Piept tijdens het kneden

Voor vragen over waarom brood niet geworden is zoals je had gewild, niet gerezen of misvormd etc. Je bloopers mogen hier ook bij.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
kukkie

Piept tijdens het kneden

Bericht door kukkie »

Mijn broodbakmachine (Panasonic SD-2500) piept soms tijdens het kneden. Wat kan er aan de hand zijn (behalve te weinig water toegevoegd)?
Gebruikersavatar
papagena
Moderator
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 20:40
Locatie: Hoogeveen

Re: Piept tijdens het kneden

Bericht door papagena »

Je kneeddinges draait niet lekker. Je zou kunnen proberen aan de onderkant de zaak open te draaien en schoon te maken. Of dat lukt, weet ik niet. Wanneer de zaak bij mij niet goed draait draai ik zelf een paar keer stevig aan die kneedhaak. Of ik probeer wat zwarte troep vanaf de onderkant eruit te pulken.
Ik geloof dat dit vrij onduidelijk klinkt maar duidelijker wordt het niet. Niet met deze warmte.
Niet bij brood alleen....
Gebruikersavatar
kukkie

Re: Piept tijdens het kneden

Bericht door kukkie »

OK, in ieder geval bedankt.
Gebruikersavatar
papagena
Moderator
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 20:40
Locatie: Hoogeveen

Re: Piept tijdens het kneden

Bericht door papagena »

Het blijft een ellende met die Panasonic bakblikken. Meestal gaan ze vrij lang mee en dan bedoel ik 3-5 jaar. Maar ik heb ook al een blik gehad wat het na een 1 ½ jaar al begaf. Dan koop je of een nieuw bakblik a 80 euro of een complete aandrijving a 50 euro of toch maar een nieuwe of tweedehands machine. Een tweedehands voor 80 euro moet te vinden zijn. Ik heb ooit zelfs een nieuwe gescoord voor die prijs.
Niet bij brood alleen....
Plaats reactie