Mary Berry en Paul Hollywood

Hier kan je alles plaatsen wat niet onder de overige categorieën valt, zolang het maar enigszins met de hobby's van je mede-forumleden te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Renee

Mary Berry en Paul Hollywood

Bericht door Renee »

Naar aanleiding van wat berichten hier op het forum heb ik de afgelopen weken enigszins ademloos zitten kijken naar de herhalingen van The Great British Bake Off en Het programma Bread van Paul Hollywood. Geweldige programma's en erg inspirerend. Inmiddels heb ik op internet wel wat boeken van beiden gevonden die mj wel aanspreken. Ze zijn niet goedkoop en in het Engels wat ik iets lastiger vind.
Voordat ik besluit ze aan te schaffen zou ik graag willen weten of er forumleden zijn die boeken van Paul of Mary hebben. Zo ja, welke boeken en wat vindt je er van. Zjjn de recepten moeilijk, makkelijk etc. Hopelijk zijn er mensen die mij informatie hierover kunnen geven. Bedankt vast.
Gebruikersavatar
TigerManZ
Meesterbakker
Berichten: 1986
Lid geworden op: do 27 dec 2012, 08:59
Locatie: In het oosten van de Betuwe

Re: Mary Berry en Paul Hollywood

Bericht door TigerManZ »

Fantastische programma's op de BBC maar met de boeken heb ik geen ervaring.
Voor je tot de koop over gaat zou je toch eens wat recepten van hen uit kunnen proberen die bij deze programma's zijn gemaakt?
Neus maar eens rond op http://www.bbc.co.uk/food
Dan kom je er vanzelf achter of de recepten moeilijk zijn of niet en kun je alsnog overgaan tot de aanschaf van deze boeken.
Groet, Han. :)

...levensgenieter...
Gebruikersavatar
Levensplezier
Warme bakker
Berichten: 867
Lid geworden op: wo 30 jan 2013, 17:40

Re: Mary Berry en Paul Hollywood

Bericht door Levensplezier »

Vaak kun je de filmpjes niet zien bij de BBC. Waarom dat is weet ik niet maar ik vind het wel jammer. Als ik weet dat het komt, neem ik het op.

Weet iemand hoe je dat 'gedoe' van de BBC kunt omzeilen, en waarom dat is?

De recepten staan wel altijd goed vermeld maar wat ik vaak ervaar is dat het filmpje iets anders laat zien dan het recept aangeeft.
Fini
Ik heb een KA Artisan met een speciale kneedhaak en ik bak mijn brood in mijn 4-oven AGA.
Daarnaast heb ik (en wordt er ook regelmatig op gereden) ook een paarse Harley Sportster Screaming Eagle!
Dus:
Pluk de dag, het leven is maar kort!
Gebruikersavatar
TigerManZ
Meesterbakker
Berichten: 1986
Lid geworden op: do 27 dec 2012, 08:59
Locatie: In het oosten van de Betuwe

Re: Mary Berry en Paul Hollywood

Bericht door TigerManZ »

Hoi Fini,

Waarom dat de BBC dat zo heeft ingesteld weet ik niet.
Het schijnt te kunnen als je via een engels proxyserver het net op gaat, maar vraag me niet hoe.
Eerlijk gezegd zou ik dat ook willen weten maar heb nog niet de tijd genomen om dit uit te zoeken.
Veel info is via Google te vinden, dit waarschijnlijk ook...
Groet, Han. :)

...levensgenieter...
Gebruikersavatar
Soepkipje
Moderator
Berichten: 794
Lid geworden op: zo 04 dec 2011, 11:59

Re: Mary Berry en Paul Hollywood

Bericht door Soepkipje »

Renee schreef:Inmiddels heb ik op internet wel wat boeken van beiden gevonden die mj wel aanspreken. Ze zijn niet goedkoop en in het Engels wat ik iets lastiger vind.
Voordat ik besluit ze aan te schaffen zou ik graag willen weten of er forumleden zijn die boeken van Paul of Mary hebben. Zo ja, welke boeken en wat vindt je er van. Zjjn de recepten moeilijk, makkelijk etc. Hopelijk zijn er mensen die mij informatie hierover kunnen geven. Bedankt vast.
Ik heb het boek Brood (ja ja in het Nederlands) van Paul Hollywood ooit gekocht en heb er niet veel uit gebakken zoals je hier kunt zien http://www.ipernity.com/doc/soepkipje/a ... th=4742542. Het boek is sinds 2010 de boekenkast niet meer uit geweest.Ik ben er niet van onder de indruk en kan me herinneren dat hij nogal veel gist gebruikt in zijn recepten. Heb het destijds alleen maar aangeschaft omdat ik het niet kon laten liggen voor 5 Euro in de aanbieding bij een Brunawinkeltje.

Voor goedkope(re?) adressen voor boeken kijk dan eens hier http://www.awesomebooks.com/search/defa ... l&x=58&y=6 of hier http://www.bookdepository.co.uk/search/ ... egory=2858 (geen verzendkosten bij de laatste en de andere afhankelijk van de bestelling ook niet of niet veel.

Van Mary heb ik niets
Eschenfelder graanvlokker (hout), Hawos graanmolen Easy, Panasonic SD-253 en SD-255, 1x Smeg, 1x Siemens en 2x Boschovens
Gebruikersavatar
bakkerdick
Opboller
Berichten: 227
Lid geworden op: do 18 okt 2012, 20:08

Re: Mary Berry en Paul Hollywood

Bericht door bakkerdick »

TigerManZ schreef:Hoi Fini,

Waarom dat de BBC dat zo heeft ingesteld weet ik niet.

Volgens mij heeft het met 'Copyright' te maken. BBC heeft het copyright voor de Engelse markt, en mag het dan ook nog in haar versie van 'uitzending gemist' laten zien, maar als je uit het buitenland inlogt vang je bot. Overigens las ik dit weekend in een Engelse krant dat fans van Paul Hollywood boos zijn omdat hij als getrouwde man iets ondeugends heeft gedaan met een collega van het programmateam. Als dat maar goed komt!
Gebruikersavatar
Levinebaktbrood
Moderator
Berichten: 5620
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 02:00
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Mary Berry en Paul Hollywood

Bericht door Levinebaktbrood »

Ik heb het boek 100 great breads (hetzelfde boek dat Soepkipje in het Nederlands heeft). Wel leuk, niet spannend. Bak er zelden uit. Recepten kloppen wel als ik me goed herinner.
Kneders: Bear Teddy | Maxima MPM 7L
Ovens: Bosch HBG8755S1
Blog:Uit de keuken van Levine
Auteur van 5 boeken over brood bakken
Gebruikersavatar
Renee

Re: Mary Berry en Paul Hollywood

Bericht door Renee »

Dank jullie wel allemaal. De website van de BBC heb ik inmiddels ontdekt. Daar staan wel heerlijke recepten op. Ik zal eens kijken naar de recepten van de Bake-off.
Bedankt Soepkipje voor de website van de boeken daar ga ik naar kijken.

V.w.b. de boeken die jullie aangeven van Paul Hollywood had ik ook vandaag van een collega begrepen die ook het Brood boek heeft, dat de recepten niet bijzonder maar meer basis zijn en je deze recepten veelal (ook van Paul zelf) op internet kan vinden.

Overigens heb ik een foccaccia gemaakt onlangs naar een recept van Paul Hollywood met goed resultaat en smaak.
Gebruikersavatar
Ballie
Meesterbakker
Berichten: 2837
Lid geworden op: ma 14 nov 2011, 18:51
Locatie: Tullepetaonestad (Roosendaal), West Brabant
Contacteer:

Re: Mary Berry en Paul Hollywood

Bericht door Ballie »

Je kunt eens op YouTube kijken. Daar is een hele rits filmpjes te vinden van "The Great Brittish Bake-Off". Kijk bijv. maar eens HIER!
Het leven is goed, in het Brabantse land...
Gebruikersavatar
Levensplezier
Warme bakker
Berichten: 867
Lid geworden op: wo 30 jan 2013, 17:40

Re: Mary Berry en Paul Hollywood

Bericht door Levensplezier »

Dank je Ballie, goed te weten want ik vang té vaak bot bij de BBC :crazy:
Fini
Ik heb een KA Artisan met een speciale kneedhaak en ik bak mijn brood in mijn 4-oven AGA.
Daarnaast heb ik (en wordt er ook regelmatig op gereden) ook een paarse Harley Sportster Screaming Eagle!
Dus:
Pluk de dag, het leven is maar kort!
Gebruikersavatar
Renee

Re: Mary Berry en Paul Hollywood

Bericht door Renee »

Niet alle filmpjes zijn zichtbaar. ook deze zijn door de BBC geblokkeerd ivm auteursrechtschending. Jammer.
Gebruikersavatar
Ballie
Meesterbakker
Berichten: 2837
Lid geworden op: ma 14 nov 2011, 18:51
Locatie: Tullepetaonestad (Roosendaal), West Brabant
Contacteer:

Re: Mary Berry en Paul Hollywood

Bericht door Ballie »

Je kunt altijd verder zoeken op YouTube, meestal zijn er meerdere bronnen voor dezelfde filmpjes.
Het leven is goed, in het Brabantse land...
Gebruikersavatar
Melinda
Meesterbakker
Berichten: 2269
Lid geworden op: za 12 jan 2013, 17:29
Locatie: Soest

Re: Mary Berry en Paul Hollywood

Bericht door Melinda »

In de nieuwe serie van Great British Bake Off op BBC1 was vanavond brood aan de beurt. Ik heb met verbazing zitten kijken naar alle hoogstandjes. Erg leuk om te zien. :G
Elke woensdag om 21:00 uur.
Kneders: Bear Teddy Varimixer | Rofco N15 | KitchenAid KSM 7580 | Ovens: Rofco B40 | Miele Heteluchtoven
:-) Mijn foto's
Gebruikersavatar
Levinebaktbrood
Moderator
Berichten: 5620
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 02:00
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Mary Berry en Paul Hollywood

Bericht door Levinebaktbrood »

Ik heb ook weer gekeken, leuk programma. Heb wel met verbazing naar de stokbroden gekeken. Ik vond het tenenkrommend om te zien hoe de meeste deelnemers aan het hannesen waren. Nou heb ik makkelijk praten, dat weet ik ook wel, ik heb het inmiddels door hoe je goed stokbrood bakt. Maar dat moet je toch een keer thuis geoefend hebben als je met zo'n programma mee doet.
Kneders: Bear Teddy | Maxima MPM 7L
Ovens: Bosch HBG8755S1
Blog:Uit de keuken van Levine
Auteur van 5 boeken over brood bakken
Gebruikersavatar
miesje1959
Meesterbakker
Berichten: 1524
Lid geworden op: do 20 feb 2014, 18:20
Locatie: kop van Noord-Holland

Re: Mary Berry en Paul Hollywood

Bericht door miesje1959 »

Ik heb het programma nog nooit gezien, eigenlijk kijk ik amper televisie.
Zal eens op you tube kijken.

De deelnemers moeten voortaan eerst maar eens een cursus , stokbroden bakken bij Levine doen.
Dat helpt vast ...
Astrid

Bear Teddy kneder - Manz oven 10/1 en Manz oven 30/2- Panasonic SD-2500WXE -
Gebruikersavatar
CarlaB
Deegkneder
Berichten: 168
Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 21:08
Locatie: Aan de Zeeuwse kust

Re: Mary Berry en Paul Hollywood

Bericht door CarlaB »

Met deze link zou het moeten lukken en zie je de aflevering 'Bread' van 19 augustus 2015.
https://www.youtube.com/watch?v=qF67QZE9h3w
Aga Cooker - Ankarsrum Assistent
Gebruikersavatar
Levinebaktbrood
Moderator
Berichten: 5620
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 02:00
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Mary Berry en Paul Hollywood

Bericht door Levinebaktbrood »

miesje1959 schreef:
De deelnemers moeten voortaan eerst maar eens een cursus , stokbroden bakken bij Levine doen.
Dat helpt vast ...
:rofl2: :DB2: :rofl:
Kneders: Bear Teddy | Maxima MPM 7L
Ovens: Bosch HBG8755S1
Blog:Uit de keuken van Levine
Auteur van 5 boeken over brood bakken
Gebruikersavatar
Melinda
Meesterbakker
Berichten: 2269
Lid geworden op: za 12 jan 2013, 17:29
Locatie: Soest

Re: Mary Berry en Paul Hollywood

Bericht door Melinda »

Wat was het vanavond een kwelling om al die heerlijkheden te zien. Ik zat alleen maar te :kwijl: :kwijl: :kwijl: :kwijl:
Kneders: Bear Teddy Varimixer | Rofco N15 | KitchenAid KSM 7580 | Ovens: Rofco B40 | Miele Heteluchtoven
:-) Mijn foto's
Gebruikersavatar
Melinda
Meesterbakker
Berichten: 2269
Lid geworden op: za 12 jan 2013, 17:29
Locatie: Soest

Re: Mary Berry en Paul Hollywood

Bericht door Melinda »

Net de finale gezien van GBBO. Wat een finale. We hebben er echt van genoten. Wat een prestaties, zo knap. :G
Kneders: Bear Teddy Varimixer | Rofco N15 | KitchenAid KSM 7580 | Ovens: Rofco B40 | Miele Heteluchtoven
:-) Mijn foto's
Gebruikersavatar
Judith1973

Re: Mary Berry en Paul Hollywood

Bericht door Judith1973 »

Ik heb de finale gemist, maar ga er straks even lekker voor zitten met iets lekkers! Ben erg benieuwd naar de finaleopdrachten!
Plaats reactie