Rofco versus een italiaan..... of is rofco een italiaan?

Voor alle vragen over planeetmengers, spiraalkneders en andere kneedapparatuur
Plaats reactie
Gebruikersavatar
joop
Gaat de goede kant op
Berichten: 75
Lid geworden op: zo 07 jun 2015, 12:04

Rofco versus een italiaan..... of is rofco een italiaan?

Bericht door joop »

Even flink aan zoeken geweest naar spiraal mixers.
Natuurlijk is mij de lof op rofco niet ontgaan, maar ben wel iets tegen gekomen wat bij mij de vraag oplevert of de "rofco KN15" niet een italiaans product is.
Als dat waar is, dan is de KN15 beschikbaar voor 685 euro.
Ik kan in ieder geval geen verschil zien, zelfs de maten zijn exact hetzelfde.
Benieuwd of iemand met deze " italiaan " ervaring heeft.

http://www.arrediattrezzature.it/sito/p ... etail.html
En voor de rest speur ik verder.
Gebruikersavatar
joop
Gaat de goede kant op
Berichten: 75
Lid geworden op: zo 07 jun 2015, 12:04

Re: Rofco versus een italiaan..... of is rofco een italiaan?

Bericht door joop »

KN4?
http://www.arrediattrezzature.it/sito/p ... etail.html

Overzicht:
http://www.arrediattrezzature.it/sito/p ... irale.html

Ps Ik heb geen aandelen in deze firma, wel een beperkt budget :shock:
* Oven met boven en onderwarmte - Kneedmachine Krefft PR20-S - Kitchenaid 7580
Gebruikersavatar
lekkermelig
Beheerder
Berichten: 4006
Lid geworden op: zo 14 okt 2012, 23:23
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Re: Rofco versus een italiaan..... of is rofco een italiaan?

Bericht door lekkermelig »

Ik vind het knap dat je deze mooie gelijkenis vind!
Ik heb ook wel eens zitten zoeken, en ben al heel vaak kneders tegengekomen die heel erg op deze lijken, maar dan net niet..
Maar dit lijkt toch identiek.
Rofco is een heel klein bedrijf. De ovens worden echt wel zelf gemaakt maar dat kan ik me voor de kneders eerlijk gezegd niet zo goed voorstellen, en zeker niet als ik de techniek van een kneder vergelijk met die van de ovens.
Het prijsverschil is wel uhm..... interessant, zullen we maar zeggen. 837 inc BTW versus 1480 voor een machine die er exact hetzelfde uitziet.

Wil
Kneder: Rofco KN15,Bear Varimixer Teddy
Rijskast: Rofco RK48
Ovens: Rofco B40, Manz 30/2, kleioven
Graanmolen: Mockmill Lino 200
Meel: de Zuidmolen en Molen de Vlijt

Blog: Lekkermelig.nl
Gebruikersavatar
joop
Gaat de goede kant op
Berichten: 75
Lid geworden op: zo 07 jun 2015, 12:04

Re: Rofco versus een italiaan..... of is rofco een italiaan?

Bericht door joop »

knap, ach een ben een beetje een google-nerd, kan nog geen brood bakken ;)
* Oven met boven en onderwarmte - Kneedmachine Krefft PR20-S - Kitchenaid 7580
Gebruikersavatar
stillekracht
Deegroller
Berichten: 467
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 19:42

Re: Rofco versus een italiaan..... of is rofco een italiaan?

Bericht door stillekracht »

Zoek ook eens op Mecnosud. Prima kneders. Ik heb een 10Kg versie. Per week mag hij 100Kg bij ons kneden. Probleemloos!
Gebruikersavatar
joop
Gaat de goede kant op
Berichten: 75
Lid geworden op: zo 07 jun 2015, 12:04

Re: Rofco versus een italiaan..... of is rofco een italiaan?

Bericht door joop »

Ja klopt helemaal
Mencusud, was mijn eerste zoekresultaat, Volgens mij komen ze overigs niet uit italie maar uit china.
http://chef-essentials.en.alibaba.com/p ... akery.html
En zie hier nederlandse shop http://www.admhoreca.nl/Spiraalkneedmac ... eedmachine
En hieronder weer een andere "rofco" http://www.sanmarcobakery.com/en/articl ... /6/id/1013
En wie nog veel "zogenaamde" merken wil zien google op afbeeldingen naar "Impastatrice"
Heel veel "merken" met hetzelfde product. Maar nu eerst maar wachten op een mooi boek van Hamelman.... en rest komt later :)
* Oven met boven en onderwarmte - Kneedmachine Krefft PR20-S - Kitchenaid 7580
Gebruikersavatar
lekkermelig
Beheerder
Berichten: 4006
Lid geworden op: zo 14 okt 2012, 23:23
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Re: Rofco versus een italiaan..... of is rofco een italiaan?

Bericht door lekkermelig »

Je eerste twee linkjes zijn toch echt andere machines hoor.
Maar de pizza lijn van de sanmarco bakery lijkt wel identiek.
Waaruit concludeer je dat het uit China komt? ik zie nergens dat ze in Belgie of Italie gemaakt worden, maar de link naar China kan ik niet vinden.

Wil
Kneder: Rofco KN15,Bear Varimixer Teddy
Rijskast: Rofco RK48
Ovens: Rofco B40, Manz 30/2, kleioven
Graanmolen: Mockmill Lino 200
Meel: de Zuidmolen en Molen de Vlijt

Blog: Lekkermelig.nl
Gebruikersavatar
Ballie
Meesterbakker
Berichten: 2837
Lid geworden op: ma 14 nov 2011, 18:51
Locatie: Tullepetaonestad (Roosendaal), West Brabant
Contacteer:

Re: Rofco versus een italiaan..... of is rofco een italiaan?

Bericht door Ballie »

Alibaba.com is een groothandels site voor Chinese producenten. Probleem hier is echter dat je meestal aan een minimale afname van meerdere stuks vastzit. In het geval van de kneders die ik zo even heb bekeken is dat 5 stuks. Dan wordt het toch nog een kostbaar geintje. Zeker wanneer je dan ook nog een rekening bij de douane mag aftikken...
Het leven is goed, in het Brabantse land...
Gebruikersavatar
joop
Gaat de goede kant op
Berichten: 75
Lid geworden op: zo 07 jun 2015, 12:04

Re: Rofco versus een italiaan..... of is rofco een italiaan?

Bericht door joop »

Ballie schreef:Alibaba.com is een groothandels site voor Chinese producenten. Probleem hier is echter dat je meestal aan een minimale afname van meerdere stuks vastzit. In het geval van de kneders die ik zo even heb bekeken is dat 5 stuks. Dan wordt het toch nog een kostbaar geintje. Zeker wanneer je dan ook nog een rekening bij de douane mag aftikken...
Natuurlijk is dat juist, maar was meer bedoeld om de herkomst aan te tonen, ik heb inmiddels meer mixers gezien dan ik nodig heb :G
Overigs kun je probleemloos spullen uit china laten komen via http://nl.aliexpress.com Lichtere artikelen lenen zich er goed voor, 90% van de zendingen komen zonder btw en invoerheffingen erdoor. De mixers zijn te zwaar voor luchtvracht, en zullen zeker belast worden met vracht en invoerheffingen.
Misschien een overweging om een rubriek op het forum te starten voor gezamenlijk inkopen? Maar heb geen idee hoeveel actieve leden zijn. Maar stel je eens voor: je gaat naar een groothandel hier in NL en je kunt daar een bestelling kwijt van bijvoorbeeld van 10 kneedmachines, dan levert dat zeker een flinke korting op.
* Oven met boven en onderwarmte - Kneedmachine Krefft PR20-S - Kitchenaid 7580
Gebruikersavatar
lekkermelig
Beheerder
Berichten: 4006
Lid geworden op: zo 14 okt 2012, 23:23
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Re: Rofco versus een italiaan..... of is rofco een italiaan?

Bericht door lekkermelig »

Blijft mijn vraag nog steeds staan: hoe kom je erbij dat de Rofco machines uit China komen? Het zou best kunnen hoor, je smartphone komt daar ook vandaan tenslotte, zelfs onderdelen van onze vliegtuigen komen uit China. Maar ik zie de link niet, de dingen die jij laat zien zijn andere machines, behalve die uit Italie. Ze lijken allemaal wel veel op elkaar, maar dat is met de machines van Haussler bijvoorbeeld ook zo.

Wat betreft dat gezamenlijke inkopen: het broodbakforum heeft geen enkele juridische status, dus we gaan zeker geen handel drijven. Dat neemt niet weg dat individuele leden rustig zoiets mogen organiseren en het hier aankondigen, maar ik denk niet dat je voldoende volume krijgt, zoveel actieve leden hebben we nu ook weer niet.

Wil
Kneder: Rofco KN15,Bear Varimixer Teddy
Rijskast: Rofco RK48
Ovens: Rofco B40, Manz 30/2, kleioven
Graanmolen: Mockmill Lino 200
Meel: de Zuidmolen en Molen de Vlijt

Blog: Lekkermelig.nl
Gebruikersavatar
joop
Gaat de goede kant op
Berichten: 75
Lid geworden op: zo 07 jun 2015, 12:04

Re: Rofco versus een italiaan..... of is rofco een italiaan?

Bericht door joop »

lekkermelig schreef:Blijft mijn vraag nog steeds staan: hoe kom je erbij dat de Rofco machines uit China komen? Het zou best kunnen hoor, je smartphone komt daar ook vandaan tenslotte, zelfs onderdelen van onze vliegtuigen komen uit China. Maar ik zie de link niet, de dingen die jij laat zien zijn andere machines, behalve die uit Italie. Wil
Je hebt gelijk, de "rofco" komen in ieder geval uit italie. Zowel de vorm en specificaties zijn 100% gelijk.
De prijs bewijst in ieder geval dat je dichter bij de bron bent. Of italie het productie land is heb ik niet kunnen vaststellen.
Gezien de grote overeenkomsten (zoals de hoeken van de machine, de bovenkant etc) met de iets andere machines is het volgens mij zeer kansrijk dat uiteindelijk dat de herkomst china is. Natuurlijk kan dat ook de onderdelen zijn die vervolgens in italie in elkaar gezet worden. In dat geval je een "italiaans" product.
* Oven met boven en onderwarmte - Kneedmachine Krefft PR20-S - Kitchenaid 7580
Gebruikersavatar
Anna
Warme bakker
Berichten: 955
Lid geworden op: vr 28 feb 2014, 18:29

Re: Rofco versus een italiaan..... of is rofco een italiaan?

Bericht door Anna »

Of in China heeft men de kneders nagemaakt met net iets andere hoeken... Dan lijkt het niet het hetzelfde product, maar eigenlijk is dat het toch wel. Let wel, je hebt perfecte namaak en namaak die niet zo goed is.
Gebruikersavatar
joop
Gaat de goede kant op
Berichten: 75
Lid geworden op: zo 07 jun 2015, 12:04

Re: Rofco versus een italiaan..... of is rofco een italiaan?

Bericht door joop »

Een leeg momentje op internet en uiteindelijk toch de fabriek gevonden, definitief uit Italië (en niet china) http://www.spiralmixers.com/php/prodott ... 10&lang=en
Kan voordelig zijn: Bijvoorbeeld Een KN15 (=sm15) heb je voor +-940,- thuis Inclusief btw en vracht (140,- ingeval van een kn15).
Via arrediattrezzature, Volgend jaar hoop ik er een te kopen,wel een maatje kleiner... en kan ik melden of de Italië route allemaal vlot verlopen is.
* Oven met boven en onderwarmte - Kneedmachine Krefft PR20-S - Kitchenaid 7580
Gebruikersavatar
stillekracht
Deegroller
Berichten: 467
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 19:42

Re: Rofco versus een italiaan..... of is rofco een italiaan?

Bericht door stillekracht »

Mecnosud is ook zo een Italiaanse fabrikant.

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk
Plaats reactie