Eindelijk aangekomen, Kitchenaid uit USA

Voor alle vragen over planeetmengers, spiraalkneders en andere kneedapparatuur
Plaats reactie
Gebruikersavatar
rovermgfan

Eindelijk aangekomen, Kitchenaid uit USA

Bericht door rovermgfan »

Vorige week was het dan eindelijk zover.
De postbode stond met de lang verwachte (bijna 2 weken heeft het geduurd) grote doos aan onze deur.
Hij had m'n nieuwe speeltje bij, de grote Kitchenaid uit Amerika.
Vergelijkbaar met de hier verkrijgbare KSM7850.
Het enige verschil met de mijne is dat die een nog zwaardere motor heeft, 575watt ipv 500watt. en dat die maar de helft kost, zelfs incl verzending, omvormer voor de 110V en de invoertax, btw ed.
Meteen uitgepakt, wat is die MOOI zeg.
Dus meteen alles afgewassen, en beginnen maar.
kilootje bloem erin, water gist en toevoegingen erbij en draaien maar.
Wat een stilte, tegenover de 1200watt Bomann.
Machientje kneed het 1.8kg deeg met een gemak alsof het niks is.
Maw, super tevreden.
Gebruikersavatar
Levinebaktbrood
Moderator
Berichten: 5620
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 02:00
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Eindelijk aangekomen, Kitchenaid uit USA

Bericht door Levinebaktbrood »

Gefeliciteerd met het nieuwe speeltje. Krijgen we ook nog een foto te zien? :G
Kneders: Bear Teddy | Maxima MPM 7L
Ovens: Bosch HBG8755S1
Blog:Uit de keuken van Levine
Auteur van 5 boeken over brood bakken
Gebruikersavatar
rovermgfan

Re: Eindelijk aangekomen, Kitchenaid uit USA

Bericht door rovermgfan »

Levinebaktbrood schreef:Gefeliciteerd met het nieuwe speeltje. Krijgen we ook nog een foto te zien? :G
Bedankt,
Foto, geen probleem. maar hoe? ;S
Gebruikersavatar
Ballie
Meesterbakker
Berichten: 2837
Lid geworden op: ma 14 nov 2011, 18:51
Locatie: Tullepetaonestad (Roosendaal), West Brabant
Contacteer:

Re: Eindelijk aangekomen, Kitchenaid uit USA

Bericht door Ballie »

Kijk even bij "Forumnieuws", daar staat een topic over het plaatsen van foto's op het forum.
Het leven is goed, in het Brabantse land...
Gebruikersavatar
rovermgfan

Re: Eindelijk aangekomen, Kitchenaid uit USA

Bericht door rovermgfan »

Gevonden ;) ;) Bij deze, de foto's.

Nog enkele informatie:
Is gelijk aan de 5KSM7580 1PK. Echter kost deze +/- 1100€ en heeft "maar" een 500watt motor.
Deze heeft nu 590€ gekost, incl alle kosten, verzending en de nodige omvormer.
Motor 575watt
Kom 6.9ltr
10 versnellingen
Metalen tandwielen (in tegenstelling tot de Artisan die kunststof tandwielen heeft)
De witte mengarm heb ik extra erbij gekocht. Deze heeft een zachte rubber rand. Hierdoor wordt het beslag dat aan de rand plakt ervanaf geschraapt.
Ik heb er nog een liggen, mag weg aan 45€

Als er geïnteresseerden zijn, ik kan deze via kennissen in USA aankopen. Ze hebben nog een paar staan, rood, zwart en pearl metallic
Gebruikersavatar
Riet
Deegroller
Berichten: 403
Lid geworden op: za 07 apr 2012, 08:37

Re: Eindelijk aangekomen, Kitchenaid uit USA

Bericht door Riet »

Gefeliciteerd veel plezier met je machine.
Groetjes,
Riet
Gebruikersavatar
rovermgfan

Re: Eindelijk aangekomen, Kitchenaid uit USA

Bericht door rovermgfan »

Thanks :)
Gebruikersavatar
gipskruit

Re: Eindelijk aangekomen, Kitchenaid uit USA

Bericht door gipskruit »

Jeetje :D, wat een mooi ding zeg,....Snap dat je er helemaal HAPPY mee bent.
Geniet ervan top.
Gebruikersavatar
Sija

Re: Eindelijk aangekomen, Kitchenaid uit USA

Bericht door Sija »

Gefeliciteerd!, ziet er prachtig uit. Heel veel bakplezier!
Gebruikersavatar
Ballie
Meesterbakker
Berichten: 2837
Lid geworden op: ma 14 nov 2011, 18:51
Locatie: Tullepetaonestad (Roosendaal), West Brabant
Contacteer:

Re: Eindelijk aangekomen, Kitchenaid uit USA

Bericht door Ballie »

Het is inderdaad wel een ontzettend mooi ding. En ik geloof ook absoluut dat je er meteen verliefd op was. Wel jammer dat je er zo'n grote transformator bij moet gebruiken.

Overigens is het niet onverstandig om in verband met het verschil in de spanningsfrequentie tussen wat je mixer graag wil ontvangen, en wat ons netwerk levert, de volgende pagina even te lezen. Dat heeft weliswaar betrekking op de situatie op Curaçao, maar je kunt voor het instellen van je transformator, dezelfde gegevens gebruiken.

KLIK HIER voor de bewuste pagina...
Het leven is goed, in het Brabantse land...
Gebruikersavatar
Marineman1973

Re: Eindelijk aangekomen, Kitchenaid uit USA

Bericht door Marineman1973 »

Hallo allemaal,

Ik heb dit weekend ook mijn KitchenAid mixer binnen gekregen. Het gaat om het model KA 600 Professional 6QT (575 watt, 110 volts).
Ik heb hiervoor een omvormer aangeschaft, 1000 watt met een continu vermogen van 600 watt.
Volgens mij precies de zelfde combinatie als jij hebt. Echter bij werkt hij niet altijd. De ene keer start hij wel, de andere keer moet ik een soort stoelendans uithalen om de mixer werkend te krijgen. Waar het aan ligt, geen idee het uitgangsvermogen ligt wel op 110 volt, dat hebben we gemeten, dus dan zou de mixer aan moeten gaan als je die op- standje stir zou zetten.

Heb jij geen problemen om de mixer aan de praat te krijgen? Er is al twee keer een stop doorgeslagen..

Wat is de volgorde van aansluiten voordat je de mixer aanzet?

Ik hoop graag wat antwoorden te krijgen en zo een enorme uitgave niet in een slapeloze nacht te laten eindigen..

ps, wilde trouwens foto's plaatsen maar dit lukte uiteraard niet..uploaden...zou niet weten waarmee..
Gebruikersavatar
Ballie
Meesterbakker
Berichten: 2837
Lid geworden op: ma 14 nov 2011, 18:51
Locatie: Tullepetaonestad (Roosendaal), West Brabant
Contacteer:

Re: Eindelijk aangekomen, Kitchenaid uit USA

Bericht door Ballie »

Stoppen die eruit vliegen? Dan denk ik toch aan een probleem met de omvormer...

Voor wat betreft het plaatsen van de foto's, kun je eens kijken bij het forumnieuws. Daar staat haarfijn beschreven hoe je dat doet.
Het leven is goed, in het Brabantse land...
Gebruikersavatar
Jacqi

Re: Eindelijk aangekomen, Kitchenaid uit USA

Bericht door Jacqi »

@ Marineman1973

Heb je een zogehete "Step up/ step down" omvormer? Die werkt namelijk twee kanten op. ik bedoel hij kan van 110 naar 220 omvormen en van 220 naar 110.....misschien zit ik er totaal naast hoor maar dat is het eerst wat er door mijn hoofd schoot........wel blond dus wees gewaarschuwd :rofl:
Gebruikersavatar
Marineman1973

Re: Eindelijk aangekomen, Kitchenaid uit USA

Bericht door Marineman1973 »

Ja ik heb een omvormer die automatisch detecteert welke voltage er afgegeven moet worden(110/220 volt), de zelfde trafo als de starter van dit topic, daar werkt het zonder problemen zo te lezen.
Gebruikersavatar
Marineman1973

Re: Eindelijk aangekomen, Kitchenaid uit USA

Bericht door Marineman1973 »

Het probleem is opgelost!!
Het zat hem in de converter, daar was het vrouwlijke gedeelte van de stekker aan de binnenzijde niet in orde. Als ik met de stekker bewoog, dan ging de mixer aan, of uit. Er wordt een nieuwe converter opgestuurd.
Bedankt voor de snelle reacties, ook in prive berichten :2th:

Groetjes Marc
Gebruikersavatar
Guereaud

Re: Eindelijk aangekomen, Kitchenaid uit USA

Bericht door Guereaud »

Hallo,

Ik wil ook een KitchenAid Robot bestellen in Amerika, maar waar vind ik de juiste adapter? De winkel waar ik de KitchenAid wil bestellen, verkoopt de adapter nl niet. Misschien heb je een typenr. van deze adaptor (met het typenr. van je Robot, want dat schijnt ook uit te maken voor de keuze van adapter).
Daarnaast zou ik graag willen weten of je nu, na ruim 1 jaar gebruik, nog steeds tevreden bent. De meningen zijn nl nogal verdeeld om een 110Volt om te vormen naar 220Volt ivm technische storingen.
Kun je me svp jouw bevindingen laten weten? Misschien zijn er wel meerdere lezers die hun ervaringen met mij willen delen. Ik hoor dat dan heel erg graag.
Alvast hartelijk dank en oh ja, nog de beste wensen voor 2014!

Anjo
Gebruikersavatar
Levensplezier
Warme bakker
Berichten: 867
Lid geworden op: wo 30 jan 2013, 17:40

Re: Eindelijk aangekomen, Kitchenaid uit USA

Bericht door Levensplezier »

ik ben ook benieuwd want mij was bezworen dat het niet goed zou gaan. Dus maar een Nederlandse gekocht.
Fini
Ik heb een KA Artisan met een speciale kneedhaak en ik bak mijn brood in mijn 4-oven AGA.
Daarnaast heb ik (en wordt er ook regelmatig op gereden) ook een paarse Harley Sportster Screaming Eagle!
Dus:
Pluk de dag, het leven is maar kort!
Gebruikersavatar
Ballie
Meesterbakker
Berichten: 2837
Lid geworden op: ma 14 nov 2011, 18:51
Locatie: Tullepetaonestad (Roosendaal), West Brabant
Contacteer:

Re: Eindelijk aangekomen, Kitchenaid uit USA

Bericht door Ballie »

Er zijn een paar dingen waar je rekening mee moet houden.
  • Het voltage verschil
    - Amerikaanse producten zijn gemaakt voor 120 volt, terwijl wij 240 volt uit de muur trekken.
    - Dit zou op te vangen zijn door een transformator toe te passen die onze 240 volt afzwakken naar 120 volt.
  • Het frequentieverschil
    - In de VS heeft het stroomnet een frequentie van 60 Hz.
    - Dat wil zeggen dat de + en de - van het stroomnet 60 maal per seconde omwisselen.

    - Hier kennen we een frequentie van 50 Hz.
    - Hier wisselt de + en de - dus 50 maal per seconde.
In het kort wil dat zeggen dat je wel met een transformator kunt werken om het voltage aan te passen, maar de frequentie kun je niet aanpassen. Door de lagere frequentie die het apparaat aangevoerd krijgt, zal het apparaat ook langzamer werken. Dit is op te vangen door de machine iets meer volts te voeren. Maar het is en het blijft slacht voor het apparaat, en zal er zeer waarschijnlijk toe leiden dat het apparaat een veel kortere levensduur heeft dan on der "normale" omstandigheden.
Het leven is goed, in het Brabantse land...
Gebruikersavatar
Lielau

Re: Eindelijk aangekomen, Kitchenaid uit USA

Bericht door Lielau »

Hallo

Na weken van research heb ik mij zojuist een 2e kitchenaid aangeschaft. Ik was al in het gelukkige bezit van een gewone zwarte artisan. Aangezien ik me vooral toe ga leggen op het zelf bakken van brood, voldoet de gewone kitchenaid niet zo goed voor wat betreft het kneden van deeg. Ik heb het diverse malen geprobeerd maar voor deze specifieke taak is ie echt niet geschikt. Apparaat moet heel veel moeite doen en wordt ook erg warm. Vandaar dat ik mijn oog had laten vallen op de 5KSM7580. Dit is een sterke en volwaardige deegkneder. Alleen de prijs hield me tegen. Varierend van 869 tot 999€.
Nu heb ik zojuist de slag van mijn leven geslagen en er een gevonden voor 625€ bij een bedrijf dat stopt met kitchenaid en ja, de volledige garantie van 5 jaar blijft bestaan.
Ik post dit bericht om jullie te attenderen dat er nog 1 beschikbaar ia voor 625€ in de kleur parelmoer. Dus als je dit type ook al een tijdje op het oog had, sla dan nu je slag.
Ik verheug me erg op het brood bakken met dit werkpaard.
Gebruikersavatar
Ballie
Meesterbakker
Berichten: 2837
Lid geworden op: ma 14 nov 2011, 18:51
Locatie: Tullepetaonestad (Roosendaal), West Brabant
Contacteer:

Re: Eindelijk aangekomen, Kitchenaid uit USA

Bericht door Ballie »

Geweldig dat je die kans hebt gekregen. Dat zijn inderdaad buitenkansjes. Voor de liefhebbers is dat zeker een uitgelezen kans, maar dan is het wel handig als je ook even laat weten hoe we die leverancier kunnen bereiken.

In elk geval heel veel kneedplezier met je nieuwe Kitchenaid...
Het leven is goed, in het Brabantse land...
Gebruikersavatar
Lielau

Re: Eindelijk aangekomen, Kitchenaid uit USA

Bericht door Lielau »

Ja inderdaad. Alleen dacht ik geen reclame te mogen maken voor een winkel. Ik heb hem online gekocht bij 12cook.com. Vandaag komt hij binnen en ga ik aan de slag. Kan ik op deze plek ook de vraag stellen wat nou eigenlijk de beste manier is om deeg te laten rijzen na het kneden in de Kitchenaid?
Veel bakplezier allemaal!
Gebruikersavatar
Ballie
Meesterbakker
Berichten: 2837
Lid geworden op: ma 14 nov 2011, 18:51
Locatie: Tullepetaonestad (Roosendaal), West Brabant
Contacteer:

Re: Eindelijk aangekomen, Kitchenaid uit USA

Bericht door Ballie »

Het klopt dat commerciële activiteiten niet zijn toegestaan. Maar in een geval als dit knijpen we wel een oogje dicht hoor . Het is immers niet zo dat je er zelf geld aan verdiend. Of krijg je soms een aandeel in de winst? ;)
Het leven is goed, in het Brabantse land...
Gebruikersavatar
Lielau

Re: Eindelijk aangekomen, Kitchenaid uit USA

Bericht door Lielau »

Haha, wat het maar waar. Nee hoor, ik ben gewoon een enthousiasteling en wilde anderen laten meedelen in mijn vondst.
De kitchenaid 7580 is overigens net binnengekomen. Wat een joekel zeg. Prachtig. Als mijn broden en andere baksels nu nog niet gaan lukken, dan weet ik in ieder geval waar het niet aan ligt. :grin:
Gebruikersavatar
Melinda
Meesterbakker
Berichten: 2269
Lid geworden op: za 12 jan 2013, 17:29
Locatie: Soest

Re: Eindelijk aangekomen, Kitchenaid uit USA

Bericht door Melinda »

Leuk, Lielau. Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Laat je gauw wat zien van je "speeltje" en de resultaten?
Wij zijn hier dol op foto's. :lol:
Kneders: Bear Teddy Varimixer | Rofco N15 | KitchenAid KSM 7580 | Ovens: Rofco B40 | Miele Heteluchtoven
:-) Mijn foto's
Gebruikersavatar
TigerManZ
Meesterbakker
Berichten: 1986
Lid geworden op: do 27 dec 2012, 08:59
Locatie: In het oosten van de Betuwe

Re: Eindelijk aangekomen, Kitchenaid uit USA

Bericht door TigerManZ »

Lielau schreef:Haha, wat het maar waar. Nee hoor, ik ben gewoon een enthousiasteling en wilde anderen laten meedelen in mijn vondst.
De kitchenaid 7580 is overigens net binnengekomen. Wat een joekel zeg. Prachtig. Als mijn broden en andere baksels nu nog niet gaan lukken, dan weet ik in ieder geval waar het niet aan ligt. :grin:
Veel plezier/gemak van je nieuwe aanwinst :2th:
Groet, Han. :)

...levensgenieter...
Gebruikersavatar
Mug

Re: Eindelijk aangekomen, Kitchenaid uit USA

Bericht door Mug »

Ik ben hier nieuw op dit forum maar niet onbekend met kitchenaid.

Ik kan jullie allemaal vertellen dat mijn 25j oude kitchenaid ( classic, 250W) die ik uit de USA destijds heb gehaald tot heden prima werkt.

Ik heb een omvormer( transformator) gekozen met een iets lagere spanning (100Volt) om zo de motor niet over te belasten omdat een 60Hz moter nu eenmaal minder aankan dan een 50 Hz motor.

Voor mijn moeder heb ik later nog een kitchenaid gekocht in de USA maar met een iets zwaardere motor. Die is ondertussen 23j oud en werkt ook nog prima.


Ballie schreef:Er zijn een paar dingen waar je rekening mee moet houden.
  • Het voltage verschil
    - Amerikaanse producten zijn gemaakt voor 120 volt, terwijl wij 240 volt uit de muur trekken.
    - Dit zou op te vangen zijn door een transformator toe te passen die onze 240 volt afzwakken naar 120 volt.
  • Het frequentieverschil
    - In de VS heeft het stroomnet een frequentie van 60 Hz.
    - Dat wil zeggen dat de + en de - van het stroomnet 60 maal per seconde omwisselen.

    - Hier kennen we een frequentie van 50 Hz.
    - Hier wisselt de + en de - dus 50 maal per seconde.
In het kort wil dat zeggen dat je wel met een transformator kunt werken om het voltage aan te passen, maar de frequentie kun je niet aanpassen. Door de lagere frequentie die het apparaat aangevoerd krijgt, zal het apparaat ook langzamer werken. Dit is op te vangen door de machine iets meer volts te voeren. Maar het is en het blijft slacht voor het apparaat, en zal er zeer waarschijnlijk toe leiden dat het apparaat een veel kortere levensduur heeft dan on der "normale" omstandigheden.
Gebruikersavatar
Levinebaktbrood
Moderator
Berichten: 5620
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 02:00
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Eindelijk aangekomen, Kitchenaid uit USA

Bericht door Levinebaktbrood »

Mug, fijn dat de KitchenAids het nog steeds prima doen en welkom op het forum. Het is gebruikelijk dat nieuwe leden zich eerst even voorstellen in de daarvoor bestemde rubriek voordat ze berichten gaan plaatsen. Wil je dan nog even doen?
Kneders: Bear Teddy | Maxima MPM 7L
Ovens: Bosch HBG8755S1
Blog:Uit de keuken van Levine
Auteur van 5 boeken over brood bakken
Gebruikersavatar
Mug

Re: Eindelijk aangekomen, Kitchenaid uit USA

Bericht door Mug »

Ik was op zoek naar een vervanger voor mijn Kitchenaid omdat ik hem ietsje groter wil vandaar dat ik hier even langs kwam en alles een beetje doorgelezen heb. Zag daardoor deze topic en dacht dat een gebruikers ervaring nuttig kon zijn.
Ik heb echter geen aspiraties hier actief te zijn dus ik laat het voorstel rondje maar achterwege het is een eenmalige actie.

Veel plezier verder met het forum.

Btw het wordt een Teddy

Levinebaktbrood schreef:Mug, fijn dat de KitchenAids het nog steeds prima doen en welkom op het forum. Het is gebruikelijk dat nieuwe leden zich eerst even voorstellen in de daarvoor bestemde rubriek voordat ze berichten gaan plaatsen. Wil je dan nog even doen?
Gebruikersavatar
Pon

Re: Eindelijk aangekomen, Kitchenaid uit USA

Bericht door Pon »

Hallo allemaal, ik ben Pon.
Ik heb ontdekt dat ik meer wil gaan bakken en ik heb tijdens mijn laatste vakantie in Amerika een kitchenaid mixer meegenomen met een motor van 350 watt. Ik moet een transformator nog aanschaffen, maar ik weet niet welke. Wie van jullie kan mij hierin adviseren welke ik moet aanschaffen?
Dank vast,
Pon.
Plaats reactie