Desem-oliebollen

Alles over desem
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Whinney
Stofhapper
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 12 dec 2016, 00:49

Desem-oliebollen

Bericht door Whinney »

Ben helemaal in de ban van desem. Wat een super-product! En dan helemaal zelf geproduceerd.....
Laatst kwam ik op de gedachte dat de bereiding van oliebollen en brood niet zo heel erg veel van elkaar verschillen. Ben toen wat gaan googlen en vond een recept waar niet alsnog ook nog gist aan toe gevoegd moest worden...
Heb het vandaag uitgeprobeerd (wist ik meteen of ik het op 31 december toe ga passen, en was best wel tevreden!! Het beslag vond ik wat aan de dunne kant, maar volgende keer iets minder water gebruiken. Ik was wel vergeten op tijd de rozijnen etc te wellen, en heb die er maar uitgelaten... De volgende keer komen ze er zeker in! (het was tenslotte maar een uitprobeersel.....).
Het resultaat mocht er zeker zijn! Een tikkie aan de flauwe kant, maar dat kwam omdat ik het recept in drieen had gedeeld en hierdoor het suiker- en zout-gehalte niet helemaal goed ingeschat... Maar dat gaat de volgende keer helemaal goed komen!!
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Hamit
Gaat de goede kant op
Berichten: 53
Lid geworden op: zo 27 nov 2016, 13:18

Re: Desem-oliebollen

Bericht door Hamit »

Heb sinds een ruime week ook de desem-griep te pakken en wil dit jaar ook eens oliebollen met desem proberen. Wil je het recept met ons delen?

Je foto's zijn trouwens niet zichtbaar.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
jammiejanne
Chef stoffer en blik
Berichten: 15
Lid geworden op: do 15 dec 2016, 19:09

Re: Desem-oliebollen

Bericht door jammiejanne »

Hamit schreef:Heb sinds een ruime week ook de desem-griep te pakken
Haha, leuk hè!

Ik heb nog nooit oliebollen gebakken, laat staan desem oliebollen... Misschien dit jaar toch eens proberen!
Enthousiaste beginnende broodbakster
Foto's
Gebruikersavatar
Corrie
Jongste bediende
Berichten: 44
Lid geworden op: do 15 mei 2014, 20:48
Locatie: Z.O-Drenthe

Re: Desem-oliebollen

Bericht door Corrie »

Ik wil dit jaar ook desem oliebollen bakken.
Zou ik het recept mogen hebben?
Plaats reactie