BBM primair inzetten als kneder/voorrijskast.

Al je vragen over het bakken in een broodbakmachine (bbm)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
d1rk
Chef stoffer en blik
Berichten: 12
Lid geworden op: zo 14 jul 2019, 18:33

BBM primair inzetten als kneder/voorrijskast.

Bericht door d1rk »

Hallo,

Na even weggeweest te zijn wil ik graag weer broodbakken.

Helaas heb ik geen kneder, en met de hand vindt ik toch wel wat veel werk. Op de site van Levine zag ik dat je ook een BBM kunt inzetten als kneder. Dus nu heb ik dus in de kop gehaald om een BBM machine alleen in te zetten als kneder, hoe zijn de ervaringen daar mee?

Ik zoek een BBM dat ca 900 gram aan kan, anders moet ik toch te veel recepten omrekenen. Ik geloof dat dan Panasonic afvalt ivm beperkte deeggewicht, of is die beperking alleen geldig als je ook gaat afbakken?
Gebruikersavatar
lekkermelig
Beheerder
Berichten: 4006
Lid geworden op: zo 14 okt 2012, 23:23
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Re: BBM primair inzetten als kneder/voorrijskast.

Bericht door lekkermelig »

Nou, je zal best meerdere batches brood achter elkaar kunnen kneden. Met gistbrood ga je dan wel verschillen krijgen in rijstijden als je gelijk wil bakken, dus dan moet je wat met temperatuur van een van de twee batches gaan stoeien om het iets te vertragen. Bij desem maken 10 minuutjes meer of minder minder veel uit.

Wil
Kneder: Rofco KN15,Bear Varimixer Teddy
Rijskast: Rofco RK48
Ovens: Rofco B40, Manz 30/2, kleioven
Graanmolen: Mockmill Lino 200
Meel: de Zuidmolen en Molen de Vlijt

Blog: Lekkermelig.nl
Gebruikersavatar
d1rk
Chef stoffer en blik
Berichten: 12
Lid geworden op: zo 14 jul 2019, 18:33

Re: BBM primair inzetten als kneder/voorrijskast.

Bericht door d1rk »

Bedankt voor je reactie.

Meerdere batches brood bakken daar begin ik niet aan, dan heb ik al meteen een probleem met de oven.

Maar ik zie in handleiding dat de Panasonic 600 gram meel aan kan, hoe is dat in de praktijk? Gaat dat ook goed met zeer natte degen?
Plaats reactie