dan bestellen? Misschien kan er iemand een foto van plaatsen?
Willem
Er gaat een PB naar je met e-mailadres en tel. nr. dan kun je alle info vergaren of er voor jouw machine een passende Spiraalkneedhaak leverbaar is.
___________________________________________________________________________________________________________

Bak ook eens een koekje van ÈIGEN deeg...

Vroeger was het bakken voor mij een MUST...Nu een LUST.
Gebruikersavatar
Aivlis
Gaat de goede kant op
Berichten: 61
Lid geworden op: di 29 apr 2014, 13:48

Re: Kenwood

Bericht door Aivlis »

Ik zie in de Makrofolder een mooie aanbieding voor de Kmm020. Hebben jullie advies voor mij of dit een goede keus zou zijn? Ik kneed nu nog steeds het deeg met de broodbakmachine, ben wel toe aan een stapje beter....
Alvast dank!
Gebruikersavatar
Bakmiep

Re: Kenwood

Bericht door Bakmiep »

Ik heb die machine en ben er erg blij mee.
Gebruikersavatar
Aivlis
Gaat de goede kant op
Berichten: 61
Lid geworden op: di 29 apr 2014, 13:48

Re: Kenwood

Bericht door Aivlis »

Gaat het kneden van brooddeeg ook echt goed? Heb je geen last van omhoog kruipend deeg?
Gebruikersavatar
Bakmiep

Re: Kenwood

Bericht door Bakmiep »

Heb ik geen last van. Ik heb wel de spiraalhaak besteld, omdat ik op dit forum had gelezen dat deze beter kneed. Alleen nog niet binnen, dus nog niet zelf ervaren.
Gebruikersavatar
Bakmiep

Re: Kenwood

Bericht door Bakmiep »

Eindelijk na 2 maanden wachten heb ik nu ook de spriaaldeeghaak.

Afbeelding
Gebruikersavatar
bakplaat
Meesterbakker
Berichten: 3372
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 00:43
Locatie: Het Land van Maas en Waal.
Contacteer:

Re: Kenwood

Bericht door bakplaat »

Veel plezier van je nieuwe kneedhaak :2th: ...We zijn benieuwd (Bak)Miep of je meteen verschil ervaart tov.de standaard kneedhaak.
___________________________________________________________________________________________________________

Bak ook eens een koekje van ÈIGEN deeg...

Vroeger was het bakken voor mij een MUST...Nu een LUST.
Gebruikersavatar
Rik R

Re: Kenwood

Bericht door Rik R »

@ Bakmiep: Hoop dat je er veel plezier van hebt en dat het wachten beloont wordt.
Gebruikersavatar
Bakmiep

Re: Kenwood

Bericht door Bakmiep »

Zeker weten Rik. Dat is pas kneden. Wat een verschil.
Gebruikersavatar
ingridje

Re: Kenwood

Bericht door ingridje »

hallo iedereen

Ik ben sinds een jaar of 2 in het bezit van een km020 en heb er voor 33 jaar een ander type gehad dat maar 450 watt had.Wat een verschil met die van nu hij heeft 1500watt.
Ik kneed er wekelijks verschillende deeg mee voor brood, soms met 1.200kg bloem. Daar heeft hij helemaal geen probleem mee. Nu lees ik over de spiraaldeeghaak en wil me die ook
aanschaffen. Ik ben woonachtig in Belgie, juist naar een plaatselijke winkel gebeld en die ging is horen bij kenwood en vertelde me dat delonghi kenwood zou overgenomen hebben.
Ik wil er ook geen maanden op wachten eer ik hem ga hebben dan zal ik hem via een nederlandse site moeten bestellen. Wat zijn jullie ervaringen met de deeghaak?

mvg
ingrid
Gebruikersavatar
Bakmiep

Re: Kenwood

Bericht door Bakmiep »

Ik heb de haak aangeschaft vanwege alle positieve berichten hier en nu ik de haak zelf heb kan ik het alleen maar beamen dat het een hele verbetering is.
Gebruikersavatar
Meadow

Re: Kenwood

Bericht door Meadow »

Afgelopen maandag heb ik de KMM020 aangeschaft bij de Makro en ik ben er nu al helemaal blij mee. Wat minder vind ik het opkruipende deeg dus ik heb vandaag de spiraalhaak besteld. Hopelijk hoef ik er geen 2 maanden op te wachtenzoals Bakmiep. Het receptenboek is aangevraagd en onderweg (kon wel een week of 3 duren las ik). Mijn gratis accessoire heb ik ook al uitgezocht, bon en streepjescode zijn op de post en nu wachten op hoge snelheidsrasp. Gelukkig heeft de machine vele mogelijkheden dus ik test wat af. Moet alleen nog uit zien te vinden waar welke deeghaak/klopper voor is :oops:
Gebruikersavatar
Bakmiep

Re: Kenwood

Bericht door Bakmiep »

In het receptenboek staan alle kneders en accesoires uitgebreid beschreven wat je er mee kan doen. Eigenlijk jammer dat het boek niet gelijk in de doos erbij zit.
Gebruikersavatar
Meadow

Re: Kenwood

Bericht door Meadow »

Ja dat las ik inderdaad ook al in de informatie over het boek. Helaas is het nu vooral gokken en uitproberen. Het geeft soms wel hilarische momenten want de handleiding vind ik persoonlijk wel erg summier. Maarja van onze fouten kunnen we een hoop leren.
Gebruikersavatar
Jron

Re: Kenwood

Bericht door Jron »

Een paar weken geleden ook de deeghaak aangeschaft. Dat ik dat niet eerder wist. Het enige is dat mijn Kenwood Major nu meer "kraakt" met deze haak, iemand anders dezelfde ervaringen?
Gebruikersavatar
Jron

Re: Kenwood

Bericht door Jron »

Meadow schreef:Ja dat las ik inderdaad ook al in de informatie over het boek. Helaas is het nu vooral gokken en uitproberen. Het geeft soms wel hilarische momenten want de handleiding vind ik persoonlijk wel erg summier. Maarja van onze fouten kunnen we een hoop leren.
Ik moet af en toe heel hard lachen om het receptenboek. Lijkt vooral gemaakt om zoveel mogelijk accesoires te verkopen :)...
Gebruikersavatar
bakplaat
Meesterbakker
Berichten: 3372
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 00:43
Locatie: Het Land van Maas en Waal.
Contacteer:

Re: Kenwood

Bericht door bakplaat »

Jron schreef:Een paar weken geleden ook de deeghaak aangeschaft. Dat ik dat niet eerder wist. Het enige is dat mijn Kenwood Major nu meer "kraakt" met deze haak, iemand anders dezelfde ervaringen?
Jeroen

Zelf heb ik al ruim een jaar de Spiraalkneedhaak van Kenwood en ben er uiterst tevreden mee.Vanaf het eerste deeg dat ik er mee kneedde.
was het verschil duidelijk merkbaar.Een echt groot verschil met de orginele kneedhaak. :2th:
Wat het 'kraken' betreft,merk ik dat alleen bij de wat stevigere degen (-58/60% vocht)
Op welke stand zet je je machine bij het kneden? Zelf doe ik dat tussen Min en 1 en als het deeg bijna klaar is nog even op 2.
___________________________________________________________________________________________________________

Bak ook eens een koekje van ÈIGEN deeg...

Vroeger was het bakken voor mij een MUST...Nu een LUST.
Gebruikersavatar
Jron

Re: Kenwood

Bericht door Jron »

Ik zet hem op dezelfde stand als jij doet. Volgens de gebruiksaanwijzing wordt voor deeg niet aangeraden om boven de 1 uit te gaan.

Het vocht percentage van mijn deeg rond de 50% (de laatste iets meer). Het zou ook kunnen dat ik nu meer oplet en vroeger zat het spatdeksel erop (niet dat dat iets uit zal maken).
Zolang de Kenwood niet uit elkaar ploft ga ik ervan uit dat het goed werkt.

Ach , het blijft een mooie machine. Morgen mag ie weer werken, voor het eerst zuurdesem brood bakken.
Gebruikersavatar
Levinebaktbrood
Moderator
Berichten: 5620
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 02:00
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Kenwood

Bericht door Levinebaktbrood »

Het vocht percentage van mijn deeg rond de 50% (de laatste iets meer). Het zou ook kunnen dat ik nu meer oplet en vroeger zat het spatdeksel erop (niet dat dat iets uit zal maken).
50% :o ? Dat is wel erg weinig .....60% vind ik toch wel de minimale hoeveelheid.
Kneders: Bear Teddy | Maxima MPM 7L
Ovens: Bosch HBG8755S1
Blog:Uit de keuken van Levine
Auteur van 5 boeken over brood bakken
Plaats reactie