Maxima planeetmenger 7l

Voor alle vragen over planeetmengers, spiraalkneders en andere kneedapparatuur
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Lusa

Maxima planeetmenger 7l

Bericht door Lusa »

Hallo,

Ik zit een met een vraag. Op dit moment ben ik me aan het oriënteren naar een goede mixer/menger voor glutenvrije baksels.
Mijn eerste gedachten gingen uit naar een AEG KM4000 mixer, maar na het bekijken hier op het forum ben ik even in twijfel geslagen.

Ik zoek een goede menger met name voor glutenvrij brooddeeg die met een vlinderkop gemengd dient te worden.
Naast dat de mixer intensief gebruikt zal gaan worden voor het brood is het de bedoeling dat de mixer ook andere werkzaamheden kan verrichten voor het mengen van overige baksels regelmatig in grotere hoeveelheden.

Als alternatief zit ik te denken aan de Maxima planeetmenger 7l die in dezelfde prijsklasse zit als de AEG, en er in mijn ogen vrij degelijk uit ziet.
Is dit een goede menger waarvoor ik hem wil gaan gebruiken of zou dit een overkill zijn?
Ik vind het moeilijk om te beslissen kunnen jullie me adviseren of de Maxima planeetmenger 7l een goede keuze zou zijn?
Gebruikersavatar
Lusa

Re: Maxima planeetmenger 7l

Bericht door Lusa »

Na lang twijfelen en telefonisch overleg met horecawebshop (uitstekende service) de knoop doorgehakt en sinds gisteren ben ik dan ook in het bezig van de Maxima planeetmenger 7l.
Gisteren werd hij afgeleverd en uiteraard gelijk de menger uitgepakt. Voordat ik deze op mijn keuken trolley ging plaatsen heb ik de trolley d.m.v. muurbeugels vast gezet .
De menger staat nu stabiel op de keuken trolley en de trolley gaat er dan, tijdens gebruik van de menger, ook niet zo snel meer vandoor. ;)
Dit weekend maar eens de eerste baksels ermee gaan bereiden.

Gr,
Marco
Gebruikersavatar
joop
Gaat de goede kant op
Berichten: 75
Lid geworden op: zo 07 jun 2015, 12:04

Re: Maxima planeetmenger 7l

Bericht door joop »

De twijfel rond de keuze voor een menger is herkenbaar, zoals je op dit forum veel kan vinden
Het lijkt mij een veelzijdige machine, geluk ermee!
Heb zelf een tijdje terug ook na veel uitzoeken en twijfel, gekozen voor een planeetmenger vanwege de mogelijkheden meer dan voor brood alleen.
Groet
Joop
* Oven met boven en onderwarmte - Kneedmachine Krefft PR20-S - Kitchenaid 7580
Gebruikersavatar
Lusa

Re: Maxima planeetmenger 7l

Bericht door Lusa »

Dankjewel Joop,
Het was eerst veel vergelijken en door het bakkersforum ben ik eigenlijk meer te weten gekomen over indirect en direct vermogen.
Dat wist ik eerst niet en dacht altijd hoe hoger het vermogen hoe beter het was.
De kracht van deze menger moet ik nog aan wennen en met die fijne regelknop werkt dat best prettig.

Eerste baksels inmiddels voorbereid met de menger en waarvoor ik hem nodig heb doet de menger het uitstekend.
Slagroom kloppen en glutenvrij deeg kneden doet hij dan ook zonder problemen.
Dat was met mijn vorige keukenmachine toch wel wat minder met name dat alles zo vast zat in de kom zelf.

Enige waar ik nog niet over uit ben is of ik met de planeetmenger die dichte kap met die kleine opening erop houdt of eraf laat.
Ik merk toch dat het soms best een gedoe is om in die kleine opening beetje voor beetje de meel erin te krijgen.
In dat geval had ik denk ik een rooster opening zoals deze eerst was wat makkelijker gevonden.
Voor de rest ben ik er zeer tevreden mee en hoop ik de aankomende tijd er veel mee te kunnen bereiden. :)
Plaats reactie