mengkom Bear Teddy

Voor alle vragen over planeetmengers, spiraalkneders en andere kneedapparatuur
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Astridreinders

mengkom Bear Teddy

Bericht door Astridreinders »

Sinds een week hebben we, vooral door jullie enthousiaste verhalen, een Bear Teddy, 5l. in huis. Helaas lukt het nog niet zo goed om deeg te kneden omdat de kom lostrilt tijdens het kneden. Heeft iemand hier daar ervaring mee? En liefst natuurlijk een oplossing... We doen er niet teveel meel in, we blijven onder de 2,5 kg. deeg in elk geval.
Gebruikersavatar
lekkermelig
Beheerder
Berichten: 4005
Lid geworden op: zo 14 okt 2012, 23:23
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Re: mengkom Bear Teddy

Bericht door lekkermelig »

Beste Astrid,

Welkom op het forum. Wil je hier deelnemen, dan is het een goede gewoonte om je ook even voor te stellen in de daarvoor bestemde rubriek.

Heb je de leverancier al gebeld met je klacht, of is deze machine niet nieuw? Ik vraag dit vooral omdat bv Beko de hele tijd zegt dat het nauwelijks voorkomt, maar er zijn toch redelijk wat mensen die dit probleempje wel hebben. Je kan in ieder geval een paar stukjes keukenpapier tussen de voetjes stoppen, dan zit het geheel wat strakker.

Wil
Kneder: Rofco KN15,Bear Varimixer Teddy
Rijskast: Rofco RK48
Ovens: Rofco B40, Manz 30/2, kleioven
Graanmolen: Mockmill Lino 200
Meel: de Zuidmolen en Molen de Vlijt

Blog: Lekkermelig.nl
Gebruikersavatar
Astridreinders

Re: mengkom Bear Teddy

Bericht door Astridreinders »

Dank je wel Wil, ik zal me straks even voorstellen, excuus!
Het is een nieuwe machine en de leverancier heeft aangeboden 'm terug te sturen. Zij gaan er van uit dat er dan een vergrendeling op geplaatst zal worden. Dit schijnt standaard op de nieuwste modellen te zitten.
Astrid
Gebruikersavatar
4allmydough

Re: mengkom Bear Teddy

Bericht door 4allmydough »

Vreemd dat je geen nieuw model hebt gekregen. 3 maanden geleden kreeg ik van BEKO al een nieuw model. Overigens merk ik duidelijk een groot verschil met het oude en nieuwe model Bear. Mijn nieuwe model staat veel stabieler op zijn pootjes en draait rustiger. Het is duidelijk dan men de nieuwe Bear flink onder handen heeft genomen.
Gebruikersavatar
lekkermelig
Beheerder
Berichten: 4005
Lid geworden op: zo 14 okt 2012, 23:23
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Re: mengkom Bear Teddy

Bericht door lekkermelig »

Astrid, even uit nieuwgierigheid: Wat is jouw leverancier van deze Bear?

Wil
Kneder: Rofco KN15,Bear Varimixer Teddy
Rijskast: Rofco RK48
Ovens: Rofco B40, Manz 30/2, kleioven
Graanmolen: Mockmill Lino 200
Meel: de Zuidmolen en Molen de Vlijt

Blog: Lekkermelig.nl
Gebruikersavatar
Astridreinders

Re: mengkom Bear Teddy

Bericht door Astridreinders »

Dat is Beko, in Wijchen. Is zowat in mijn achtertuin....De mixer is nu verstuurd naar Denemarken (toch? mijn man heeft 'm weggebracht) We hebben een leenmachine. Ik wacht wel af wat ze gaan doen; een nieuwe of deze herstellen.
Gebruikersavatar
Astridreinders

Re: mengkom Bear Teddy

Bericht door Astridreinders »

Gisteren is de bear teddy terug gekomen uit Denemarken. Met een soort pookje als vergrendeling. Vandaag natuurlijk meteen uitgetest. Maar helaas....het pookje trilt gewoon los en dus de kom ook. Zucht...maar weer terug naar Beko maandag.
Gebruikersavatar
Astridreinders

Re: mengkom Bear Teddy

Bericht door Astridreinders »

Inmiddels door Beko opgebeld, we gaan het oplossen! Goede service dus.
Gebruikersavatar
Astridreinders

Re: mengkom Bear Teddy

Bericht door Astridreinders »

Een laatste update, Nadat er een vergrendeling op de machine was geplaatst, was het probleem helaas nog niet opgelost. Mevr. Polman van Beko bracht ons toen een nieuwe kom maar ook dat had niet het gewenste resultaat. We mochten toen onze machine terugbrengen en kregen een nieuwe mee. En deze draait als een zonnetje. Ik heb het gevoel dat hij ook sneller een mooi deeg kneedt. Helemaal blij dus en een pluim voor Beko voor hun goede service!
Gebruikersavatar
miesje1959
Meesterbakker
Berichten: 1524
Lid geworden op: do 20 feb 2014, 18:20
Locatie: kop van Noord-Holland

Re: mengkom Bear Teddy

Bericht door miesje1959 »

Nou, hartstikke mooi geregeld door Beko en zo hoort het ook.
Gelukkig is deze Bear wel goed.

Heel veel plezier met je kneedmaatje!
Astrid

Bear Teddy kneder - Manz oven 10/1 en Manz oven 30/2- Panasonic SD-2500WXE -
Plaats reactie