RVS werktafel

Voor alle vragen over deegrollers, bakblikken, rijsmandjes, broodmessen, graanmolens, rijskasten en andere gereedschappen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ruud_beginner
Stofhapper
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 29 sep 2017, 17:22

RVS werktafel

Bericht door Ruud_beginner »

Ik wil een rvs werktafel aanschaffen ik denk aan deze, http://www.gastrosteel.nl/werktafels-en ... hap-0.html
of hebben jullie betere alternatieven,
Gebruikersavatar
hermessy
Chef stoffer en blik
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 20 okt 2014, 14:17
Locatie: Midden van het land

Re: RVS werktafel

Bericht door hermessy »

Die vraag kan beter beantwoord worden als je aan geeft waar je de tafel voor wil gebruiken. Wat zijn je eisen en wensen, waar moet de tafel wel of niet aan voldoen? Bijvoorbeeld afmetingen / werkhoogte / belasting / verrijdbaar / passend bij interieur / etc.
Gebruikersavatar
Ruud_beginner
Stofhapper
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 29 sep 2017, 17:22

Re: RVS werktafel

Bericht door Ruud_beginner »

Bedankt voor je antwoord maar mijn link geeft dat al aan h 90 cm, lengte 140 cm en denk aan een breedte van 70 cm
Komt gewoon in de keuken te staan want mijn aanrecht heeft te weinig ruimte.
Ik ga het gebruiken voor brood kneden, maken van marsepein en andere baksels.

was benieuwd naar andere leveranciers of waar andere forum leden hun rvs tafel kopen om te vergelijken.
Gebruikersavatar
jasmon
Deegroller
Berichten: 303
Lid geworden op: ma 02 nov 2015, 20:51
Locatie: Baarn

Re: RVS werktafel

Bericht door jasmon »

Vraag ook eens bij Jan van Snippenberg van machinewereld in ede machinewereld.com
Jan

-Rofco N5 kneder, SMEG CPF9IP oven, AEG CD710M combioven -
Haverbrood
Deegkneder
Berichten: 100
Lid geworden op: di 25 apr 2017, 12:09

Re: RVS werktafel

Bericht door Haverbrood »

ik gebruik ook een RVS blad voor brood en werkruimte 800x 2200
Wel rekening houden dat een rvs blad vaak kouder is dan een houten werkblad.
Ik heb bewust gekozen voor een geborstelde werkblad. omdat deze later er alleen maar mooier uit komt te zien. en is niet zoo heel erg glad. eerste dag wel even een paar keer rustig in de naad richting en schuurspons er over.
Ik werk wekelijks met rvs, maar dit is mijn voorkeur, geen advies.

leuk werktafel, je kunt ook een werkblad nemen en keukenkasten met lades er onder nemen. kan je bloem / meel er in opbergen. heb ik ook gedaan.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Haverbrood op vr 06 okt 2017, 13:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Linker en rechterhand, Maxima MPM 7L, desem starter 3-2013
Verlanglijstje, Famag Grilletta Manufacturer code: IM8/230/10V / 10 speed met 60m timer extra optie.
Gebruikersavatar
Gebaxke
Opboller
Berichten: 195
Lid geworden op: zo 16 jul 2017, 10:57

Re: RVS werktafel

Bericht door Gebaxke »

Ik heb ook een RVS werktafel van 100 x 70. Wat ik fijn vind is aan de achterkant een opstaande rand die goed vast zit. Dat scheelt een hoop poetswerk omdat er niks aan de achterkant naar beneden kan vallen.

De hoogte is natuurlijk ook niet onbelangrijk, let dus goed op tot hoe hoog de tafel ingesteld kan worden of standaard al is.
Gebruikersavatar
Linneke
Chef stoffer en blik
Berichten: 11
Lid geworden op: za 16 aug 2014, 11:59

Re: RVS werktafel

Bericht door Linneke »

Hallo Ruud,

Ik heb een kleine werkkast, dus helemaal dicht met deuren. Als je iemand kent met een BTW nummer (dus met een bedrijfje) dan zou ik eens bij GGM Gastro Duitsland kijken, scheelt behoorlijk qua prijs!
Gebruikersavatar
Br00dd00s
Gaat de goede kant op
Berichten: 79
Lid geworden op: zo 04 okt 2015, 23:35
Locatie: Berlijn

Re: RVS werktafel

Bericht door Br00dd00s »

Bedankt voor deze tip, Linneke. Ik ben al lang op zoek naar een dergelijke kast. Helaas zijn deze meestal erg duur, maar deze B-waren zijn aantrekkelijk geprijsd. Een vriend van ons heeft een eigen bedrijf, dus kunnen we via zijn bedrijf de bestelling plaatsen.

Gesendet von meinem Handy


Pluk de dag ...
Gebruikersavatar
Linneke
Chef stoffer en blik
Berichten: 11
Lid geworden op: za 16 aug 2014, 11:59

Re: RVS werktafel

Bericht door Linneke »

Hallo Brooddoos,

Ik heb hem ook via een kennis met een bedrijfje besteld en hem gewoon de BTW betaald en was nog minder dan de helft kwijt van hetgeen ze hier in Nederland kosten. De maat die ik zocht was hier bijna niet te krijgen, ik kon maar 80 cm in de breedte plaatsen en ik wilde een dichte werkkast i.v.m. opbergruimte, ziet wat netter en opgeruimder uit , zeker in een kleine keuken.
Nog een paar tips: neem er eentje met een opstaande rand, tenminste als je hem tegen de muur plaatst. Verzeker het transport, is niet zo duur, dacht iets van een tientje. Zodra je alle folie verwijderd hebt poets hem licht met rvs middel dan zijn meteen alle sporen van de folie weg, opwrijven/nadrogen met een theedoek en klaar.

Veel plezier ermee!
Plaats reactie