"Onderwerp gesloten"

Hier kan je alles plaatsen wat niet onder de overige categorieën valt, zolang het maar enigszins met de hobby's van je mede-forumleden te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bakker Jo
Gaat de goede kant op
Berichten: 77
Lid geworden op: vr 31 okt 2014, 21:05

"Onderwerp gesloten"

Bericht door Bakker Jo »

Weer eens gekeken op de site naar het onderwerp Famag Griletta.
Tot mijn verbazing zie ik dat dit onderwerp gesloten is terwijl er toch meerdere mensen nog mee bezig zijn. De bijna 16.000 weergaves geeft toch aan dat men het onderwerp wel interessant is maar om een of andere reden besluit iemand om het onderwerp af te sluiten. Geen reactie meer mogelijk of je moet een nieuw onderwerp openen. Vreemd.

Jo
Gebruikersavatar
Bioloogje
Warme bakker
Berichten: 659
Lid geworden op: ma 19 sep 2016, 12:25

Re: "Onderwerp gesloten"

Bericht door Bioloogje »

Hmmm. Bij mij geeft de site nog aan dat reacties mogelijk zijn.


Groetjes, Annelies

De beste geur is die van brood, de beste smaak is die van zout en de beste liefde is die van kinderen. (Graham Greene)
Groetjes, Annelies
Gebruikersavatar
lekkermelig
Beheerder
Berichten: 4006
Lid geworden op: zo 14 okt 2012, 23:23
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Re: "Onderwerp gesloten"

Bericht door lekkermelig »

Er is niets wat je tegenhoud om een nieuw onderwerp over het zelfde apparaat te starten. In dit geval was het onderwerp gesloten, omdat er al dagen niets meer over de Famag gemeld was, en een aantal mensen dit onderwerp misbruikten om over andere kneders en aanbiedingen op marktplaats te gaan discussieren.

Maar voor de duidelijkheid: niets mis met de Famag, daar mag volop over gepraat worden als mensen daar zinvolle informatie over hebben. Maar het is wel fijn als mensen niet op een compleet ander onderwerp belanden na een vraag.
Kneder: Rofco KN15,Bear Varimixer Teddy
Rijskast: Rofco RK48
Ovens: Rofco B40, Manz 30/2, kleioven
Graanmolen: Mockmill Lino 200
Meel: de Zuidmolen en Molen de Vlijt

Blog: Lekkermelig.nl
Gebruikersavatar
Bobbee
Gaat de goede kant op
Berichten: 84
Lid geworden op: vr 04 nov 2016, 22:15

Re: "Onderwerp gesloten"

Bericht door Bobbee »

Ik lees mee op het forum, ik reageer niet door dit soort acties. Waarom modereren jullie niet zoals het hoort? Als mod is het jullie taak om te melden wanneer er on-topic gereageerd moet worden en eventueel berichten af te splitsen naar een nieuw topic als dat ontstaat. Hier wordt het omgedraaid. Je wilt toch niet meerdere topics over hetzelfde? Dan wordt het een onoverzichtelijk zooitje op het forum en zeker voor toekomstige personen die info zoeken. Slotjes plaatsen zonder eerst te waarschuwen om ontopic blijven is niet netjes en komt heel vreemd over.
Het is mij hier overkomen op mijn voorstel topic, hup op slot ineens zonder melding of rede. Moet ik gaan pb-en om te vragen naar de rede en dan nog een antwoord zonder gedegen uitleg. Dat is ook de rede dat ik gevraagd heb om mijn topic maar geheel te verwijderen, het beleid klopt niet net als die 15 minuten regel... De mond snoeren op een hobby forum waar mensen gezellig kennis en passie willen delen en het over hetzelfde onderwerp hebben is niet nodig, we zijn toch geen pubers? Hier zijn onaangekondigde slotjes toch niet nodig? (behalve in het verkoop topic kan het handig zijn als de verkoop is afgerond)
Ik vond dat ik dit even door moest geven nav dit topic, misschien zet het die moderators die zo werken aan het denken, ik wil niemand tegen de schenen schoppen uiteraard. ;)
* Famag Grilletta IM5 spiraalkneder
* Panasonic BBM met stof
* NEFF oven
* Roccbox pizzaoven + saputo biscotto steen
Gebruikersavatar
lekkermelig
Beheerder
Berichten: 4006
Lid geworden op: zo 14 okt 2012, 23:23
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Re: "Onderwerp gesloten"

Bericht door lekkermelig »

Beste Bobbee.
Opbouwend commentaar is natuurlijk altijd welkom. Maar "Waarom modereren jullie niet zoals het hoort"?
Omdat we hier op het broodbakforum zitten, en niet op een koffieforum, ook al hebben we hier een koffiepraat hoekje. Alles wat hier niet hetzelfde is, is blijkbaar niet zoals het hoort. Maar ik denk dat ieder forum zijn eigen stijl heeft. Op het broodbakforum wordt vrij weinig gemodereerd, en dat is eigenlijk meestal ook niet nodig, omdat mensen aardig en behulpzaam zijn en zich redelijk houden aan de minimale regels die we hier opstellen. Blijkbaar worden die marginale slotjes soms als tik op de vingers gezien, omdat op sommige forum onderwerpen vooral gesloten worden na ruzie en scheldpartijen. Maken we hier eigenlijk zeer zelden mee. Als mensen vragen gaan stellen op topics van drie jaar oud aan mensen die nooit op het forum komen, of in oude topics volledig offtopic verder gooi ik er wel eens een slot op. Als mensen dat erg vinden haal ik het er wel weer af hoor, en andere moderatoren doen ook niet zo moeilijk.
Als je denkt dat er nooit dubbele onderwerpen gestart worden, moet je voor de grap maar eens zoeken op het starten van een nieuwe desem, of het kopen van een zo voordelig mogelijke kneedmachine.
Dat gezegd hebbende: dank voor je opmerkingen. Waarschijnlijk zal je wel gaan merken dat we de komende tijd sommige ongeschreven regeltjes (zoals de wijzigingstijd van berichten) wat losser zullen worden, en dat we in andere gevallen misschien juist wel wat actiever zullen gaan modereren (maar niet perse strenger).

Wil
Kneder: Rofco KN15,Bear Varimixer Teddy
Rijskast: Rofco RK48
Ovens: Rofco B40, Manz 30/2, kleioven
Graanmolen: Mockmill Lino 200
Meel: de Zuidmolen en Molen de Vlijt

Blog: Lekkermelig.nl
Gebruikersavatar
Bobbee
Gaat de goede kant op
Berichten: 84
Lid geworden op: vr 04 nov 2016, 22:15

Re: RE: Re: "Onderwerp gesloten"

Bericht door Bobbee »

lekkermelig schreef:Beste Bobbee.
Opbouwend commentaar is natuurlijk altijd welkom. Maar "Waarom modereren jullie niet zoals het hoort"?
Omdat we hier op het broodbakforum zitten, en niet op een koffieforum, ook al hebben we hier een koffiepraat hoekje. Alles wat hier niet hetzelfde is, is blijkbaar niet zoals het hoort
.....
Dat gezegd hebbende: dank voor opmerkingen. Waarschijnlijk zal je wel gaan merken dat we de komende tijd sommige ongeschreven regeltjes (zoals de wijzigingstijd van berichten) wat losser zullen worden, en dat we in andere gevallen misschien juist wel wat actiever zullen gaan modereren (maar niet perse strenger).

Wil
Hoi Wil,

Ik heb het nooit over koffiepraat en ook zeker niet over streng modereren gehad. Dat gebeurt ook niet op koffiepraat.nl maar zo komt een slotje wel over. En ik geef je gelijk, "zoals het hoort" is niet de juiste omschrijving. Misschien was het beter om het slotje te omschrijven als een onverwachte of niet logische actie omdat de besproken onderwerpen altijd kunnen spelen. Ik heb dan per toeval vaker een slotje onaangekondigd hier voorbij zien komen...mijn eigen topic, het topic van de deegkneder en de 15 minuten regel op ieder bericht.

Dezelfde vragen worden vaak iedere keer opnieuw gesteld op een forum, dat is waar maar als ik vragen stel hier die al vaker voorbij zijn gekomen zou ik liever naar de beginnershandleiding worden doorverwezen of erop worden geattendeerd dat dit basis stof is en gevonden kan worden met de zoekfunctie in plaats van een slotje op mijn topic zonder gemelde rede.

Bij mij werd het slotje trouwens niet verwijderd op mijn verzoek en ook werd het topic niet afgesplitst naar het juiste topic waar ik graag verder was gegaan met vragen stellen of wat dan ook te maken heeft met mijn broodbak avontuur.

Ik vind het broodbakforum geweldig en de materie is prachtig. Ik lees graag even wat topics mee. Weinigen in mijn directe omgeving om het mee te delen en dat is waarom een forum zo leuk is!

Grt,
Bob
* Famag Grilletta IM5 spiraalkneder
* Panasonic BBM met stof
* NEFF oven
* Roccbox pizzaoven + saputo biscotto steen
Gebruikersavatar
@3aan
Gaat de goede kant op
Berichten: 66
Lid geworden op: zo 18 dec 2016, 23:01

Re: "Onderwerp gesloten"

Bericht door @3aan »

Lekkermelig snijd met 2 kanten, zeker in het deegkneder topic, we mochten daar alleen in het Griletta praten, terwijl ze zelf in een van de eerste posten allerlei namen in het deeg slingerde, ook streng op de vingers tikken omdat je je deeg/brood wilt vergelijken met een TS ? Nee moet je een eigen touwtje van de meelzak trekken, waarom als de TS er geen probleem mee heeft?!

Die 15 minuten, vindt ik ook niks maar daar had ik het al in een PB over gehad.

Wel fijn dat m'n naam toch mocht worden aangepast, waarvoor dank voor het soepele deegje. ;)

Groet@3aan
Groet, Adriaan
Gebruikersavatar
lekkermelig
Beheerder
Berichten: 4006
Lid geworden op: zo 14 okt 2012, 23:23
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Re: "Onderwerp gesloten"

Bericht door lekkermelig »

@Jo
Ik heb het onderwerp heropend, om verdere discussies te voorkomen. Het is hier tenslotte geen strafkamp.

Adriaan
Je raakt blijkbaar erg in verwarring van de naam achter lekkermelig, maar het betreft hier toch echt een meneer. Eentje van vlees en bloed zelfs, die zich zelf af en toe ook laat verleiden tot het meest menselijke wat al onze forumleden wel eens doen: van het onderwerp afdwalen. Gelukkig hebben we een aantal strenge doch rechtvaardige moderatoren die zonder toestemming van het forumopperwezen ernstige straffen uit kunnen delen aan iedereen, dus inclusief _beheerders_, _moderatoren_ en andere forumleden met superpowers. Het is eenzaam aan de top, zodra je een stickertje beheerder op je forumneusje heb mag je nergens meer wat van vinden, omdat je anders ernstig tegen de meetlat van forumregels gelegd kan worden. Dat is nou precies de reden waarom ik al weer drie jaar zonder sticker op mijn neusje als reserverbeheerder / namaakmoderator zonder sticker deze ondankbare baan uitvoer. Helaas heeft Ballie het onlangs verklapt :-) Ik heb alweer bijna heimwee naar mijn eerste maanden als anoniem forumlid waarin ik Balle en Levine nog tot waanzin mocht drijven met mijn onredelijke ideeën.
Ik beloof plechtig dat ik me de komende drie maanden niet vervelender zal gedragen dan de afgelopen drie. Misschien zorg ik er zelfs wel voor dat er een forum voor veelgestelde vragen kom, of dat iedereen gewoon na een halve dag de impulsieve eerste reacties op iemands geschrijf nog mag wegpoetsen. De vooruitgang is hier echt niet meer te stuiten :-)

Zo, en nu eens wat echt belangrijks. Eten maken!

Meneer Wil
Kneder: Rofco KN15,Bear Varimixer Teddy
Rijskast: Rofco RK48
Ovens: Rofco B40, Manz 30/2, kleioven
Graanmolen: Mockmill Lino 200
Meel: de Zuidmolen en Molen de Vlijt

Blog: Lekkermelig.nl
Gebruikersavatar
@3aan
Gaat de goede kant op
Berichten: 66
Lid geworden op: zo 18 dec 2016, 23:01

Re: "Onderwerp gesloten"

Bericht door @3aan »

Wil, wil wel, zullen we maar zeggen ;)
Gebruikersavatar
@3aan
Gaat de goede kant op
Berichten: 66
Lid geworden op: zo 18 dec 2016, 23:01

Re: "Onderwerp gesloten"

Bericht door @3aan »

Ik ben en was niet in verwarring, er staat nergens de aanduiding M/V deze aanvulling kon ik niet even bij de voorgaande post plaatsen, dit door een onduidelijke reden, misschien volgende week. ;)
Gebruikersavatar
lekkermelig
Beheerder
Berichten: 4006
Lid geworden op: zo 14 okt 2012, 23:23
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Re: "Onderwerp gesloten"

Bericht door lekkermelig »

Door een wonderbaarlijke speling van het lot kan je nu opeens je berichten nog 24 uur wijzigen en 2 uur verwijderen. Als dat om de een of andere reden tot chaos leidt, verzinnen we wel iets nieuws :B:
Overigens komt er wel onder te staan wie het gewijzigd heeft, en ook wanneer :D,

Wil
Kneder: Rofco KN15,Bear Varimixer Teddy
Rijskast: Rofco RK48
Ovens: Rofco B40, Manz 30/2, kleioven
Graanmolen: Mockmill Lino 200
Meel: de Zuidmolen en Molen de Vlijt

Blog: Lekkermelig.nl
Gebruikersavatar
@3aan
Gaat de goede kant op
Berichten: 66
Lid geworden op: zo 18 dec 2016, 23:01

Re: "Onderwerp gesloten"

Bericht door @3aan »

Top! Hier kunnen we wat mee, je kan evt ook nog de reden van wijziging vragen.
Gebruikersavatar
Bobbee
Gaat de goede kant op
Berichten: 84
Lid geworden op: vr 04 nov 2016, 22:15

Re: RE: Re: "Onderwerp gesloten"

Bericht door Bobbee »

lekkermelig schreef:Door een wonderbaarlijke speling van het lot kan je nu opeens je berichten nog 24 uur wijzigen en 2 uur verwijderen. Als dat om de een of andere reden tot chaos leidt, verzinnen we wel iets nieuws :B:
Overigens komt er wel onder te staan wie het gewijzigd heeft, en ook wanneer :D,

Wil
Bedankt Wil! :)
* Famag Grilletta IM5 spiraalkneder
* Panasonic BBM met stof
* NEFF oven
* Roccbox pizzaoven + saputo biscotto steen
Gebruikersavatar
Bakker Jo
Gaat de goede kant op
Berichten: 77
Lid geworden op: vr 31 okt 2014, 21:05

Re: "Onderwerp gesloten"

Bericht door Bakker Jo »

Fijn dat het onderwerp Griletta weer open is. Ik kan aldaar ( :2th: )mijn bevindingen kwijt.

Jo
Plaats reactie