Molen de Zandhaas

Voor vragen over meel, gist, en wat je nog meer in een brood wil stoppen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Santje61
Stofhapper
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 02 jul 2017, 11:22

Molen de Zandhaas

Bericht door Santje61 »

Heeft iemand ervaring met het meel van molen de zandhaas ?
Gebruikersavatar
Daan
Chef stoffer en blik
Berichten: 14
Lid geworden op: di 16 aug 2016, 06:58

Re: Molen de Zandhaas

Bericht door Daan »

Ik bak elke dag met meel van de zandhaas. Wat wil je weten?
Gebruikersavatar
lekkermelig
Beheerder
Berichten: 4006
Lid geworden op: zo 14 okt 2012, 23:23
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Re: Molen de Zandhaas

Bericht door lekkermelig »

IK heb het meel van de Zandhaas wel eens vergeleken met ander meel, en dat heeft weekendbakery.com ook wel eens gedaan. Ik weet dat zij veel bakken of bakten met meel van de Zandhaas. Ik vond het meel met erg goede bakeigenschappen, en een mooi beetje gelig kleurtje, heel anders dan het meel van twee andere molens. Weekendbakery heeft destijds twee artikelen geschreven over hun meeltesten, en ik heb er ook ooit een geschreven. Dat is inmiddels ook al bijna vijf jaar geleden. Ze verkopen bij de Zandhaas in ieder geval behoorlijk goed spul, en weten waar ze het over hebben. Toen ik nog regelmatig in de buurt kwam reed ik nog wel eens om om er een lading meel te halen..

Wil
Kneder: Rofco KN15,Bear Varimixer Teddy
Rijskast: Rofco RK48
Ovens: Rofco B40, Manz 30/2, kleioven
Graanmolen: Mockmill Lino 200
Meel: de Zuidmolen en Molen de Vlijt

Blog: Lekkermelig.nl
Martha
Chef stoffer en blik
Berichten: 5
Lid geworden op: do 29 dec 2016, 21:24

Re: Molen de Zandhaas

Bericht door Martha »

lekkermelig schreef:IK heb het meel van de Zandhaas wel eens vergeleken met ander meel, en dat heeft weekendbakery.com ook wel eens gedaan. Ik weet dat zij veel bakken of bakten met meel van de Zandhaas. Ik vond het meel met erg goede bakeigenschappen, en een mooi beetje gelig kleurtje, heel anders dan het meel van twee andere molens. Weekendbakery heeft destijds twee artikelen geschreven over hun meeltesten, en ik heb er ook ooit een geschreven. Dat is inmiddels ook al bijna vijf jaar geleden. Ze verkopen bij de Zandhaas in ieder geval behoorlijk goed spul, en weten waar ze het over hebben. Toen ik nog regelmatig in de buurt kwam reed ik nog wel eens om om er een lading meel te halen..

Wil
Ja hoor! Prima meel. Snel bezorgd en leuke recepten.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Plaats reactie