Re: Wat hebben we ervan gebakken (Brood)

Heb je wat lekkers geproduceerd? Laat hier die mooie/originele/bijzondere of gewoon lekkere broden maar zien Een verdwaalde taart mag ook! Maak wel even een apart topic aan voor je eigen baksels...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
prutske

Re: Wat hebben we ervan gebakken (Brood)

Bericht door prutske »

Nou Marja & Janet wat hebben jullie bakkunsten weer een mooi resultaat opgeleverd :2th: :2th: :2th: Felicitaties hoor :2th:
Omtrent de broodzakken : ik heb er al eens gevonden bij Jumbo supermarkten. Dat zijn niet de hele grote (kleine broden), maar toch wel erg bruikbare zakken en verder koop ik ook wel eens broodzakken in diverse formaten bij een papiergroothandel of bij een molen.

Ik heb vandaag weer een beetje kunnen bakken: bolletjes met cranberries, noten en citroen
Afbeelding
(ze lijken erg donker maar dat valt erg mee, niet verbrand of zo) en pizzabodems gemaakt om in te vriezen zodat ik die later kan beleggen en afbakken (geen foto, is niets moois aan eigenlijk). Dan ook nog pittabroodjes om in te vriezen gemaakt (ook geen foto).

En dan een (voor mij) nieuw soort paasbroodjes: bolletjes in zoete brioche die dan gevuld worden met banketbakkersroom
Afbeelding
Bovenop zit een mengsel van melk, honing, suiker en geschaafde amandelen, dat maakt dat je erg moet opletten want de bovenkant wordt snel bruin. Toch viel dat ook mee want is niet verbrand, maar volgende keer minuutje eerder uit de oven halen dus ;)
Gebruikersavatar
Bakmiep

Re: Re: Wat hebben we ervan gebakken (Brood)

Bericht door Bakmiep »

Marja bij de molen verkopen ze papieren broodzakken. Ik heb deze voor 5 cent per zak. Bij de groothandel verkopen ze o.a. ook van die mooie broodzakken met venster. Nadeel is dat je die alleen per 1000 stuks kan kopen. Voor mij is dat te veel en deze vind ik ook wel leuk.

Afbeelding
Gebruikersavatar
bakplaat
Meesterbakker
Berichten: 3372
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 00:43
Locatie: Het Land van Maas en Waal.
Contacteer:

Re: Re: Wat hebben we ervan gebakken (Brood)

Bericht door bakplaat »

Weer mooi gebakken Marja :2th: Melinda :2th: en Janet. :2th:
Bakmiep schreef:Marja bij de molen verkopen ze papieren broodzakken. Ik heb deze voor 5 cent per zak. Bij de groothandel verkopen ze o.a. ook van die mooie broodzakken met venster. Nadeel is dat je die alleen per 1000 stuks kan kopen. Voor mij is dat te veel en deze vind ik ook wel leuk.
Tja...daarvoor is het dan ook GROOT handel hè :grin:
___________________________________________________________________________________________________________

Bak ook eens een koekje van ÈIGEN deeg...

Vroeger was het bakken voor mij een MUST...Nu een LUST.
Gebruikersavatar
lekkermelig
Beheerder
Berichten: 4005
Lid geworden op: zo 14 okt 2012, 23:23
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Re: Wat hebben we ervan gebakken (Brood)

Bericht door lekkermelig »

Ja, deze hebben wij ook. Maar 5 cent? Waar? Ik betaal 11,5 per stuk per 20 stuks voor exact dezelfde zakken. Bij de zuidmolen zijn ze zelfs 24 cent per stuk. Is allemaal niet zo rampzalig maar ik vind het wel een verschil. Zelfs per 1000 kan je ze online nauwelijks beneden de 7 cent vinden...

Wil
Kneder: Rofco KN15,Bear Varimixer Teddy
Rijskast: Rofco RK48
Ovens: Rofco B40, Manz 30/2, kleioven
Graanmolen: Mockmill Lino 200
Meel: de Zuidmolen en Molen de Vlijt

Blog: Lekkermelig.nl
Gebruikersavatar
Bakmiep

Re: Re: Wat hebben we ervan gebakken (Brood)

Bericht door Bakmiep »

Lekkermelig bij www.molennooitgedagt.nl kosten ze 10 stuks voor 0,50. Ik kom wel eens in Woudrichem, omdat de vesting erg leuk is om te bezichtigen en daar staat die molen. Combineer ik dan gelijk, met het kopen van bakspulletjes. [emoji1]
(Bij Molen De Arend, waar ik ook wel eens kom, zijn deze zakken ook duurder.)
Gebruikersavatar
prutske

Re: Wat hebben we ervan gebakken (Brood)

Bericht door prutske »

Alleen in Duitsland koop ik ze aan 3,95 euro voor 125 stuks maar elders ook duurder
Gebruikersavatar
Bakmiep

Re: Re: Wat hebben we ervan gebakken (Brood)

Bericht door Bakmiep »

Prutske waar koop jij ze in Duitsland?
Gebruikersavatar
miesje1959
Meesterbakker
Berichten: 1524
Lid geworden op: do 20 feb 2014, 18:20
Locatie: kop van Noord-Holland

Re: Wat hebben we ervan gebakken (Brood)

Bericht door miesje1959 »

Janet, jij blijft maar aan het bakken. Beetje het virus te pakken?
Je broodjes zien er lekker uit :2th:

Prutske, altijd spannend he een nieuw recept. Ze zien er wel erg lekker uit. :2th:
Dus die pizza bodems bak je vooraf en beleg je later. Ook een goed :idea:
Astrid

Bear Teddy kneder - Manz oven 10/1 en Manz oven 30/2- Panasonic SD-2500WXE -
Gebruikersavatar
adnaloj

Re: Wat hebben we ervan gebakken (Brood)

Bericht door adnaloj »

wauw wat een mooie broden allemaal,...
en die zakken ja lijkt me ook wel eens handig, zag ze laatst bij de welkoop, 20 zakken voor 3,99 dacht ik.
waren gewoon bruine zakken, zonder een opdruk verder..

gisteren ben ik aan het bakken geslagen met het recept van cor, de melkbolletjes
en ze zijn heerlijk, omdat ik voor pasen aan de hot cross bun ook wel graag wou uittesten heb ik er van alles opgetekend ;S
Afbeelding

groetjes jolanda

ps mijn dochter vond vanmorgen het broodje met het hartje toch het allerlekkerst :grin: en mijn zoon vond de spinnenweb brood wel erg stoer hahaha ;)
Gebruikersavatar
Janet79

Re: Wat hebben we ervan gebakken (Brood)

Bericht door Janet79 »

Hoe krijg je dat er op? Dat staat wel super leuk! Zouden mijn kinderen ook geweldig vinden!
Gebruikersavatar
miesje1959
Meesterbakker
Berichten: 1524
Lid geworden op: do 20 feb 2014, 18:20
Locatie: kop van Noord-Holland

Re: Wat hebben we ervan gebakken (Brood)

Bericht door miesje1959 »

Zit er gezellig uit, Jolanda :2th:

Hoe doe je dat eigenlijk?
Astrid

Bear Teddy kneder - Manz oven 10/1 en Manz oven 30/2- Panasonic SD-2500WXE -
Gebruikersavatar
Bakmiep

Re: Re: Wat hebben we ervan gebakken (Brood)

Bericht door Bakmiep »

Leuk die broodjes. Ben ook wel benieuwd hoe je dat gedaan heb.
Gebruikersavatar
adnaloj

Re: Wat hebben we ervan gebakken (Brood)

Bericht door adnaloj »

hai :D

leuk he ?
het is een techniekje van de hot cross buns, je mengt een deel bloem met een deel water en dat meng je tot een dikke pasta.
die pasta doe je in een spuitzakje met een kleine opening en dan spuit je de pasta vlak voor het de oven in gaat erop.

hier meer uitleg over de hot cross buns.
http://www.youtube.com/watch?v=qAWh92uKU0k vanaf 11:45

en op de site van levine staan ze ook
http://uitdekeukenvanarden.blogspot.nl/ ... odjes.html

groetjes jolanda
Gebruikersavatar
lekkermelig
Beheerder
Berichten: 4005
Lid geworden op: zo 14 okt 2012, 23:23
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Re: Re: Wat hebben we ervan gebakken (Brood)

Bericht door lekkermelig »

Bakmiep schreef:Lekkermelig bij http://www.molennooitgedagt.nl kosten ze 10 stuks voor 0,50. Ik kom wel eens in Woudrichem, omdat de vesting erg leuk is om te bezichtigen en daar staat die molen. Combineer ik dan gelijk, met het kopen van bakspulletjes. [emoji1]
(Bij Molen De Arend, waar ik ook wel eens kom, zijn deze zakken ook duurder.)
Ik vind het echt geweldig. Deze molens hebben zelfde molenaar, zelfde zakken, maar wel twee keer zo duur in Wageningen.... haha. Ik neem aan dat ze er toch niet echt rijk van worden, van die zakken ^)^

Wil
Kneder: Rofco KN15,Bear Varimixer Teddy
Rijskast: Rofco RK48
Ovens: Rofco B40, Manz 30/2, kleioven
Graanmolen: Mockmill Lino 200
Meel: de Zuidmolen en Molen de Vlijt

Blog: Lekkermelig.nl
Gebruikersavatar
Bakmiep

Re: Re: Wat hebben we ervan gebakken (Brood)

Bericht door Bakmiep »

Ik denk dat als je dit aangeef ze binnenkort in Woudrichem dezelfde prijs hebben als Wageningen. [emoji1]
Gebruikersavatar
Rik R

Re: Wat hebben we ervan gebakken (Brood)

Bericht door Rik R »

Janet, Prutske en Jolanda : het is weer uit de kunst. :2th:
Bedankt iedereen, voor de informatie voor het opmaken van de broodjes (heel leuk) en de papieren zakken.

Kost moeite om mijn oventje achter te laten :crazy: maar ga dadelijk maar eens een stukje fietsen, nieuwe molen ontdekt.

Zal eens kijken of ze daar papieren zakken hebben en wat ze daar kosten. :mrgreen:
Gebruikersavatar
brood daar zit wat in
Meesterbakker
Berichten: 1855
Lid geworden op: do 21 jun 2012, 21:35
Locatie: Regio Utrecht

Re: Wat hebben we ervan gebakken (Brood)

Bericht door brood daar zit wat in »

Dank allemaal voor de complimenten en de adviezen en prijzen van de papieren zakken. Ga binnenkort maar eens een kijkje nemen bij de molen in de buurt...

@ Janet, haha heerlijk hé zo'n verslaving. Zullen de meeste mensen niet snel last van hebben, hoewel ik een periode gehad heb dat ik alleen nog maar aan brood dacht, dat ging ze hier toch wat te ver ;S
@ Prutske, wat een heerlijkheden! :2th:
@ Jolanda, prachtig zeg je broodjes!! Begrijp ik het nou goed dat je de bolletjes zelf gemaakt hebt, met het recept van Cor??
Ik wil ze van de week ook gaan maken en dan het recept van Levine gebruiken. Hoop dat ik net zo'n vaste hand heb als jij ;) :2th:

@ Rik, Lekker fietsen, het is heerlijk weer! Veel plezier bij de molen!
Groet, Marja
Ook te volgen op Insta: bread_at_home_
_________________________________________________________________________________________________________
Kneder BW SM ~ Rofco B20 ~ Bear Teddy Varimixer
Gebruikersavatar
lekkermelig
Beheerder
Berichten: 4005
Lid geworden op: zo 14 okt 2012, 23:23
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Re: Re: Wat hebben we ervan gebakken (Brood)

Bericht door lekkermelig »

Bakmiep schreef:Ik denk dat als je dit aangeef ze binnenkort in Woudrichem dezelfde prijs hebben als Wageningen. [emoji1]
Nou, dan zal ik de markt maar niet bederven. Ik ga voortaan wel op de fiets naar de molen, dan bespaar ik die paar centen per zak op een andere manier :G
Kneder: Rofco KN15,Bear Varimixer Teddy
Rijskast: Rofco RK48
Ovens: Rofco B40, Manz 30/2, kleioven
Graanmolen: Mockmill Lino 200
Meel: de Zuidmolen en Molen de Vlijt

Blog: Lekkermelig.nl
Gebruikersavatar
Bakmiep

Re: Re: Wat hebben we ervan gebakken (Brood)

Bericht door Bakmiep »

Hahahhahaha en nog gezonder ook.

Ik denk dat de prijs fout is in Woudrichem, als je het vergelijk met andere. Ik heb er geen probleem mee als ze wat duurder worden.
Gebruikersavatar
Janet79

Re: Wat hebben we ervan gebakken (Brood)

Bericht door Janet79 »

brood daar zit wat in schreef:
@ Janet, haha heerlijk hé zo'n verslaving. Zullen de meeste mensen niet snel last van hebben, hoewel ik een periode gehad heb dat ik alleen nog maar aan brood dacht, dat ging ze hier toch wat te ver ;S

Ik zit middenin die periode.... :rofl: :crazy:
@Rik, waar staat die molen?
Wij willen morgen een dagje Middelburg doen nml....ben benieuwd of ze daar papieren zakken hebben. Had er pas 10 bij de Zuidmolen, idd best prijzig daar. En oranje...
Gebruikersavatar
Rik R

Re: Wat hebben we ervan gebakken (Brood)

Bericht door Rik R »

@ Janet : De molen staat in Biggekerke, Brasser's Korenmolen, ze hebben er alleen geen papieren zakken, ;S ben zojuist terug.
Vond het wel de moeite waard, ga meteen een stukje posten onder het draadje 'waar halen jullie je meel'.
Gebruikersavatar
adnaloj

Re: Wat hebben we ervan gebakken (Brood)

Bericht door adnaloj »

brood daar zit wat in schreef:Dank allemaal voor de complimenten en de adviezen en prijzen van de papieren zakken. Ga binnenkort maar eens een kijkje nemen bij de molen in de buurt...

@ Janet, haha heerlijk hé zo'n verslaving. Zullen de meeste mensen niet snel last van hebben, hoewel ik een periode gehad heb dat ik alleen nog maar aan brood dacht, dat ging ze hier toch wat te ver ;S
@ Prutske, wat een heerlijkheden! :2th:
@ Jolanda, prachtig zeg je broodjes!! Begrijp ik het nou goed dat je de bolletjes zelf gemaakt hebt, met het recept van Cor??
Ik wil ze van de week ook gaan maken en dan het recept van Levine gebruiken. Hoop dat ik net zo'n vaste hand heb als jij ;) :2th:

@ Rik, Lekker fietsen, het is heerlijk weer! Veel plezier bij de molen!

Jah, zijn gewoon de melkwitte bollen van cor :D
En suc6 met de vaste hand, :D ik heb denk ik stiekem al geoefend op een vaste Hand ( ik schmink kids )
Hoop je resultaten te zien :D

Groetjes Jolanda
Gebruikersavatar
miesje1959
Meesterbakker
Berichten: 1524
Lid geworden op: do 20 feb 2014, 18:20
Locatie: kop van Noord-Holland

Re: Wat hebben we ervan gebakken (Brood)

Bericht door miesje1959 »

Vandaag weer het tomaten pompoenpit brood.
Laatste plakjes gingen vandaag op, dus heb de voorraad maar weer aangevuld.
Ze konden mooier, maar ze zijn wel weer vreselijk lekker :kwijl:
Iemand anders ze al eens gemaakt?

De bolletjes van Cor zijn ook alweer op, die staan ook nog op het programma, maar vandaag niet!

Afbeelding
klik op foto
Astrid

Bear Teddy kneder - Manz oven 10/1 en Manz oven 30/2- Panasonic SD-2500WXE -
Gebruikersavatar
prutske

Re: Wat hebben we ervan gebakken (Brood)

Bericht door prutske »

Jazeker, die behoort tot het regelmatig terugkerende repertoire ^)^
Gebruikersavatar
Levensplezier
Warme bakker
Berichten: 867
Lid geworden op: wo 30 jan 2013, 17:40

Re: Wat hebben we ervan gebakken (Brood)

Bericht door Levensplezier »

Wat staan er weer mooie baksels hier op dit fijne forum! Hoedje af voor alle bakkers. Zelf ben ik ook lekker bezig geweest, maar eigenlijk steeds met dezelfde broden die ik altijd bak. Dus niet écht meldingswaardig.

Wel heb ik iets leuks voor Pasen gebakken. Wij hadden een AGA-vriendinnen avond met als thema: Pasen. Ik heb een broodmand gemaakt voor de gekleurde eieren. Hiervoor het ik het deeg van de Winston (Heel Holland Bakt) gebruikt. De strengen op een stalen halve bol deegkom gelegd en gevlochten. Met bol en al in de oven. Later nog 'op z'n kop' met ei ingesmeerd zodat de binnenkant ook bruin kon worden, maar dat lukte niet omdat de randen donker werden.

Een beetje stro erin en daar de gekleurde eieren op. Leuk en het brood was ook heel lekker en de mand was al gauw in stukken......

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Fini
Ik heb een KA Artisan met een speciale kneedhaak en ik bak mijn brood in mijn 4-oven AGA.
Daarnaast heb ik (en wordt er ook regelmatig op gereden) ook een paarse Harley Sportster Screaming Eagle!
Dus:
Pluk de dag, het leven is maar kort!
Gebruikersavatar
Rik R

Re: Wat hebben we ervan gebakken (Brood)

Bericht door Rik R »

@ Levensplezier : Heel erg mooi en leuk bedacht ! :2th: Eigenlijk zonde om op te eten !
Gebruikersavatar
miesje1959
Meesterbakker
Berichten: 1524
Lid geworden op: do 20 feb 2014, 18:20
Locatie: kop van Noord-Holland

Re: Wat hebben we ervan gebakken (Brood)

Bericht door miesje1959 »

Oh, wat knap en zo leuk om te zien. :2th: :2th: :2th:
Ben je vast een tijd mee bezig geweest.
Astrid

Bear Teddy kneder - Manz oven 10/1 en Manz oven 30/2- Panasonic SD-2500WXE -
Gebruikersavatar
brood daar zit wat in
Meesterbakker
Berichten: 1855
Lid geworden op: do 21 jun 2012, 21:35
Locatie: Regio Utrecht

Re: Wat hebben we ervan gebakken (Brood)

Bericht door brood daar zit wat in »

@ Astrid, heerlijk je broden. Ik maak ze hier ook regelmatig, lekker voor bij de soep ofzo...Bij jullie zijn ze echt favoriet zo te lezen ;)

@ Fini, wat ontzettend creatief :2th: :2th: !! Klopt het dat je vorig jaar ook iets met een mandje gedaan hebt?? Staat me zo iets van bij...
Groet, Marja
Ook te volgen op Insta: bread_at_home_
_________________________________________________________________________________________________________
Kneder BW SM ~ Rofco B20 ~ Bear Teddy Varimixer
Gebruikersavatar
bakkerdick
Opboller
Berichten: 227
Lid geworden op: do 18 okt 2012, 20:08

Re: Wat hebben we ervan gebakken (Brood)

Bericht door bakkerdick »

Dag allemaal,

Ik ben de laatste tijd een beetje afwezig op het forum, bezig met andere leuke dingen, maar ik lees nog af en toe mee. Over broodzakken, ik heb er ooit ( in 2012) 1000 gekocht voor net geen 5 cent per stuk bij L&G disposables in Belgie. De verzendkosten kwamen in de buurt van de helft van de prijs( 22.50 voor de zakken, 18,- voor het verzenden en 8,50 btw), dus als je per ongeluk iets in de buurt van Antwerpen te doen hebt kan je dus voor nog geen 30 euro 1000 broodzakken scoren. Kijk eens op http://www.lgdisposables.com als je om flinke hoeveelheden broodzakken verlegen zit
Gebruikersavatar
Rik R

Re: Wat hebben we ervan gebakken (Brood)

Bericht door Rik R »

Vanmiddag mijn bestelde rijsmandjes van treetraume ontvangen.
(Hele snelle levering; gisterenochtend besteld)

Dus meteen maar aan de slag ermee.
Tevreden, alleen de uiteinden niet goed gevormd, zelf gedaan, nog wat meer oefenen met het vormen van een batard.

Morgen weer een kans, want de poolish voor de franse landbroden staat al te overnachten.

@ Astrid: broden zien er smakelijk uit ! :2th:

Afbeelding
Gebruikersavatar
lekkermelig
Beheerder
Berichten: 4005
Lid geworden op: zo 14 okt 2012, 23:23
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Re: Wat hebben we ervan gebakken (Brood)

Bericht door lekkermelig »

@ Dick
Dat is lang geleden :o Maarruh, wat een prachtige reden voor een dagje shoppen in antwerpen. Ik denk dat de familie er nu al zin in heeft :-)

Wil
Kneder: Rofco KN15,Bear Varimixer Teddy
Rijskast: Rofco RK48
Ovens: Rofco B40, Manz 30/2, kleioven
Graanmolen: Mockmill Lino 200
Meel: de Zuidmolen en Molen de Vlijt

Blog: Lekkermelig.nl
Gebruikersavatar
prutske

Re: Wat hebben we ervan gebakken (Brood)

Bericht door prutske »

Wow Fini wat leuk bedacht en knap uitgevoerd :2th: :2th: :2th: en Rik wat een prachtig paar broden. Knap hoor :2th: :2th: :2th:
Gebruikersavatar
Joop130
Gaat de goede kant op
Berichten: 54
Lid geworden op: vr 07 mar 2014, 14:03

Re: Wat hebben we ervan gebakken (Brood)

Bericht door Joop130 »

Jij gaat goed Rik , mooie broden en goede plannen, jij zal de paastafel met mooi brood vullen.
Maak niet steeds dezelfde fouten , er is keus genoeg.
Gebruikersavatar
Bakmiep

Re: Re: Wat hebben we ervan gebakken (Brood)

Bericht door Bakmiep »

Rik de broden zien er goed uit. Met welke maat (gewicht brood) heb je deze broden gemaakt?
Gebruikersavatar
Janet79

Re: Wat hebben we ervan gebakken (Brood)

Bericht door Janet79 »

Ik vind ze prachtig, Rik!
Succes met je Franse Landbroden, die zijn ook zo lekker...

@Levensplezier; dat vogelnestje vind ik super kunstig gemaakt!! :2th:

@Astrid: Prachtige broden! Het zien van een lekker knapperige korst doet me altijd het water in de mond lopen. ;)

Gisteren niets gebakken, en vandaag komt het er ook niet van, maar mijn desem staat alweer lekker te bubbelen.
Wilde zaterdag een desem meergranenbrood (recept Levine) maken.
Gebruikersavatar
Bakmiep

Re: Re: Wat hebben we ervan gebakken (Brood)

Bericht door Bakmiep »

Bakmiep schreef:Rik de broden zien er goed uit. Met welke maat (gewicht brood) heb je deze broden gemaakt?
Welke maat rijsmanden bedoel ik.
Gebruikersavatar
brood daar zit wat in
Meesterbakker
Berichten: 1855
Lid geworden op: do 21 jun 2012, 21:35
Locatie: Regio Utrecht

Re: Wat hebben we ervan gebakken (Brood)

Bericht door brood daar zit wat in »

Mooie broden Rik! Geniet er van!
Janet79 schreef: Gisteren niets gebakken, en vandaag komt het er ook niet van, maar mijn desem staat alweer lekker te bubbelen.
Wilde zaterdag een desem meergranenbrood (recept Levine) maken.
Nog niet overvallen door afkickverschijnselen?? Denk dat halverwege deze dag de trillingen wel toe zullen slaan :rofl:
Fijne dag vandaag!
Groet, Marja
Ook te volgen op Insta: bread_at_home_
_________________________________________________________________________________________________________
Kneder BW SM ~ Rofco B20 ~ Bear Teddy Varimixer
Gebruikersavatar
Rik R

Re: Wat hebben we ervan gebakken (Brood)

Bericht door Rik R »

@ Bakmiep : Goedemorgen :G
Had 1010 gram deeg en dit dus verdeeld over 2 rijsmandjes voor 500 gram.
Voor de volledigheid zijn ze van treetraume en van holzschliff, en zoals andere leden hier gepost hebben hebben ze ook bij de weekend backery van houtvezel.
Op beide webpagina's staan de maten van de mandjes.
Misschien niet belangrijk, maar mijn oventje is maar 32 x 35 (bakplaat), dus dat was voor mij handig om de verschillende maten te weten, heb nog andere vormen besteld.
Wellicht heb je het allang gezien maar onder het draadje technieken - deeg vormen - gebruik van rijsmandjes staat een hele hoop info, en als je boven op de pagina zoekt op rijsmandjes nog meer. En natuurlijk niet te vergeten op de blog van Levine.

Sorry als ik overbodige informatie gegeven heb, maar hopelijk heb je er iets aan.
Gebruikersavatar
Bakmiep

Re: Re: Wat hebben we ervan gebakken (Brood)

Bericht door Bakmiep »

Bedankt Rik voor al deze informatie. Heb ik zeker wat aan.
Gebruikersavatar
Janet79

Re: Wat hebben we ervan gebakken (Brood)

Bericht door Janet79 »

brood daar zit wat in schreef: Nog niet overvallen door afkickverschijnselen??

Jawel, vanmorgen barstende hoofdpijn. :( ;)
Maar hoop vandaag nog een Zeeuwse molen te bezoeken, da's dan weer goed voor me.... ^)^
Gebruikersavatar
allema
Warme bakker
Berichten: 539
Lid geworden op: ma 26 aug 2013, 19:37

Re: Wat hebben we ervan gebakken (Brood)

Bericht door allema »

@Fini, leuk idee zo'n paasmand van brood.

@Rik, mooie broden.

:2th:
Huishoud-oven, Broodbakmachine Panasonic SD-R 2530 KXE
Gebruikersavatar
Rik R

Re: Wat hebben we ervan gebakken (Brood)

Bericht door Rik R »

@ Allema: Bedankt, ziet er ook prachtig uit op jou foto's onder banket ! :2th:

Zojuist uit de oven de eerste poging franse landbroden met .......... zeeuwse bloem :lol:
Vormen van de batard ging al wat beter dan gisteren, nu scheurde de boule aan de onderkant bij het bakken.
Oefening baart kunst denk ik maar.

Iedereen alvast fijne paasdagen !

Afbeelding
Gebruikersavatar
Kneedhaak63

Re: Wat hebben we ervan gebakken (Brood)

Bericht door Kneedhaak63 »

Kunstig gemaakt, die broodmand Fini :2th:

Mooie Landbroden van Rik, en dat van Zeeuwse bloem :shock: :G
Gebruikersavatar
miesje1959
Meesterbakker
Berichten: 1524
Lid geworden op: do 20 feb 2014, 18:20
Locatie: kop van Noord-Holland

Re: Wat hebben we ervan gebakken (Brood)

Bericht door miesje1959 »

Rik, mooi landbroden. Het vormen is best lastig hè?
Astrid

Bear Teddy kneder - Manz oven 10/1 en Manz oven 30/2- Panasonic SD-2500WXE -
Gebruikersavatar
miesje1959
Meesterbakker
Berichten: 1524
Lid geworden op: do 20 feb 2014, 18:20
Locatie: kop van Noord-Holland

Re: Wat hebben we ervan gebakken (Brood)

Bericht door miesje1959 »

Vandaag heb ik een Itaiaans paasbrood gebakken, Crescia al Formaggio . Niet zoet maar hartig.

Heb er een batard van gemaakt en 6 bolletjes. Gewoon even om te proberen.

Afbeelding

Afbeelding
klik op foto's
Astrid

Bear Teddy kneder - Manz oven 10/1 en Manz oven 30/2- Panasonic SD-2500WXE -
Gebruikersavatar
bakplaat
Meesterbakker
Berichten: 3372
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 00:43
Locatie: Het Land van Maas en Waal.
Contacteer:

Re: Wat hebben we ervan gebakken (Brood)

Bericht door bakplaat »

Er is weer veel moois gebakken de laatste dagen:

Jolanda mooi versierde Melkbolletjes :2th:
Fini het toppunt van creativiteit dat mooie Paasmandje. :2th:
Astrid ook mooi je Tomaten/Pompoenpittenbrood. En ook nog je Hartig Paasbrood/Broodjes:2th:
Rik ook mooi brood uit je nieuwe rijsmandjes :2th: ...Met nog wat meer oefening maak je straks de mooiste Batards.

bakplaat schreef: Hier staat er voor ergens in deze week ook nog een Paasstol in de planning...een foto ervan volgt zsm.
Vanmiddag weer de Paasstol gebakken.Eerst een basisdeeg gemaakt en daar een stuk afgehaald/afgekneed en de vulling doorgeneed.
Daarvan een stol gevormd en na de narijs afgebakken.Na het bakken direkt bestreken met kokend hete Abrikozenjam en bestrooid met gebruneerd amandelschaafsel.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding


De rest van het deeg nog wat afgeslapt/afgekneed en ook vulling doorgekneed en er twee Krente/Rozijnenbroden van gemaakt.

AfbeeldingAfbeelding

Tenslotte nog voldoende broodjes voor het Paasontbijt en de rest van de Paasdagen gebakken.
___________________________________________________________________________________________________________

Bak ook eens een koekje van ÈIGEN deeg...

Vroeger was het bakken voor mij een MUST...Nu een LUST.
Gebruikersavatar
miesje1959
Meesterbakker
Berichten: 1524
Lid geworden op: do 20 feb 2014, 18:20
Locatie: kop van Noord-Holland

Re: Wat hebben we ervan gebakken (Brood)

Bericht door miesje1959 »

Wat een prachtige paasstol. Lijkt me zoveel werk. Met pasen hoeven jullie niet te verhongeren :G

We hebben even het kaasbrood geprobeerd en hij is heerlijk. Morgen gaan we te batard, bij de homemade soep eten.

Morgen maak ik de Franse landbroden maken. De poolish staat al in de koelkast. Morgen vroeg haal ik hem uit de koelkast en kan hij mooi op kamertemperatuur komen. :G
Astrid

Bear Teddy kneder - Manz oven 10/1 en Manz oven 30/2- Panasonic SD-2500WXE -
Gebruikersavatar
TigerManZ
Meesterbakker
Berichten: 1986
Lid geworden op: do 27 dec 2012, 08:59
Locatie: In het oosten van de Betuwe

Re: Wat hebben we ervan gebakken (Brood)

Bericht door TigerManZ »

Wat een heerlijke en mooie broden komen hier weer voorbij.
Leuk om te zien dat het thema Pasen ook wordt gebruikt.
Ben vandaag erg druk geweest met van alles en nog wat maar heb toch nog iets kunnen bakken.
En wel de Paaskrans van Heel Holland Bakt winnaar Rutger :D

Afbeelding

Ben benieuwd... :G
Groet, Han. :)

...levensgenieter...
Gebruikersavatar
miesje1959
Meesterbakker
Berichten: 1524
Lid geworden op: do 20 feb 2014, 18:20
Locatie: kop van Noord-Holland

Re: Wat hebben we ervan gebakken (Brood)

Bericht door miesje1959 »

Han, wat een mooie krans. Hij zit erg lekker en zoet! uit :2th:
Astrid

Bear Teddy kneder - Manz oven 10/1 en Manz oven 30/2- Panasonic SD-2500WXE -
Gebruikersavatar
Rik R

Re: Wat hebben we ervan gebakken (Brood)

Bericht door Rik R »

Astrid, Han en Cor : Ziet er prachtig uit allemaal :2th:
Zal zeker allemaal erg lekker zijn, want alleen van het zien krijg ik al honger ! :rofl2:
Plaats reactie