Laat ik eens sociaal doen...

Doe eens sociaal, en stel je even voor...
Maar maak hiervoor wel even een eigen topic aan...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Neko

Laat ik eens sociaal doen...

Bericht door Neko »

...En me even voorstellen. Ik ben Neko, 26 jaar oud en heb afgelopen vrijdag voor het eerst een brood gebakken. Ik kwam zo op dit forum verzeild omdat ik onverwachts ineens weg moest, en mijn deeg tussendoor in de koelkast moest vertoeven. Na wat gegoogle en gezoek, bleek dit forum onwijs veel (ook andere) informatie en recepten te bevatten en zo geschiedde het, ik werd lid.

Zoals wel duidelijk ben ik dus een echte beginner qua broodbakken, ik hoop hier dan ook veel inspiratie en tips op te doen.
Gebruikersavatar
papagena
Moderator
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 20:40
Locatie: Hoogeveen

Re: Laat ik eens sociaal doen...

Bericht door papagena »

Welkom! Als beginner gewoon om hulp vragen wanneer iets niet lukt en ziedaar.... je komt stapje voor stapje verder. Succes.
Niet bij brood alleen....
Gebruikersavatar
Neko

Re: Laat ik eens sociaal doen...

Bericht door Neko »

Dat zal ik zeker doen! Voor nu ben ik vooral dingen aan het lezen, ik houd er niet van om dingen te vragen die al tig keer zijn beantwoord hier, haha.

Ik heb nu het bruinbrood recept van levine gemaakt, en mag bijna de oven in. Als hij klaar is zal ik proberen (even uitvogelen hoe het werkt hier) om een foto te plaatsen. Ben erg benieuwd hoe het wordt!

En ik snap maar niet waarom ik dit niet eerder heb ontdekt. Jaren en jaren doe ik al aan bakken van taarten en koekjes en andere zoetigheden, maar brood is echt iets nieuws. Volgens mij ben ik straks nog een keer supermarktbrood-af. :D
Gebruikersavatar
Rob van Rotterdam
Deegkneder
Berichten: 120
Lid geworden op: wo 25 apr 2012, 14:40

Re: Laat ik eens sociaal doen...

Bericht door Rob van Rotterdam »

Neko schreef: Volgens mij ben ik straks nog een keer supermarktbrood-af.
Kun je bij een supermarkt tegenwoordig dan ook brood krijgen? :D
graanmolen, mechanisch weegschaaltje, kneden met de hand, gewoon oventje.
Gebruikersavatar
Ballie
Meesterbakker
Berichten: 2837
Lid geworden op: ma 14 nov 2011, 18:51
Locatie: Tullepetaonestad (Roosendaal), West Brabant
Contacteer:

Re: Laat ik eens sociaal doen...

Bericht door Ballie »

Welkom op het forum Neko,
Neko schreef:Voor nu ben ik vooral dingen aan het lezen, ik houd er niet van om dingen te vragen die al tig keer zijn beantwoord hier, haha.
Kijk. jij hebt 't door. Dat gaat denk ik helemaal goedkomen :2th:
Rob van Rotterdam schreef:Kun je bij een supermarkt tegenwoordig dan ook brood krijgen? :D
Ehm, nee... Alleen iets dat er op lijkt en onder die naam wordt verkocht :mrgreen:
Het leven is goed, in het Brabantse land...
Plaats reactie