Afsluitrubber

Over ovens in alle soorten en maten
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Lauralijn

Afsluitrubber

Bericht door Lauralijn »

Leuk, een Rofco-rubriek! En nog geen Steenbakkertje te bespeuren?! ^)^

Anyway, ik heb even een vraag aan de Rofco-gebruikers. Wij hebben onze Rofco (B40) nu ongeveer 2 jaar en ik heb gemerkt dat de rubber band rondom (waar de deur tegenaan komt) zeer snel slijt. We zijn al toe aan een vervangrubber en die gaat bij hoge temperaturen gewoon doorhangen, zodat er groot gat naar buiten ontstaat. Een extra dampsleutel dus, die je echter zelf niet kunt regelen.
Hebben jullie daar ook last van?

En wat kan ik er aan doen, een pakketje extra rubberbanden bij Micha bestellen?!
Ik ben benieuwd.....
Gebruikersavatar
steenbakkertje
Gaat de goede kant op
Berichten: 77
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 00:20

Re: Afsluitrubber

Bericht door steenbakkertje »

Wordt ik geroepen ????

Zou gewoon Mischa eventjes mailen is geen punt .

Zelf heb ik een extra lampglas in de lade liggen , die in Roffie is al 1,5 gebarsten maar nog steeds "heel"

Maar misschien kan je te samen met een ander(en) nieuwe rubbers kopen hoewel er volgens mij niet veel leden zijn met een super B40 de meeste hebben een B20 en dan een B30
Bak met een Rofco B20 (electrische steenoven) en met de hulp van een spiraaldeegkneder.
Gebruikersavatar
stillekracht
Deegroller
Berichten: 467
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 19:42

Re: Afsluitrubber

Bericht door stillekracht »

Ik heb mijn B30 2e hands gekocht. Het rubber was bij mij ook een waslijntje als hij warm was. Direct maar een nieuwe gekocht. Binnen het jaar is dat ook een waslijn geworden. Schijnbaar het zwakke punt van Rofco. Zal ens kijken of je hem kan inkorten.
Gebruikersavatar
Lauralijn

Re: Afsluitrubber

Bericht door Lauralijn »

Aha, inkorten, dat ik daar nog niet aan gedacht had. Zou moeten kunnen want je kan het ding er makkelijk afhalen en weer op monteren. Maar hoe je de hoeken van het rubber aan elkaar vastmaakt...? Als je een tip hebt; ik hoor het graag!
Gebruikersavatar
Ballie
Meesterbakker
Berichten: 2837
Lid geworden op: ma 14 nov 2011, 18:51
Locatie: Tullepetaonestad (Roosendaal), West Brabant
Contacteer:

Re: Afsluitrubber

Bericht door Ballie »

Komen die rubbers soms met olie in aanraking?
Het leven is goed, in het Brabantse land...
Gebruikersavatar
steenbakkertje
Gaat de goede kant op
Berichten: 77
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 00:20

Re: Afsluitrubber

Bericht door steenbakkertje »

Heb even contact gehad met MIcha,
Dit was de vraag:

Hallo Micha,
Heb een vraag over de rubbers van de oven wanneer dien je die te vervangen kan je daar wat over vertellen
en mogelijk kan je vermelden wat de nieuwe rubbers voor de B20,B30,B40 kosten.
Er zijn wat vragen over deze rubbers op het nieuwe forum , slap en hangen door waardoor het de deur niet goed afsluit .

En het antwoord van Micha ,
Hallo René

Tot en met de B30 kost de rubber 22 € en voor de B40 is het 25 €.
Al hoe wel we ze altijd bij de zelfde fabrikant bestellen, ondervinden we dat ze van tijd tot tijd
wat verschillen in kwaliteit en dan hangen ze bovenaan door.
In dat geval kunnen we het bovenste gedeelte wat inkorten en dan kan je de rubber nog een tijdje gebruiken.

Veranderen van leverancier is moeilijk daar dit een product is dat speciaal voor ons op maat wordt gemaakt.
We zouden dus bij een nieuwe leverancier opnieuw een spuitvorm moeten laten maken en dat is nogal duur.
Bak met een Rofco B20 (electrische steenoven) en met de hulp van een spiraaldeegkneder.
Gebruikersavatar
stillekracht
Deegroller
Berichten: 467
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 19:42

Re: Afsluitrubber

Bericht door stillekracht »

Ik heb het oude rubber nog liggen. Zal van het weekeinde eens kijken hoe je het kan inkorten.
Gebruikersavatar
Lauralijn

Re: Afsluitrubber

Bericht door Lauralijn »

Ballie schreef:Komen die rubbers soms met olie in aanraking?
Nee, dat is bij mij niet het geval. Enkel met water en hete stoom.
Gebruikersavatar
Lauralijn

Re: Afsluitrubber

Bericht door Lauralijn »

steenbakkertje schreef:Heb even contact gehad met MIcha,
.
Bedankt voor het mailen René, het is een duidelijk antwoord van Micha!
Gebruikersavatar
steenbakkertje
Gaat de goede kant op
Berichten: 77
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 00:20

Re: Afsluitrubber

Bericht door steenbakkertje »

Hoe is het eigenlijk met de rubbers afgelopen ?
Bak met een Rofco B20 (electrische steenoven) en met de hulp van een spiraaldeegkneder.
Gebruikersavatar
Lauralijn

Re: Afsluitrubber

Bericht door Lauralijn »

Ik heb geen actie ondernomen. Toen ik vorig jaar met het probleem zat heeft Micha mij een klein pakje met een vervangrubber opgestuurd en ik herinnerde mij plots dat daar niet 1 maar 2 rubbers in zaten. Er zat een al gebruikte (maar nog in goede staat) in en een nieuwe. We hebben eerst die tweedehandse gemonteerd en die zit er nu nog steeds op. Die is dus aan vervanging toe en we hebben nu nog die nieuwe klaar liggen. Dat was ik helemaal vergeten ;S
Het oude rubber heb ik teruggestuurd naar Micha.
We kunnen dus nog even verder.
Plaats reactie