Ik stel mij even voor

Doe eens sociaal, en stel je even voor...
Maar maak hiervoor wel even een eigen topic aan...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Elmame
Stofhapper
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 27 okt 2019, 19:36

Ik stel mij even voor

Bericht door Elmame »

Hoi broodbakkers,

Ook ik zal mij hier even voorstellen. Ik ben Marieke. Sinds een jaar of 10 bak ik brood. Ooit begonnen omdat mijn jongste zoon allergisch voor vanalles bleek te zijn en de bakker om de hoek mij niet kon vertellen wat er in zijn brood zat. Op de etiketjes van supermarktbrood ontdekte ik zulke rare ingrediënten dat ik maar zelf brood ben gaan bakken met meel van de molen in de buurt. Inmiddels zijn een hoop allergieën opgeklaard, maar blijkt brood bakken een heerlijk ontspannen activiteit naast mijn fulltime baan en gezin. Aanvankelijk met een goedkope broodbakmachine, later in de oven. Deze week heb ik mijn Kenwood helaas te zwaar belast en ben ik de zoektocht naar een nieuwe kneder gestart. Hoewel reparatie ook nog een optie moet zijn. Zo kwam ik op dit forum terecht. Voorlopig maar weer even kneden in een broodbakmachine van de kringloopwinkel.

Hartelijk groet, Marieke
Jette
Gaat de goede kant op
Berichten: 58
Lid geworden op: do 10 okt 2019, 21:46

Re: Ik stel mij even voor

Bericht door Jette »

Welkom Marieke! In die tien jaar heb je dan al heel wat broodjes gebakken, denk ik zo. Hopelijk heb je snel weer de beschikking over werkende apparatuur!

Groetjes, Henriëtte
Gebruikersavatar
papagena
Moderator
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 20:40
Locatie: Hoogeveen

Re: Ik stel mij even voor

Bericht door papagena »

Welkom Marieke,

Je kunt zelfs nog even overwegen over te stappen op no need to knead brood. https://uitdekeukenvanarden.blogspot.co ... ead-2.html
Niet bij brood alleen....
Plaats reactie