Famag IM5 hoge piep

Voor alle vragen over planeetmengers, spiraalkneders en andere kneedapparatuur
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jelle
Stofhapper
Berichten: 3
Lid geworden op: di 14 feb 2023, 21:45

Famag IM5 hoge piep

Bericht door Jelle »

Vandaag ontving ik mijn Famag IM5 deegkneder. Ik lees daar goede ervaringen over op dit forum. Aanvankelijk leek alles in orde te zijn totdat ik de machine aanzette. Er komt een harde constante elektronische piep uit de motor. Deze blijft constante in toon ook bij hogere standen alleen wordt het geluid harder. Ik heb de leverancier gemaild maar hebben anderen ook deze ervaring?
Gebruikersavatar
Vitamine C
Warme bakker
Berichten: 690
Lid geworden op: di 02 apr 2019, 08:57

Re: Famag IM5 hoge piep

Bericht door Vitamine C »

dat hoort zeker niet. Bij mij hoor ik zeker geen piep. Opnemen en naar leverancier sturen de geluidsopname?
Gebruikersavatar
Vitamine C
Warme bakker
Berichten: 690
Lid geworden op: di 02 apr 2019, 08:57

Re: Famag IM5 hoge piep

Bericht door Vitamine C »

Nog even ter aanvulling:

Mijn famag maakte gisteren een poef geluid, gas lucht en werkt niet meer.... 2,5 maand buiten de garantie periode.. :(
Gebruikersavatar
Victory
Warme bakker
Berichten: 578
Lid geworden op: wo 11 mar 2020, 16:42

Re: Famag IM5 hoge piep

Bericht door Victory »

Neeee dat meen je niet :shock:
Nu is er nog zoiets als garantie die zo lang moet duren als je mag verwachten dat het apparaat mee gaat. Mail het bedrijf gewoon want dit slaat nergens op. Zo'n apparaat moet je minimaal 10 jaar mee kunnen doen dus dit is ondeugdelijk.

Sterke ermee
Groetjes Victory

Panasonic SD-2500
Op het moment mijn grootste bakvriend.

Domino mix 5 spiraalkneder
Ik bak in een 90cm fornuis oven

Ik bak voornamelijk hybride (desem/gist) en meestal eigen recepten.
Gebruikersavatar
Jelle
Stofhapper
Berichten: 3
Lid geworden op: di 14 feb 2023, 21:45

Re: Famag IM5 hoge piep

Bericht door Jelle »

Vitamine C schreef: do 16 feb 2023, 09:23 Nog even ter aanvulling:

Mijn famag maakte gisteren een poef geluid, gas lucht en werkt niet meer.... 2,5 maand buiten de garantie periode.. :(
Nou das balen zeg. Misschien hebben ze coulance regeling?
Gebruikersavatar
Jelle
Stofhapper
Berichten: 3
Lid geworden op: di 14 feb 2023, 21:45

Re: Famag IM5 hoge piep

Bericht door Jelle »

Victory schreef: do 16 feb 2023, 09:58 Neeee dat meen je niet :shock:
Nu is er nog zoiets als garantie die zo lang moet duren als je mag verwachten dat het apparaat mee gaat. Mail het bedrijf gewoon want dit slaat nergens op. Zo'n apparaat moet je minimaal 10 jaar mee kunnen doen dus dit is ondeugdelijk.

Sterke ermee
Dank Victory, ik heb ze gemaild en krijg een heel net mailtje terug. Lang verhaal kort denken ze dat het zo hoort... in het tweede filmpje is inderdaad een soort van hoog geluid van de motor te horen. Opmerkelijk dat ik blijkbaar de enige ben die daar last van heeft. hmmm. Ga dit weekend even een deeg kneden en een filmpje maken.

--------
Good morning,

Thank you for reaching out to us and for your enquiry!

I'd like to inform you that the noise you hear is normal. However, into the product description you'll find 2 operating videos of the Famag IM5 sent directly by our customers. Here are the links:

https://www.youtube.com/watch?v=8sALdt7XcA0

https://www.youtube.com/watch?v=keUvOIEVNk8

If the noise made by your machine is different or louder you can send us a video and I'll forward it to our technical dep. in order to deeply inspect the situation.

Looking forward to hearing from you soon.
Gebruikersavatar
Vitamine C
Warme bakker
Berichten: 690
Lid geworden op: di 02 apr 2019, 08:57

Re: Famag IM5 hoge piep

Bericht door Vitamine C »

Jelle schreef: do 16 feb 2023, 10:56
Vitamine C schreef: do 16 feb 2023, 09:23 Nog even ter aanvulling:

Mijn famag maakte gisteren een poef geluid, gas lucht en werkt niet meer.... 2,5 maand buiten de garantie periode.. :(
Nou das balen zeg. Misschien hebben ze coulance regeling?
Via de website een onderdeel kunnen bestellen. Kosten ca 33 euro. Hopelijk is het daar mee gemaakt, dan zou het meevallen. Service helpdesk was wel snel!

De piep hoor ik ook goed in de filmpjes. Ik heb een iets ander model, met vaste kom en 1 snelheid. Heb het idee dat ik daar geen piep bij hoor.
Plaats reactie