Rofco stoombak

Specifieke vragen over afwegen, kneden, rijzen (en het vertragen ervan), vormen, bakken, insnijden ...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
laincha
Gaat de goede kant op
Berichten: 76
Lid geworden op: zo 14 feb 2016, 10:32

Rofco stoombak

Bericht door laincha »

hoi, kan iemand mij de maten vertellen van de Rofco stoombakken en evt foto's laten zien wat er in zit?
ik ben ah proberen zelf iets te (laten) maken en moet weten wat de massa erin aan gewicht moet hebben, oid.
Ik zie op de foto's een soort gevouwen metaal erin: is dit alles?

En de laatste vraag: wat weegt t?

hoor t graag, dank Groetjes Marjolein
Enthousiast amateur
Gebruikersavatar
lekkermelig
Beheerder
Berichten: 4006
Lid geworden op: zo 14 okt 2012, 23:23
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Re: Rofco stoombak

Bericht door lekkermelig »

Ik heb geen exacte maten en gewichten.
Maarruh... ze zijn net zo lang als je steen en een paar centimeter breed. En ze wegen heel veel, een paar kilo minstens. Het is gewoon een metalen bak, met aan de bovenkant een soort rooster waar je water op kan gieten.

Volgens mij zou elke metalen bak, gevuld met metalen stukken goed voldoen, schroeven, fietskettingen, dat soort spul. Het gaat erom dat die bak loeiheet kan worden, en behoorlijk snel veel stoom kan genereren. Het voordeel van die bakken van Rofco is dat ze heel smal zijn, maar als je bakplaten wil gebruiken staan ze in de weg. En zonder bak kan je misschien net een broodje meer kwijt per etage, maar daar steekt mijn kneder dan wel een stokje voor. Ik neem aan dat je de. hoofdprijs betaald voor verzending, maar ik vind de bakken zelf niet eens extreem duur, dus ik zou ze niet eens zelf maken. Alhoewel een kleine metalen braadslee van een paar euro gevuld met schroeven ook zou voldoen. Neemt wel iets meer plek in.

Wil
Kneder: Rofco KN15,Bear Varimixer Teddy
Rijskast: Rofco RK48
Ovens: Rofco B40, Manz 30/2, kleioven
Graanmolen: Mockmill Lino 200
Meel: de Zuidmolen en Molen de Vlijt

Blog: Lekkermelig.nl
Plaats reactie