Koolhydraatarm brood in BBM?

Al je vragen over het bakken in een broodbakmachine (bbm)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jak
Stofhapper
Berichten: 2
Lid geworden op: za 27 okt 2018, 21:26

Koolhydraatarm brood in BBM?

Bericht door Jak »

Wegens een koolhydraatallergie ben ik genoodzaakt brood te bakken zonder granen. Ik gebruik meestal amandelmeel, kokosmeel etc. Hier gaan dan 2 tl bakpoeder bij.

Nergens kan ik vinden of er een bbm is voor koolhydraatarm brood. Is dat gewoon onmogelijk of is er misschien toch een mogelijkheid? Het zou mij veel rompslomp schelen.

Graag hoor ik of iemand hier ervaring mee heeft.
Gebruikersavatar
Jak
Stofhapper
Berichten: 2
Lid geworden op: za 27 okt 2018, 21:26

Re: Koolhydraatarm brood in BBM?

Bericht door Jak »

PS
Er zit geen gist in dus.
Gebruikersavatar
Anna
Warme bakker
Berichten: 955
Lid geworden op: vr 28 feb 2014, 18:29

Re: Koolhydraatarm brood in BBM?

Bericht door Anna »

Welkom op het forum!
Het lijkt me dat je zonder granen ook niet hoeft te kneden. Bakken is een kwestie van alle ingrediënten door elkaar roeren in een bakblik doen en in de oven bakken. Net als bij sodabread. Waarom wil je zulk brood in een BBM bakken?
Gebruikersavatar
Soepkipje
Moderator
Berichten: 794
Lid geworden op: zo 04 dec 2011, 11:59

Re: Koolhydraatarm brood in BBM?

Bericht door Soepkipje »

Je kan in een bbm ook (koolhydraatarm) brood/cake bakken met bv bakpoeder. Haal daarvoor de kneedhaak uit het bakblik en bekleedt de bodem van het bakblik met bakpapier. Zet de bbm op alleen bakken. Klein of middelgroot 45-50 minuten, groot 65-70 minuten. Betere resultaten krijg je met bakken in de oven. (gebruik hiervoor hoeveelheden en tijden die je anders voor cake bakken zou gebruiken)
Eschenfelder graanvlokker (hout), Hawos graanmolen Easy, Panasonic SD-253 en SD-255, 1x Smeg, 1x Siemens en 2x Boschovens
Gebruikersavatar
Levinebaktbrood
Moderator
Berichten: 5620
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 02:00
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Koolhydraatarm brood in BBM?

Bericht door Levinebaktbrood »

Welkom op het forum. Wil je jezelf ook nog even voorstellen in de daarvoor bestemde rubriek?
Kneders: Bear Teddy | Maxima MPM 7L
Ovens: Bosch HBG8755S1
Blog:Uit de keuken van Levine
Auteur van 5 boeken over brood bakken
Plaats reactie