bakkerij t stoepje gaat groen

Hier kan je alles plaatsen wat niet onder de overige categorieën valt, zolang het maar enigszins met de hobby's van je mede-forumleden te maken heeft.
Plaats reactie
crisdaniels77
Deegroller

bakkerij t stoepje gaat groen

Bericht door crisdaniels77 »

Net even een filmpje van Bakkerij "t stoepje gekeken . kwam hier via site van bakkerswereld op.

op zich leuk om te zien. maar het blijft een fabriek , snel snel snel

maar nu zeiden ze dat ze steeds meer terug gaan naar de natuurlijke oorsprong , desem , geen E nummers , natuurlijk brood .
( ik dacht HE hebben ze soms op de site van broodnodig gekeken . :rofl: :rofl:

http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... iRSlCfMth4

http://www.bakkerswereld.nl/Foto--Video ... -1180431W/

grt
Wens :???

Werkmateriaal :

Spiraalkneder Sm15
Rofco B40
Rijskast rk48
Bear teddy varimixer.
Veel kasten met materiaal / grondstoffen

www.bakkerfijnebol.nl
facebook.com/bakkerfijnebol
bakplaat
Meesterbakker
Contacteer:

Re: bakkerij t stoepje gaat groen

Bericht door bakplaat »

Had het vanmiddag al even gezien en dacht het vanavond hier op het forum door te geven.Bedankt Cris dat je dat al gedaan hebt :2th:
Ondanks dat ik vroeger in ambachtelijke bakkerijen gewerkt heb,waar gelukkig ook de verdeel/opbolmachine en bollenrijskast in gebruik waren,vind ik het ook heel mooi om het verregaande geautomatiseerde werk te zien.
Maar ook daar komt toch nog flink wat 'handwerk' aan te pas. :2th:
___________________________________________________________________________________________________________

Bak ook eens een koekje van ÈIGEN deeg...

Vroeger was het bakken voor mij een MUST...Nu een LUST.
bakkerdick
Opboller

Re: bakkerij t stoepje gaat groen

Bericht door bakkerdick »

Sinds een jaar of 2 ( maar ik kan iets gemist hebben, misschien zijn ze er al eerder mee begonnen) staan er op sommige, ook biologische markten kramen van 'Le Perron' ( www.leperron.nl). Dit is ook een avontuur of zo je wilt een merk van de mensen van 'Het Stoepje'. Met een ingetogener en meer luxueuze uitstraling ( véél zwart -wit, oude sfeerfoto's) en een ander broodaanbod willen of wilden ze blijkbaar op de markt upgraden naar de commerciële marktniche van de 'Vlaamsche Broodhuyzen' en Menno's van deze wereld ( zie ook het ingeslapen draadje 'Het beste brood van Nederland' elders op dit forum). Ik heb er eens een broodje gekocht , en kreeg niet bepaald de indruk dat de oude slogan van de markt( op de markt is je gulden een daalder waard ) nog opgeld deed. De jeugdigen onder ons zullen nog wel weten dat de waarde van een gulden die van een euro was, gedeeld door 2.20371, een daalder was dan anderhalve gulden, en niet te verwarren met de rijksdaalder , die twee gulden vijftig waard was. Terug naar 'Le perron', ik heb zelden drukte aan die kraam gezien ( in Amersfoort en Weesp en nog één of twee plaatsen heb ik ze zien staan), misschien verwacht de marktbezoeker toch sympathiekere prijsjes. Terug naar het Stoepje, onlangs zag ik op de markt hier een klein deel van de 'Stoepje' stand ingericht in de ingetogen kleuren die ik van 'Le Perron' kende, waar gewoon onder de 'Stoepje' vlag ook 'Artisanale' broden worden verkocht. Ik heb er geen brood gekocht, kan dus niets zeggen over de smaak, maar kreeg de indruk dat ze datgene wat met ' Le Perron ' geleerd is nu bij het Stoepje proberen verder in de markt te zetten .
Plaats reactie