Paasstol

Heb je wat lekkers geproduceerd? Laat hier die mooie/originele/bijzondere of gewoon lekkere broden maar zien Een verdwaalde taart mag ook! Maak wel even een apart topic aan voor je eigen baksels...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Eef
Gaat de goede kant op
Berichten: 74
Lid geworden op: di 07 nov 2017, 12:22

Paasstol

Bericht door Eef »

Vandaag heb ik me aan een paasstol gewaagd, de vorm is heeft geen 10 verdiend, ik stuur een foto mee, Werkwijze was, ovaal uitgerold, de boven en onderkant dikker gelaten, de rol spijs in het midden gelegd en de bovenkant van het deeg er over gelegd. Onder jullie ervaren bakkers zijn er vast die zien wat ik verkeerd heb gedaan, overigens, hij smaakt formidabel en beter dat dan een mooie stol om te zien die niet te eten is, maar kan het eigenlijk niet hebben dat de vorm niet goed gelukt is.

Alvast bedankt en fijne paasdagen, aan het weer zal het niet liggen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
bakplaat
Meesterbakker
Berichten: 3372
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 00:43
Locatie: Het Land van Maas en Waal.
Contacteer:

Re: Paasstol

Bericht door bakplaat »

Deze stol ziet er net nog wel acceptabel uit Eef en het gaat toch allereerst om de smaak ervan. Maar met wat oefening kun je het aanzicht ook nog mooier krijgen zie hiervoor mijn Fotoalbum

Met dit als resultaat:

Afbeelding
Afbeelding

Voor een Paasstol kun je de stol bestrijken met kokend hete abrikozenjam en daarna bestrooien met gebruneerd amandelschaafsel:

AfbeeldingAfbeelding

Gezellige Paasdagen toegewenst.

Tip: Begin enkele weken voor de Kerst, alvast met een paar proefbaksels, dan bak je als het erop aankom, voortaan ook zulke mooie Stollen.
___________________________________________________________________________________________________________

Bak ook eens een koekje van ÈIGEN deeg...

Vroeger was het bakken voor mij een MUST...Nu een LUST.
Gebruikersavatar
Eef
Gaat de goede kant op
Berichten: 74
Lid geworden op: di 07 nov 2017, 12:22

Re: Paasstol

Bericht door Eef »

DAT zijn mooie stollen👍 Is nog even tot de kerst, maar ga trainen😉
Plaats reactie