Terug van weggeweest

Doe eens sociaal, en stel je even voor...
Maar maak hiervoor wel even een eigen topic aan...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Paul80

Terug van weggeweest

Bericht door Paul80 »

Hallo allemaal,

Mijn naam is dus Paul en ben in het verleden al eens actief geweest op dit forum (zie gebruiker Paul80, actief rond 2012), maar ik kon lange tijd niet meer inloggen omdat ik mijn inlog gegevens kwijt was.

Dus bij deze opnieuw, hallo allemaal.

Ik bak voornamelijk brood en probeer dit zoveel mogelijk met desem te doen. Liefst op houtvuur gebakken (icm Dutch Ovens of Chamotte- / pizzasteen). Soms ook rechtstreeks in de hete kolen/as. Caveman style noemen ze dat volgens mij.
Mijn interesse in de broodbak-kunde komt voornamelijk voort uit mijn opleiding als professioneel brood- en banketbakker.

Momenteel ben ik bezig mijn eigen huis te ontwerpen (eco-stijl) en het is de bedoeling dat daar in de toekomst een bakhuisje met de nodige fire-pits bij komen. Dus alle informatie is welkom.
Zelfs ik als volleerd bakker leer nog elke dag nieuwe dingen en hoop van jullie nog het nodige op te steken.

Groet Paul
Gebruikersavatar
papagena
Moderator
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 20:40
Locatie: Hoogeveen

Re: Terug van weggeweest

Bericht door papagena »

Oef Paul.... een bakhuisje! Prachtig lijkt me dat. Hou ons op de hoogte en stel al je vragen. Welkom hier.
Niet bij brood alleen....
Gebruikersavatar
Paul80

Re: Terug van weggeweest

Bericht door Paul80 »

Dank U.

De ingredienten voor dat bakhuisje staan momenteel nog bij mijn ouders huis in de vorm van een oude vervallen smederij met blaasbalg.
Het is de bedoeling om dit af te breken en opnieuw op te bouwen, maar dan in de vorm van een grote bakoven en dan direct te integreren in een nieuwbouwhuis. En als het ff kan in combinatie met een sauna.
Maar voorlopig eerst de bouwtekeningen en kosten berekeningen doen. Ben ook maar single, dus dat valt allemaal niet mee.

In de tussentijd zo nu en dan lekker hobbyen op een simpel houtvuur en dat is uitermate rustgevend kan ik jullie zeggen. Lekker low and slow zoals ze dat in het bbq-wereltje zeggen.

Groet Paul
Plaats reactie