Bedankt voor alle nuttige informatie

Doe eens sociaal, en stel je even voor...
Maar maak hiervoor wel even een eigen topic aan...
Gesloten
Gebruikersavatar
Petra-kookhobby

Bedankt voor alle nuttige informatie

Bericht door Petra-kookhobby »

Vanaf mijn jeugd sta ik al graag in de keuken, koken, bakken en sinds een paar jaar maak ik ook fruit in o.a. chutney en jam. Een zalig begin van een weekenddag is een warm vers broodje met eigengemaakte jam. Maar mengen met de handmixer met deeghaken en dan met de hand doorkneden kost toch wel veel tijd. Daarnaast miste ik een goede mixer voor allerlei andere gerechten.

Met verjaardag en feestdagen hebben wij altijd een buffet met allemaal zelfgemaakte gerechten de laatste jaren steeds vaker ook brood. Ik verzamel kookboeken bij kringloop winkels en als verjaardagscadeau kreeg ik het bakboek van Levine dus weer nieuwe inspiratie.

Mijn kennismaking met het forum kwam door zoeken naar informatie betreft een geschikte mixer voor kneden van brooddeeg. Heel veel berichten van jullie doorgelezen en ook op andere plaatsen op internet informatie verzameld. Helemaal verliefd geworden op de mogelijkheden van de Bear Teddy, in mei Moederdag en mijn verjaardag dan kon ik nog even door sparen. Mijn man hakte vorige weekend de knoop door, zonde om nog maanden te wachten je mag er eentje uitzoeken dan heb je er nu al plezier van.

Dus sinds afgelopen dinsdag 2 februari staat er hier een machtige zwarte mixer te glimmen op mijn aanrecht. Helaas geleverd met een verkeerd snoer maar ook daar schoot mijn man te hulp dus kon ik na schoonmaken direct aan de slag en hadden we 's avonds een heerlijke chocoladetaart. Woensdag draaide het eerste brooddeeg, vrijdag cake en vandaag weer verder met pizza deeg en brood. Inmiddels ook een 2e rijs in de koelkast geprobeerd en 's ochtends zonder al het kneden en wachten heerlijk vers brood.

Dus allereerst bedankt voor alle nuttige informatie die ik zonder lid te zijn al kon vinden. Nu maar een account aan gemaakt om niet alleen maar mee te lezen. Voorlopig geen brood expert maar wel een ervaren en creatieve kok.

Petra
Gebruikersavatar
Levinebaktbrood
Moderator
Berichten: 5620
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 02:00
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Bedankt voor alle nuttige informatie

Bericht door Levinebaktbrood »

Welkom Petra :G
Kneders: Bear Teddy | Maxima MPM 7L
Ovens: Bosch HBG8755S1
Blog:Uit de keuken van Levine
Auteur van 5 boeken over brood bakken
Gesloten