dnes stelt zich voor

Doe eens sociaal, en stel je even voor...
Maar maak hiervoor wel even een eigen topic aan...
Gesloten
Gebruikersavatar
dnes

dnes stelt zich voor

Bericht door dnes »

Hallo allemaal

Mijn naam is Jeanne en ik ben hier op het forum gekomen om meer te leren over broodbakmachines. Een aantal jaren geleden heb ik een AFK BM-2 BBM gekregen van mijn moeder omdat zij ging verhuizen naar een kleinere woning. Echter ik heb deze slechts 2 of 3x gebruikt. Vanwege diverse grote verbouwingen is deze in mijn berging opgeslagen maar vanaf nu wil ik hem weer gaan gebruiken. Mijn eerste brood zit er net in, dus ik ben benieuwd naar het resultaat...
Gebruikersavatar
Melinda
Meesterbakker
Berichten: 2269
Lid geworden op: za 12 jan 2013, 17:29
Locatie: Soest

Re: dnes stelt zich voor

Bericht door Melinda »

Welkom Jeanne.
Spannend, je eerste brood uit de broodbakmachine. :G
Kneders: Bear Teddy Varimixer | Rofco N15 | KitchenAid KSM 7580 | Ovens: Rofco B40 | Miele Heteluchtoven
:-) Mijn foto's
Gebruikersavatar
dnes

Re: dnes stelt zich voor

Bericht door dnes »

Melinda, bedankt voor je welkomstberichtje.
Ik denk dat mijn BBM helaas defect is. Hij kneedt het deeg wel en dit rijst ook, maar voor de rest wordt hij niet warm. Dus het brood wordt niet afgebakken. Ik denk dat ik het er uit haal en in de oven afbak.
Gebruikersavatar
Melinda
Meesterbakker
Berichten: 2269
Lid geworden op: za 12 jan 2013, 17:29
Locatie: Soest

Re: dnes stelt zich voor

Bericht door Melinda »

Er zijn veel BBM bezitters, die hun brood afbakken in de oven. Schijnt ook nog lekkerder te zijn.
Succes! :G
Kneders: Bear Teddy Varimixer | Rofco N15 | KitchenAid KSM 7580 | Ovens: Rofco B40 | Miele Heteluchtoven
:-) Mijn foto's
Gebruikersavatar
papagena
Moderator
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 20:40
Locatie: Hoogeveen

Re: dnes stelt zich voor

Bericht door papagena »

Welkom! Stel gerust al je vragen. Ennuh.... plaats eens een foto van je brood?
Niet bij brood alleen....
Gebruikersavatar
dnes

Re: dnes stelt zich voor

Bericht door dnes »

Papagena, bedankt voor je welkom

ik heb inderdaad ook een vraag:
Mijn broodbakmachine (AFK BM-2) kan volgens de beschrijving alleen broden maken van 680 gram en 900 gram.
Toen ik zojuist mijn broodbakmachine voor het eerst ging gebruiken met een bakmix vroeg ik me het volgende af:
- telt men voor een brood van 680 gram / 900 gram alle ingrediënten, zoals bloem, water, zout, gist en boter bij elkaar op en wordt dat dan het totaal gewicht van het te bakken brood?

Ik wilde hier het resultaat van mijn eerste baksel - net uit de oven - laten zien, maar ik krijg dit niet voor elkaar
Gebruikersavatar
Levinebaktbrood
Moderator
Berichten: 5620
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 02:00
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: dnes stelt zich voor

Bericht door Levinebaktbrood »

Welkom Jeanne :G.

Dit is alleen de voorstelrubriek. Je kunt je vragen stellen in de daarvoor bestemde rubrieken. Over hoe je foto's plaatst is al het één en ander geschreven.

Je telt inderdaad alle ingrediënten bij elkaar op en dan krijg je het gewicht van het deeg. In een AFK kun je max. 900 gram aan ingrediënten gebruiken. Het uiteindelijke brood wordt lichter dan die 900 gram, want tijdens het bakken verliest het weer gewicht.
Kneders: Bear Teddy | Maxima MPM 7L
Ovens: Bosch HBG8755S1
Blog:Uit de keuken van Levine
Auteur van 5 boeken over brood bakken
Gebruikersavatar
dnes

Re: dnes stelt zich voor

Bericht door dnes »

Bedankt voor je welkom en antwoord.
Ik was inmiddels het forum al aan het doorlezen en heb inmiddels ook mijn profiel bijgewerkt.
Gebruikersavatar
dnes

Re: dnes stelt zich voor

Bericht door dnes »

Afgelopen weekend heb ik bij de Aveve in België een andere BBM gekocht, een Domo B3985.
Mijn "oude" AFK BM2 gaat naar mijn vriendin omdat deze BBM nog wel kneedt maar niet meer bakt. Zij wil deze gaan gebruiken om pizzadeeg te kneden.
Gesloten