Rofco Oven

Over ovens in alle soorten en maten
Plaats reactie
Gebruikersavatar
4cats

Rofco Oven

Bericht door 4cats »

Hallo,
Ik ben hier nieuw op het forum. Ik ben net begonnen met broodbakken en haal (mede dankzij de supersite van Levine) al best aardige broden uit mijn oven. De oven waarin ik bak is oud . Het is een combi oven die ook nog eens niet hoger dan 200 graden kan. Ik heb allang begrepen dat dit te laag is :-)
Ik heb interesse in een andere oven. Wij zijn thuis met z'n tweeën dus ik bak niet zo heel veel broden in een week. Ik wil graag een oven die alles kan en dan bedoel ik taarten, koekjes, kleine en grote broden. Vlees of ovenschotels hoeft niet. Het kan een losse oven zijn want daar heb ik nog wel plek voor. In eerste instantie viel ik op de B5 van Rofco. Ik lees daar mbt taarten en klein brood negatieve dingen over. Wellicht dat een B10 dan beter voldoet. Ik ben echter wel realistisch. Ik bak niet voor een weeshuis en de prijzen zijn natuurlijk ook behoorlijk. Er zijn bakkers die in een simpele Ikea oven bakken (want die kan wel tot 250 graden).
Ik begrijp jullie enthousiasme volkomen mbt de Rofco. Hebben jullie een goed advies voor mij gezien mijn wensen? Ik weet dat deze vraag eerder is gesteld maar ik lees bijna nergens echte ervaringen met de B5 wel iets meer over de B10.

Alvast hartelijk dank allemaal!
Gebruikersavatar
Melinda
Meesterbakker
Berichten: 2269
Lid geworden op: za 12 jan 2013, 17:29
Locatie: Soest

Re: Rofco Oven

Bericht door Melinda »

Hallo 4cats,
Waarschijnlijk jouw bericht gemist, vandaar de late reactie. ;B
Misschien was die beter opgevallen als je eerst had gepost bij de voorstelrubriek "Wie ben ik".
Over Rofco ben ik positief. Maar ik heb alleen ervaring met de B30 en B40, dus over de B10 kan ik niet veel zeggen.
Wel dat het bakken van brood in een Rofco (bij mij) veel beter gaat dan in een gewone oven.
Taarten en koekjes bak ik niet zoveel, dus daar kan ik ook niet zoveel over zeggen.
Wel appeltaarten en vlaaien gebakken in de Rofco en dat ging uitstekend.
Ik neem aan dat je in je huidige oven ook al taarten en koekjes bakt. Als die voldoet, kun je overwegen om een B10 erbij te nemen voor brood/broodjes.
Wie weet of hier meer bakkers zijn, die je goed advies kunnen geven.
Succes.
En trouwens, welkom hier. :G
Kneders: Bear Teddy Varimixer | Rofco N15 | KitchenAid KSM 7580 | Ovens: Rofco B40 | Miele Heteluchtoven
:-) Mijn foto's
Plaats reactie