Luchtig en gezond volkoren

Al je vragen over het bakken in een broodbakmachine (bbm)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dirk Janssen

Luchtig en gezond volkoren

Bericht door Dirk Janssen »

Hoi, een vraagje,
Al een tijdje wil ik graag leren brood bakken met de machine. Ook wil ik het zelf mixen en niet zo'n standaard mix van de winkel. Weet iemand een goed recept voor een lekker luchtige volkoren brood?

Nog iets, als ik een brood bak ziet het er wel goed uit maar dan is hij erg stevig en als ik hem dan door snij brokkelt de bovenkant er af, iemand een idee wat daar de oorzaak van kan zijn?
Gebruikersavatar
Levinebaktbrood
Moderator
Berichten: 5620
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 02:00
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Luchtig en gezond volkoren

Bericht door Levinebaktbrood »

Beste Dirk, welkom op het forum. Het is gebruikelijk dat nieuwe leden zich eerst even voorstellen in de daarvoor bestemde rubriek.
Hier is een recept voor een volkorenbrood in een broodbakmachine: volkorenbrood met sesam.

Als het brood erg stevig is kan het zijn dat je te weinig vocht hebt gebruikt. Het kan ook zijn dat je te veel gist hebt gebruikt of te weinig zout.
Kneders: Bear Teddy | Maxima MPM 7L
Ovens: Bosch HBG8755S1
Blog:Uit de keuken van Levine
Auteur van 5 boeken over brood bakken
Gebruikersavatar
allema
Warme bakker
Berichten: 537
Lid geworden op: ma 26 aug 2013, 19:37

Re: Luchtig en gezond volkoren

Bericht door allema »

En op de website van Levine staan nog een aantal prima recepten voor in de BBM, succes.
Huishoud-oven, Broodbakmachine Panasonic SD-R 2530 KXE
Gebruikersavatar
papagena
Moderator
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 20:40
Locatie: Hoogeveen

Re: Luchtig en gezond volkoren

Bericht door papagena »

Probeer die recepten van Levine eens. Lukt het niet, post dan even een foto en zet er je recept even precies bij. Dan kijken we er even naar. Zelfs met een BBM is het soms ingewikkeld om een goed brood te krijgen. Dit komt omdat niet alleen alle meel anders is maar ook nog iedere broodbakmachine.
Niet bij brood alleen....
Plaats reactie