Dirk stelt zich broodnodig voor.

Doe eens sociaal, en stel je even voor...
Maar maak hiervoor wel even een eigen topic aan...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
d1rk
Chef stoffer en blik
Berichten: 12
Lid geworden op: zo 14 jul 2019, 18:33

Dirk stelt zich broodnodig voor.

Bericht door d1rk »

Hoi,

Ik ben d1rk, en ben nieuw op het forum. Ik kom hier kijken om wat meer te leren over het 'bakkersvak', hoewel ik een achtergrond heb in de levensmiddelentechnologie, ontbreekt mij nog de ervaring hiermee. Ik hoop hier wat meer op te steken, zodat mijn brood wat beter wordt. Persoonlijk hou ik erg van Duitse broden, vooral weizenmischbrot (tarwe/rogge) kan mij erg bekoren, aangezien ik niet ver van de grens afzit koop ik daar toch mijn meeste brood(benodigheden). Uit het boek van Lutz Geissler heb ik al een paar keer met succes een brood gebakken. Toch vind ik de deeghandeling wat lastig, het plakt en kliedert nogal gauw als je met de hand werkt. Toch moet er een oplossing zijn, en ik denk dat ik deze al heb gevonden... ...maar daarover later meer.

Ik beschik thuis over een Siemens oven, met ovensteen van 1.5 cm. Niet in bezit van een deegmachine (wel gehad, maar te zwak voor brooddeeg), en doe het nu met de hand. Lekker simpel dus.

Groet en tot ziens in een van de topics.

Dirk
Gebruikersavatar
papagena
Moderator
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 20:40
Locatie: Hoogeveen

Re: Dirk stelt zich broodnodig voor.

Bericht door papagena »

Welkom Dirk,

Welk boek heb je van Lutz? In Brotbackbuch 2 heb je namelijk van ieder recept een 'no knead' versie. Dat is dus handig voor mensen zonder broodbakmachine of kneder.
Niet bij brood alleen....
Plaats reactie