Broodbakvorm

Voor alle vragen over deegrollers, bakblikken, rijsmandjes, broodmessen, graanmolens, rijskasten en andere gereedschappen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
raMniv
Gaat de goede kant op
Berichten: 83
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 14:00

Broodbakvorm

Bericht door raMniv »

Ik wil zaterdag een brood gaan bakken in de oven. Nu is het zo dat ik nog geen Broodbakvorm heb, wel een cake vorm. Is hier iets op tegen deze te gebruiken.

Verder zag ik dat ze bij de Blokker http://m.blokker.nl/m20/nl/blknl/koken- ... nbak-30-cm deze hebben. Is dit wat, of valt dit onder goedkoop is duurkoop? Weet ook niet of de maat standaard is voor de recepten uit het boek van Levine.
Gebruikersavatar
AnneMarie63
Jongste bediende
Berichten: 38
Lid geworden op: di 29 sep 2015, 19:32

Re: Broodbakvorm

Bericht door AnneMarie63 »

Ik heb twee van die vormen van de Blokker en die werken prima.
Gebruikersavatar
Br00dd00s
Gaat de goede kant op
Berichten: 79
Lid geworden op: zo 04 okt 2015, 23:35
Locatie: Berlijn

Re: Broodbakvorm

Bericht door Br00dd00s »

Deze vormen worden in Duitsland heel veel gebruikt om brood te bakken (Kaiser is dan ook een Duitse fabrikant :D, )
Pluk de dag ...
Gebruikersavatar
raMniv
Gaat de goede kant op
Berichten: 83
Lid geworden op: ma 29 feb 2016, 14:00

Re: Broodbakvorm

Bericht door raMniv »

Dan moet het goedkomen :D

Is die 30 cm ook een standaard maat voor de recepten uit het boek, of moet ik gaan omrekenen?

Dank voor het meedenken en op naar de Blokker. (En Hema voor een schitterende douche muts)
Gebruikersavatar
Rikkert
Deegkneder
Berichten: 167
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 19:45
Locatie: Terborg

Re: Broodbakvorm

Bericht door Rikkert »

Deze bakvormen zijn zeker geen duurkoop, ik gebruik ze nu al een aantal jaren wekelijks en bevallen mij erg goed.
De bakvormen niet afwassen, niet met heet water en al helemaal niet met afwasmiddel.
Voor het bakken even invetten is voldoende.

Ik ga voor de blikken uit van 600 gram bloem/meel. Dus de gewichten voor de ingrediënten uit een recept uitgaande van 500 gram bloem/meel moet je dan met 20% verhogen.
Groet,
Rik.
Gebruikersavatar
bakplaat
Meesterbakker
Berichten: 3372
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 00:43
Locatie: Het Land van Maas en Waal.
Contacteer:

Re: Broodbakvorm

Bericht door bakplaat »

Zelf gebruik ik de orginele zwarte stalen broodbussen welke ook nog in veel bakkerijen gebruikt worden.

Afbeelding

Een berekening voor de hoeveelheid bloem/meel per bus, is de inhoud vast te stellen: Lengte x Breedte x Hoogte en deze vervolgens te delen door 5.
___________________________________________________________________________________________________________

Bak ook eens een koekje van ÈIGEN deeg...

Vroeger was het bakken voor mij een MUST...Nu een LUST.
Plaats reactie