Ankarsrum pasta rollen of persen

Voor alle vragen over planeetmengers, spiraalkneders en andere kneedapparatuur
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daantn

Ankarsrum pasta rollen of persen

Bericht door Daantn »

Ik weet dat het hier hoofdzakelijk over brood gaat maar ik lees dat mensen ook hier ervaring in hebben en ik wel nieuwsgierig naar ben.

Wil iemand zijn/haar ervaring delen, ik heb zelf een hand rol machine en ik zit te twijfelen welke accessoires ik het beste hiervoor kan aanschaffen. De vleesmolen met pasta platen of de rollen, mogelijk dat iemand hier smaak/ervaring over heeft.
Gebruikersavatar
henkverhaar
Jongste bediende
Berichten: 33
Lid geworden op: vr 02 jan 2015, 14:40

Re: Ankarsrum pasta rollen of persen

Bericht door henkverhaar »

Daantn schreef:Ik weet dat het hier hoofdzakelijk over brood gaat maar ik lees dat mensen ook hier ervaring in hebben en ik wel nieuwsgierig naar ben.

Wil iemand zijn/haar ervaring delen, ik heb zelf een hand rol machine en ik zit te twijfelen welke accessoires ik het beste hiervoor kan aanschaffen. De vleesmolen met pasta platen of de rollen, mogelijk dat iemand hier smaak/ervaring over heeft.
Ik heb beide. De 'snijplaten' heb ik nog nooit gebruikt (wel uiteraard de vleesmolen waar ze bij horen) - de rollers gebruik ik zeker 1 maal per week om pasta te maken. Ik heb inmiddels ook de snijrollers voor tagliatelle en 'spaghetti' aangeschaft - het resultaat is op zich niet beter dan met een handroller, maar zo veel handiger - met een zwengelapparaat kom je echt gewoon een hand te kort... Ik zou de pastarollers niet meer willen missen.

Overigens heb ik sinds kort ook de graanmolen; ik maak nu pasta van zelf gemalen meel - broodtarwe van de Vriendschap in Weesp, fijn gemalen en dubbel gezeefd.
Plaats reactie