Even voorstellen...

Doe eens sociaal, en stel je even voor...
Maar maak hiervoor wel even een eigen topic aan...
Gesloten
Gebruikersavatar
Michel

Even voorstellen...

Bericht door Michel »

Sinds een jaar of vijf bak ik met wisselend succes mijn eigen broden en daarom ben ik in de tussentijd ook regelmatig meerdere maanden gestopt. Om mijn brood-bak-kunsten te verbeteren ben ik na wat googelen op dit forum uitgekomen.
Elke twee dagen bak ik een brood van ongeveer 1200 gram maar dat gaat niet altijd even goed. Hopelijk kan ik hier leren hoe ik mijn vrouw en dochter kan voorzien van lekkerdere broden.
Ik ben een low-budget bakker; ik koop ongeveer eens per jaar een tweedehands BBM op marktplaats en haal mijn ingrediënten bij de lokale super, alleen voor de gist ga ik naar de bio winkel.
Gebruikersavatar
Michel

Re: Even voorstellen...

Bericht door Michel »

trouwens...

De voornaamste reden dat ik zelf brood bak is omdat ik zomin mogelijk toevoegingen als broodverbeteraars en E nummers wil. Daarnaast voeg ik geen suiker toe en gebruik ik minder zout.
Gebruikersavatar
Melinda
Meesterbakker
Berichten: 2269
Lid geworden op: za 12 jan 2013, 17:29
Locatie: Soest

Re: Even voorstellen...

Bericht door Melinda »

Welkom Michel. :G
Ben je weleens op het idee gekomen om je deeg in de BBM te kneden en te bakken in een gewone oven?
Kneders: Bear Teddy Varimixer | Rofco N15 | KitchenAid KSM 7580 | Ovens: Rofco B40 | Miele Heteluchtoven
:-) Mijn foto's
Gebruikersavatar
Ballie
Meesterbakker
Berichten: 2837
Lid geworden op: ma 14 nov 2011, 18:51
Locatie: Tullepetaonestad (Roosendaal), West Brabant
Contacteer:

Re: Even voorstellen...

Bericht door Ballie »

Welkom op het forum Michel. Ik weet zeker dat je hier op het forum alle informatie zult vinden die je zoekt. Maar om beter brood te bakken zou ik eens kijken naar meel van een molen. Dat is doorgaans beter geschikt voor brood dan wat je bij de supermarkt haalt. Je zult zien dat je resultaten dan ook beter worden...
Het leven is goed, in het Brabantse land...
Gebruikersavatar
Michel

Re: Even voorstellen...

Bericht door Michel »

Bedankt voor het hartelijke welkom!
door Melinda » ma 27 jul 2015, 14:45
Ben je weleens op het idee gekomen om je deeg in de BBM te kneden en te bakken in een gewone oven?
Meestal gebruik ik de timerfunctie in de BBM zodat het brood 's ochtends klaar is als ik beneden kom. Misschien ga ik binnenkort wel een keer proberen om het brood in de over te bakken om te kijken of het resultaat dan beter is.
door Ballie » ma 27 jul 2015, 18:59
Maar om beter brood te bakken zou ik eens kijken naar meel van een molen. Dat is doorgaans beter geschikt voor brood dan wat je bij de supermarkt haalt. Je zult zien dat je resultaten dan ook beter worden...
Dank voor de tip! Zaterdag is de molen in Hattem weer open en dan ga ik er zeker heen. Hier kocht ik eerst ook altijd mijn volkorenmeel en bloem maar uit gemak haalde ik het de afgelopen tijd bij de supermarkt. Ik wist niet dat er toch een merkbaar verschil in zit.
Gesloten