Rofco B10 te koop op tweedehands be. voor 450 euro

Over ovens in alle soorten en maten
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mammalade

Rofco B10 te koop op tweedehands be. voor 450 euro

Bericht door Mammalade »

Beste lezers, zou iemand mij kunnen adviseren of dit een goede investering is voor een beginnertje ;B hij is in goede staat....
Gebruikersavatar
freggel33
Deegroller
Berichten: 308
Lid geworden op: zo 29 sep 2013, 19:09
Locatie: In het midden van het land

Re: Rofco B10 te koop op tweedehands be. voor 450 euro

Bericht door freggel33 »

Had al contact met Micha, vond 200 euro voor de bejaarde oven een mooie prijs, maar dat is ex bakplaten en stoombak.
Oven is inmiddels 16 jaar oud. Verkoper nogal heetgebakerd.
Ik hoef die oven niet.

Paul
Ik hou wel van een goeie bui....

Rofco B5, Rofco B20, Rofco N 15
Gebruikersavatar
Melinda
Meesterbakker
Berichten: 2269
Lid geworden op: za 12 jan 2013, 17:29
Locatie: Soest

Re: Rofco B10 te koop op tweedehands be. voor 450 euro

Bericht door Melinda »

Een B10 kost nieuw € 1.100, de prijs lijkt mij dus oké. Op de site staat trouwens een vraagprijs van € 400 en bieden vanaf € 350.
Er wordt niet vermeld hoe oud de B10 is. Maar enkele forumleden hebben al eens een Rofco oven in België gekocht en zijn daarmee langs Micha van Rofco gereden voor een checkup. En dan heb je volgens mij wel een aardige oven om mee te beginnen.
Kneders: Bear Teddy Varimixer | Rofco N15 | KitchenAid KSM 7580 | Ovens: Rofco B40 | Miele Heteluchtoven
:-) Mijn foto's
Gebruikersavatar
freggel33
Deegroller
Berichten: 308
Lid geworden op: zo 29 sep 2013, 19:09
Locatie: In het midden van het land

Re: Rofco B10 te koop op tweedehands be. voor 450 euro

Bericht door freggel33 »

Klopt Melinda, maar destijds was de oven rond de 700 euro. 200 euro plus een check- up bij Micha a 100 euro = 300 euro voor een oven van 16 jaar. Rofco gaat er van uit dat de ovens een 20 jaar mee gaan, en met een goede verzorging kan het meer.

Paul
Ik hou wel van een goeie bui....

Rofco B5, Rofco B20, Rofco N 15
Gebruikersavatar
Melinda
Meesterbakker
Berichten: 2269
Lid geworden op: za 12 jan 2013, 17:29
Locatie: Soest

Re: Rofco B10 te koop op tweedehands be. voor 450 euro

Bericht door Melinda »

freggel33 schreef:Had al contact met Micha, vond 200 euro voor de bejaarde oven een mooie prijs, maar dat is ex bakplaten en stoombak.
Oven is inmiddels 16 jaar oud. Verkoper nogal heetgebakerd.
Ik hoef die oven niet.
Paul
freggel33 schreef:Klopt Melinda, maar destijds was de oven rond de 700 euro. 200 euro plus een check- up bij Micha a 100 euro = 300 euro voor een oven van 16 jaar. Rofco gaat er van uit dat de ovens een 20 jaar mee gaan, en met een goede verzorging kan het meer.
Paul
Oké, Paul, ik had jouw reactie nog niet gezien en wist dus niets van de achtergrond. Vandaar ook mijn opmerking over de leeftijd van de oven.
Een heetgebakerde verkoper lijkt mij niet fijn. Straks slaat het nog op de oven en dan heb je een heetgeblakerde oven :rofl:
Kneders: Bear Teddy Varimixer | Rofco N15 | KitchenAid KSM 7580 | Ovens: Rofco B40 | Miele Heteluchtoven
:-) Mijn foto's
Gebruikersavatar
Mammalade

Re: Rofco B10 te koop op tweedehands be. voor 450 euro

Bericht door Mammalade »

Hartelijke dank Freggel en Melinda - ik heb de eigenaar ge-emailed en wacht op een paar antwoorden ivm leeftijd en staat! Ben heel blij met jullie adviezen! ;)
Gebruikersavatar
Ballie
Meesterbakker
Berichten: 2837
Lid geworden op: ma 14 nov 2011, 18:51
Locatie: Tullepetaonestad (Roosendaal), West Brabant
Contacteer:

Re: Rofco B10 te koop op tweedehands be. voor 450 euro

Bericht door Ballie »

Om mee te beginnen zou ik zo'n bedrag niet aan zo'n oude oven uitgeven. Koop dan liever een conventionele oven waar je meer kanten mee uit kan en koop een goede steen om je brood op te bakken.

Weet je zeker dat je meer wilt gaan bakken dan er in een B10 past ga dan meteen voor een B20 of groter.

Succes met je keuze...
Het leven is goed, in het Brabantse land...
Plaats reactie