Voorstellen

Doe eens sociaal, en stel je even voor...
Maar maak hiervoor wel even een eigen topic aan...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Wallyplanet

Voorstellen

Bericht door Wallyplanet »

Ik ben Walter (63) en sinds 2 jaar met prepensioen. Het grootste deel van het jaar woon ik in Frankrijk (71270) " à la campagne". Om naar de bakker te gaan moet ik iedere dag een flink stuk rijden. Dat kost bakken vol geld en is niet goed voor het milieu, daarom heb ik besloten om dagelijks mijn eigen brood te bakken.

.... en als de baksels echt lukken, dan wil ik ze ook aan de buren slijten, want die zitten met het zelfde probleem opgezadeld. Hier op het forum denk ik mijn kennis zeker te vergroten.

Mijn droom is om ook zelf een authentieke broodoven te hebben, zo als de meeste die hier hebben. Een gebouwtje naast het huis waar je met vrienden je brood in een houtvuuroven bakt.

Vriendelijke groet en veel lekker brood,
Walter Antoine Spier :D
Gebruikersavatar
lekkermelig
Beheerder
Berichten: 4006
Lid geworden op: zo 14 okt 2012, 23:23
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Re: Voorstellen

Bericht door lekkermelig »

Welkom Walter!

Zelf bakken is natuurlijk erg lekker, alhoewel je op sommige plaatsen in Frankrijk toch nog wel lekker brood kan krijgen.
Als het om het milieu gaat, is elke dag bakken ook niet zo geweldig, het verbruikt namelijk best veel energie.
Ik heb daar ooit wel eens een blog over geschreven
http://www.lekkermelig.nl/2015/02/20/bakken-vol-energie
Mocht je een houtoven overwegen: het is vreselijk leuk, ik heb het bijna een jaar lang elk weekend gedaan, maar een elektrisch geval is wel heel wat praktischer... voor pizza's gaat bij mij de houtoven nog wel regelmatig aan.
Mocht je denken dat het bouwen van zo'n ding bakken met geld kost: het kan ook een heel stuk voordeliger met een kleioven zoals deze
http://www.lekkermelig.nl/2012/07/15/kl ... -beginnen/

Veel plezier met bakken! Als je er een beetje aandacht aan besteedt bak je al snel smakelijke broden.

Wil
Kneder: Rofco KN15,Bear Varimixer Teddy
Rijskast: Rofco RK48
Ovens: Rofco B40, Manz 30/2, kleioven
Graanmolen: Mockmill Lino 200
Meel: de Zuidmolen en Molen de Vlijt

Blog: Lekkermelig.nl
Plaats reactie