M'n rijskast/box eindelijk een feit!

Voor alle vragen over deegrollers, bakblikken, rijsmandjes, broodmessen, graanmolens, rijskasten en andere gereedschappen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
@3aan
Gaat de goede kant op
Berichten: 66
Lid geworden op: zo 18 dec 2016, 23:01

M'n rijskast/box eindelijk een feit!

Bericht door @3aan »

Zo m'n rijskast/box is eindelijk een feit, ik had een gebruikte incubator (broedmachine) gekregen en was al enige tijd wachtende op een aantal temp. regelaars uit China, daar is er nu 1 van in de box gemonteerd met een drietal 25 watt lampjes en dat gaat uitstekend, is binnen enkele minuten op temperatuur en dan heb ik een schakelpunt van een halve graad ingesteld, zal er 1 graad van maken default is 2 graden, doorlopen gaat toch altijd wel iets, rest nu nog de boel goed uitkuisen en dan gaan gebruiken, rondom in de deksel van de box zitten nog ventielatiegaten, dat heb je met kuikens natuurlijk nodig, zal er het overgrote deel van dichtstoppen om te kijken hoeveel dat uitmaakt?!

Afbeelding

Afbeelding

Heb overdreven stevige steunen gemaakt, welke tevens dienen om de warmte van de plastic bovenzijde af te leiden.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door @3aan op za 28 jan 2017, 20:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
bakplaat
Meesterbakker
Berichten: 3372
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 00:43
Locatie: Het Land van Maas en Waal.
Contacteer:

Re: M'n rijskast/box eindelijk een feit!

Bericht door bakplaat »

Leuk idee voor een rijskast en vernuftig uitgewerkt @3aan. :2th:
___________________________________________________________________________________________________________

Bak ook eens een koekje van ÈIGEN deeg...

Vroeger was het bakken voor mij een MUST...Nu een LUST.
Gebruikersavatar
Bakker Pendemik
Chef stoffer en blik
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 15 feb 2017, 18:37

Re: M'n rijskast/box eindelijk een feit!

Bericht door Bakker Pendemik »

Leuke rijskast mooi en goed uitgevoerd. Ben ook bezig met mijn eigen rijskast en daar materiaal voor aan het verzamelen.
Gebruikersavatar
@3aan
Gaat de goede kant op
Berichten: 66
Lid geworden op: zo 18 dec 2016, 23:01

Re: M'n rijskast/box eindelijk een feit!

Bericht door @3aan »

Ik hoop dat je dit topic gebruikt om je verhaal te doen, mooi alle knutselprojecten bij elkaar en hopelijk daardoor wat van elkaar kunnen leren!!
Plaats reactie