Fleet stelt zich aan u voor

Doe eens sociaal, en stel je even voor...
Maar maak hiervoor wel even een eigen topic aan...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Fleet
Chef stoffer en blik
Berichten: 22
Lid geworden op: ma 02 mei 2016, 11:32

Fleet stelt zich aan u voor

Bericht door Fleet »

We schrijven de vrijmarkt in 2013, mijn dochtertje komt thuis met een leuk bakboek en of er maar wat wafels gebakken kunnen worden. Voor dit recept is wat spelt nodig, dus als goed vader koop je een zak speltbloem en worden de wafeltjes gebakken. Lekker natuurlijk, maar dan staat die zak met spelt daar. "Zou het niet leuk zijn om daar een brood van te bakken?"
Eens opgezocht wat daar verder voor nodig is: water, gist, zout en dus die bloem. Zo weinig? Dat kan nooit moeilijk zijn. ;B
Aan het bakken geslagen en vol trots mijn eerste 'brood' laten proeven. Het was te eten, maar... dat kon toch wel wat beter, veel beter. Had ik die laatste gedachte maar nooit gehad, want sindsdien ben ik alleen maar op zoek naar 'beter'. Boeken, filmpjes, forums zelfs laatst een nachtelijke 'stage' bij een ambachtelijke bakker. Helemaal verslaven wat je met die vier basis-ingredienten allemaal voor moois kan maken, maar ook, hoe je het zo kunt verprutsen.

Enfin, mijn verslaving heb ik dus aan mijn dochter te danken en nu heb ik me dus bij jullie aangemeld. Wonend tussen de bollen, leeftijd nog net 45 jaar en hobbies (naast het bakken) zijn hardlopen en badminton.

Verder kneed ik mijn deeg in een KitchenAid en bak ik in een 'gewone' oven waar ik inmiddels wel een steen in heb liggen en waar ik op allerlei wijzen stoom in probeer te krijgen. :D Juist door niet alles automatisch te laten gaan, probeer ik het hele bakproces te begrijpen. Ik hoop veel van jullie te leren en te genieten van ieders bak-ervaringen.

Mochten jullie nog meer willen weten, dan lees ik dat graag.

Groet,
Fleet
Gebruikersavatar
Levinebaktbrood
Moderator
Berichten: 5620
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 02:00
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Fleet stelt zich aan u voor

Bericht door Levinebaktbrood »

Welkom Fleet :G
Kneders: Bear Teddy | Maxima MPM 7L
Ovens: Bosch HBG8755S1
Blog:Uit de keuken van Levine
Auteur van 5 boeken over brood bakken
Plaats reactie