Peter bakt ze bruin

Doe eens sociaal, en stel je even voor...
Maar maak hiervoor wel even een eigen topic aan...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peter
Chef stoffer en blik
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 24 aug 2016, 15:18

Peter bakt ze bruin

Bericht door Peter »

Hoi,

Ik ben peter, heb vroeger een horecavakschool opleiding genoten met een tussenjaar voor brood en bakket. Ook in vele restaurants gewerkt waar de nodige verse baksels dagelijks werden gemaakt. Nu vele jaren niet beoefend ( 30 jaar lang dus ) maar sinds ik dit forum ben tegengekomen ben ik niet meer te stoppen.

Druk bezig met alle oude kennis weer op te halen en het een na het andere brood schiet ik in de Bartscher hete lucht oven, uiteraard nog met zeer gemengde resultaten maar altijd lekker ;) , de verbetering komt vanzelf weer zullen we maar zeggen.

Over een aantal weken gaan we ons heerlijk verwennen met een spiraalkneder van Maxima. Ik twijfel nog tussen de 5 en 10 liter uitvoering maar gezien het gewicht van 73 kilogram en de minimale kneed hoeveelheid van 2 kilo zal het waarschijnlijk de 5 kilo uitvoering worden.

Ik weet zeker dat ik hier op dit forum een bak leuke en lekkere ervaring ga opdoen en bij deze....
aangenaam.
Gebruikersavatar
papagena
Moderator
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 20:40
Locatie: Hoogeveen

Re: Peter bakt ze bruin

Bericht door papagena »

Fijn dat je er bent Peter. Hopelijk kom je hier goed op stoom.
Niet bij brood alleen....
Gebruikersavatar
Levinebaktbrood
Moderator
Berichten: 5620
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 02:00
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Peter bakt ze bruin

Bericht door Levinebaktbrood »

Welkom Peter :G.
Kneders: Bear Teddy | Maxima MPM 7L
Ovens: Bosch HBG8755S1
Blog:Uit de keuken van Levine
Auteur van 5 boeken over brood bakken
Gebruikersavatar
desempedia
Jongste bediende
Berichten: 31
Lid geworden op: do 27 mar 2014, 13:09

Re: Peter bakt ze bruin

Bericht door desempedia »

dan kan ik je wel vertellen dat ik al 10 weken wacht op de maima 5, en gisteren zeiden ze dat het nog wel 8 weken kan duren
Gebruikersavatar
Peter
Chef stoffer en blik
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 24 aug 2016, 15:18

Re: Peter bakt ze bruin

Bericht door Peter »

desempedia schreef:dan kan ik je wel vertellen dat ik al 10 weken wacht op de maima 5, en gisteren zeiden ze dat het nog wel 8 weken kan duren
Dat duurt inderdaad wel erg lang Desempedia. Dan zal ik zelf maar niet te lang meer wachten met bestellen.
Plaats reactie