Pistolets en bulkrijs in koelkast

Specifieke vragen over afwegen, kneden, rijzen (en het vertragen ervan), vormen, bakken, insnijden ...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hamit
Gaat de goede kant op
Berichten: 53
Lid geworden op: zo 27 nov 2016, 13:18

Pistolets en bulkrijs in koelkast

Bericht door Hamit »

Goedemorgen,

Voor de zondagochtend wil ik pistolets bakken volgens het recept op de blog van Levine.

Nu wil ik de droge gist in het recept weglaten en het deeg na het kneden in de koelkast doen voor de bulkrijs en de volgende ochtend pas opbollen vormen en afbakken. Is dat mogelijk of hebben jullie andere ideeën? Alvast bedankt.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Hans0166
Deegkneder
Berichten: 100
Lid geworden op: vr 18 apr 2014, 14:17
Locatie: Tholen

Re: Pistolets en bulkrijs in koelkast

Bericht door Hans0166 »

Hamit schreef:Goedemorgen,

Voor de zondagochtend wil ik pistolets bakken volgens het recept op de blog van Levine.

Nu wil ik de droge gist in het recept weglaten en het deeg na het kneden in de koelkast doen voor de bulkrijs en de volgende ochtend pas opbollen vormen en afbakken. Is dat mogelijk of hebben jullie andere ideeën? Alvast bedankt.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
je geeft niet echt voldoende informatie.. er staan wel meer recepten op Levine's blog..
als er geen desem of voordeeg in gaat, én geen gist, kun je volgens mij morgen na het bakken de tuin betegelen...
Gebruikersavatar
Levinebaktbrood
Moderator
Berichten: 5620
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 02:00
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Pistolets en bulkrijs in koelkast

Bericht door Levinebaktbrood »

Je kunt de bulkrijs in de koelkast doen en dan volgende ochtend vormen, rijzen en afbakken. Je kunt echter niet de gist weglaten, anders rijst het deeg niet. Denk er wel aan dat als het deeg koud is de rijstijd langer wordt.
Kneders: Bear Teddy | Maxima MPM 7L
Ovens: Bosch HBG8755S1
Blog:Uit de keuken van Levine
Auteur van 5 boeken over brood bakken
Gebruikersavatar
Hamit
Gaat de goede kant op
Berichten: 53
Lid geworden op: zo 27 nov 2016, 13:18

Re: Pistolets en bulkrijs in koelkast

Bericht door Hamit »

Dank je Levine. Mijn vraag ontstond door het feit dat in het recept (pistolets met speltbloem) ook roggedesem wordt gebruikt. Weliswaar een "ietsiepietsie" maar toch ;)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Plaats reactie