Bloemsuiker

Voor vragen over meel, gist, en wat je nog meer in een brood wil stoppen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dries
Deegkneder
Berichten: 120
Lid geworden op: ma 01 dec 2014, 16:26
Locatie: Ergens in de regen in Antwerpen...

Bloemsuiker

Bericht door Dries »

Hier in België vind ik bloemsuiker enkel in verpakkingen van 250 gr. Ik kan nergens in andere winkels grotere hoeveelheden vinden. Ook is het bijna niet te vinden van een andere merk dan Tiense suiker.
Aangezien ik nogal vaak bloemsuiker gebruik in glazuren komt dit nogal kostelijk uit.
Weet iemand hier een plek waar ik in grotere hoeveelheden kan kopen voor een lagere prijs?


Dries
Brood sterft pas als het koud is...

Ankarsum Orginal assisant , Bartscher AT90...
Gebruikersavatar
Soepkipje
Moderator
Berichten: 794
Lid geworden op: zo 04 dec 2011, 11:59

Re: Bloemsuiker

Bericht door Soepkipje »

Hier bij de Zuidmolen kun je grotere verpakkingen poedersuiker kopen
https://www.de-zuidmolen.nl/Poedersuike ... _4132.html

maar je kunt het ook gemakkelijk zelf maken door kristalsuiker in keukenmachine fijn te malen.
Eschenfelder graanvlokker (hout), Hawos graanmolen Easy, Panasonic SD-253 en SD-255, 1x Smeg, 1x Siemens en 2x Boschovens
Gebruikersavatar
Molenbroodje
Opboller
Berichten: 219
Lid geworden op: wo 05 mar 2014, 22:35
Locatie: Oost Brabant

Re: Bloemsuiker

Bericht door Molenbroodje »

Ik doe het altijd malen in een elektrisch koffiebonenmalertje, werkt super!
Groetjes Manon,

Fanatieke leergierige hobbybakster
Keukenhulpjes: Bear Teddy!!:) en mijn man helpt maar al te graag met koekjes en taartjes bakken (en vooral opeten)
Gebruikersavatar
Ballie
Meesterbakker
Berichten: 2837
Lid geworden op: ma 14 nov 2011, 18:51
Locatie: Tullepetaonestad (Roosendaal), West Brabant
Contacteer:

Re: Bloemsuiker

Bericht door Ballie »

Ha, dat laatste wilde ik ook al schrijven, maar ik zag dat Manon mij (gedeeltelijk) voor was.

Bloemsuiker (in Nederland beter bekend als poedersuiker) kun je ook verkrijgen door gewone witte kristalsuiker in een koffiemolentje tot poeder te vermalen. Heb je tevens als voordeel dat je 100% poedersuiker hebt en dat het niet is aangevuld met anti-klontermiddelen.

Om te voorkomen dat je suiker toch gaat klonteren kun je een marshmallow bij de suiker doen. Ik heb dit niet zelf geprobeerd, maar ik kom deze tip met enige regelmaat tegen. Wanneer de suiker toch weer begint te klonteren, de marshmallow vervangen door een verse...
Het leven is goed, in het Brabantse land...
Gebruikersavatar
bakplaat
Meesterbakker
Berichten: 3372
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 00:43
Locatie: Het Land van Maas en Waal.
Contacteer:

Re: Bloemsuiker

Bericht door bakplaat »

Aan de Poedersuiker/Bloemsuiker die hier overal te koop is (Suikeruni/van Gilze) is volgens de verpakking het antiklontermiddel E341 toegevoegd.
Wil je geen fosfaten in je suiker hebben, gebruik dan in je zelfgemalen suiker een kleine hoeveelheid (1-2 %) zetmeel (Aardappelmeel/Maizena) In de bakkerij een aloud bekend trucje wat zeker zo effectief is. :2th:

Lees er Hier meer over.
___________________________________________________________________________________________________________

Bak ook eens een koekje van ÈIGEN deeg...

Vroeger was het bakken voor mij een MUST...Nu een LUST.
Gebruikersavatar
pechimo
Stofhapper
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 15 nov 2013, 00:27

Re: Bloemsuiker

Bericht door pechimo »

Dries schreef:Hier in België vind ik bloemsuiker enkel in verpakkingen van 250 gr. Ik kan nergens in andere winkels grotere hoeveelheden vinden. Ook is het bijna niet te vinden van een andere merk dan Tiense suiker.
Aangezien ik nogal vaak bloemsuiker gebruik in glazuren komt dit nogal kostelijk uit.
Weet iemand hier een plek waar ik in grotere hoeveelheden kan kopen voor een lagere prijs?


Dries
Ik koop de bloemsuiker in de Makro in Deurne in zakken van 2 kg.
Plaats reactie