recepten panasonic SD 2500

Al je vragen over het bakken in een broodbakmachine (bbm)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Anke Gilissen

recepten panasonic SD 2500

Bericht door Anke Gilissen »

Hallo allemaal,

Ik ga voor het eerst zelf brood bakken. Ik heb hiervoor de Panasonic SD 2500 machine gekocht. Nu heb ik al gehoord dat je in iedere machine een beetje moeten zoeken welk recept lekker brood oplevert... Daarom vroeg ik me af wie van jullie ook met de bbm werkt en of jullie misschien enkele recepetjes die goed lukken willen delen?

Ik ben benieuwd!

groeten, Anke
Gebruikersavatar
papagena
Moderator
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 20:40
Locatie: Hoogeveen

Re: recepten panasonic SD 2500

Bericht door papagena »

Anneke,

Het is gebruikelijk dat nieuwe leden zich even voorstellen in de voorstelrubriek.
Maar wat betreft je recepten: als het goed is heb je een handleiding bij je machine gekregen. Daar staan prima recepten in.
Gewoon doen wat er staat.
Probeer maar. En lukt het niet of ben je juist erg tevreden post dan een foto of stel rustig een vraag. Dan kunnen we even kijken waar het fout is gegaan. Het komt vast goed. Succes!
Niet bij brood alleen....
Gebruikersavatar
Pjillings

Re: recepten panasonic SD 2500

Bericht door Pjillings »

Hai! Ik heb jarenlang de Panasonic SD2501 gebruikt (probeer nu wat meer uit de oven te bakken), maar het recept wat bij ons eigenlijk altijd prima lukte is voor een simpel bruin brood. Anderhalve tl gist (het kleine maatschepje van de bbm) als eerste in de bbm, dan 350 g volkorenmeel en 150 g bloem, 2 tl zout, 2 tl suiker, 25 g boter of zonnebloemolie, en tenslotte 350 g water (afgewogen). Ik gebruik de stand voor volkorenbrood (5 uur) of het snellere volkorenprogramma (3 uur), maar dan doe ik er een kwart tl extra gist bij.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt. :G Groetjes, Paula
Gebruikersavatar
papagena
Moderator
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 20:40
Locatie: Hoogeveen

Re: recepten panasonic SD 2500

Bericht door papagena »

De suiker kun je rustig weglaten.
Niet bij brood alleen....
Gebruikersavatar
allema
Warme bakker
Berichten: 537
Lid geworden op: ma 26 aug 2013, 19:37

Re: recepten panasonic SD 2500

Bericht door allema »

Je kan eens op de website van Levine kijken daar staan ook broodrecepten voor de BBM
Huishoud-oven, Broodbakmachine Panasonic SD-R 2530 KXE
Plaats reactie