Nieuw, dus even voorstellen

Doe eens sociaal, en stel je even voor...
Maar maak hiervoor wel even een eigen topic aan...
Gesloten
Gebruikersavatar
Echtbrood

Nieuw, dus even voorstellen

Bericht door Echtbrood »

Mijn naam is Els. Ik bak al een jaar of zeven bijna dagelijks volkorenbrood in de broodbakmachine. Daarbij gebruik ik mijn eigen recept. Ik wil puur brood bakken en zo min mogelijk dingen toevoegen. Af en toe bak ik een wit brood en in de Sinterklaastijd bak ik wel eens witbrood met kruidnootjes er in.
Sinds 2 jaar bak ik iedere zaterdag witte zachte broodjes, volgens het recept van Levine's website. het was even oefenen om mooie exemplaren te krijgen. maar na een paar keer had ik dat onder de knie. Het deeg maak ik in de BBM en daarna is het vervaardigen van de broodjes handwerk. Ook pizzadeeg maak ik in de BBM.
Ik heb jaren een BBM van AFK gehad, Werkte altijd goed. Heb wel altijd problemen gekregen met het bakblik, maar AFK gaf dan steeds een hele nieuwe machine binnen de garantie! Toen AFK niet meer bestond, heb ik via Marktplaats twee keer een AFK BBM gekocht. De laatste keer was het een nieuw exemplaar, maar als de BBM begon te bakken ging de aardlekschakelaar om. Mijn man is heel handig en heeft de BBM gerepareerd met het elementje uit het oude exemplaar. Nu heb ik sinds een paar weken een BBM van Panasonic. Enorm gezocht op het internet naar reviews van een goede BBM. En uiteindelijk de SD2500 gekocht. Ik ben niet geheel tevreden over de machine. Het is me nog zelden gelukt een perfect brood te bakken. Maar daarover zal ik hier niet uitwijden. dat doe ik op een andere plek op het forum.
Ik bestel mijn volkorenmeel, tarwe bloem en zonnebloempitten bij een molen.
Gebruikersavatar
Anna
Warme bakker
Berichten: 955
Lid geworden op: vr 28 feb 2014, 18:29

Re: Nieuw, dus even voorstellen

Bericht door Anna »

Welkom Els! :G
Gebruikersavatar
Ballie
Meesterbakker
Berichten: 2837
Lid geworden op: ma 14 nov 2011, 18:51
Locatie: Tullepetaonestad (Roosendaal), West Brabant
Contacteer:

Re: Nieuw, dus even voorstellen

Bericht door Ballie »

Welkom op het forum Anna.

De problemen die je hebt met je BBM zouden kunnen komen door de hoeveelheid vocht. Met name de apparate nvan Panasonic hebben wat meer vocht nodig om tot een goed resultaat te komen.

Maar inderdaad, plaats hierover een bericht elders op het forum en de BBM kenners zullen je zeker te hulp schieten...
Het leven is goed, in het Brabantse land...
Gebruikersavatar
Levinebaktbrood
Moderator
Berichten: 5620
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 02:00
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Nieuw, dus even voorstellen

Bericht door Levinebaktbrood »

Welkom Els :G
Kneders: Bear Teddy | Maxima MPM 7L
Ovens: Bosch HBG8755S1
Blog:Uit de keuken van Levine
Auteur van 5 boeken over brood bakken
Gebruikersavatar
jasmon
Deegroller
Berichten: 303
Lid geworden op: ma 02 nov 2015, 20:51
Locatie: Baarn

Re: Nieuw, dus even voorstellen

Bericht door jasmon »

Welkom Els
Jan

-Rofco N5 kneder, SMEG CPF9IP oven, AEG CD710M combioven -
Gesloten