Heel Holland gaat weer aan de Bak...

Hier kan je alles plaatsen wat niet onder de overige categorieën valt, zolang het maar enigszins met de hobby's van je mede-forumleden te maken heeft.
Gebruikersavatar
Ballie
Meesterbakker
Berichten: 2837
Lid geworden op: ma 14 nov 2011, 18:51
Locatie: Tullepetaonestad (Roosendaal), West Brabant
Contacteer:

Heel Holland gaat weer aan de Bak...

Bericht door Ballie »

Voor de liefhebbers:

Vanaf zondag 6 september gaat het derde seizoen van Heel Holland Bakt van start.

De eerste aflevering begint om 21:00 uur
De overige 7 afleveringen beginnen om 20:20 uur

Meer informatie, klik HIER
Het leven is goed, in het Brabantse land...
Gebruikersavatar
bakplaat
Meesterbakker
Berichten: 3372
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 00:43
Locatie: Het Land van Maas en Waal.
Contacteer:

Re: Heel Holland gaat weer aan de Bak...

Bericht door bakplaat »

Oké Ballie bedankt voor het delen :2th: Ik had het zelf een dezer dagen ook willen melden,
maar deze keer aan jou de eer :2th:
Voor iedereen die deze serie ook weer mee volgt...Alvast veel kijkplezier. :G
___________________________________________________________________________________________________________

Bak ook eens een koekje van ÈIGEN deeg...

Vroeger was het bakken voor mij een MUST...Nu een LUST.
Gebruikersavatar
brood daar zit wat in
Meesterbakker
Berichten: 1855
Lid geworden op: do 21 jun 2012, 21:35
Locatie: Regio Utrecht

Re: Heel Holland gaat weer aan de Bak...

Bericht door brood daar zit wat in »

Jaja, ik ga zeker kijken!! Bij 1 van de deelnemers, Martine genaamd, heb ik eens een groenworkshop gedaan..Erg leuk om dus een bekende te zien bij HHB.
Groet, Marja
Ook te volgen op Insta: bread_at_home_
_________________________________________________________________________________________________________
Kneder BW SM ~ Rofco B20 ~ Bear Teddy Varimixer
Gebruikersavatar
Melinda
Meesterbakker
Berichten: 2269
Lid geworden op: za 12 jan 2013, 17:29
Locatie: Soest

Re: Heel Holland gaat weer aan de Bak...

Bericht door Melinda »

Het staat genoteerd.
En ondertussen genieten we van de BBC versie. Elke woensdagavond BBC one om 21:00 uur. :G
Kneders: Bear Teddy Varimixer | Rofco N15 | KitchenAid KSM 7580 | Ovens: Rofco B40 | Miele Heteluchtoven
:-) Mijn foto's
Gebruikersavatar
Judith1973

Re: Heel Holland gaat weer aan de Bak...

Bericht door Judith1973 »

Leuk dat het weer gaat beginnen. Heb afgelopen week de eerste 3 afleveringen van The Great Britisch Bake Off terug gekeken. Heb wel het idee dat de opdrachten moeilijker zijn en het niveau hoger ligt dan bij HHB. Het kan ook zijn omdat ze daar al een paar seizoenen verder zijn en ze toch steeds weer nieuwe opdrachten moeten verzinnen.
Gebruikersavatar
allema
Warme bakker
Berichten: 539
Lid geworden op: ma 26 aug 2013, 19:37

Re: Heel Holland gaat weer aan de Bak...

Bericht door allema »

Leuk dat HHB weer gaat beginnen, kunnen we weer lekker genieten.
Huishoud-oven, Broodbakmachine Panasonic SD-R 2530 KXE
Gebruikersavatar
TigerManZ
Meesterbakker
Berichten: 1986
Lid geworden op: do 27 dec 2012, 08:59
Locatie: In het oosten van de Betuwe

Re: Heel Holland gaat weer aan de Bak...

Bericht door TigerManZ »

Hallo Allemaal,

TGBBO loopt inderdaad al weer enkele weken maar door onze vakantie de eerste aflevering gemist. De tweede gekeken en de rest moet ik nog terug kijken. Ben benieuwd naar de broodbaksels....

Ook leuk dat HHB weet begint :-)

Nu wijk ik ff af van het onderwerp...
Had al een tijdje niet van me laten "horen".
Bak ook vrij weinig de laatste tijd. Vaak vind ik het te warm om de oven aan te zetten. Als het warmer dan 23 graden wordt vind ik het vaak al heet...
Ben de laatste tijd meer met koken bezig. Vind het programma Koken met van Boven erg leuk en heb zondag de 1000 bonen schotel gemaakt. Is lekker en komt vaker op tafel.
En ik ben in het voorjaar met "Jelle's makkelijke moestuin" begonnen. Google maar eens, het werkt goed!
We hebben al verschillende groenten geoogst, ook soorten die niet in de supermarkt liggen en heerlijk zijn.

Zo, dat was ff een update, nu weer terug naar het onderwerp HHB

Gr. Han.
Groet, Han. :)

...levensgenieter...
Gebruikersavatar
bakplaat
Meesterbakker
Berichten: 3372
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 00:43
Locatie: Het Land van Maas en Waal.
Contacteer:

Re: Heel Holland gaat weer aan de Bak...

Bericht door bakplaat »

Heb de uitzending gisterenavond niet kunnen zien, maar heb er net naar gekeken.Mijn persoonlijke mening is, dat het niveau van de kandidaten duidelijk wat minder is dan vorig jaar....Misschien als mogelijke oorzaken drempelvrees of de nog onbekende omgeving, maar wie weet wordt het in de volgende afleveringen wat beter.

Bij de eerste opdracht Vlaaien bleek voor sommigen de tijdsdruk een spelbreker...Als je op een nog niet voldoende afgekoelde Vlaai bijv. een Bavaroisevulling of Slagroom wil aanbrengen zoals sommigen deden,kan je er op wachten dat deze (gedeeltelijk) smelt of 'uitloopt' wat geen fraai eindresultaat geeft. ;B

Bij de technische opdracht Kokoskransen (een op zich een eenvoudig product) bleek dit voor sommigen al te hoog gegrepen. Er kwamen verschillende werkwijzen en resultaten voor de dag en er waren kandidaten die duidelijk moeite hadden met de Glucose/Blanke-stroop uit het bakje te krijgen terwijl heel even verwarmen de stroop voldoende vloeibaar maakt, ook het opkloppen van het eiwit bleek soms een overbodige miskleun. ;B

Overigens ook zonder Stroop kun je prima Kokoskransen bakken:
750 gram Kristalsuiker 500 gram gemalen Kokos 200 gr.Bloem 2 Eieren evt. wat kleurstof water naar behoefte.Van alles een glad beslag roeren en naar gewenst grootte op plakjes ouwel op de plaat met bakpapier spuiten. En heet afbakken +/- 200 gr. C.


Dan bij de Abraham/Sarah opdracht kwamen diverse leuke en verschillend gemaakte 'poppetjes' op tafel...Sommigen hadden hun Marsepein niet geheel goed (ver)werkbaar gemaakt, niet voldoende taai en dit bleek vooral bij het uitrollen wat door enkele 'bakkers' ook nogal te dik gedaan werd. Er was er zelfs een die had het opschrift niet helemaal begrepen en schreef er 'Abram' op overigens wel met keurig nette letters.

Heb er ondanks alles met plezier en een glimlach :G naar gekeken en ben alweer benieuwd naar de volgende uitzending.
___________________________________________________________________________________________________________

Bak ook eens een koekje van ÈIGEN deeg...

Vroeger was het bakken voor mij een MUST...Nu een LUST.
Gebruikersavatar
allema
Warme bakker
Berichten: 539
Lid geworden op: ma 26 aug 2013, 19:37

Re: Heel Holland gaat weer aan de Bak...

Bericht door allema »

Ik heb ook weer genoten van HHB en kijk ook uit naar de volgende uitzending.

Er waren er twee die er voor mij uitsprongen Aat en Michiel.
Huishoud-oven, Broodbakmachine Panasonic SD-R 2530 KXE
Gebruikersavatar
Melinda
Meesterbakker
Berichten: 2269
Lid geworden op: za 12 jan 2013, 17:29
Locatie: Soest

Re: Heel Holland gaat weer aan de Bak...

Bericht door Melinda »

bakplaat schreef:Bij de technische opdracht Kokoskransen (een op zich een eenvoudig product) bleek dit voor sommigen al te hoog gegrepen. Er kwamen verschillende werkwijzen en resultaten voor de dag en er waren kandidaten die duidelijk moeite hadden met de Glucose/Blanke-stroop uit het bakje te krijgen terwijl heel even verwarmen de stroop voldoende vloeibaar maakt, ook het opkloppen van het eiwit bleek soms een overbodige miskleun.
Ga er maar "aanstaan" als amateur, die nog nooit zoiets gebakken heeft. En dan ook nog een summier (onvolledig) recept en grondstoffen, die nog nooit gebruikt zijn. :o Nou, ik doe het ze niet na.
Maar voor een volgende keer weten ze waarschijnlijk wel hoe een kokoskrans gemaakt moet worden. :G
Al met al vond ik het best pittig voor de kandidaten. Ik vermoed dat ik het nog niet eens een uitzending zou kunnen volhouden . :roll:
Ik bewonder ze dat ze deze uitdaging aandurven.
We hebben weer genoten en kijken nu al uit naar de volgende aflevering.
Gelukkig kun je er 2 in de week volgen. BBC en NL. :2th:
Kneders: Bear Teddy Varimixer | Rofco N15 | KitchenAid KSM 7580 | Ovens: Rofco B40 | Miele Heteluchtoven
:-) Mijn foto's
Gebruikersavatar
Molenbroodje
Opboller
Berichten: 219
Lid geworden op: wo 05 mar 2014, 22:35
Locatie: Oost Brabant

Re: Heel Holland gaat weer aan de Bak...

Bericht door Molenbroodje »

Ik heb me hier zo op verheugd! Vind het altijd zo'n lekker gezellig en leerzaam programma met een fantastische presentatrice! :2th:

Aangezien er vorige keren niet zoveel mede forumleden meebakte, dit jaar maar geen ' heel het broodbakforum bakt', maar ga natuurlijk nu wel buiten het brood ook weer lekker veel andere dingen bakken. Nu wilde ik die kokoskransen bakken, weet iemand waar ik dat eetbare papier kan kopen? Ben wel blij dat ik nu geen stroop hoef te zoeken!
Groetjes Manon,

Fanatieke leergierige hobbybakster
Keukenhulpjes: Bear Teddy!!:) en mijn man helpt maar al te graag met koekjes en taartjes bakken (en vooral opeten)
Gebruikersavatar
Levinebaktbrood
Moderator
Berichten: 5620
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 02:00
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Heel Holland gaat weer aan de Bak...

Bericht door Levinebaktbrood »

Bij de Zuidmolen.
Kneders: Bear Teddy | Maxima MPM 7L
Ovens: Bosch HBG8755S1
Blog:Uit de keuken van Levine
Auteur van 5 boeken over brood bakken
Gebruikersavatar
Molenbroodje
Opboller
Berichten: 219
Lid geworden op: wo 05 mar 2014, 22:35
Locatie: Oost Brabant

Re: Heel Holland gaat weer aan de Bak...

Bericht door Molenbroodje »

Bedankt! Is ook heel goedkoop ook nog. Ze hebben ook glucose-fructose stroop. Is dat precies hetzelfde als dat ze in de aflevering hadden?
Groetjes Manon,

Fanatieke leergierige hobbybakster
Keukenhulpjes: Bear Teddy!!:) en mijn man helpt maar al te graag met koekjes en taartjes bakken (en vooral opeten)
Gebruikersavatar
bakplaat
Meesterbakker
Berichten: 3372
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 00:43
Locatie: Het Land van Maas en Waal.
Contacteer:

Re: Heel Holland gaat weer aan de Bak...

Bericht door bakplaat »

Blanke stroop wordt gemaakt uit Aardappel of Maiszetmeel

Glucose of Fructose wordt ook wel Druivensuiker of Dextrose genoemd.
___________________________________________________________________________________________________________

Bak ook eens een koekje van ÈIGEN deeg...

Vroeger was het bakken voor mij een MUST...Nu een LUST.
Gebruikersavatar
Jean
Opboller
Berichten: 191
Lid geworden op: ma 19 dec 2011, 15:52
Locatie: Belgisch Limburg

Re: Heel Holland gaat weer aan de Bak...

Bericht door Jean »

Fructose is 2.5 maal zo zoet als glucose.
Gebruikersavatar
bakplaat
Meesterbakker
Berichten: 3372
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 00:43
Locatie: Het Land van Maas en Waal.
Contacteer:

Re: Heel Holland gaat weer aan de Bak...

Bericht door bakplaat »

Het was gisterenavond weer een leuke uitzending van HHB, met zoals gewoonlijk wisselende resultaten zoals enkele mooie Hazelnootschuimtaarten, waarbij die van Michiel een topper was en er echt uitsprong in afwerking en smaak(helaas zelf niet kunnen proeven) Maar soms ook onbegrepen opdrachten, zoals de krant die gebruikt diende te worden bij het Paleisbanket.Zelf gebruikten wij vroeger in de bakkerijen waar ik ooit gewerkt heb geen kranten maar een dubbel vel bakpapier en als de 'vloer' voor het koekje toch nog te warm dreigde te worden, bakten we het verder af op een 'onderplaat' dwz. een omgekeerde bakplaat op de ovenvloer en daarop werd de plaat met het koekje verder afgebakken.

Het werd ook nog even spannend toen er bijna brand uitbrak in de tent, door een ongelukje vloog het bakpapier van Filiz in brand en haar schuimpjes als onderdeel van haar Hazelnoottaart verloren gingen.

De laatste opdracht de Karameltaart bracht ook heel wat valkuilen mee, zoals mindere luchtigheid van de basis, te dunne Bavaroise en geschifte Botercremes. De taart van Sarena was deze keer ook mijn favoriet, die uiteindelijk over het geheel de titel 'Meesterbakker van de week toebedeeld kreeg.

De exit van Fina was naar mijn mening ook terecht en zeker niet alleen door het meningsverschil met Robert over de Macarons.

Heb er net als vorige week weer met heel veel plezier naar gekeken...Tot de volgende keer maar weer.
___________________________________________________________________________________________________________

Bak ook eens een koekje van ÈIGEN deeg...

Vroeger was het bakken voor mij een MUST...Nu een LUST.
Gebruikersavatar
Melinda
Meesterbakker
Berichten: 2269
Lid geworden op: za 12 jan 2013, 17:29
Locatie: Soest

Re: Heel Holland gaat weer aan de Bak...

Bericht door Melinda »

bakplaat schreef:Het was gisterenavond weer een leuke uitzending van HHB
Wij hebben ook zitten genieten van de uitzending. Ik heb toch echt bewondering voor de kandidaten. Je moet het maar aandurven. :2th:
Kneders: Bear Teddy Varimixer | Rofco N15 | KitchenAid KSM 7580 | Ovens: Rofco B40 | Miele Heteluchtoven
:-) Mijn foto's
Gebruikersavatar
papagena
Moderator
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 20:40
Locatie: Hoogeveen

Re: Heel Holland gaat weer aan de Bak...

Bericht door papagena »

Gokje: het wordt Michiel of Aat.
Niet bij brood alleen....
Gebruikersavatar
Melinda
Meesterbakker
Berichten: 2269
Lid geworden op: za 12 jan 2013, 17:29
Locatie: Soest

Re: Heel Holland gaat weer aan de Bak...

Bericht door Melinda »

papagena schreef:Gokje: het wordt Michiel of Aat.
Een vrouw zou dit jaar wel eens leuk zijn. Maar zoals het er nu uitziet.... lijken Michiel en Aat inderdaad de beste papieren te hebben. Ach, wie weet gaan de dames opeens als een speer. :G
Kneders: Bear Teddy Varimixer | Rofco N15 | KitchenAid KSM 7580 | Ovens: Rofco B40 | Miele Heteluchtoven
:-) Mijn foto's
Gebruikersavatar
lekkermelig
Beheerder
Berichten: 4005
Lid geworden op: zo 14 okt 2012, 23:23
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Re: Heel Holland gaat weer aan de Bak...

Bericht door lekkermelig »

Ik heb het gisteren voor het eerst dit seizoen gezien, ik zou het ze zeker niet nadoen, maar ik ben toch niet echt overdonderd door het niveau van _alle_ kandidaten, dat lag vorig jaar volgens mij iets hoger. Ik vraag me wel eens af hoe ze selecteren...
Waarom zouden er elke keer heren winnen? Hebben ze meer tijd om de keukenprins uit te hangen, of zijn ze wat perfectionistischer ingesteld? Dat is dan zeker niet het geval bij alle heren. Gezien de achtergrond van beide favorieten denk ik in ieder geval dat sommige zaken ze wel met de paplepel of tijdens de studie ingegoten zijn..
Voor de spanning hoeven we niet te kijken, maar ik vind het wel altijd erg leuk om te zien hoe verschillend alle kandidaten zijn, van stresskippen tot ijskonijnen, van heel rommelig tot strak georganiseerd. Hier thuis hoef ik al die baksels niet te oefenen, mijn proefpanel eet drie keer per jaar appeltaart, en de rest vinden ze allemaal te zoet. Tja, waar moet je dan voor bakken? Ik hou het voorlopig maar bij brood denk ik :G

Wil
Kneder: Rofco KN15,Bear Varimixer Teddy
Rijskast: Rofco RK48
Ovens: Rofco B40, Manz 30/2, kleioven
Graanmolen: Mockmill Lino 200
Meel: de Zuidmolen en Molen de Vlijt

Blog: Lekkermelig.nl
Gebruikersavatar
Ballie
Meesterbakker
Berichten: 2837
Lid geworden op: ma 14 nov 2011, 18:51
Locatie: Tullepetaonestad (Roosendaal), West Brabant
Contacteer:

Re: Heel Holland gaat weer aan de Bak...

Bericht door Ballie »

lekkermelig schreef:Ik vraag me wel eens af hoe ze selecteren...
Ah, ben ik toch niet de enige die zich dat afvraagt. We vroegen ons hier ook al af hoe ze in hemelsnaam door de voorrondes zijn gekomen. Kan alleen maar betekenen dat de afvallers nog slechter waren.

Wil niet zeggen dat ik er aan mee zou willen doen. Bij veel opdrachten denk ik: Ehm, wel eens van gehoord, maar leg eens uit? En bij een aantal opdrachten kan ik me zelfs geen voorstelling maken van wat ze bedoelen.

Er zijn hier nu ook weer maar een paar serieuze kanshebbers, zoals hier eerder al genoemd zijn dat Michiel en Aat, waarbij ik voorzichtig gok op Michiel.
Het leven is goed, in het Brabantse land...
Gebruikersavatar
lekkermelig
Beheerder
Berichten: 4005
Lid geworden op: zo 14 okt 2012, 23:23
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Re: Heel Holland gaat weer aan de Bak...

Bericht door lekkermelig »

Ik denk dat je HHB vooral moet zien als vermaak voor veel mensen. Dan moet je ook een groep selecteren met zoveel mogelijk verschillende interesses en leeftijden. Het zou toch vreselijk oninteressant zijn als je alleen 10 leerling banketbakkers aan het werk zou zien. Nu kan je tenminste nog lachen, of je verschrikkelijk ergeren aan/verbazen over sommige deelnemers. We vinden het hier thuis met zijn allen eigenlijk een heel suf programma, maar toch vermaken we ons uitstekend. Zelfs Martine Bijl vinden we tegenwoordig best grappig, om het maar niet over de entourage te hebben (landgoed, suffe muziek...). Knap gedaan dus, puur vermaak.

Wil
Kneder: Rofco KN15,Bear Varimixer Teddy
Rijskast: Rofco RK48
Ovens: Rofco B40, Manz 30/2, kleioven
Graanmolen: Mockmill Lino 200
Meel: de Zuidmolen en Molen de Vlijt

Blog: Lekkermelig.nl
Gebruikersavatar
miesje1959
Meesterbakker
Berichten: 1524
Lid geworden op: do 20 feb 2014, 18:20
Locatie: kop van Noord-Holland

Re: Heel Holland gaat weer aan de Bak...

Bericht door miesje1959 »

Heb ik nog helemaal niet gekeken. Vorig jaar wel maar dit jaar kan ik me er niet toe zetten. Eigenlijk vind ik het ook een beetje een suf programma.
Misschien toch maar weer eens kijken :G . Jullie steken me toch een beetje aan :lol:
Astrid

Bear Teddy kneder - Manz oven 10/1 en Manz oven 30/2- Panasonic SD-2500WXE -
Gebruikersavatar
Anna
Warme bakker
Berichten: 955
Lid geworden op: vr 28 feb 2014, 18:29

Re: Heel Holland gaat weer aan de Bak...

Bericht door Anna »

Tuurlijk is het suf, maar daarom wel leuk ;) Gewoon weer eens ouderwets langzame televise. En omdat het toch tv is kiest men daar natuurlijk wel de deelnemers op uit, er moet nog wel iets grappigs/doms/slims/etc gebeuren.
Vind ook dat het niveau bij de buren wel wat hoger ligt, dus alleen maar fijn dat er twee keer per week gekeken kan worden :)
Gebruikersavatar
bakplaat
Meesterbakker
Berichten: 3372
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 00:43
Locatie: Het Land van Maas en Waal.
Contacteer:

Re: Heel Holland gaat weer aan de Bak...

Bericht door bakplaat »

Door omstandigheden de derde aflevering pas vanmiddag gezien en het ging er soms weer heftig aan toe.

Het eerste item over 'CheeseCake' waren naar mijn mening de beste baksels van Sarena /Wortel Cheese en Martine/Red Velvet en en Maartje met rauwe Schuimdoppen prachtig voor de dag kwamen.

De technische opdracht de 'BattenbergCake' hadden de meesten wel begrepen dat het een MozaïekCake gehuld in Marsepein moest zijn.De beste vond ik hierbij die van Sarena en Michiel met hun mooi strak ingerolde en toch niet te dikke Marsepein en tevens de mooiste opmaak/decoratie maakten.
Het absolute dieptepunt kwam van Jaap die zijn Cake's niet gaar gebakken had en er een soort Hindenburg als titel procduceerde.

Als laatste moesten ze een 'Gelegenheidstaart' bakken waarin ze de 'vrije hand' hadden en naar eigen idee te werk konden gaan.
Een extra compliment is hiervoor op zijn plaats voor Aat,met zijn mooie 'Geboortetaart' waarbij hij al een tipje van de sluier oplichtte over het geslacht van de aanstaande baby...een meisje. Michiel had een Bruidstaart die flink omhoog en ook mooi afgewerkt was.Sarena's taart kwam ook weer heel mooi ter tafel.Ook Jaap haalde bij deze opdracht nogmaals een niet gaar gebakken taart onder zijn handen vandaan.

Martine kwam deze keer als Meesterbakker van de week uit bus, terwijl Filiz het veld moest ruimen,wat ik eigenlijk niet helemaal terecht vond, had liever de exit aan Jaap gegund. Als je tot tweemaal toe al met een niet gaar resultaat voor de dag komt ben je echt verkeerd bezig.

Volgende week gaat de uitzending over het Thema Brood...Kan er bijna niet op wachten.

Rest mij nog van harte heel veel beterschap toe te wensen aan presentatrice Martine Bijl,die zoals het tv nieuws gisteren vermeldde, getroffen is door een hersenbloeding. De opnames waren al gereed zodat we de rest van de uitzendingen niet hoeven missen.En ik hoop dat ze zover goed herstelt dat ze volgend seizoen het programma weer kan blijven presenteren.
___________________________________________________________________________________________________________

Bak ook eens een koekje van ÈIGEN deeg...

Vroeger was het bakken voor mij een MUST...Nu een LUST.
Gebruikersavatar
Ballie
Meesterbakker
Berichten: 2837
Lid geworden op: ma 14 nov 2011, 18:51
Locatie: Tullepetaonestad (Roosendaal), West Brabant
Contacteer:

Re: Heel Holland gaat weer aan de Bak...

Bericht door Ballie »

Ik heb de aflevering van afgelopen zondag nog niet kunnen zien. Na een rit van meer dan 400 km had ik zondag niet veel puf meer om nog tv te kijken. Gisteren en vandaag weer een drukke dag op 't werk, en 't ziet er naar uit dat de rest van de week ook weer hectisch zal zijn. Ik hoop voor a.s. zondag de aflevering nog te kunnen zien, anders is 't jammer maar helaas.

De broodaflevering wil ik uiteraard wel heel graag zien.

En inderdaad, dat was ff schrikken gisteren, toen bekend werd dat Martine een beroerte heeft gehad. Laten we inderdaad maar hopen dat ze goed, en spoedig hersteld, zodat we ook volgend jaar weer van haar presentatie mogen genieten.
Het leven is goed, in het Brabantse land...
Gebruikersavatar
bakplaat
Meesterbakker
Berichten: 3372
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 00:43
Locatie: Het Land van Maas en Waal.
Contacteer:

Re: Heel Holland gaat weer aan de Bak...

Bericht door bakplaat »

De uitzending van gisterenavond ging over BROOD en dat hebben de kandidaten geweten.

De uitzending had nog een onverwacht item...De kandidaat Jaap was er mee gestopt dus kwam niet meer opdagen. Had dit in mijn commentaar van vorige week wel aan zien komen (maar niet dat hij uit eigen beweging stopte, volgens de media om priveredenen) en hem toen al de exit gegund.Als je tot twee keer in een uitzending met ongare produkten voor de dag komt ben je echt verkeerd bezig, toen had naar mijn mening de jury hem al de deur moeten wijzen ipv. Filiz die ik zeker nog een kans had gegund.

Het viel niet mee om binnen de gestelde tijden goed brood te bakken, Zelf vind ik deze ook wel wat (te) kort.
Als eerste kwam het Suikerbrood van Sarena prachtig naar voren en dat van Farida kwam hoog boven de bus uit, maar dat zegt me niet zoveel Als je maar veel deeg in de bus legt dan wil het vanzelf wel omhoog.Het brood van Martine ging hopeloos in de mist.

De tweede ronde waarbij de bakkers/sters een Sterbaguette moesten maken. Daar bleek duidelijk dat de kandidaten zelf geen sterren waren en over het algemeen vond ik dat de meesten het deeg te slap hadden waardoor het later moeilijk op te maken/vormen was Ook het gebruik van water en olie brachten sommigen in de problemen. De beide heren Aat en Michiel hadden hun baguettes echt het slechtst. Die van Farida en Martine zag er nog enigszins fatsoenlijk uit.

Als laatste de Pate en Croux...een hartige vulling gehuld in deeg.
Maartje blonk uit door vulling en model Ook Martine en Michiel hadden een mooie Croux .Sommigen hadden nog geprobeerd er een gelei in te gieten maar omdat het niet helemaal afgekoeld was liep het op een fiasco uit. Bij Farida was het deeg niet helemaal gaar.

Het slot bracht nog een verassing...Maartje werd terecht Meesterbakker van de week, maar omdat Jaap zijn bakschort aan de wilgen had gehangen,werd er deze keer niemand weggestuurd.

In de toestand van Martine Bijl, na haar hersenbloeding schijnt enige verbetering te zijn ontstaan, maar het is nog lang niet bekend hoe het genezingsproces vordert en of er blijvend letsel overblijft.
___________________________________________________________________________________________________________

Bak ook eens een koekje van ÈIGEN deeg...

Vroeger was het bakken voor mij een MUST...Nu een LUST.
Gebruikersavatar
Melinda
Meesterbakker
Berichten: 2269
Lid geworden op: za 12 jan 2013, 17:29
Locatie: Soest

Re: Heel Holland gaat weer aan de Bak...

Bericht door Melinda »

Mooie samenvatting, Cor. :G
Kneders: Bear Teddy Varimixer | Rofco N15 | KitchenAid KSM 7580 | Ovens: Rofco B40 | Miele Heteluchtoven
:-) Mijn foto's
Gebruikersavatar
CarlaB
Deegkneder
Berichten: 168
Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 21:08
Locatie: Aan de Zeeuwse kust

Re: Heel Holland gaat weer aan de Bak...

Bericht door CarlaB »

Ik vermaak me prima met dit programma en ik zet in op Sarena :lol: Maar tenenkrommend was dit keer de opdracht voor het maken van een sterbaguette. Het recept klopt (nog steeds) van geen kanten. Op de site van HHB las ik dat 'onze' Levine vrijwel direct met opmerkingen en vragen is gekomen die er toe doen, wil nog ooit iemand zoiets fatsoenlijk kunnen maken in eigen keuken. http://heelhollandbakt.omroepmax.nl/rec ... rbaguette/ Dank Levine!
Aga Cooker - Ankarsrum Assistent
Gebruikersavatar
1md65
Deegroller
Berichten: 273
Lid geworden op: do 05 sep 2013, 18:34
Locatie: België

Re: Heel Holland gaat weer aan de Bak...

Bericht door 1md65 »

Ik heb deze uitzending nog niet gezien :oops: maar wat zijn dan wel de verhoudigen voor zo'n sterbaguette
Gebruikersavatar
Levinebaktbrood
Moderator
Berichten: 5620
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 02:00
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Heel Holland gaat weer aan de Bak...

Bericht door Levinebaktbrood »

Ik kreeg vanmiddag bericht van omroep Max dat Robert naar het recept had gekeken en het had aangepast. Echter, het klopt nu nog minder dan eerst :o :shock: :?

Nu wordt er maar 37,5% water in het deeg verwerkt!!!! Knappe bakker die daar een deeg van kan kneden. En dan staat er ook nog eens in het recept dat het een min of meer slap deeg is. ......

Vind het toch wel heel erg slordig. Heb dus maar weer een berichtje achtergelaten. Kon het niet laten.
Kneders: Bear Teddy | Maxima MPM 7L
Ovens: Bosch HBG8755S1
Blog:Uit de keuken van Levine
Auteur van 5 boeken over brood bakken
Gebruikersavatar
miesje1959
Meesterbakker
Berichten: 1524
Lid geworden op: do 20 feb 2014, 18:20
Locatie: kop van Noord-Holland

Re: Heel Holland gaat weer aan de Bak...

Bericht door miesje1959 »

Dat zag ik ook al. Nu is het helemaal wanhopig. De beschrijving is nu ook veranderd. Tenminste de hoeveelheid deeg die je nodig hebt.
Ik snap trouwens weinig van de beschrijving, of ligt dat aan mij.... :?

Je kunt ook een hard broodjes recept van Levine gebruiken. Dat klopt in ieder geval WEL.
Astrid

Bear Teddy kneder - Manz oven 10/1 en Manz oven 30/2- Panasonic SD-2500WXE -
Gebruikersavatar
lekkermelig
Beheerder
Berichten: 4005
Lid geworden op: zo 14 okt 2012, 23:23
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Re: Heel Holland gaat weer aan de Bak...

Bericht door lekkermelig »

Volgens mij kun je gewoon een willekeurig stokbroodrecept nemen, maar dan niet met al te nat deeg. Ik denk dat je met een totaal hoeveelheid deeg van 375 gram in een verhouding 1:2 dus dunne lap 125 en de andere 250. Met een deeg zoals in dit recept van levine, alleen de hoeveelheden even aanpassen.
http://uitdekeukenvanarden.blogspot.nl/ ... ood-2.html
moet je dit broodje best wel kunnen maken, maar ik zou niet van die idioot korte rijstijden aan houden, maar wel goed op het deeg letten.
En gebruik alsjeblieft en echte mixer die geschikt is voor brood, dus niet continu die leuke sluikreclame in hippe kleurtjes :rofl2: Of je gebruikt geen mixer, maar vouwt je begindeeg elke 10 minuten... geeft net zulke mooie resultaten.

Krijg bijna zin om het morgen te proberen, maar er staan nog veel andere broden op de planning...

Wil
Kneder: Rofco KN15,Bear Varimixer Teddy
Rijskast: Rofco RK48
Ovens: Rofco B40, Manz 30/2, kleioven
Graanmolen: Mockmill Lino 200
Meel: de Zuidmolen en Molen de Vlijt

Blog: Lekkermelig.nl
Gebruikersavatar
miesje1959
Meesterbakker
Berichten: 1524
Lid geworden op: do 20 feb 2014, 18:20
Locatie: kop van Noord-Holland

Re: Heel Holland gaat weer aan de Bak...

Bericht door miesje1959 »

Om het heel makkelijk te maken, hier het recept van een couronne zoals ik ze zelf maak. Naar een recept van Levine (kaiser broodjes) en echt heel lekker. Het is voor 1 brood. Veel groter dus dan in HHB.
http://www.broodbakforum.nl/viewtopic.p ... nne#p36958

Een werkbeschrijving vind je hier voor bovenstaand recept http://www.breadtopia.com/couronne-bread-ring/

Dit brood is wel iets anders gemaakt dan in HHB, maar die beschrijving kan je natuurlijk ook gebruiken met de helft van bovenstaand recept.
Astrid

Bear Teddy kneder - Manz oven 10/1 en Manz oven 30/2- Panasonic SD-2500WXE -
Gebruikersavatar
lekkermelig
Beheerder
Berichten: 4005
Lid geworden op: zo 14 okt 2012, 23:23
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Re: Heel Holland gaat weer aan de Bak...

Bericht door lekkermelig »

Ik kon het niet laten, ik heb die ster baguette zelf maar eens gebakken. Ik heb me niet aan het recept gehouden, gewoon het deeg van Levine haar stokbroden met desem gebruikt. Levert wel mooie broodjes op, en de rijstijden waren werkelijk erg creatief...
AfbeeldingSter 2 by Lekker Melig, on Flickr
AfbeeldingSter 1 by Lekker Melig, on Flickr
Kneder: Rofco KN15,Bear Varimixer Teddy
Rijskast: Rofco RK48
Ovens: Rofco B40, Manz 30/2, kleioven
Graanmolen: Mockmill Lino 200
Meel: de Zuidmolen en Molen de Vlijt

Blog: Lekkermelig.nl
Gebruikersavatar
Melinda
Meesterbakker
Berichten: 2269
Lid geworden op: za 12 jan 2013, 17:29
Locatie: Soest

Re: Heel Holland gaat weer aan de Bak...

Bericht door Melinda »

Wow, Wil, mooie sterren. Ze hadden jou moeten hebben voor het programma. :rofl2:
Kneders: Bear Teddy Varimixer | Rofco N15 | KitchenAid KSM 7580 | Ovens: Rofco B40 | Miele Heteluchtoven
:-) Mijn foto's
Gebruikersavatar
CarlaB
Deegkneder
Berichten: 168
Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 21:08
Locatie: Aan de Zeeuwse kust

Re: Heel Holland gaat weer aan de Bak...

Bericht door CarlaB »

Vind het toch wel heel erg slordig. Heb dus maar weer een berichtje achtergelaten. Kon het niet laten.[/quote]

Doe je goed :2th: !
Aga Cooker - Ankarsrum Assistent
Gebruikersavatar
lekkermelig
Beheerder
Berichten: 4005
Lid geworden op: zo 14 okt 2012, 23:23
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Re: Heel Holland gaat weer aan de Bak...

Bericht door lekkermelig »

Melinda schreef:Wow, Wil, mooie sterren. Ze hadden jou moeten hebben voor het programma. :rofl2:
Haha, ik ben bang dat ik allergisch ben voor al die vrolijk gekleurde mixertjes :rofl2: Om het over het volledig gebrek aan tijd en de gezellige kletspraatjes maar niet te hebben, daar ben ik net even ongezellig voor. De broodronde zou ik misschien wel overleven, maar voordat ik me aan al dat marsepein gefröbel waag.. ik heb er wel bewondering voor hoor, maar niet echt mijn ding ben ik bang. Leuk om naar te kijken, dat wel :-)

Wil
Kneder: Rofco KN15,Bear Varimixer Teddy
Rijskast: Rofco RK48
Ovens: Rofco B40, Manz 30/2, kleioven
Graanmolen: Mockmill Lino 200
Meel: de Zuidmolen en Molen de Vlijt

Blog: Lekkermelig.nl
Gebruikersavatar
miesje1959
Meesterbakker
Berichten: 1524
Lid geworden op: do 20 feb 2014, 18:20
Locatie: kop van Noord-Holland

Re: Heel Holland gaat weer aan de Bak...

Bericht door miesje1959 »

:2th: Nou, dat zijn nog eens mooie broden.
Astrid

Bear Teddy kneder - Manz oven 10/1 en Manz oven 30/2- Panasonic SD-2500WXE -
Gebruikersavatar
Judith1973

Re: Heel Holland gaat weer aan de Bak...

Bericht door Judith1973 »

Wat achtergrond informatie over de Great British Bake Off http://www.culy.nl/inspiratie/34-feitje ... iet-kende/
Ik weet niet of het bij HHB ook zo eraan toe gaat, maar aangezien het programma bijna letterlijk hetzelfde concept heeft als de Engelse versie zou het me niet verbazen als het aardig overeenkomt.
Gebruikersavatar
Melinda
Meesterbakker
Berichten: 2269
Lid geworden op: za 12 jan 2013, 17:29
Locatie: Soest

Re: Heel Holland gaat weer aan de Bak...

Bericht door Melinda »

Judith, wat leuk om over de achtergronden te lezen. :G
Kneders: Bear Teddy Varimixer | Rofco N15 | KitchenAid KSM 7580 | Ovens: Rofco B40 | Miele Heteluchtoven
:-) Mijn foto's
Gebruikersavatar
bakplaat
Meesterbakker
Berichten: 3372
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 00:43
Locatie: Het Land van Maas en Waal.
Contacteer:

Re: Heel Holland gaat weer aan de Bak...

Bericht door bakplaat »

Zojuist de uitzending van gisterenavond 4/10/2015 gezien en er weer van genoten.
Allereerst de voor sommigen misschien vrij onbekende 'Religieuses' van soezen 3+3 stuks met vulling en topping, waarvan een wat groter en een kleiner exemplaar op elkaar gezet moesten worden. Voor mij niet helemaal onbekend, heb er ooit wel eens iets over gelezen, maar ze zelf nog nooit gemaakt.
Er kwamen weer verschillende mooie en wat minder mooie exemplaren ter tafel. Farida had haar eigen versie van soezen,had er Tijgersoezen van gemaakt door er voor het afbakken een (dun) plakje deeg op te leggen.
Helaas had Martine haar glazuur wat slap, waardoor deze niet goed hechtte en gedeeltelijk langs haar soezen afliep.
Michiel had er weer iets moois van gemaakt Sarena, Michiel en Aat hadden naar mijn mening deze opdracht goed vervuld.Waaruit Sarena als beste werd uitvrekoren.

Dan de tweede/technische opdracht VanilleBatons. Door Robert verklaard als een moeilijk koekje, waarmee ik het niet helemaal eens ben. hHeb er in vroeger tijden massa's van gemaakt. Heb er mijn oude vakboek er nog eens op nagekeken en als je alles goed leest hoef je er geen problemen mee te ondervinden. Ook de kandidaten kregen enkele duidelijke aanwijzingen zoals het deeg goed koelen en afbakken op onderwarmte.
Farina ging met deze opdracht volledig de mist in, had in het begin al alle vanille in het deeg gedaan zodat er voor het glazuur iks meer over bleef, ook klopte er niks van haar deeg. De beste Batons kwamen uit handen van Aat, gevolgd door Michiel die zijn koekjes deeg duidelijk te dik had uitgerold maar qua model een fractie mooier.

Dan de laatste opdracht een vrije opdracht over het onderwerp 'de Liefde'
Er was voldoende inspiratie wat Smaken en Modellen betrof dit zou later blijken uit de resultaten die soms op een zeer hoog (bijna professioneel) niveau lagen.
Sarena bracht er deze opdracht het minst van af niet wat smaak betrof,maar de afwerking speelde parten en vreesde zelfs in tranen voor haar toekomst bij HHB. in de onderste regionen gevolgd door Martine en daarna volgde Aat.
Bewondering voor het taartje met de lieve (soes)Zwaantjes van Farina en zeker ook voor de prachtige Bombe van Martine met luchtige Bavaroise en verborgen hartjes.Het spektakelstuk kwam naar mijn mening van Michiel waarvan we zeker nog meer zullen horen.

Wat de einduitslag van deze week betreft: Was het vorige week nog Maartje die de titel Meesterbakker van de week verwierf...helaas voor haar werd ze deze keer de deur gewezen.Meesterbakker werd (echt verdiend) nu Michiel.

Kan bijna niet wachten op de volgende uitzending, maar ik durf me nog niet te wagen aan een voorspelling naar de uiteindelijke winnaar. De nog in de race zijnde dames hebben nog alle kansen en ook de beide overgebleven jongens zijn ook nog niet verloren...zijn zeker ook heel goed bezig.
___________________________________________________________________________________________________________

Bak ook eens een koekje van ÈIGEN deeg...

Vroeger was het bakken voor mij een MUST...Nu een LUST.
Gebruikersavatar
allema
Warme bakker
Berichten: 539
Lid geworden op: ma 26 aug 2013, 19:37

Re: Heel Holland gaat weer aan de Bak...

Bericht door allema »

Weer een mooie samenvatting Cor :2th:

Mijn favoriet is Michiel en als tweede Aat, maar bij de dames zitten ook toppers, afwachten dus wie het er het beste van maakt.
Huishoud-oven, Broodbakmachine Panasonic SD-R 2530 KXE
Gebruikersavatar
Melinda
Meesterbakker
Berichten: 2269
Lid geworden op: za 12 jan 2013, 17:29
Locatie: Soest

Re: Heel Holland gaat weer aan de Bak...

Bericht door Melinda »

Kan (nog) niet kiezen tussen Sarena, Martine, Michiel en Aat. Ik denk dat het echt aan de prestaties van het moment ligt. Alle vier hebben ze mooie dingen laten zien.
Woensdagavond is trouwens de finale van GBBO. BBC1 om 21:00 uur. Daar ga ik echt voor zitten. :DB2:
Kneders: Bear Teddy Varimixer | Rofco N15 | KitchenAid KSM 7580 | Ovens: Rofco B40 | Miele Heteluchtoven
:-) Mijn foto's
Gebruikersavatar
bakplaat
Meesterbakker
Berichten: 3372
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 00:43
Locatie: Het Land van Maas en Waal.
Contacteer:

Re: Heel Holland gaat weer aan de Bak...

Bericht door bakplaat »

Heb net de jongste uitzending van 11 okt gezien...het wordt nu spannend wie er met de winst/eer gaat strijken.

1 De eerste opdracht een Chipolata-taart vindt het zelf een mooie opdracht.
Er ging veel goed maar er zijn ook hierbij weer steken gevallen. Overal was wel iets op/aan te merken.Aat had het orginele idee om de taart ChipolAat te noemen taart zag er mooi uit, jammer van de wat donker gebakken Bitterkoekjes. Michiel had vermoedelijk zijn dag niet,het zag er wat rommelig uit. Sarena kwam met een Schnit-model.De taart van Farida op een frangipane bodem helaas de vulling wat slap. De taart van Martine zag er keurig uit... vooral het zebra-randje rondom wat toch een bepaalde techniek vergt, was netjes uitgevoerd maar wel wat veel vulling gebruikt. Er had beter een laagje bisquit tussen gemogen.

2 De Bokkenpootjes.

Op zich een niet zo moeilijk koekje wat je bij wijs van spreken met een hand in je zak maakt. Maar hobbybakkers ga er maar eens aan staan.

(Weet me nog goed te herinneren van vroeger,dat ik bij mijn allereerste werkgever moest beginnen met het door de chocolade halen van de 'pootjes')

Het bracht voor de deelnemers ook diverse problemen mee zowel het koekje, als de afwerking/vulling, die over het algemeen wat aan de slappe kant was.
Martine was overtuigend winnares van dit onderdeel,gevolgd door Sarena, Farida, Aat en Michiel.

3 De Piramide,ik vond het zelf ook wel een pittig item...een taart die zelfs in de bakkerij niet dagelijks gemaakt wordt...Deze taart kwam ook weer in diverse varianten ter tafel.
Martine kreeg een nadrukkelijk compliment voor zowel uiterlijk en smaak Ook Sarena en Farida vielen deze eer te beurt.
De 'jongens' Aat en Michiel waren hier de minderen.

Na enig overleg door het jury-duo Robèrt en Janny, moest er een keuze bepaald worden wie er Meesterbakker van de week werd, in dit geval Sarena, maar ik had het evengoed ook aan Martine gegund.

Sarena,Martine en Farida en mochten dus zeker blijven voor as. zondag, alweer de halve finale. In de onderste regionen vond ik het ook lastig voor de jury om te kiezen tussen Michiel en Aat...Helaas voor Aat,die tenslotte enigszins teleurgesteld de tent moest verlaten.
___________________________________________________________________________________________________________

Bak ook eens een koekje van ÈIGEN deeg...

Vroeger was het bakken voor mij een MUST...Nu een LUST.
Gebruikersavatar
Molenbroodje
Opboller
Berichten: 219
Lid geworden op: wo 05 mar 2014, 22:35
Locatie: Oost Brabant

Re: Heel Holland gaat weer aan de Bak...

Bericht door Molenbroodje »

Zo, net gezien wie er a.s week in de finale zitten. Ik ben tevreden, eindelijk geen mannelijke winnaar! :2th:

Even vraagje over her sterbrood. Robert heeft het recept aangepast en er zit nu 50% vocht in. Zou hij met gewoon 63% ook nog goed te vormen zijn? Denk het wel toch, want knoopbroodjes lukken ook met die samenstelling. Ga gewoon een stokbrood van Levine maken en dan vocht naar beneden stellen, naar 63%. Goed idee?
Groetjes Manon,

Fanatieke leergierige hobbybakster
Keukenhulpjes: Bear Teddy!!:) en mijn man helpt maar al te graag met koekjes en taartjes bakken (en vooral opeten)
Gebruikersavatar
Levinebaktbrood
Moderator
Berichten: 5620
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 02:00
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Heel Holland gaat weer aan de Bak...

Bericht door Levinebaktbrood »

Yep, goed idee Manon. Het recept van Robert met 50% vocht slaat echt nergens op ;K
Kneders: Bear Teddy | Maxima MPM 7L
Ovens: Bosch HBG8755S1
Blog:Uit de keuken van Levine
Auteur van 5 boeken over brood bakken
Gebruikersavatar
lekkermelig
Beheerder
Berichten: 4005
Lid geworden op: zo 14 okt 2012, 23:23
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Re: Heel Holland gaat weer aan de Bak...

Bericht door lekkermelig »

Molenbroodje schreef:Zo, net gezien wie er a.s week in de finale zitten. Ik ben tevreden, eindelijk geen mannelijke winnaar! :2th:

Even vraagje over her sterbrood. Robert heeft het recept aangepast en er zit nu 50% vocht in. Zou hij met gewoon 63% ook nog goed te vormen zijn? Denk het wel toch, want knoopbroodjes lukken ook met die samenstelling. Ga gewoon een stokbrood van Levine maken en dan vocht naar beneden stellen, naar 63%. Goed idee?
Manon,
Ik heb de ster baquette ook gemaakt, met een deegrecept voor stokbrood van Levine.
Beschrijving vind je hier, was bij mij prima te bewerken
http://www.lekkermelig.nl/recipe/ster-baguette/

Succes,
Wil
Kneder: Rofco KN15,Bear Varimixer Teddy
Rijskast: Rofco RK48
Ovens: Rofco B40, Manz 30/2, kleioven
Graanmolen: Mockmill Lino 200
Meel: de Zuidmolen en Molen de Vlijt

Blog: Lekkermelig.nl
Gebruikersavatar
Molenbroodje
Opboller
Berichten: 219
Lid geworden op: wo 05 mar 2014, 22:35
Locatie: Oost Brabant

Re: Heel Holland gaat weer aan de Bak...

Bericht door Molenbroodje »

Bedankt Wil! Ik had het brood na Levines goedkeuring ( ;) ) vanavond al gemaakt! Ik vond het echt heel leuk om te doen! Bladeren mochten wel nog iets losser, misschien iets dikker olie. Maar ben tevreden! Heb er meteen 3 gemaakt (1 zat nog in de oven) en ingevroren voor een lady's night die ik zaterdag geef :crazy: !
image.jpeg
image.jpeg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groetjes Manon,

Fanatieke leergierige hobbybakster
Keukenhulpjes: Bear Teddy!!:) en mijn man helpt maar al te graag met koekjes en taartjes bakken (en vooral opeten)
Gebruikersavatar
Molenbroodje
Opboller
Berichten: 219
Lid geworden op: wo 05 mar 2014, 22:35
Locatie: Oost Brabant

Re: Heel Holland gaat weer aan de Bak...

Bericht door Molenbroodje »

Deze week de samenvatting van Cor gemist :snif: .

Vanavond de finale!! Ik ben heel benieuwd, ik denk Serena, die bakt heel constant en ze straalde zo bij RTL late night ;)
Groetjes Manon,

Fanatieke leergierige hobbybakster
Keukenhulpjes: Bear Teddy!!:) en mijn man helpt maar al te graag met koekjes en taartjes bakken (en vooral opeten)
Plaats reactie